Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Files waren nooit erger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Goed, we weten dat we met te veel mensen op een te kleine oppervlakte wonen en dat we dus 2x daags de infrastructuur overbelasten. Dat is het probleem.
    De uitdaging is dus vooral een oplossing te vinden voor de weekdagen tussen pakweg 06.30 en 09.30 en tussen 15.30 en 18.30.
    Wat kunnen we praktisch doen om dit op korte, middellange en langere termijn te verhelpen?
    Voorstellen? Voel u vrij om nog wat ballonnetjes op te laten!

    Comment


    • #82
      Mogelijkheden genoeg:

      - Meer werken van thuis uit. (Niet altijd mogelijk, maar het is zeker meer mogelijk dan nu gedaan word);
      - Bedrijven decentraliseren, waardoor niet iedereen naar Brussel of Antwerpen moet;
      - Werken met glijdende uren, zodat niet iedereen tegelijk naar zijn werk moet;
      - ...
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
        Goed, we weten dat we met te veel mensen op een te kleine oppervlakte wonen en dat we dus 2x daags de infrastructuur overbelasten. Dat is het probleem.
        De uitdaging is dus vooral een oplossing te vinden voor de weekdagen tussen pakweg 06.30 en 09.30 en tussen 15.30 en 18.30.
        Wat kunnen we praktisch doen om dit op korte, middellange en langere termijn te verhelpen?
        Voorstellen? Voel u vrij om nog wat ballonnetjes op te laten!
        -Ze zijn hier al voorbij gekomen, thuiswerk/dichter bij huis werken.
        -"verplicht" carpoolen (=belastingsvoordeel, zijn wij Vlamingen er gevoelig aan)
        -Bedrijven "verplichten" om het in hun regio te gaan zoeken (ook hier iets van voordelen aan koppelen want anders komt er toch niets van).
        -Nog meer projecten opstarten om met verschillende bedrijven uit een KMO-zone bvb gezamenlijk vervoer te regelen (denk maar aan de iBus bij de petrochemie bedrijven uit de Antwerpse haven.
        -Zo goed als gratis openbaar vervoer en dit beter op elkaar afstemmen.
        -Algemene mentaliteitswijziging bij de mensen.
        Simpel is het allemaal niet natuurlijk, maar met voorgaande veranderingen (zie hoger) zou er misschien al wat verbeteringen kunnen optreden. Alle beetjes helpen.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #84
          -we kunnen dat automatisch rijden invoeren, desnoods via blokrijden. Ik vind het vreemd dat ze dat die paar keer op een jaar naar zee wel deden, maar in de dagelijkse files naar Brussel en op de e313 nooit uitvoerden. Wie buffers voorziet, kan de snelheid minder laten fluctueren waardoor je uiteindelijk niet stil komt te staan.
          -we kunnen ervoor zorgen dat vrachtwagens langer tijd krijgen om in te voegen, zodat achteropkomend verkeer minder moet afremmen.
          -zoals hierboven, carpoolen aanmoedigen, zodat de auto's in de file plots 3x zo efficient gebruikt kunnen worden.
          -schaf ook de bedrijfswagens af voor mensen die dat niet nodig hebben. De collega die naast me woonde en per firmawagen naar het bedrijf 2 km verder moest, kwam later aan dan ik, terwijl ik per fiets reed. Zorg ervoor dat bedrijven gaan nadenken wanneer ze een bedrijfswagen toekennen.
          Dan gaan mensen vanzelf werk dichterbij huis zoeken, of andere alternatieven bedenken. Al zal het niet zonder slag of stoot gaan natuurlijk.
          -in aanvulling daarop, maak het mobiliteitsbudget beter bekend, zodat mensen daar eerder gebruik van gaan maken.
          autofans.be

          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

          Comment


          • #85
            blokrijden lukt alleen as er niet te veel op of afritten zijn

            carpoolen brengt effectief veel centen op, ik doe het en het levert mij bovenop minder benzine ook nog eens 360 netto op jaarbasis op

            erg veel collega's en nog steeds te weinig rijden electrische fiets

            Comment


            • #86
              Niet overal slecht nieuws:

              HEVERLEE / BERTEM - Sinds de opening van de spitsstrook op de E40 tussen Brussel en Heverlee is de reistijd tussen beide plaatsen volgens de eerste inschattingen van het Vlaams Verkeerscentrum op de drukste momenten van de avondspits met maximaal 28 minuten gedaald.

              Bron: Nieuwsblad

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Niet overal slecht nieuws:

                HEVERLEE / BERTEM - Sinds de opening van de spitsstrook op de E40 tussen Brussel en Heverlee is de reistijd tussen beide plaatsen volgens de eerste inschattingen van het Vlaams Verkeerscentrum op de drukste momenten van de avondspits met maximaal 28 minuten gedaald.

                Bron: Nieuwsblad
                En met een volle tank doe ik nu 50 kilometer meer door deze ingreep
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #88
                  Vandaag eens niet de trein genomen naar Brussel. Reistijd: 2 uur.
                  Morgen terug de trein!

                  Comment


                  • #89
                    Beginnen met alle asverschuivingen, drempels, paaltjes, smalle doorgangen, 1 rijvak waar er plaats is voor 2 of 3, busstroken waar 1 bus per uur komt (zie dilsen) enz af te breken.
                    Ook verkeerslichten eens wat intelligenter maken.
                    En dan kunnen we al is een eerste evaluatie maken.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      En met een volle tank doe ik nu 50 kilometer meer door deze ingreep
                      De 'firma' dankt u
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                        Beginnen met alle asverschuivingen, drempels, paaltjes, smalle doorgangen, 1 rijvak waar er plaats is voor 2 of 3, busstroken waar 1 bus per uur komt (zie dilsen) enz af te breken.
                        Ook verkeerslichten eens wat intelligenter maken.
                        En dan kunnen we al is een eerste evaluatie maken.
                        Die drempels, asverschuivingen, paaltjes,.... die zijn er negen op de tien omdat er onnozelaars zijn die overal als gekken rijden.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Die drempels, asverschuivingen, paaltjes,.... die zijn er negen op de tien omdat er onnozelaars zijn die overal als gekken rijden.
                          en jij denkt dat dat die onnozelaars normaal laat rijden? plakgas, remmen dichtsmijten bij de hindernis en terug plakgas
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • #93
                            dat klopt, groot nadeel van drempels voro de omwonenden, piepende remmen, schokken, ...

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Die drempels, asverschuivingen, paaltjes,.... die zijn er negen op de tien omdat er onnozelaars zijn die overal als gekken rijden.
                              Voor mijn part zetten ze er 3 flitspalen op rij, maar die wegeningrepen vertragen alles enorm.

                              Comment


                              • #95
                                Als je je aan de toegelaten snelheid houd, dan kan je gewoon doorrijden.
                                Ik rem nooit af voor zo een drempels, as verschuivingen, ...
                                Enkel bij wegversmallingen als de tegenligger voorrang heeft.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Als je je aan de toegelaten snelheid houd, dan kan je gewoon doorrijden.
                                  Ik rem nooit af voor zo een drempels, as verschuivingen, ...
                                  Enkel bij wegversmallingen als de tegenligger voorrang heeft.
                                  Drempels zijn goed voor 1 iemand: de verkopers van schokdempers! Hoeveel drempels liggen er niet in Vlaanderen, en hoeveel chauffeurs remmen niet af op de drempel zelf (slecht voor de demper!). Btw, ik doe dat eigenlijk ook.

                                  Comment


                                  • #97
                                    ik rem nooit af op een drempel, maar geef gas bij. snelheid verlagen voor de drempel en voor ge erop rijd gas erop.
                                    bij gasgeven trekt ge op, de voorste veren veren gas omhoog en de auto rijd vlot op en af de drempel.
                                    remt ge af, dan gaat de snuit als omlaag, en dan nog een drempel. dan worden u veren en dempers gewoon tegen het einde aan geknald en lekt alles in no time

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                      Goed, we weten dat we met te veel mensen op een te kleine oppervlakte wonen en dat we dus 2x daags de infrastructuur overbelasten. Dat is het probleem.
                                      De uitdaging is dus vooral een oplossing te vinden voor de weekdagen tussen pakweg 06.30 en 09.30 en tussen 15.30 en 18.30.
                                      Wat kunnen we praktisch doen om dit op korte, middellange en langere termijn te verhelpen?
                                      Voorstellen? Voel u vrij om nog wat ballonnetjes op te laten!
                                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                      -Ze zijn hier al voorbij gekomen, thuiswerk/dichter bij huis werken.
                                      -"verplicht" carpoolen (=belastingsvoordeel, zijn wij Vlamingen er gevoelig aan)
                                      -Bedrijven "verplichten" om het in hun regio te gaan zoeken (ook hier iets van voordelen aan koppelen want anders komt er toch niets van).
                                      -Nog meer projecten opstarten om met verschillende bedrijven uit een KMO-zone bvb gezamenlijk vervoer te regelen (denk maar aan de iBus bij de petrochemie bedrijven uit de Antwerpse haven.
                                      -Zo goed als gratis openbaar vervoer en dit beter op elkaar afstemmen.
                                      -Algemene mentaliteitswijziging bij de mensen.
                                      Simpel is het allemaal niet natuurlijk, maar met voorgaande veranderingen (zie hoger) zou er misschien al wat verbeteringen kunnen optreden. Alle beetjes helpen.
                                      Oh ja ook nog vergeten, naar (weeral) Nederlands voorbeeld, de schoolvakanties spreiden!
                                      En ook nog de belijning op de Antwerpse ring 1 herzien tussen o.a. Borgerhout en Berchem > Zuid. Dit geldt ook voor andere plaatsen. Daar waar er een oprit is zou een volle witte lijn moeten komen (dus links van de stippellijn) zodat men niet geneigd is om juist op die plek een rechts maneuver uit te voeren.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Oh ja ook nog vergeten, naar (weeral) Nederlands voorbeeld, de schoolvakanties spreiden!
                                        ....
                                        Lijkt heel mmoi natuurlijk om vakanties te spreiden tot dat jij in een bedrijf werkt waar de vakantie in juli valt en je partner werkt in een bedrijf waar de vakantie in augustus valt... nooit meer samen thuis/op reis. Ook is het zo dat bijvoorbeeld veel toeleveranciers hun verlof afstemmen op de bedrijven waaraan moet geleverd worden.
                                        En qua scholen zie je dit hier (in beperkte mate) ook al hoger ondrwijs soms nog examens begin juli en (voor de ongelukkigen) tweede examenkans vanaf halverwege augustus. Krokusvakantie hoger valt niet samen met de rest van het onderwijsnet...
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                          Lijkt heel mmoi natuurlijk om vakanties te spreiden tot dat jij in een bedrijf werkt waar de vakantie in juli valt en je partner werkt in een bedrijf waar de vakantie in augustus valt... nooit meer samen thuis/op reis. Ook is het zo dat bijvoorbeeld veel toeleveranciers hun verlof afstemmen op de bedrijven waaraan moet geleverd worden.
                                          En qua scholen zie je dit hier (in beperkte mate) ook al hoger ondrwijs soms nog examens begin juli en (voor de ongelukkigen) tweede examenkans vanaf halverwege augustus. Krokusvakantie hoger valt niet samen met de rest van het onderwijsnet...
                                          Ach, dat is natuurlijk weer typisch Vlaams (moet je zeker niet al te persoonlijk nemen hoor). Wat hebben we toch weer een bekrompen visie/ingesteldheid. Slechte eigenschap van de doorsnee Vlaming, net als het steeds maar weer met het vingertje wijzen van de Nederlanders van hoe de andere het zeker niet moet doen (dit terzijde).
                                          Hoe denk je dat dit in Nederland toen is gebeurt? Bon, je kan niet voor iedereen goed doen natuurlijk. Er gaan altijd mensen zijn die hun leven terug gaan moeten herschikken maar dat kan juist een positieve omwenteling zijn. In Nederland werkt het wel, wat geen garantie is voor hier uiteraard, maar dan komt mijn hogerop vermelde "mentaliteitswijziging/ingesteldheid" weer kijken.
                                          We kunnen ook gezellig verder in de file blijven staan.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X