Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elk gemotoriseerd voertuig een nummerplaat vanaf 03/2014

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Elk gemotoriseerd voertuig een nummerplaat vanaf 03/2014

Alle gemotoriseerde voertuigen die zich op de openbare weg begeven, moeten vanaf maart 2014 een nummerplaat dragen.
    Het gaat om alle zogenaamde ‘brommobielen’, golfkarretjes en tienduizenden bromfietsen.
    Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.

Brommobielen, auto’s waar geen rijbewijs voor vereist is, bromfietsen van minder dan 125 cc en golfkarretjes
    zijn de enige gemotoriseerde voertuigen die nog steeds geen nummerplaat hebben
    en dus moeilijk kunnen geverbaliseerd worden wanneer ze een overtreding begaan. Volgende lente komt daar dus verandering in.
    Een uitzondering geldt voor elektrische fietsen en automatisch aangedreven rolwagentjes.

Hoe de nummerplaten er zullen uitzien of wat ze gaan kosten, wordt nog over onderhandeld.
    Voor de nieuwe regel moet ook de wegcode worden aangepast.
    Volgens het kabinet van staatssecretaris voor Mobiliteit Wathelet zal alles rond zijn tegen volgende lente.
    Politiediensten zijn alvast tevreden. Door een kenteken te geven, wordt het immers makkelijker om ze te verbaliseren.
    Er zijn nogal wat misbruiken, zoals overdreven snelheid of geen parkeerticket betalen.
    standaard.be

Allez, nog meer geld uitpersen.. Al vind ik het wel goed voor die 'auto's' waar geen rijbewijs voor nodig is.

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Werd hoog tijd.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Yes geen marginalen met een opgedreven brommers meer voor mijn neus in zone 70 en 90 dat ze die er maar eens rap van tussen plukken momenteel hebben ze hier maar een paar paadjes in te rijden om aan de smurfen te ontsnappen met een nr plaat zal dat geen waar meer zijn!
        Polo 6n 1.4

Comment

Wat ik me afvraag, is dit ook voor elektrisch aangedreven brommobielen, scooters en... fietsen?
          Vooral dat laatste, die markt floreert.

Als ik de eerste zin lees zou dat best eens het geval kunnen zijn:
          "Alle gemotoriseerde voertuigen die zich op de openbare weg begeven, moeten vanaf maart 2014 een nummerplaat dragen"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
            Allez, nog meer geld uitpersen.. Al vind ik het wel goed voor die 'auto's' waar geen rijbewijs voor nodig is.
            Geld uitpersen? Dit is nu toch voor een keer iets wat positief is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corelli Bekijk Berichten
              Wat ik me afvraag, is dit ook voor elektrisch aangedreven brommobielen, scooters en... fietsen?
              Vooral dat laatste, die markt floreert.

Als ik de eerste zin lees zou dat best eens het geval kunnen zijn:
              "Alle gemotoriseerde voertuigen die zich op de openbare weg begeven, moeten vanaf maart 2014 een nummerplaat dragen"
              Ik denk niet dat electrische fietsen (zoals je inderdaad veel ziet tegenwoordig) hieronder zal vallen. De meeste "electrische fietsen" hebben wat ze noemen trapondersteuning, je moet nog steeds zelf trappen anders gaat die fiets niet vooruit enkel moet je minder hard trappen dan op een "gewone fiets". Dit soort fietsen valt volgens mij gewoon onder rijwielen en niet onder gemotoriseerde voertuigen.
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                Ik denk niet dat electrische fietsen (zoals je inderdaad veel ziet tegenwoordig) hieronder zal vallen. De meeste "electrische fietsen" hebben wat ze noemen trapondersteuning, je moet nog steeds zelf trappen anders gaat die fiets niet vooruit enkel moet je minder hard trappen dan op een "gewone fiets". Dit soort fietsen valt volgens mij gewoon onder rijwielen en niet onder gemotoriseerde voertuigen.
                Elektrische fietsen zullen geen nummerplaat krijgen.

Comment

iddd, electrische fietsen en van die electrische rolstoelen vallen hier niet onder. stond er letterlijk in

Een uitzondering geldt voor elektrische fietsen en automatisch aangedreven rolwagentjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    Geld uitpersen? Dit is nu toch voor een keer iets wat positief is?

ook mijn mening !

uitzondering elektrische voertuigen ...
                    waarom moeten erop een Tesla dan wel platen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                      ...
                      uitzondering elektrische voertuigen ...
                      waarom moeten erop een Tesla dan wel platen ?
                      Geen uitzondering voor electrische voertuigen wel een uitzondering voor electrische fietsen (maar zoals eerder al geschreven gaat het hier om trapondersteuning geen zichzelf voortbewegendende voertuigen) en voor electrische rolwagens (maar die zijn normaal beperkt tot 8km/u) die electrische rolwagens moeten normaal ook op het voetpad en niet op het fietspad of de rijweg.
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                      X