Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Files waren nooit erger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    Die vraag is: moet bijvoorbeeld een deel van die ambtenaren effectief in Brussel aanwezig zijn voor het goed uitoefenen van hun functie?
    goeie vraag, onze Secretaris Generaal is (nog even) tegen thuiswerk, omdat dat de interactie tussen de collega's zou verminderen. Ook zou de output minder te controleren zijn en met de reputatie die ambtenaren hebben is dat een beetje de kat bij de melk zetten.
    Ikzelf zou thuis kunnen werken, al moet ik dan van thuis een lijntje leggen naar mijn pc, en dat is voor de grafische programma's minder handig (performantie).

    Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    Nu komen we ter zake... Wil men persoonlijk die keuze maken? Beetje inleveren voor een betere verbinding?
    Mijn eerdere stelling dat het een beetje je eigen keuze is als werknemer. Ik kies niet voor een dikke job als productdesigner in Limburg, omdat ik weet dat ik dan geen goeie verbinding heb. Ik beperk me tot jobs in de regio. Ik vond het vroeger fijn om met de fiets op minder dan 10 minuten op mijn werk te staan, maar het verlangen naar een eigen huisje met een tuin ('t is een koer geworden, in een rustig dorp wel) deed ons uitwijken. Fietsen gaat hier wel maar de auto is inderdaad zulk een gemak.

    Als ik ga kijken hoe vaak het regent op de momenten dat ik van/naar huis wil fietsen (2x45 min/dag), zie ik dat er eigenlijk vrij weinig zo'n regenmomenten zijn. Ook op regenachtige dagen is dat goed te doen, aangezien ik op beide locaties kan douchen en droge kleren aandoen. Het enige dat mij wat tegenhoudt is - denk ik - dat ik geen fietsvergoeding krijg als ik 'af en toe' per fiets ga. Als ik 80 % van de tijd per fiets ga wel, anders krijg ik niks. En dan is de auto weer makkelijk, want er zijn altijd dagen dat ik vroeg moet thuis zijn, pas laat kan vertrekken, of met een testwagen rondrijd. En dan wordt 2x45min vrijwillig fietsen per dag me wat veel van het goede, al zijn er wielertoeristen die er anders over denken.
    autofans.be

    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

    Comment


    • #42
      Thuiswerken of telewerk is ook niet alles. Ik heb voor ik ziek geworden ben dit ook een tijdje gedaan.
      Het voordeel is dat je geen verplaatsingen meer hebt, je kan meer tijd in je werk steken.
      Je moet karakter hebben om op tijd te beginnen en niet elke dag te blijven uitslapen.
      Voor mij was dit geen probleem en de afspraak was dat iedere avond het uitgevoerd werk werd doorgegeven per mail ....
      Maar er zijn ook een paar nadelen aan en dat heb ik zelf ondervonden :

      Je moet op tijd stoppen want je extra uren zijn niet betaald (en op tijd stoppen was een heel zwaar probleem). Soms deed het vrouwke er moeilijk over), wat ik goed kan begrijpen.
      En als je werkgever het dan een beetje gewoon is, dan begint hij op 's avonds laat contact op te nemen om nog iets uit te voeren dat hijzelf vergeten was, dat 'em s'anderendaags nodig had. In het begin was het sporadisch maar later gebeurde het regelmatig dat 'em belde na 23.00-23.30 uur om nog iets op te lossen. Wat zeg je dan ?

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
        Thuiswerken of telewerk is ook niet alles. Ik heb voor ik ziek geworden ben dit ook een tijdje gedaan.
        Het voordeel is dat je geen verplaatsingen meer hebt, je kan meer tijd in je werk steken.
        Je moet karakter hebben om op tijd te beginnen en niet elke dag te blijven uitslapen.
        Voor mij was dit geen probleem en de afspraak was dat iedere avond het uitgevoerd werk werd doorgegeven per mail ....
        Maar er zijn ook een paar nadelen aan en dat heb ik zelf ondervonden :

        Je moet op tijd stoppen want je extra uren zijn niet betaald (en op tijd stoppen was een heel zwaar probleem). Soms deed het vrouwke er moeilijk over), wat ik goed kan begrijpen.
        En als je werkgever het dan een beetje gewoon is, dan begint hij op 's avonds laat contact op te nemen om nog iets uit te voeren dat hijzelf vergeten was, dat 'em s'anderendaags nodig had. In het begin was het sporadisch maar later gebeurde het regelmatig dat 'em belde na 23.00-23.30 uur om nog iets op te lossen. Wat zeg je dan ?
        Wat je zegt tegen iemand die je om 23u nog opbelt? Niets want dan staat de mijne uit. Wat een gekke baas man...

        Comment


        • #44
          Zaterdagochtend, rond 08:30h lag er eentje op zijn dak op de Antwerpse ring. En we stonden met zen allen weer in de file. Hoe kan nou zo iets gebeuren...?
          Het ligt toch echt aan ons zelf hoor. Mentaliteitswijziging, en niet alleen in het verkeer.
          Als ik dan in een ander topic hier zo iets lees van:
          je effectief had kunnen inhalen, en je aanzienlijk voorsprong had gehad...
          Tja, je verplaatsen in het dagelijks verkeer is geen competitie hé.
          Last edited by Metaxa; 06/10/2013, 03:07.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
            Ik heb zelden last van files, gewoonweg zorgen dat je voor de files op de baan bent. Woensdag moest ik vanuit westvl naar Leuven, simpel, tegen 6.30u stond ik daar. Mits wat deftig agendabeheer en afspraken maken sta ik maar weinig in de file, en ik heb meer en meer de indruk dat m'n klanten er ook weinig tot geen problemen mee hebben om al s'morgens om 6.30u een meeting of werfbezoek te starten. Je kan nu zeggen weinig klantvriendelijk om op dergelijke uren te gaan vergaderen, tja, sommigen hebben dat ook minder graag, maar toch blijven ze met me werken dus zo erg zal het dan wel niet zijn... Zelfs als ik naar kantoor ga ( dikke 20km secundaire wegen dan ben ik zelden later dan 5.30 a 6u al daar, op die manier kun je nog rijden, mocht ik iedere dag 2 uur moeten gaan aanschuiven dan stop ik onmiddellijk met m'n beroepsbezigheden.
            Wel, ik heb eigenlijk dezelfde ervaring.
            Als ik bv naar Tongeren ga, sta ik er al om 8:00. Ben dan om 6:00 vertrokken. Mijn werven in midden-Vlaanderen begin ik met werfbezoek soms al om 7:00 of 7:30. En steeds meer partijen zijn aanwezig. Jammer genoeg de bouwheer (die meestal dichtst woont) nog het minst vroeg.
            Maar er IS inderdaad bij sommigen een mentaliteitswijziging. 5j geleden was dat al minder aan de orde, 10j geleden hadden ze me allemaal gek verklaard.
            Voordeel ook van vroeg aan te komen is dat er weinigen durven zagen dat ze te vroeg moeten opstaan, want ik sta vroegste van al op doorgaans
            __________________________

            2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
              Voordeel ook van vroeg aan te komen is dat er weinigen durven zagen dat ze te vroeg moeten opstaan, want ik sta vroegste van al op doorgaans
              Ha tja, en toch zijn erbij die dan durven zeggen: zeg moest dat nu echt zo vroeg in het holst van de nacht? En dan kom je weer op het ikke, ikke ikke-mentaliteit. Als zij vroeg moeten opstaan is dat erg, als wij (jij) daarvoor nog 1:30h à 2:00h vroeger op pad bent vinden ze niet erg. Ha nee, want dit is tenslotte je job...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                Nu komen we ter zake... Wil men persoonlijk die keuze maken? Beetje inleveren voor een betere verbinding?
                Dat is geen kwestie van willen voor velen, maar een kwestie van aanbod. Je kan niet kiezen voor een job dicht bij huis als die job er niet is. Bij ons worden elke dag alle vacatures overlopen uit de buurt en dat al jaren lang, de wil is er dus zeker maar er is meer dan dat nodig

                Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                Ik heb zelden last van files, gewoonweg zorgen dat je voor de files op de baan bent. Woensdag moest ik vanuit westvl naar Leuven, simpel, tegen 6.30u stond ik daar. Mits wat deftig agendabeheer en afspraken maken sta ik maar weinig in de file, en ik heb meer en meer de indruk dat m'n klanten er ook weinig tot geen problemen mee hebben om al s'morgens om 6.30u een meeting of werfbezoek te starten. Je kan nu zeggen weinig klantvriendelijk om op dergelijke uren te gaan vergaderen, tja, sommigen hebben dat ook minder graag, maar toch blijven ze met me werken dus zo erg zal het dan wel niet zijn... Zelfs als ik naar kantoor ga ( dikke 20km secundaire wegen dan ben ik zelden later dan 5.30 a 6u al daar, op die manier kun je nog rijden, mocht ik iedere dag 2 uur moeten gaan aanschuiven dan stop ik onmiddellijk met m'n beroepsbezigheden.
                Dat is natuurlijk mooi, maar de realiteit is voor velen natuurlijk dat ze een gezin hebben en ik kan mijn zoon niet om half zes s'morgens aan de schoolpoort gaan afzetten
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

                  Dat is natuurlijk mooi, maar de realiteit is voor velen natuurlijk dat ze een gezin hebben en ik kan mijn zoon niet om half zes s'morgens aan de schoolpoort gaan afzetten
                  Daar heb je natuurlijk wel een punt, ik heb het geluk dat m’n vrouw het ziet zitten om 2 klein mannen s’morgens naar de opvang/school te brengen, zij heeft bewust een job gekozen in functie van de mijne, eentje van 8.30u tot 17u en 5km van huis af. Ik werk gemiddeld zo’n 250 u per maand en ik ben me er heel goed van bewust dat je dit niet beiden kan doen als er kinderen/huishouden zijn… Het is wel zo dat ik s’avonds meestal tegen 18 a 18.30u thuis ben zodat ik nog wat tijd met de kinderen kan spenderen , mocht ik s’morgens niet zo vroeg beginnen dan zie ik de kinderen in de week totaal niet en da’s ook niet iets wat ik wil.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                    ik heb het geluk dat m’n vrouw het ziet zitten om 2 klein mannen s’morgens naar de opvang/school te brengen
                    Ik mag hopen dat jou kinderen nog echt klein zijn?
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Dat is geen kwestie van willen voor velen, maar een kwestie van aanbod. Je kan niet kiezen voor een job dicht bij huis als die job er niet is. Bij ons worden elke dag alle vacatures overlopen uit de buurt en dat al jaren lang, de wil is er dus zeker maar er is meer dan dat nodig
                      Mij lijkt dat het voor een groot deel van de bevolking mogelijk moet zijn om in relatieve nabijheid van de woning een geschikte job te vinden.
                      Ik kom weer op mijn punt: is men bereid om eventueel wat in te leveren (jobinhoud, werkuren, financieel,...) om een goede verbinding te hebben?
                      Mag ik zo nieuwsgierig zijn en vragen over wat voor vacatures het hier gaat?

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Ik mag hopen dat jou kinderen nog echt klein zijn?
                        Jawel, bijna 3 en bijna 1 , m'n vrouw werkt sinds onze oudste naar school gaat ( vorige maand gestart ) ook nog 4/5 , op woensdag is ze dus zoiezo thuis.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                          Mij lijkt dat het voor een groot deel van de bevolking mogelijk moet zijn om in relatieve nabijheid van de woning een geschikte job te vinden.
                          Ik kom weer op mijn punt: is men bereid om eventueel wat in te leveren (jobinhoud, werkuren, financieel,...) om een goede verbinding te hebben?
                          Mag ik zo nieuwsgierig zijn en vragen over wat voor vacatures het hier gaat?
                          Ik nodig u uit om eens te kijken in het Hageland wat beschikbaar is van jobs
                          Wij kijken puur naar de inhoud, mochten we zoeken in de sector waar ze nu werkzaam is dan is het helemaal onbegonnen werk. In principe staat mijn vrouw open voor elke job, maar ze weet ook wel dat haar capaciteiten bijvoorbeeld niet passen in een commerciële job.
                          Dat wat jij zo makkelijk voorstelt als een stapje terug zetten is heel moeilijk te verkopen in een sollicitatiegesprek, want uiteindelijk zeg je 'ik kom het hier een beetje rustiger aan doen'

                          Geloof me vrij, als er aanbod was in de ruime regio van waar wij wonen en ook verder weg nog van Brussel in Limburg dan zou de E314 al niet om 6 uur volstaan richting Brussel. Dat zijn heus niet allemaal geldwolven of carrièremensen hoor

                          Waarom dan niet in de stad gaan wonen of in de stedelijke rand? Heb ik gedaan en ik heb er nooit kunnen aarden, daarenboven vind ik het geen aangename omgeving om kinderen groot te brengen. Elke dag in de file zie ik dan ook als het datgene wat ik opoffer om privé in een aangename omgeving te zijn.

                          Ik klaag dan ook niet over de files, ik begrijp alleen niet dat de overheid en de bedrijven de voordelen niet zien om weg te trekken uit Brussel of Antwerpen. Uiteindelijk is de loonkost het grote struikelblok voor bedrijven hier, dat kan je heel goed drukken door je bedrijf (of delen daarvan) te vestigen in die regio's waar de mensen zitten te wachten op een leuke job in hun buurt. Die mensen zijn bereid in te leveren en hun verplaatsingskosten (vaak met bedrijfswagen) gaat dan ook nog is naar beneden voor woon-werk. Om nog maar te zwijgen van vastgoedprijzen en dergelijke ...
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                            Jawel, bijna 3 en bijna 1
                            Ha, dan is het goed. Kan binnen een jaar of 5 de oudste met de fiets naar school.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                              Mij lijkt dat het voor een groot deel van de bevolking mogelijk moet zijn om in relatieve nabijheid van de woning een geschikte job te vinden.
                              Ik kom weer op mijn punt: is men bereid om eventueel wat in te leveren (jobinhoud, werkuren, financieel,...) om een goede verbinding te hebben?
                              Mag ik zo nieuwsgierig zijn en vragen over wat voor vacatures het hier gaat?
                              Bah, niet iedereen denkt daar natuurlijk zo over. Mijn neefje, toen woonachtig in Ekeren had al jaren een reuze job bij Proximus. Ging dagelijks met de trein naar Brussel-Noord. Na verloop van tijd was hij er echter op uitgekeken. Vrij vlug had hij dan werk gevonden in de regio Leuven/Brussel. Probleem was natuurlijk dat de trein niet meer kon, maar het wel zag zitten om met de wagen te gaan. Toen we er hem op aanwezen dat hij gemiddeld per dag zo'n 3 uur à 3,5uur zou verliezen in woon/werkverkeer, was dit geen probleem en zag dit rooskleurig te gemoed. Precies 1,5j heeft hij het volgehouden. Toen was de "bobijn" af. Reden, te verre verplaatsingen, te veel verloren uren.
                              Tja, als wij dat zeggen was dat niet waar/geen probleem.
                              Nadien is hij het dan wat dichter bij huis gaan zoeken en werk gevonden in het UZA te Wilrijk.
                              Om maar te zeggen, mensen denken er soms niet goed over na, tegen beter weten in.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Ik nodig u uit om eens te kijken in het Hageland wat beschikbaar is van jobs
                                Wij kijken puur naar de inhoud, mochten we zoeken in de sector waar ze nu werkzaam is dan is het helemaal onbegonnen werk. In principe staat mijn vrouw open voor elke job, maar ze weet ook wel dat haar capaciteiten bijvoorbeeld niet passen in een commerciële job.
                                Dat wat jij zo makkelijk voorstelt als een stapje terug zetten is heel moeilijk te verkopen in een sollicitatiegesprek, want uiteindelijk zeg je 'ik kom het hier een beetje rustiger aan doen'

                                Geloof me vrij, als er aanbod was in de ruime regio van waar wij wonen en ook verder weg nog van Brussel in Limburg dan zou de E314 al niet om 6 uur volstaan richting Brussel. Dat zijn heus niet allemaal geldwolven of carrièremensen hoor

                                Waarom dan niet in de stad gaan wonen of in de stedelijke rand? Heb ik gedaan en ik heb er nooit kunnen aarden, daarenboven vind ik het geen aangename omgeving om kinderen groot te brengen. Elke dag in de file zie ik dan ook als het datgene wat ik opoffer om privé in een aangename omgeving te zijn.

                                Ik klaag dan ook niet over de files, ik begrijp alleen niet dat de overheid en de bedrijven de voordelen niet zien om weg te trekken uit Brussel of Antwerpen. Uiteindelijk is de loonkost het grote struikelblok voor bedrijven hier, dat kan je heel goed drukken door je bedrijf (of delen daarvan) te vestigen in die regio's waar de mensen zitten te wachten op een leuke job in hun buurt. Die mensen zijn bereid in te leveren en hun verplaatsingskosten (vaak met bedrijfswagen) gaat dan ook nog is naar beneden voor woon-werk. Om nog maar te zwijgen van vastgoedprijzen en dergelijke ...
                                Ik sta er elke dag verstelt van hoeveel industrie er in de regio Antwerpen - Sint Niklaas - Mechelen is. Vooral hier op de as van deze laatste twee kan je de één kmo-zone na de andere vinden. Er zitten hier in de regio toch enkel "grote" zoals Pfizer bvb. Die zijn dan nog eens flink aan het uitbreiden. Slecht zal het in die sector blijkbaar niet gaan. (weet natuurlijk niet of deze jou/jullie aanbelangt). Maar misschien ook al wat te ver weg natuurlijk. De regio Hageland is/kan wel heel leuk zijn om er te wonen maar voor werk is het inderdaad geen "voorbeeldregio", en zo zijn er nog wel enkele in Vlaanderen.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Daarom dat ik zeg, blijven investeren in alternatieven. Beter openbaar vervoer en betere fietspaden.
                                  gaan ze toch serieus uit hun pijp mogen komen.


                                  Van Schoten naar Stabroek is 19km, dat doe ik met de auto op minder dan 10 minuten, als ik dat met de bus wil doen moet ik eerst naar een bushalte stappen (5min), wachten op een bus die hopelijk komt want dat gebeurt niet altijd, dan naart stad rijden ( +- 30min met wat geluk), dan overstappen op een bus die ik dan kan nemen en niet net mis zoals wel meer voorkomt, dan met die bus naar stabroek +- 50min), afstappen en dan nog eens 10min stappen.


                                  geen goei plan.

                                  is natuurlijk maar 1 voorbeeld, voor sommigen kan het mss beter zijn .

                                  vroeger reed er een 78 van wijnegem naar Zandvliet. duurde wel bijna 2uur en koste € 5.
                                  Voor dat geld doe ik dat liever met mijn auto en kost me dat niet eens zoveel.
                                  Last edited by kefkie; 08/10/2013, 13:24.
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Ik sta er elke dag verstelt van hoeveel industrie er in de regio Antwerpen - Sint Niklaas - Mechelen is. Vooral hier op de as van deze laatste twee kan je de één kmo-zone na de andere vinden. Er zitten hier in de regio toch enkel "grote" zoals Pfizer bvb. Die zijn dan nog eens flink aan het uitbreiden. Slecht zal het in die sector blijkbaar niet gaan. (weet natuurlijk niet of deze jou/jullie aanbelangt). Maar misschien ook al wat te ver weg natuurlijk. De regio Hageland is/kan wel heel leuk zijn om er te wonen maar voor werk is het inderdaad geen "voorbeeldregio", en zo zijn er nog wel enkele in Vlaanderen.
                                    klopt wel, maar de bereikbaarheid is ook niet zo goed. Als ik bij BMW in Bornem een auto afzet, moet ik gokken op de 1 bus per uur, of het stuk naar het station zelf lopen, om vervolgens de trein naar antwerpen te nemen. (en daarna die naar Mechelen). Ga ik met de auto rij ik de N16 af tot Puurs, om daar de A12 over te steken en binnendoor naar huis te rijden.

                                    Wil je per trein, dan moet je tegenwoordig bijna in een grote stad wonen - of vrij dicht bij een station - en in een grote stad werken. Wat de bussen betreft, zoals Kefkie zegt, doet die er x aantal maal zo lang over. Ook bij mij, de bus volgt het verkeer en doet dat niet altijd op de snelste manier. Wie thuis voor zijn deur vertrekt, rijdt langs de snelweg. Wie thuis de bus neemt, laat zich rijden langs andere punten waar ook andere mensen opstappen en dat is niet de snelste weg.

                                    Wat ik nog niet aangehaald zag hier, is carpoolen. Ik doe het te weinig maar het is eigenlijk even snel en je spaart er minstens 1 auto op de weg mee uit. Het nadeel is dat je vooraf moet regelen met wie je meerijdt, dat je afhankelijk bent van elkaar ('wanneer vertrek jij s ochtends?' 'wanneer ga jij naar huis?' 'oh, heb je volgende week verlof?').
                                    autofans.be

                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      Ik sta er elke dag verstelt van hoeveel industrie er in de regio Antwerpen - Sint Niklaas - Mechelen is. Vooral hier op de as van deze laatste twee kan je de één kmo-zone na de andere vinden. Er zitten hier in de regio toch enkel "grote" zoals Pfizer bvb. Die zijn dan nog eens flink aan het uitbreiden. Slecht zal het in die sector blijkbaar niet gaan. (weet natuurlijk niet of deze jou/jullie aanbelangt). Maar misschien ook al wat te ver weg natuurlijk. De regio Hageland is/kan wel heel leuk zijn om er te wonen maar voor werk is het inderdaad geen "voorbeeldregio", en zo zijn er nog wel enkele in Vlaanderen.
                                      Ik ben afkomstig uit Londerzeel en heb jaren in Mechelen gewoond, dus ik ken de regio goed genoeg. Maar dat is KMO-zone, daar zijn vrij weinig kantoorjobs op die locaties hoor. Ik heb trouwens al voor enkele farmabedrijven gewerkt en hun administratieve zetel was meestal in Brussel ... Geel en Diest zijn bij ons in de buurt vergelijkbaar.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Ik nodig u uit om eens te kijken in het Hageland wat beschikbaar is van jobs
                                        Wij kijken puur naar de inhoud, mochten we zoeken in de sector waar ze nu werkzaam is dan is het helemaal onbegonnen werk. In principe staat mijn vrouw open voor elke job, maar ze weet ook wel dat haar capaciteiten bijvoorbeeld niet passen in een commerciële job.
                                        Dat wat jij zo makkelijk voorstelt als een stapje terug zetten is heel moeilijk te verkopen in een sollicitatiegesprek, want uiteindelijk zeg je 'ik kom het hier een beetje rustiger aan doen'

                                        Geloof me vrij, als er aanbod was in de ruime regio van waar wij wonen en ook verder weg nog van Brussel in Limburg dan zou de E314 al niet om 6 uur volstaan richting Brussel. Dat zijn heus niet allemaal geldwolven of carrièremensen hoor

                                        Waarom dan niet in de stad gaan wonen of in de stedelijke rand? Heb ik gedaan en ik heb er nooit kunnen aarden, daarenboven vind ik het geen aangename omgeving om kinderen groot te brengen. Elke dag in de file zie ik dan ook als het datgene wat ik opoffer om privé in een aangename omgeving te zijn.

                                        Ik klaag dan ook niet over de files, ik begrijp alleen niet dat de overheid en de bedrijven de voordelen niet zien om weg te trekken uit Brussel of Antwerpen. Uiteindelijk is de loonkost het grote struikelblok voor bedrijven hier, dat kan je heel goed drukken door je bedrijf (of delen daarvan) te vestigen in die regio's waar de mensen zitten te wachten op een leuke job in hun buurt. Die mensen zijn bereid in te leveren en hun verplaatsingskosten (vaak met bedrijfswagen) gaat dan ook nog is naar beneden voor woon-werk. Om nog maar te zwijgen van vastgoedprijzen en dergelijke ...
                                        Het Hageland is niet zo'n goeie regio qua werkgelegenheid en inderdaad, iedereen heeft zo z'n eigen profiel en dat moet natuurlijk matchen met een bepaalde jobinhoud. Het valt ook te begrijpen dat mensen graag wat meer op den buiten wonen omdat het aangenaam is en omdat je moet kunnen aarden in een stadsomgeving.
                                        Je hebt het over 'een stapje terug zetten' maar dat bedoel ik niet echt zo. Een goeie verbinding valt volgens mij perfect te verantwoorden aan de werkgever. De meesten hebben trouwens niet liever: hoe dichter je bij je werk woont, hoe beter.
                                        De concentratie van werkgelegenheid is niet evenredig verdeeld over het grondgebied. Jammer...

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Bah, niet iedereen denkt daar natuurlijk zo over. Mijn neefje, toen woonachtig in Ekeren had al jaren een reuze job bij Proximus. Ging dagelijks met de trein naar Brussel-Noord. Na verloop van tijd was hij er echter op uitgekeken. Vrij vlug had hij dan werk gevonden in de regio Leuven/Brussel. Probleem was natuurlijk dat de trein niet meer kon, maar het wel zag zitten om met de wagen te gaan. Toen we er hem op aanwezen dat hij gemiddeld per dag zo'n 3 uur à 3,5uur zou verliezen in woon/werkverkeer, was dit geen probleem en zag dit rooskleurig te gemoed. Precies 1,5j heeft hij het volgehouden. Toen was de "bobijn" af. Reden, te verre verplaatsingen, te veel verloren uren.
                                          Tja, als wij dat zeggen was dat niet waar/geen probleem.
                                          Nadien is hij het dan wat dichter bij huis gaan zoeken en werk gevonden in het UZA te Wilrijk.
                                          Om maar te zeggen, mensen denken er soms niet goed over na, tegen beter weten in.
                                          Het iS meestal niet zozeer dat ze er niet goed bij nadenken, maar gewoon dat ze de situatie niet kennen (hebben het nooit eerder gedaan), en dus niet echt weten wat ze d'r van moeten verwachten.
                                          Het is dus niet tegen beter weten in, want ze weten gewoon niet beter, tot ze een tijdje verder zijn en ondervinden wat het is om zo lang onder weg te zijn van en naar het werk.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X