Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Files waren nooit erger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    gaan ze toch serieus uit hun pijp mogen komen.


    Van Schoten naar Stabroek is 19km, dat doe ik met de auto op minder dan 10 minuten, als ik dat met de bus wil doen moet ik eerst naar een bushalte stappen (5min), wachten op een bus die hopelijk komt want dat gebeurt niet altijd, dan naart stad rijden ( +- 30min met wat geluk), dan overstappen op een bus die ik dan kan nemen en niet net mis zoals wel meer voorkomt, dan met die bus naar stabroek +- 50min), afstappen en dan nog eens 10min stappen.


    geen goei plan.

    is natuurlijk maar 1 voorbeeld, voor sommigen kan het mss beter zijn .

    vroeger reed er een 78 van wijnegem naar Zandvliet. duurde wel bijna 2uur en koste € 5.
    Voor dat geld doe ik dat liever met mijn auto en kost me dat niet eens zoveel.
    Ik ken dat, ik doe zo'n 25 km, en normaar gezien is dat te doen op een dikke 20 minuten, nu met de omleiding door werken aan de N80 tussn Sint-Truiden en Gingelom, loopt dat op richting de 30 minuten en dan moet ik er nog bij zeggen dat ik mijn eigen "omleiding" volg, want als ik de officiële moet volgen dan gaat het al richting de 40 minuten.
    Maar zelfs dat is nog niks tegenover het openbaar vervoer, als ik daarmee zou gaan, dan loopt het op tot minstens 1 uur en 30 minuten. Moest ik geen eigen vervoer hebben, en dus het openbaar vervoer moeten gebruiken, dan had ik het al lang opgegeven.
    Ik zit trouwens nog liever 1 uur in mijn auto, dan 20 minutjes op de bus.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Ik zit trouwens nog liever 1 uur in mijn auto, dan 20 minutjes op de bus.
      Minister Crevits gaat hier niet veel zieltjes winnen

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        gaan ze toch serieus uit hun pijp mogen komen.


        Van Schoten naar Stabroek is 19km, dat doe ik met de auto op minder dan 10 minuten, als ik dat met de bus wil doen moet ik eerst naar een bushalte stappen (5min), wachten op een bus die hopelijk komt want dat gebeurt niet altijd, dan naart stad rijden ( +- 30min met wat geluk), dan overstappen op een bus die ik dan kan nemen en niet net mis zoals wel meer voorkomt, dan met die bus naar stabroek +- 50min), afstappen en dan nog eens 10min stappen.


        geen goei plan.

        is natuurlijk maar 1 voorbeeld, voor sommigen kan het mss beter zijn .

        vroeger reed er een 78 van wijnegem naar Zandvliet. duurde wel bijna 2uur en koste € 5.
        Voor dat geld doe ik dat liever met mijn auto en kost me dat niet eens zoveel.
        Ook al investeer je hopen in een beter openbaar vervoer, het zal nooit lukken een bus voor iedereen z'n deur te laten stoppen natuurlijk.
        Nu, ik woon hier rustig op den buiten. Ik moet 2 minuutjes fietsen of 10 minuten stappen naar de bushalte en een sneldienst (die 1x per uur komt) zet mij binnen de 45' af op de Rooseveltplaats in Antwerpen (25 km).
        Met de auto ga ik er binnen die tijdspanne zelden geraken.

        Persoonlijk zou ik voor een 19 km's m'n fiets nemen, moest ik een traject moeten doen met teveel verkeer en/of verkeerslichten en nog andere ellende toestanden. Dat is ongeveer een 40 minuutjes rijden.

        Comment


        • #64
          Ik ga sinds een maand terug met de trein naar Brussel.
          Men zegt wel dat de treinen niet stipt zijn en dat er altijd wel iets is. Tegenwoordig is dit net zo op de E40 of de tunnels in Brussel.
          Dan ben je beter af in de trein.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ook al investeer je hopen in een beter openbaar vervoer, het zal nooit lukken een bus voor iedereen z'n deur te laten stoppen natuurlijk.
            Nu, ik woon hier rustig op den buiten. Ik moet 2 minuutjes fietsen of 10 minuten stappen naar de bushalte en een sneldienst (die 1x per uur komt) zet mij binnen de 45' af op de Rooseveltplaats in Antwerpen (25 km).
            Met de auto ga ik er binnen die tijdspanne zelden geraken.

            Persoonlijk zou ik voor een 19 km's m'n fiets nemen, moest ik een traject moeten doen met teveel verkeer en/of verkeerslichten en nog andere ellende toestanden. Dat is ongeveer een 40 minuutjes rijden.
            tuurlijk, daarom dat ik het er ook bij zet dat het in mijn geval niet goed is.

            met de fiets zou ook kunnen, maar dan moet ik Schoten, Kapellen, Hoevenen, Stabroek doen en dat zijn veeel lichten.

            met de auto is dat de autostrade op, autostrade af, 3 lichten en ge zijt er..

            binnenkort veranderd dat allemaal en woon ik op 1km van mijn werk en dan zal ik wel met het fietske gaan
            BMW X5 45e

            Comment


            • #66
              ja, sinds een paar weken zijn ze wel weer erg zenne. volgens mij loopt het nu een beetje mank in gent. daar zijn ze met die werken bezig en de treinen worden bijna allemaal van spoor veranderd nu

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                ja, sinds een paar weken zijn ze wel weer erg zenne. volgens mij loopt het nu een beetje mank in gent. daar zijn ze met die werken bezig en de treinen worden bijna allemaal van spoor veranderd nu
                met de wagen naar Gent is geen goed alternatief, "kleine" ring staat bijna van 's morgens 8 tot ... 18 uur dicht, stapvoets verkeer
                fly-over, zowel 's morgens als 's avonds probleem
                afrit UZ 's morgens ; een ramp
                gentbrugge, viaduct, is nu nog beter met de 4 rijen dynamische borden (ter vervanging van 2 ronde metalen schijven van "90" !!!) en daar zetten ze dan 50 en 70 op !!! het is wel een ASW !!!
                Brusselsesteenweg, Sint-annaplein, ...

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Persoonlijk zou ik voor een 19 km's m'n fiets nemen, moest ik een traject moeten doen met teveel verkeer en/of verkeerslichten en nog andere ellende toestanden. Dat is ongeveer een 40 minuutjes rijden.
                  dan rijd je niet traag, met de fiets. ik rijd 17 km op 45 minuten (huis-werk). En dan bol ik 23 km/u gemiddeld en haal ik de meeste fietsers wel in. Rij ik sneller, dan heb ik alle rode verkeerslichten en moet ik toch wachten. Diegenen die mij inhalen zijn die in een speciaal pakske en met benen die één en al spier zijn. En als ik toekom moet ik 10 minuten douchen en omkleden, dus dat moet je er eigenlijk ook bijrekenen.
                  autofans.be

                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                  Comment


                  • #69
                    hangt beetje van de route af.

                    ik doe smorgens leuven-bevekom, 18km langs waar ik rijd en doe het op een 50-55min. is da nu de motivatie dat er ontbreekt om te gaan werken, of meer bergop weet ik niet. rijd tussen de 18 en 20km/h gemiddend
                    savonds doe ik hetzelfde traject maar rijd ik wel tot op de minuut om mijne trein te halen en dan haal ik da binnen de 40min (record 35min). 25-28km/h gemiddeld.

                    ik ben meestal 5min sneller dan de bus smorgens, en savonds makkelijk 20min sneller. die zit namelijk vast in het verkeer in leuven. ook moet je 5-10min vroeger aan de bushalte staan wachten, moet je er ook allemaal bijtellen.

                    tov openbaar vervoer is de fiets toch sneller en je vertrekt wanneer je wil

                    Comment


                    • #70
                      Het is een luxeprobleem maar ik zit liever niet op de trein terwijl ik zweet als een rund. Ben zo ooit eens op de bus gestapt, toen ik halverwege een lekke band had en dat viel tegen (zowel voor mij qua koeling, als voor mijn medereizigers qua zicht en geur )
                      autofans.be

                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                      Comment


                      • #71
                        Het is de laatste dagen er nog niet op verbeterd. Nationale ramp!
                        Het wordt echt hoog tijd dat: "verkeer" een vak wordt op school, dat er opfrissingscursussen komen voor zij die hun rijbewijs al 20 jaar hebben, dat er een puntensysteem komt voor boeten/rijbewijs, dat er veel, veel betere infrastructuur komt, dat er meer controle op de weg komt door politie, dat er nog meer trajectcontrole komt, dat er betere signalisatie/info komt, dat er betere TMC komt, dat het autorijden nog duurder wordt, dat er geen verschil meer is in diesel/benzineprijs, dat alle chauffeurs medisch gekeurd worden, dat enz....pffffffff
                        Tis triestig rijden voor het moment.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #72
                          Ik las bij een kennis-verrkeerskundige dat ze het verkeer beter aan 80 km/u zouden laten rijden, dan zou de file minder beginnen dan bij 120 km/u - 0 km/u.

                          En oktober zou de ergste filemaand van het jaar zijn, jaarlijks terugkerend.
                          autofans.be

                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Het is de laatste dagen er nog niet op verbeterd. Nationale ramp!
                            Het wordt echt hoog tijd dat: "verkeer" een vak wordt op school, dat er opfrissingscursussen komen voor zij die hun rijbewijs al 20 jaar hebben, dat er een puntensysteem komt voor boeten/rijbewijs, dat er veel, veel betere infrastructuur komt, dat er meer controle op de weg komt door politie, dat er nog meer trajectcontrole komt, dat er betere signalisatie/info komt, dat er betere TMC komt, dat het autorijden nog duurder wordt, dat er geen verschil meer is in diesel/benzineprijs, dat alle chauffeurs medisch gekeurd worden, dat enz....pffffffff
                            Tis triestig rijden voor het moment.
                            Wat een gezever.
                            Verkeerslessen worden tegenwoordig op school gegeven.
                            Mensen die dagelijks in het verkeer zitten zouden in principe geen opfrissingscursus nodig mogen hebben, mensen die een rijbewijs hebben maar jaren niet gereden hebben en dan toch achter het stuur kruipen zouden dit wel verlicht moeten krijgen.
                            Puntensysteem ben ik tegen, hogere boetes daarentegen ben ik volledig voor.

                            Als ze het openbaar vervoer al eens zouden verbeteren:
                            - Stipter (wat tegenwoordig een complete ramp is)
                            - Goedkoper (ipv altijd maar duurder te maken)
                            - Extra treinen en bussen in de spits zodat er voldoende plaats is.
                            Er zouden dan heel wat meer mensen voor het openbaar vervoer kiezen.

                            Niet zoals nu dat er steeds meer mensen voor de auto kiezen omdat het openbaar vervoer gewoon niet voldoet.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • #74
                              die prijzen swingen idd de pan uit.

                              ik geraak goedkoper met de auto op het werk dan met de trein, t is een geluk dat het werk da nu betaald, maar vrijwillig reizen met openbaar vervoer zou ik dus nooit doen.

                              ff simulatie op nmbs.be voor een dagje aan zee:
                              standaardbiljet voor waregem-oostende, duur tussen 1h10 en 1h27. ge moet ook een paar minuten eerder aanwezig zijn op perron, dus pakt maar 1h15-1h30.
                              weekprijs 25€, weekendprijs 13€, heen en terug. ik moet ook met de trein naar het station hier rijden (5km)

                              vanwaar ik woon is da 71km en doe er 53min (heen en terug spaar ik al tussen 40-60min uit) over met de auto. 140km heen en terug met de auto, rekenend aan 4liter verbruik komt op 6liter brandstof of een goeie 8,5€
                              ik betaald 320€ verzekering en 30€ wegentax. om vlot te rekenen 360€ op 12maand, is 33€/maand of een 1,1€/dag. reken dat er maar bij
                              aan het tarief van het weekend, kan ik bijna de hele week betalen van verzekering en wegenbelasting. aan het week tarief is zelf de halve maand al gedekt.

                              jaar abbonement NMBS 1956€/jaar !!!!!
                              Een heeeeel jaar elke werkdag met de auto naar ginder. we werken ongeveer 200werkdagen/jaar, 200x140km = 28000km, is 1120liter brandstof of een goeie 1568€. daar de verzekering en taxen bij, zit je aan 1918€. smijt er nog ne oliefilter en een bus olie bij en ik rijd nog altijd goedkoper dan een jaarabbonement met de trein !!!
                              moest de werkgever het openbaar vervoer niet betalen... dan zaten de treinen LEEEEEEG.

                              der zal iets moeten veranderen, want op deze manier zullen de files alleen maar verergeren. ofwel de auto veel duurder (wat ook de transportkosten van bedrijven in de hoogte zal jaren), ofwel openbaar vervoer beter en vooral goedkoper
                              Last edited by ; 20/10/2013, 09:38.

                              Comment


                              • #75
                                Inderdaad is de kostprijs van ons openbaar vervoer in vele gevallen veel te duur, maar Fcapri uw berekening is dus enkel geldig in uw geval de meesten onder ons betalen net iets meer wegentaks, verzekering,afschrijving en verbruik zoals je zelf wel weet .

                                Maar je kunt ook andere berekeningen maken zo zal een schoolabonnement in veel gevallen stukken goedkoper zijn dan dagelijks de verplaatsing met de wagen te maken een buzzypass kost € 182 (-25 jarigen)/omnipass zo'n €237 (voor +25 jarigen) voor 12 maanden voor alle verplaatsingen met de lijn (of zo'n 3250km (-25 jarigen) 4230km (+25 jarigen) met uw golf, waarbij we de vaste kosten enzo buiten beschouwing laten).

                                Bij uw verplaatsing naar de kust hou je ook geen rekening met het feit dat je wagen parkeren in de meeste kustgemeenten niet echt zo goedkoop is, je bent gemakkelijk ook enkele euro's kwijt, of je kunt een half uurtje rond rijden om plaats te vinden bijvoorbeeld.

                                Maar inderdaad is het openbaar vervoer hier in vele gevallen te duur, te tijdrovend en vooral oncomfortabel
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Wat een gezever.
                                  Verkeerslessen worden tegenwoordig op school gegeven.
                                  Mensen die dagelijks in het verkeer zitten zouden in principe geen opfrissingscursus nodig mogen hebben, mensen die een rijbewijs hebben maar jaren niet gereden hebben en dan toch achter het stuur kruipen zouden dit wel verlicht moeten krijgen.
                                  Puntensysteem ben ik tegen, hogere boetes daarentegen ben ik volledig voor.

                                  Als ze het openbaar vervoer al eens zouden verbeteren:
                                  - Stipter (wat tegenwoordig een complete ramp is)
                                  - Goedkoper (ipv altijd maar duurder te maken)
                                  - Extra treinen en bussen in de spits zodat er voldoende plaats is.
                                  Er zouden dan heel wat meer mensen voor het openbaar vervoer kiezen.

                                  Niet zoals nu dat er steeds meer mensen voor de auto kiezen omdat het openbaar vervoer gewoon niet voldoet.
                                  Beetje last van tunnelvisie & het egosyndroom misschien?

                                  Je kan moeilijk de verkeerslessen in de school een vak noemen hé. Jongeren moeten er mee opgroeien, dit wil zeggen, alle facetten van voetganger, fietser, brommer tot autobestuurder. Dat wil niet zeggen dat ze elke week een uur les moeten krijgen tussen hun 6 & 18 jaar maar het mag meer, veel meer zijn dan nu. De laatste 2 jaar van hun school kunnen ze dan een rijbewijs bekomen. De rijscholen zouden hier moeten op inspelen.
                                  Ik zou het nog anders doen, op vrijwillige basis woensdag of zaterdag een halve dag les gedurende een gans schooljaar, theoretisch en praktisch opleiding. Op het einde van hun school, buiten hun diploma krijgen ze dan ook een rijbewijs (als ze geslaagd zijn uiteraard). Zij die deze lessen niet vrijwillig hebben willen volgen kunnen alsnog naar de rijschool tegen een tarief waar je eens tweemaal van met je ogen zal knipperen.

                                  Met jou leeftijd zou je in principe (nog) geen opfrissingscursus nodig hebben, maar ik stel toch vast dat dit wel broodnodig is als ik de dagelijkse toestand op de weg wat van nabij volg.

                                  En waarom zou je tegen het puntensysteem zijn? Andere landen passen dit al jaren toe, maar neen, hier in Vlaanderen roept weer iedereen dat dit niet kan. Ik zou niet weten waarom, het gemiddelde gedrag zal er alvast niet door verslechteren.

                                  Boetes moeten niet hoger worden, zij zouden (net als in de Scandinavische landen) afhankelijk moeten zijn van je inkomen.

                                  Inderdaad het openbaar vervoer mag je bij enz, enz plaatsen. (ik kan moeilijk het lijstje nog groter maken dan het al is).
                                  Je kan uiteraard geen bushalte plaatsen voor elke deur van ons maar het zou beter & goedkoper moeten, zeker bij de Belgische spoorwegen. Het ziet er in ieder geval niet naar uit want er verdwijnen steeds maar stations onder het mom van niet doeltreffend.
                                  Dat de tickets zo duur zijn heeft natuurlijk te maken met het ambtenarenstatuut van de NMBS.

                                  De bovengenoemde maatregelen zouden misschien allemaal een klein beetje kunnen bijdragen tot een verbeterde mobiliteit. Wat langs de kant staan roepen gaat ons echt niet verder (dat mag je praktisch/letterlijk nemen) helpen.
                                  Last edited by Metaxa; 20/10/2013, 22:11.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                    Inderdaad is de kostprijs van ons openbaar vervoer in vele gevallen veel te duur, maar Fcapri uw berekening is dus enkel geldig in uw geval de meesten onder ons betalen net iets meer wegentaks, verzekering,afschrijving en verbruik zoals je zelf wel weet .

                                    Maar je kunt ook andere berekeningen maken zo zal een schoolabonnement in veel gevallen stukken goedkoper zijn dan dagelijks de verplaatsing met de wagen te maken een buzzypass kost € 182 (-25 jarigen)/omnipass zo'n €237 (voor +25 jarigen) voor 12 maanden voor alle verplaatsingen met de lijn (of zo'n 3250km (-25 jarigen) 4230km (+25 jarigen) met uw golf, waarbij we de vaste kosten enzo buiten beschouwing laten).

                                    Bij uw verplaatsing naar de kust hou je ook geen rekening met het feit dat je wagen parkeren in de meeste kustgemeenten niet echt zo goedkoop is, je bent gemakkelijk ook enkele euro's kwijt, of je kunt een half uurtje rond rijden om plaats te vinden bijvoorbeeld.

                                    Maar inderdaad is het openbaar vervoer hier in vele gevallen te duur, te tijdrovend en vooral oncomfortabel
                                    Je moet dan nog weten dat de Lijn bv. maar 16% van zijn kosten kan dekken met wat ze krijgen via hun tickets en abonnementen!

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      Inderdaad is de kostprijs van ons openbaar vervoer in vele gevallen veel te duur, maar Fcapri uw berekening is dus enkel geldig in uw geval de meesten onder ons betalen net iets meer wegentaks, verzekering,afschrijving en verbruik zoals je zelf wel weet .

                                      Maar je kunt ook andere berekeningen maken zo zal een schoolabonnement in veel gevallen stukken goedkoper zijn dan dagelijks de verplaatsing met de wagen te maken een buzzypass kost € 182 (-25 jarigen)/omnipass zo'n €237 (voor +25 jarigen) voor 12 maanden voor alle verplaatsingen met de lijn (of zo'n 3250km (-25 jarigen) 4230km (+25 jarigen) met uw golf, waarbij we de vaste kosten enzo buiten beschouwing laten).

                                      Maar inderdaad is het openbaar vervoer hier in vele gevallen te duur, te tijdrovend en vooral oncomfortabel
                                      ik neem hier een berekening in mijn geval om op eigen kosten elke dag in oostende te gaan werken (ervanuit gaande dat er daar dan parking is). moest de werkgever dit niet bekostigen, ben ik dus goedkoper af met mijn golfke en dit kan de bedoeling niet zijn. meer uitgeven om dan:
                                      -deels in de kou te staan
                                      -mogelijks vertragingen of afgeschafte treinen te hebben
                                      -minder comfortabel te reizen
                                      -heel stipt altijd op het perron moet staan. overslaap je je eens 10min, is dit niet zo een probleem met de auto, wel met de trein.

                                      stel nu dat je moeder zo ver woont en je die wekelijks 2keer gaat bezoeken, of omgekeerd, je moeder komt 2x per week haar kleindochter bezoeken. trein mag je al vergeten, komt je veeeeel te duur uit dan (10ritten kaart kost 76€, dus per keer op en af ben je nog 14€ kwijt). je hebt dan ook nog een auto nodig van thuis naar het station, en in oostende ook nog eens de tram/bus nemen van station tot waar je moet zijn.

                                      ik blijf erbij, t kost verdikke veel geld. moet je maar eens een bus nemen om 1km verder te gaan.
                                      ik ben vorig jaar in china geweest, metro kost er niks, en ook een busreis van meer dan 1uur naar het platteland (begraafplaats bezoeken) koste ons maar 1,5€/persoon. brandstofprijzen zijn er evenduur als hier. daar is veel verkeer, maar ook de bus zat stampvol. hier in belgie neem je een bus en zit er misschien 5man op (als ik de bus naar werk neem, ben ik zelf alleen).
                                      als ze de prijs nu eens halveren, en ze krijgen hiermee 3x zoveel volk op de bus, hebben ze meer winst.

                                      t is nu ook zo gemakkelijk om ergens heen te gaan, elke 5km hebben we een afrit op de autosnelweg. dit zorgt dan voor extra files overal aan de op en afritten en het lange trajectverkeer verliest teveel tijd. als hier alles dan toch zo "bijeengeplakt" is zoals ze zeggen, dan ze dan de metro eens uitbreiden naar heel belgie. dit kan het spoorverkeer dat door de brussel bottleneck moet ook drastisch verminderen

                                      Comment


                                      • #79
                                        Tuurlijk ik heb toch ook geschreven dat in veel gevallen ons openbaar vervoer veel te duur is. Neem maar eens dat je met 4 man het openbaar vervoer moet nemen, dan is in de meeste gevallen een wagen stukken goedkoper, zelfs al moet je parking betalen .

                                        Maar de tijd dat bussen meer leeg reden dan wat anders ligt toch al weer een stuk achter ons hoor, tot zo'n 10 jaar geleden was dit op de meeste lijnen zo. Dan hebben ze de prijzen van de abonnementen drastisch verlaagd en hebben ze de 65 plussers gratis laten reizen sindsdien zijn vele lijnen veel drukker bezet dan vroeger. Mochten ze nu alle vlamingen gratis laten reizen (bijvoorbeeld door een meerkost op benzine/diesel) zou er waarschijnlijk nog een groter aandeel van de verplaatsingen gedaan worden met het openbaar vervoer, zeker in de steden en stedelijke gebieden waar er een betere dekking is dan op "den buiten". Om meer gebruik te laten maken van het openbaar vervoer zou men echter naast de prijs ook moeten werken aan het comfort (zowel qua zitcomfort als qua tijdscomfort) en daar zit het grootste probleem hem, de lijn en de spoorwegen zien het net anders als een lijn niet genoeg gebruikt wordt dan minderen ze nog de bediening (tot soms maar 1 of 2 bussen/treinen per dag en meestal op uren die u niet uitkomen) wat uiteindelijk ertoe leidt dat niemand nog die bus of trein neemt want dan is het dikwijls zo dat je er wel geraakt maar niet meer terug kunt of omgekeerd.
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                        Comment


                                        • #80
                                          In de spits zitten de bussen goed vol ja, daarbuiten is het toch wel heel wat minder.
                                          Toch als ik naar de bussen zie op de plaatsen waar ik kom: Tienen, Leuven, Hasselt, Genk, Tongeren, Sint-Truiden.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X