Oorspronkelijk geplaatst door arbe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Files waren nooit erger
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenIK vind toch dat ze nu op de E40 Brussel-Leuven met de filestroken een serieuze vooruitgang hebben geboekt.
Ik sta er zelf niet in (altijd met de moto) maar ik moet opmerkelijk minder filefilteren.
Maar de situatie op de E314 lijkt wel verergert tegenover vroeger...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenNet zoals we niet in de file staan, maar de file zijn.
Onze (snel)-wegen moeten dringend aangepast worden. Tussen nu en 20 jaar zal er toch niet veel veranderen hier. Tegen dan zijn ze in Nederland al lang een verdiep boven op de bestaande snelweg aan het bouwen. En hoogstwaarschijnlijk zal dit zelfs nog gebeuren zonder veel verkeershinder, iets wat wij hier ook nog moeten leren.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Nog meer beton gieten en asfalt leggen is echt geen duurzame oplossing voor het fileleed. Eerder een korte-termijn visie. Vergelijking met Nederland heeft niet alleen te maken met de betere infrastructuur van onze noorderburen, maar ook met een andere mentaliteit en het feit dat firmawagens in België veel goedkoper zijn dan in Nederland.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWe creëren ze inderdaad zelf en zijn ze zelf. Het is belachelijk om zien hoe mensen bepaalde/veel situaties in de hand werken. Begrijp bvb niet wat je kan hebben aan ongevallenleed op de overkant van een autosnelweg. Hoe is het mogelijk dat je hiervoor op je rem gaat staan? Rij toch gewoon door man! Of kruispunten niet vrij laten...ikke, ikke, ikke...enz...
Onze (snel)-wegen moeten dringend aangepast worden. Tussen nu en 20 jaar zal er toch niet veel veranderen hier. Tegen dan zijn ze in Nederland al lang een verdiep boven op de bestaande snelweg aan het bouwen. En hoogstwaarschijnlijk zal dit zelfs nog gebeuren zonder veel verkeershinder, iets wat wij hier ook nog moeten leren.
Of misschien rijden we haast allemaal elektrisch dan.
Enfin, ik moet mij dat eigenlijk niet aantrekken, ik woon toch lekker op den buiten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenNog meer beton gieten en asfalt leggen is echt geen duurzame oplossing voor het fileleed. Eerder een korte-termijn visie. Vergelijking met Nederland heeft niet alleen te maken met de betere infrastructuur van onze noorderburen, maar ook met een andere mentaliteit en het feit dat firmawagens in België veel goedkoper zijn dan in Nederland.
Sent from my iPhone using Tapatalk - now FreePhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Een groot probleem is ook dat zoveel mensen op quasi hetzelfde tijdstip 2x daags de infrastructuur overbelasten. Kantooruren genaamd.
In een (groot?) aantal gevallen zou men met meer flexibele arbeidstijden merkbare vooruitgang kunnen boeken.
Ik besef natuurlijk wel dat dit helemaal niet zo makkelijk is om te realiseren.
Er zijn zeer veel factoren die meespelen (privé, professioneel) wat maakt dat dit een maatregel is die op een eerder "collectieve" manier zou moeten genomen worden.
Als het al mogelijk moest zijn.Last edited by Löwe; 04/10/2013, 16:42.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenDit is inderdaad een serieuze verbetering, hoewel er nog teveel mensen geen gebruik maken van de spitsstrook. Mijn niet gelaten hoor, dan heb ik meer plaats om daar te rijden.
Maar de situatie op de E314 lijkt wel verergert tegenover vroeger...
Ik heb me gisteren ook op de spitsstrook gezet en aan 100km/u van sterrebeek tot bertem kunnen rijden. Net voor bertem ziet dat dan iemand en die schuift net voor me in, jammer genoeg.
Op zich is't dan evenzeer een oplossing he, de mensen die vroeger 1h reden van sterrebeek tot lummen doen dat nog steeds maar de mensen die bvb naar tienen moeten merken aanzienlijk verschil. Als die mensen van lummen nu ook nog eens tijdig op die 2 prachtige voorsorteerstroken wilden gaan staan waren we helemaal ver genoeg...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenEen groot probleem is ook dat zoveel mensen op quasi hetzelfde tijdstip 2x daags de infrastructuur overbelasten. Kantooruren genaamd.
In een (groot?) aantal gevallen zou men met meer flexibele arbeidstijden merkbare vooruitgang kunnen boeken.
Ik besef natuurlijk wel dat dit helemaal niet zo makkelijk is om te realiseren.
Er zijn zeer veel factoren die meespelen (privé, professioneel) wat maakt dat dit een maatregel is die op een eerder "collectieve" manier zou moeten genomen worden.
Als het al mogelijk moest zijn.
Je laatste twee alinea's kunnen niet verbeterd worden. 😉
Sent from my iPhone using Tapatalk - now FreePhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenAls het al mogelijk moest zijn.Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenAls die mensen van lummen nu ook nog eens tijdig op die 2 prachtige voorsorteerstroken wilden gaan staan waren we helemaal ver genoeg...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenEen groot probleem is ook dat zoveel mensen op quasi hetzelfde tijdstip 2x daags de infrastructuur overbelasten. Kantooruren genaamd.
In een (groot?) aantal gevallen zou men met meer flexibele arbeidstijden merkbare vooruitgang kunnen boeken.
Ik besef natuurlijk wel dat dit helemaal niet zo makkelijk is om te realiseren.
Er zijn zeer veel factoren die meespelen (privé, professioneel) wat maakt dat dit een maatregel is die op een eerder "collectieve" manier zou moeten genomen worden.
Als het al mogelijk moest zijn.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Sommigen stellen voor firmawagens aan te pakken. Het VAA is onlangs nog duurder geworden, dus daar zie ik op korte termijn weinig gebeuren. Teveel weerstand denk ik.
Rekeningrijden? Autorijden nog duurder maken? Ben geen socialist, maar ga je dan een sociaal tarief maken voor lagere inkomens? Of wordt rijden iets voor de rijken? Het feit dat ze een duurder tarief hanteren tijdens spits en op ringwegen is imo een probleem. Mannen met firmawagens en tankkaarten gaan dat door de werkgever laten betalen. Mensen die op eigen kosten rijden daarentegen... Daarbij na grondige studies in zowel Nederland als Duitsland hebben ze dat idee laten varen. Er moet dus iets van aan zijn. Het zal sowieso voor de gemiddelde bestuurder veel duurder uitkomen.
Naast je werk wonen... Niet altijd mogelijk. Veel bedrijven zijn slecht gelokaliseerd. Heel veel federale ambtenaren moeten naar Brussel tuffen, net als massa's bedienden. Ga je dan in Brussel wonen? Of ga je ontslag nemen en kiezen voor een job met minder voordelen? Een argument veelal gehanteerd door diegenen die toevallig wél een job in de buurt hebben.
Ik zou ook wel liever op 5 km van m'n werk wonen en rustig met de fiets daarheen bollen.
Comment
-
ik probeer nu ook dichter bij het werk te geraken, heb 2 mogelijke lokaties (26 en 33km) en dan kan ik ook met de fiets gaan werken zonder de trein te nemen.
autorijden wordt zowieso duurder, bekijk het straatbeeld maar eens. per huis staan er nu al 2-3 wagens op de oprit. 20jaar terug had elk huis er 1tje (of geen).
voor diegenen waar het te duur wordt... die nemen dan maar de trein hé.
er is altijd een mogelijkheid. toen ik 2jaar terug naar beauvechain werd gestuurd, heb ik ook dagen lang op internet gekeken en openbaar vervoer was onmogelijk. na 2maand met de auto te gaan (kost 400€/maand aan brandstof), was het ineens WEL mogelijk om de trein en fiets te nemen.
er zijn vele mensen waar het gerust KAN om met fiets/trein/bus te gaan werken, maar die wonen dan op <20km van het werk en die doen het gewoon met de auto. (20x40km/dag = 800km) kost dus minder dan 1tank per maand
diegenen die dan veel verder wonen waar het openbaar vervoer haast onmogelijk is, die kunnen dan kiezen. 2uur in de file of 3uur met openbaar vervoer...
zoals al vermeld, de belg neemt voor de kleinste verplaatsing al de auto... kinderen naar school op 1km, naar de bakker/slagerij/bank... met de auto.
en dan klagen dat je boete krijgt voor dubbelparkeren voor de bakker omdat het al vol autos staat.
Comment
-
Ik ben donderdag uitzonderlijk eens naar Brussel geweest voor een symposium.
Het verbaast me soms hoe onze economie nog kan functioneren met dergelijke files.
Om 9.30 was het nog steeds grote file. Ik was wat later op het symposium, maar ik vroeg me wel af wat al die anderen om 9.30 in de file aan het doen waren.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenIk ben donderdag uitzonderlijk eens naar Brussel geweest voor een symposium.
Het verbaast me soms hoe onze economie nog kan functioneren met dergelijke files.
Om 9.30 was het nog steeds grote file. Ik was wat later op het symposium, maar ik vroeg me wel af wat al die anderen om 9.30 in de file aan het doen waren.
Comment
-
Ik heb zelden last van files, gewoonweg zorgen dat je voor de files op de baan bent. Woensdag moest ik vanuit westvl naar Leuven, simpel, tegen 6.30u stond ik daar. Mits wat deftig agendabeheer en afspraken maken sta ik maar weinig in de file, en ik heb meer en meer de indruk dat m'n klanten er ook weinig tot geen problemen mee hebben om al s'morgens om 6.30u een meeting of werfbezoek te starten. Je kan nu zeggen weinig klantvriendelijk om op dergelijke uren te gaan vergaderen, tja, sommigen hebben dat ook minder graag, maar toch blijven ze met me werken dus zo erg zal het dan wel niet zijn... Zelfs als ik naar kantoor ga ( dikke 20km secundaire wegen dan ben ik zelden later dan 5.30 a 6u al daar, op die manier kun je nog rijden, mocht ik iedere dag 2 uur moeten gaan aanschuiven dan stop ik onmiddellijk met m'n beroepsbezigheden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenMijn vrouw en ik doen dat, maar de spits duurt altijd maar langer. Zij staat om 6 uur al in de file en om 10 uur sta ik er ook nog in ... Dat is zowel privé als professioneel al een hele klus, want als ik aankom op mijn werk hebben sommige collega's er al een halve dag opzitten en in de namiddag heb je de omgekeerde beweging. Op die manier is de tijdspanne die mogelijk is voor vergaderingen al maar een halve dag ... Om wat te doen? In mijn geval om in een internationaal team te werken dat eigenlijk niet meer nodig heeft dan een snelle internetverbinding en een vergaderzaal, een dure en slecht bereikbare locatie "in Brussel" heeft dus geen enkele meerwaarde. Ik ben bijna sneller op het kantoor in Bonn dan in Brussel, al is Brussel maar 50 km (puur snelweg) van mijn deur ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenNaast je werk wonen... Niet altijd mogelijk. Veel bedrijven zijn slecht gelokaliseerd. Heel veel federale ambtenaren moeten naar Brussel tuffen, net als massa's bedienden.
Of ga je ontslag nemen en kiezen voor een job met minder voordelen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenIk heb zelden last van files, gewoonweg zorgen dat je voor de files op de baan bent. Woensdag moest ik vanuit westvl naar Leuven, simpel, tegen 6.30u stond ik daar. Mits wat deftig agendabeheer en afspraken maken sta ik maar weinig in de file, en ik heb meer en meer de indruk dat m'n klanten er ook weinig tot geen problemen mee hebben om al s'morgens om 6.30u een meeting of werfbezoek te starten. Je kan nu zeggen weinig klantvriendelijk om op dergelijke uren te gaan vergaderen, tja, sommigen hebben dat ook minder graag, maar toch blijven ze met me werken dus zo erg zal het dan wel niet zijn... Zelfs als ik naar kantoor ga ( dikke 20km secundaire wegen dan ben ik zelden later dan 5.30 a 6u al daar, op die manier kun je nog rijden, mocht ik iedere dag 2 uur moeten gaan aanschuiven dan stop ik onmiddellijk met m'n beroepsbezigheden.
Comment
Comment