Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Files waren nooit erger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ik heb het over 90% van de drempels in België, er zijn natuurlijk altijd de uitzonderingen.
    ik ken einig drempels die goed zijn, ofwel kan je er over aan 70 ofwel brokken aan 30 - 40
    beiden halen weinig uit voor verkeer en veiligheid

    Comment


    • knight rider heeft dan ook een cit met superieure ophanging

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        ik rem nooit af op een drempel, maar geef gas bij. snelheid verlagen voor de drempel en voor ge erop rijd gas erop.
        bij gasgeven trekt ge op, de voorste veren veren gas omhoog en de auto rijd vlot op en af de drempel.
        remt ge af, dan gaat de snuit als omlaag, en dan nog een drempel. dan worden u veren en dempers gewoon tegen het einde aan geknald en lekt alles in no time
        Gas bijgeven als je er op rijdt, akkord, maar als je er weer af gaat en geeft gas bij, maak je mijns inziens de terugslag net groter doordat je de veren eerst omhoogtrekt, zo ervaar ik het toch.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          ik ken einig drempels die goed zijn, ofwel kan je er over aan 70 ofwel brokken aan 30 - 40
          beiden halen weinig uit voor verkeer en veiligheid
          Dit is de oplossing, veren passen zich altijd aan de drempel:

          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Het wordt echt hoog tijd dat: "verkeer" een vak wordt op school
            Bovenstaand is 5 dagen oud, en over wat ging het gisteren/eergisteren op radio en/of televisie, juist ja...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • En vandaag gaan ze voor een verbreding van de Brusselse Ring. Alle problemen zijn opgelost. En alle landen gaan nu naar België komen kijken hoe Ij het fileprobleem zo grondig hebben aangepakt [/cynische modus uit]
              autofans.be

              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

              Comment


              • Shit... nu alle problemen opgelost zijn, verhuis ik voor niks.

                Comment


                • Kga het nog eens zeggen: in zowel Nederlands als Duitsland hebben ze na jaren van dure studies en politiek gezwets besloten de kilometerheffing niet in te voeren.

                  Dus gaan ze in België toch nog eens proberen.

                  Daarnaast gaat de Vlaamse overheid gemeenten subsidiëren om overal trajectcontrole in te voeren.

                  M'n volgende auto zal een 1.2 TSI worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    knight rider heeft dan ook een cit met superieure ophanging
                    D'r is niks "superieur" aan mijn ophanging.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      D'r is niks "superieur" aan mijn ophanging.
                      Moest ik hier in de buurt de drempels aan 50 of hoger nemen dat zal ik zeker en vast schade hebben. Sommige neem ik zelfs aan 20 of lager.

                      Tot grote irritatie van sommige achterliggers met SUV's

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                        Dit is de oplossing, veren passen zich altijd aan de drempel:

                        http://www.youtube.com/watch?v=pJZy9hzatXA
                        ik wist dat MB het had maar nog nooit gezien, tof, alle drempels dienen tot niets meer als alle wagens dit hebben !

                        alternatief is natuurlijk : http://www.youtube.com/watch?v=WNvKvXXifTI

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Kga het nog eens zeggen: in zowel Nederlands als Duitsland hebben ze na jaren van dure studies en politiek gezwets besloten de kilometerheffing niet in te voeren.

                          Dus gaan ze in België toch nog eens proberen.

                          Daarnaast gaat de Vlaamse overheid gemeenten subsidiëren om overal trajectcontrole in te voeren.

                          M'n volgende auto zal een 1.2 TSI worden.
                          ik ben overtuigd dat het wel kan, maar is niet evident, zeker niet in B met compromissen, lobby-werk, ...
                          - echt rekeninghouden met milieuvervuiling, dus gas heel laag, benzine middelmatig en diesel hoog belasten
                          - rekeninghouden met verschillende tijdstippen en plaatsen (zoals in London vb) vb R0 in de spits kost 10 keer zo veel als een gemeenteweg in de Westhoek buiten de spits
                          - iedereen die op de weg komt betaalt naar verhouding evenveel, dus ook alle buitenlanders !
                          - ...

                          nog meer ideëen ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Moest ik hier in de buurt de drempels aan 50 of hoger nemen dat zal ik zeker en vast schade hebben. Sommige neem ik zelfs aan 20 of lager.

                            Tot grote irritatie van sommige achterliggers met SUV's
                            Ik ken geen enkele plaats waar drempels staan waar een toegelaten maximum snelheid geld van meer dan 59 km/h.

                            Drempels staan op plaatsen waar je slechts 50 of 30 mag rijden.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Ik ken geen enkele plaats waar drempels staan waar een toegelaten maximum snelheid geld van meer dan 59 km/h.

                              Drempels staan op plaatsen waar je slechts 50 of 30 mag rijden.
                              Op een plateau mag je idd maar 30.

                              Comment


                              • Alleen wanneer er een verkeersbord F87 bij staat, anders is het gewoon de max toegelaten snelheid die je op die plaats mag rijden.

                                En zoals ik als zei, op een zeldzame uitzondering na kan ik op alle verkeersdrempels gewoon over rijden aan de snelheid die ik aan het rijden ben (de max toegelaten snelheid van op die plaats).


                                Verkeerskussen zijn meestal die uitzondering, daarop moet je altijd sterk vertragen.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • verkeersdrempel is inderdaad alleen een drempel als die staat aangegeven met het juiste verkeersbord, zoniet is het gewoon een obstakel. Ge moet dan niet 30 km/h rijden maar op zijn minst uw snelheid aanpassen naargelang de omstandigheden.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Nu wil meneer Dhondt meer trajectcontroles op onze wegen... Het zal er nog op verbeteren.
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                      Nu wil meneer Dhondt meer trajectcontroles op onze wegen... Het zal er nog op verbeteren.
                                      Ze worden nu al uitgeschakeld omdat ze niet kunnen volgen met de boetes.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                        Voor alle duidelijkheid: ik ben niet Dhr. Kris Peeters.
                                        Deze mobiliteitsexpert zegt verstandige dingen en weet veel meer over de materie dan mij. Hij is dan ook een expert en ik gewoon een geïnteresseerde medemens.

                                        Zijn artikel verdient het om volledig te worden overgenomen:

                                        Kris Peeters voor De Standaard.
                                        standaard.be
                                        Deze mens blijkt ook een blog te hebben ( http://deanderekrispeeters.wordpress.com/ )
                                        Ik heb 'm eens vluchtig doorgenomen en moet mijn standpunt toch wat aanpassen.
                                        De man komt hier nogal eenzijdig over tot zelfs op het randje van compleet negatief tegenover vervoer per auto.
                                        Blijf nochtans wel in grote lijnen achter voorgaand artikel staan.

                                        Comment


                                        • de man heeft zelfs een aantal boeken geschreven die je doen nadenken over mobiliteit. Ik zeg daarmee niet dat ze het hele probleem oplossen maar wel dat ze een invalshoek bieden die je voorheen waarschijnlijk niet zag. ik ben fan, al ben ik het niet altijd eens.
                                          Moet je eens lezen: De File voorbij en Het Voorruitperspectief. Een van de twee is intussen wel uitverkocht en vrij moeilijk te vinden.

                                          wat trouwens de opmerking in een van de commentaren op die blog ontkracht (als zou hij alles vanachter de venster bekijken, zonder zich te moeten verplaatsen), Kris Peeters werkt in Antwerpen en woont in Herentals. Ik geloof dat hij voor die verplaatsingen amper de auto neemt.

                                          (in dezelfde zin moet je trouwens ook eens 'Traffic' van Tom Vanderbilt lezen, dat is ook interessant)
                                          Last edited by svenio_g; 27/10/2013, 23:18.
                                          autofans.be

                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                          Comment

                                          Working...
                                          X