Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Files waren nooit erger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    En wat zouden mensen dan moeten doen? Op de pechstrook gaan aanschuiven?!
    euhm, nee, gewoon achteraan de rij aansluiten op het rechtse rijvak. En als ze niet op tijd de rij gezien hebben, want ze waren links aan het vlammen, dan hebben ze pech: afrit gemist, doorrijden naar de volgende :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      die hebben we en dat doet niks uit. grootste voorbeeld hiervan: je komt van de E40 en gaat de brusselse ring oprijden in groot bijgaarden. 2 stroken rechtdoor het centrum in, 2 stroken naar rechts om de ring op te gaan. eerst gewone stippellijn, dan kortere stippellijn en dan VOLLE lijnen en dit gedurende enkele 100meter
      na die volle lijn komt er dan nog ettelijke 100den meters van die dikke gearceerde volle lijnen. je moet daar smorgens van 6h tot 8h eens gaan staan en tellen hoeveel autos daar over de witte lijnen gaan. en ik spreek niet van de eerste 10meter maar van die hardnekkige filerijders die iedereen voorbijvlammen en dan vol op de rem gaan invoegen. je moet de autos erachter dan eens toeren zien uithalen om die te ontwijken.

die volle lijnen gaan NIKS uithalen aangezien er toch van die stomkoppen zijn die nog steeds invoegen. elke keer als ik daar sta aan te schuiven hoop ik op zo ne ZAK. ik laat altijd zo een 3-4meter tussen, ik ben gene bumperklever maar laat ook geen opening van 10autos lang. maar geenene riskeert het om er bij mij in te voegen. want ik rijd erin en ze mogen zeker zijn dat ik gas bijgeef ipv remmen. en dan weiger ik mijn auto te verzetten tot de politie daar is.
      k heb altijd de pech dat die aso's altijd invoegen bij een auto voor mij. en de volgende perst zich voor DIEZELFDE auto. en die erna ook... frusterend dat er al 4-5autos voor u bijkomen en gij staat maar in de file hé, al 1km aan het aanschuiven op de correcte stroken.

en hierbij denk ik dan ook aan vrachtwagens. dat er dan eens ene is die zegt: fuck it, diene druk ik plat. en dan zie je in het nieuws altijd die ongelukken met vrachtwagens in files en dan 1 personenwagen die erbij is betrokken. vraag mij af hoeveel van die ongelukken de fout is van dergelijke voorbijstekers. want ze pakken er ook altijd vrachtwagens uit om zich voor te smijten. dus hierbij: vrachtwagenchauffeurs, ik versta jullie frustatie ook. en t zou bij mij ook geen jaar duwen tot ik zo ene ne tik geef
      Neen neen, dat bedoelen we niet, maar ken de situatie daar goed genoeg. We herkennen jou situatie wel heel goed. Daar zou gemakkelijk een oplossing voor zijn. Zet daar zoals Wooter al eerder gemeld een politie wagen en geen mens die daar nog dat manoeuvre uitvoert. Geen combi? Deel dan via videoanalyse kwistig boetes uit.

Ik bedoel volgende, bvb A58 Vlissingen > Bergen op Zoom:

Is iets heel anders en werkt wel in Nederland. Zij die 130+ willen rijden nestelen zich toch links terwijl de mindere goden rustig het rechtse rijvak blijven benutten. Gezien menig Nederlander door berekende zuinigheid toch minder gaat rijden dan 110, kan het opkomend verkeer rustig invoegen. Gevolg, haast nooit rem of wave-bewegingen.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Die 80 zones in Nederland zijn niet op papier hoor... De bewering dat het debiet bij 80 per uur het hoogst is is net iets dat op papier goed werkt, maar in de praktijk dus niet.

Neen neen, die zone bestonden wel degelijk. Zie locatie in mijn bericht.

Misschien van achteren aanschuiven? Of zoals nu daar gebeurt de pechstrook gebruiken? Oké dat hoeft feitelijk niet te gebeuren mocht er de juiste infrastructuur liggen maar het blokkeren van andere rijvakken niet bestemd voor jou richting is ZEKER geen oplossing. Gebeurt nu ook aan de afrit van Hoevenen-Stabroek
        trouwens. Zit te wachten tot daar de eerste "kroket" gebeurt met een vrachtwagen.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
          euhm, nee, gewoon achteraan de rij aansluiten op het rechtse rijvak. En als ze niet op tijd de rij gezien hebben, want ze waren links aan het vlammen, dan hebben ze pech: afrit gemist, doorrijden naar de volgende :-)
          U scoort alvast goede punten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Neen neen, dat bedoelen we niet, maar ken de situatie daar goed genoeg. We herkennen jou situatie wel heel goed. Daar zou gemakkelijk een oplossing voor zijn. Zet daar zoals Wooter al eerder gemeld een politie wagen en geen mens die daar nog dat manoeuvre uitvoert. Geen combi? Deel dan via videoanalyse kwistig boetes uit.
            Dit is een kleine ingreep die veel resultaat zal opleveren. Het tegenovergestelde zorgt ook voor files, men kan precies niet snel genoeg op het andere vak zijn. 's Morgens op de binnenring tussen de afrit E19 en afrit Luchthaven altijd hetzelfde liedje. Het verkeer dat naar de luchthaven moet vanop de R0 en het verkeer van de E19 dat op de R0 moet, kruist elkaar en men kan precies niet snel genoeg de andere rijrichting opgaan, met als gevolg remmen remmen remmen, stilstaan terwijl er duidelijk belijning is dat je niet onmiddellijk van vak mag veranderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
              Dit is een kleine ingreep die veel resultaat zal opleveren. Het tegenovergestelde zorgt ook voor files, men kan precies niet snel genoeg op het andere vak zijn. 's Morgens op de binnenring tussen de afrit E19 en afrit Luchthaven altijd hetzelfde liedje. Het verkeer dat naar de luchthaven moet vanop de R0 en het verkeer van de E19 dat op de R0 moet, kruist elkaar en men kan precies niet snel genoeg de andere rijrichting opgaan, met als gevolg remmen remmen remmen, stilstaan terwijl er duidelijk belijning is dat je niet onmiddellijk van vak mag veranderen.
              Kennen we daar, ik zou in een proefperiode eens proberen om die belijning daar afwisselend voor de helft stippel links en rechts volle lijn maken, met verder door net het tegenovergestelde, dus stippel rechts en volle lijn links. Misschien dat daar dan enige verandering in komt. Feit blijft dat de chauffeurs willen (in)zien wat of hoe het daar moet gebeuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
                Zolang ze nergens een volle lijn over moeten, mogen ze altijd proberen in te voegen.

Comment

Zolang ze nergens een volle lijn over moeten, mogen ze altijd proberen in te voegen.
                  inderdaad, maar alleen mogen ze daarbij niet onder 70km/u zakken op het rijvak dat rechtdoor gaat en waarop zich geen ander traag verkeer meer bevindt. Een uitdaging: invoegen in een stilstaande rij wagens aan 70km/u :-)

Comment

• Ze mogen perfect onder de 70 wanneer de verkeersdrukte het rechtvaardigt.

Comment

Ik bedoel volgende, bvb A58 Vlissingen > Bergen op Zoom:

Is iets heel anders en werkt wel in Nederland. Zij die 130+ willen rijden nestelen zich toch links terwijl de mindere goden rustig het rechtse rijvak blijven benutten. Gezien menig Nederlander door berekende zuinigheid toch minder gaat rijden dan 110, kan het opkomend verkeer rustig invoegen. Gevolg, haast nooit rem of wave-bewegingen.
                      zo een situatie staat toch ook op de E40 als je van brussel naar leuven rijd (afrit 314 denk ik). en dan is er zo een kieken die 80 reed die over die lijn is gegaan om een afremmende vrachtwagen te ontwijken en die zit dan die hele strook links van die volle lijn...

op de E40 zit je her en der overal van die volle lijnen waar men niet over mag, en da houd blijkbaar geenenkele tegen om er toch over te gaan. dan moet je betonblokken plaatsen tussen de tragere die ook langs de afrit gaan, en de snelle links (ik denk zoiets als de brusselse ring in sint pieters leeuw???).

gewoon cameras zetten op die specifieke plaatsen, 1 die achter een schermke aan het kijken is en elke auto die over zo een witte lijn gaat registreren en een briefke sturen

Comment

Ze mogen perfect onder de 70 wanneer de verkeersdrukte het rechtvaardigt.
                        just !!!

Comment

Die 80 zones in Nederland zijn niet op papier hoor... De bewering dat het debiet bij 80 per uur het hoogst is is net iets dat op papier goed werkt, maar in de praktijk dus niet.

ik zie in NL 80 waar wij 70 mogen en 100 waar wij 90 mogen en 130 waar wij 120 mogen :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                            ik zie in NL 80 waar wij 70 mogen en 100 waar wij 90 mogen en 130 waar wij 120 mogen :-(
                            In Nederland zie je ook snelwegen met prachtig aangelegd wegdek en 5 rijvakken in elke richting waar je 100km/h mag. Daarnaast is het officieel 130 op de snelweg tot je 100m verder al het eerste bord met 120 ziet. Belachelijk gewoon.

De max snelheid varieert daar zoveel dat je echt goed moet opletten.

Comment

Nee. Waar wij 70 of 90 mogen, mogen zij 60 of 80. Die stukken waar zij 100 mogen hebben wij niet, dat zijn gewoon grote gewestwegen (2x1) met een absoluut inhaalverbod. Zij mogen 130 waar wij 120 mogen, maar op heel veel stukken is dat gereduceerd naar 100.
                              Last edited by |) ][ |V| ][; 08/11/2013, 22:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                zo een situatie staat toch ook op de E40 als je van brussel naar leuven rijd (afrit 314 denk ik). en dan is er zo een kieken die 80 reed die over die lijn is gegaan om een afremmende vrachtwagen te ontwijken en die zit dan die hele strook links van die volle lijn...

op de E40 zit je her en der overal van die volle lijnen waar men niet over mag, en da houd blijkbaar geenenkele tegen om er toch over te gaan. dan moet je betonblokken plaatsen tussen de tragere die ook langs de afrit gaan, en de snelle links (ik denk zoiets als de brusselse ring in sint pieters leeuw???).

gewoon cameras zetten op die specifieke plaatsen, 1 die achter een schermke aan het kijken is en elke auto die over zo een witte lijn gaat registreren en een briefke sturen
                                Zou ik niet direct weten, ik kom nooit of zelden op de E40 tussen Brussel & Leuven.
                                Zoals eerder gemeld, het is feitelijk allemaal te herleiden naar gewoon rijden wat er ons gevraagd wordt/opgelegd wordt, en het "ik gevoel" ver achter je te laten liggen.
                                Combineer dit met veel meer zichtbare controle, al dan niet via videoanalyse, + het daadwerkelijk snel versturen van de boetes bij overtreding, ga je vrij vlug resultaat mogen verwachten.
                                Nu blijven we met zen allen overal stil staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                  Nee. Waar wij 70 of 90 mogen, mogen zij 60 of 80. Die stukken waar zij 100 mogen hebben wij niet, dat zijn gewoon grote gewestwegen (2x1) met een absoluut inhaalverbod. Zij mogen 130 waar wij 120 mogen, maar op heel veel stukken is dat gereduceerd naar 100.
                                  Klopt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    In Nederland zie je ook snelwegen met prachtig aangelegd wegdek en 5 rijvakken in elke richting waar je 100km/h mag. Daarnaast is het officieel 130 op de snelweg tot je 100m verder al het eerste bord met 120 ziet. Belachelijk gewoon.

De max snelheid varieert daar zoveel dat je echt goed moet opletten.
                                    Jaaahaaa, maar zij staan daar ondertussen wel veel minder stil dan wij hier.
                                    En inderdaad het is op veel plaatsen in Nederland nog niet helemaal duidelijk hoeveel je waar wat mag rijden. Toch is de regel vrij simpel, je mag overal 130, behalve daar waar het anders staat aangegeven.
                                    Op de A2 die je aanhaalt (5 rijvakken x 100km/h), is het ondertussen al enkele maanden geleden dat er daar nog eens een deftige file heeft gestaan. Vind het ook een vrij belachelijke snelheid en zou daar zeker de hoogte in kunnen maar het bolt daar ondertussen allemaal wel lekker door. (de link met de maandelijkse afnemende filedruk in Nederland heb ik hier al eens geplaatst).
                                    Ik kom dat hier nergens meer tegen, behalve dan 's nachts tussen 23:00h & 04:30h.

Comment

Klopt!
                                      niet echt, 60 per uur bestaat niet in nl, het is gelijk 80 buiten dorpskern

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        Ja hoor, geef me wat tijd en ik zet hier de plaats waar je het tegen komt. Moet even goed nadenken waar ik het laatst nog gezien heb, maar ik kom er wel op waar het juist was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Ja hoor, geef me wat tijd en ik zet hier de plaats waar je het tegen komt. Moet even goed nadenken waar ik het laatst nog gezien heb, maar ik kom er wel op waar het juist was.
                                          https://www.google.nl/maps/preview#!....4077694&fid=5

Comment

Working...
                                          X