Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Files waren nooit erger
Collapse
X
-
Ik zou nie weten wat er aan mijn ophanging beter is dan gemiddeld.
Moest ik nu met een Citroën C6 rijden ja, maar 't is maar een simpel C4ke.
Trouwens, als ik met een andere auto rijd dan rij ik daarmee net op dezelfde manier, dus dat zou dan moeten betekenen dat alle auto's waarmee ik rijd een superieure ophanging zouden hebben.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Heb dat reeds gedaan, gaat even goed.
Vering is wel harder, maar het is zeker doenbaar.
Over het algemeen is remmen en terug optrekken veel erger, het is belastender voor de vering waardoor deze sneller zal verslijten.
Maar, en dat is voor mij nog belangrijker, belastender voor de rug, en aangezien ik al serieus last heb in de onderrug hou ik daar rekening mee.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAlleen wanneer er een verkeersbord F87 bij staat, anders is het gewoon de max toegelaten snelheid die je op die plaats mag rijden.
En zoals ik als zei, op een zeldzame uitzondering na kan ik op alle verkeersdrempels gewoon over rijden aan de snelheid die ik aan het rijden ben (de max toegelaten snelheid van op die plaats).
Verkeerskussen zijn meestal die uitzondering, daarop moet je altijd sterk vertragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHeb je stelling is aan de praktijk getoetst en hier zijn drempels op wegen waar je 50 mag, die zo hard zijn dat je met moeite aan 20-30 er over kan zonder je wagen te beschadigen.
Misschien woont ridderrijder in utopia?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenIk las bij een kennis-verrkeerskundige dat ze het verkeer beter aan 80 km/u zouden laten rijden, dan zou de file minder beginnen dan bij 120 km/u - 0 km/u.
Probleem is dat als je aan 80 per uur bij dergelijk debiet iemand wil laten invoegen, er onmiddellijk filevorming is.
Comment
-
Ik heb de 33 maatregelen eens doorgenomen. Wat mij direct opvalt is dat ze eindelijk her & der eens iets aan de slechte belijning gaan doen. Toevallig iets wat we ook al eens vermelde in dit topic. Probleem zal natuurlijk worden dat zeker in het beginstadium je de gekste manoeuvres gaat zien.
Ook vandaag was het in en rond het Antwerpse weer hopeloos.
Sent from my iPhone using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAan 80 per uur is inderdaad het debiet het hoogst.
Probleem is dat als je aan 80 per uur bij dergelijk debiet iemand wil laten invoegen, er onmiddellijk filevorming is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenAls mensen nu eens rijden zoals voorgeschreven, het zou veel makkelijker zijn. Al doe ikzelf ook maar wat.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichtentenzij je mensen duidelijk kan maken dat ze aan 80 moeten invoegen. Dan is de tussenafstand te gebruiken om in te voegen en kan je achterligger makkelijk wat afstand laten zonder alles dicht te gooien. Als mensen nu eens rijden zoals voorgeschreven, het zou veel makkelijker zijn. Al doe ikzelf ook maar wat.
Bij 80 per uur is het debiet het hoogste, maar de tussenafstand ook zo kort dat net 1 auto laten invoegen aan 80, ervoor zorgt dat ofwel die ene auto die wil invoegen niet kan invoegen, ofwel dat er iemand op het rechtervak gaat afremmen om die auto in te laten voegen, en dan krijg je zo file.
Comment
-
Files waren nooit erger
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenPeut...
Bij 80 per uur is het debiet het hoogste, maar de tussenafstand ook zo kort dat net 1 auto laten invoegen aan 80, ervoor zorgt dat ofwel die ene auto die wil invoegen niet kan invoegen, ofwel dat er iemand op het rechtervak gaat afremmen om die auto in te laten voegen, en dan krijg je zo file.
Dat 80 de ideale doorstroom geeft klopt natuurlijk wel. Het is ook de ideale snelheid om verkeer te laten invoegen om de heel eenvoudige reden dat die snelheid +|- de snelheid zal zijn die de meeste hebben als ze willen invoegen. De tussenafstand van die voertuigen laat het nog toe om rustig en op een veilige manier in te voegen.
Rijdt echter iedereen 120 op het rechter vak, zijn de tussenafstanden uiteraard langer maar zal hierdoor de mogelijkheid om veilig in te voegen ook drastisch verminderen aangezien de verschillen in snelheid te groot zijn. Het gevolg hiervan is dat je op dat rechter vak een wave-beweging gaat krijgen met filevorming tot gevolg uiteraard.
Één van de redenen waarom ze in Nederland terhoogte van opritten een doorlopende witte lijn trekken tussen het linkse en rechtse rijvak.
Sent from my iPhone using TapatalkLast edited by Metaxa; 08/11/2013, 05:16.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Da's toch gene rocket science?
Bij 120 km/u is de halber tacho regel 60 meter tussenafstand.
Bij 80 km/u is de halber tacho regel 40 meter tussenafstand.
Nu, realistisch gezien houden de mensen niet zoveel afstand. Maar aan 120 km/u zijn de tussenafstanden vaak groter dan aan 80 - want iedereen wil 120... Dat wil zeggen dat je bij 80 per uur met 1 seconde afstand maar 20 meter hebt tussen de voertuigen. Voeg daar maar eens in, wetende dat je eigen auto 4 meter is. Ga je invoegen en continu maar 8 meter afstand aanhouden met je voorligger? Nee, je gaat vertragen om toch wat meer afstand te nemen...
Je kan dit scenario perfect simuleren, maar in de echte wereld komt het ook voor. Kijk maar naar de 80 km/u-zones op snelwegen in NL die jaren geleden werden ingevoerd, dan de filedruk verhoogden, en nu weer zijn verdwenen.
Uit de eindevaluatie van 80-km/u zones uit juni 2008 blijkt dat het het onderzoek blijkt dat voor fijnstof een daling is gemeten van tien procent en voor stikstofoxide een vermindering van twintig en dertig procent. De doorstroming blijkt op verscheidene locaties te zijn verslechterd. Minister Eurlings overweegt de 80-kilometerzones af te schaffen en als experiment op de locaties variabele maximumsnelheden in te voeren. [1]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDa's toch gene rocket science?
Bij 120 km/u is de halber tacho regel 60 meter tussenafstand.
Bij 80 km/u is de halber tacho regel 40 meter tussenafstand.
Nu, realistisch gezien houden de mensen niet zoveel afstand. Maar aan 120 km/u zijn de tussenafstanden vaak groter dan aan 80 - want iedereen wil 120... Dat wil zeggen dat je bij 80 per uur met 1 seconde afstand maar 20 meter hebt tussen de voertuigen. Voeg daar maar eens in, wetende dat je eigen auto 4 meter is. Ga je invoegen en continu maar 8 meter afstand aanhouden met je voorligger? Nee, je gaat vertragen om toch wat meer afstand te nemen...
Je kan dit scenario perfect simuleren, maar in de echte wereld komt het ook voor. Kijk maar naar de 80 km/u-zones op snelwegen in NL die jaren geleden werden ingevoerd, dan de filedruk verhoogden, en nu weer zijn verdwenen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/80-kilometerzone
Ik vind die studies altijd prachtig hoor, Zoveel per uur aan die grote van wagen, + afstand X zoveel, enz... is de papieren uitkomst. Mooi niet dus in de praktijk en dat weet jij ook wel.
Die 80-kilometerzone (Rotterdam Zuid-oostelijke ring richting Delft bvb) hebben ze veranderd naar (bijna) altijd 100 (behalve als de brug openstaat), omdat het verschil te groot was tussen de "aanloopsnelheid" van 100 en de "uitrijsnelheid" van 120. Door nu 100 te laten rijden zie je een betere doorstroming omdat alles beter in elkaar vloeit + dat er op gecontroleerd wordt. En dat is maar goed ook.
Files worden niet alleen daar/hierdoor veroorzaakt natuurlijk. Het is gewoon omdat de mensen niet doen wat er van hen verlangt wordt dat het in de soep geraakt. Neem bvb het invoegen bij afritten. Je kent het wel, verschillende rijvakken, een rechtse om de afrit te nemen, twee nog rechtdoor. Door de drukte aan de afrit staan ze al honderden meters aan te schuiven, wat doen de helden dan, ze maken dan gebruik (proberen dit althans) van het rechtdoor rijvak om zich toch nog ergens tussen te friemelen. Velen kunnen niet fatsoenlijk invoegen met als gevolg dat het achterop komend verkeer gekke dingen gaan moeten beginnen doen om die idioten nog te ontwijken. Wat er echter achter hen afspeelt is totaal onbelangrijk voor hen.
Voorbeelden genoeg van, afrit Aalter bvb, de Craeybeckxtunnel, dagelijks waar te nemen richting Nederland alwaar het rijvak voor Antwerpen-Z/Gent/linkeroever gebruikt wordt om zich enkele wagens voor de ander te kunnen nestelen met als gevolg dat deze die daadwerkelijk richting Gent moeten gaan uitwijken op de rijvakken voor Antwerpen centrum binnen te rijden.
Daar creëer je dus files mee!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVoorbeelden genoeg van, afrit Aalter bvb, de Craeybeckxtunnel, dagelijks waar te nemen richting Nederland alwaar het rijvak voor Antwerpen-Z/Gent/linkeroever gebruikt wordt om zich enkele wagens voor de ander te kunnen nestelen met als gevolg dat deze die daadwerkelijk richting Gent moeten gaan uitwijken op de rijvakken voor Antwerpen centrum binnen te rijden.
Daar creëer je dus files mee!
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenÉén van de redenen waarom ze in Nederland terhoogte van opritten een doorlopende witte lijn trekken tussen het linkse en rechtse rijvak.
Moeten ze hier dringend toepassen inderdaad.
Bij een drukke avondspits is het op zoveel opritten hetzelfde liedje, bijvoorbeeld oprit Mechelen-Noord op E19 richting Antwerpen. Bij elke drukke avondspits staat daar het linkervak als eerste stil. Het middenvak ook, maar gaat ietsje vlotter en dan het rechtervak... LEEG tot bijna aan de oprit. Niet dat ik het spelletje speel 'om ter rapst naar huis', maar ik zorg er wel telkens voor dat ik tijdig op dat rechtervak rij, weg van dat nerveuze linkervak. Alle honderd stresskippen die mij de voorbije km's van de baan zouden geduwd hebben, passeer ik daar op mijn dooie gemak... niet dat het mijn bedoeling is om ze weer in te halen, maar kies bewust voor de minst nerveuze (en wellicht ook de veiligste) route.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenMee eens!
Ook mee eens!
Moeten ze hier dringend toepassen inderdaad.
Bij een drukke avondspits is het op zoveel opritten hetzelfde liedje, bijvoorbeeld oprit Mechelen-Noord op E19 richting Antwerpen. Bij elke drukke avondspits staat daar het linkervak als eerste stil. Het middenvak ook, maar gaat ietsje vlotter en dan het rechtervak... LEEG tot bijna aan de oprit. Niet dat ik het spelletje speel 'om ter rapst naar huis', maar ik zorg er wel telkens voor dat ik tijdig op dat rechtervak rij, weg van dat nerveuze linkervak. Alle honderd stresskippen die mij de voorbije km's van de baan zouden geduwd hebben, passeer ik daar op mijn dooie gemak... niet dat het mijn bedoeling is om ze weer in te halen, maar kies bewust voor de minst nerveuze (en wellicht ook de veiligste) route.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenÉén van de redenen waarom ze in Nederland terhoogte van opritten een doorlopende witte lijn trekken tussen het linkse en rechtse rijvak.
na die volle lijn komt er dan nog ettelijke 100den meters van die dikke gearceerde volle lijnen. je moet daar smorgens van 6h tot 8h eens gaan staan en tellen hoeveel autos daar over de witte lijnen gaan. en ik spreek niet van de eerste 10meter maar van die hardnekkige filerijders die iedereen voorbijvlammen en dan vol op de rem gaan invoegen. je moet de autos erachter dan eens toeren zien uithalen om die te ontwijken.
die volle lijnen gaan NIKS uithalen aangezien er toch van die stomkoppen zijn die nog steeds invoegen. elke keer als ik daar sta aan te schuiven hoop ik op zo ne ZAK. ik laat altijd zo een 3-4meter tussen, ik ben gene bumperklever maar laat ook geen opening van 10autos lang. maar geenene riskeert het om er bij mij in te voegen. want ik rijd erin en ze mogen zeker zijn dat ik gas bijgeef ipv remmen. en dan weiger ik mijn auto te verzetten tot de politie daar is.
k heb altijd de pech dat die aso's altijd invoegen bij een auto voor mij. en de volgende perst zich voor DIEZELFDE auto. en die erna ook... frusterend dat er al 4-5autos voor u bijkomen en gij staat maar in de file hé, al 1km aan het aanschuiven op de correcte stroken.
en hierbij denk ik dan ook aan vrachtwagens. dat er dan eens ene is die zegt: fuck it, diene druk ik plat. en dan zie je in het nieuws altijd die ongelukken met vrachtwagens in files en dan 1 personenwagen die erbij is betrokken. vraag mij af hoeveel van die ongelukken de fout is van dergelijke voorbijstekers. want ze pakken er ook altijd vrachtwagens uit om zich voor te smijten. dus hierbij: vrachtwagenchauffeurs, ik versta jullie frustatie ook. en t zou bij mij ook geen jaar duwen tot ik zo ene ne tik geef
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenJa ja, dat weten we wel en dat is op papier allemaal wel juist, maar in "het echt" klopt daar natuurlijk niet veel meer van.
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenFiles worden niet alleen daar/hierdoor veroorzaakt natuurlijk. Het is gewoon omdat de mensen niet doen wat er van hen verlangt wordt dat het in de soep geraakt. Neem bvb het invoegen bij afritten. Je kent het wel, verschillende rijvakken, een rechtse om de afrit te nemen, twee nog rechtdoor. Door de drukte aan de afrit staan ze al honderden meters aan te schuiven, wat doen de helden dan, ze maken dan gebruik (proberen dit althans) van het rechtdoor rijvak om zich toch nog ergens tussen te friemelen. Velen kunnen niet fatsoenlijk invoegen met als gevolg dat het achterop komend verkeer gekke dingen gaan moeten beginnen doen om die idioten nog te ontwijken. Wat er echter achter hen afspeelt is totaal onbelangrijk voor hen.
Voorbeelden genoeg van, afrit Aalter bvb, de Craeybeckxtunnel, dagelijks waar te nemen richting Nederland alwaar het rijvak voor Antwerpen-Z/Gent/linkeroever gebruikt wordt om zich enkele wagens voor de ander te kunnen nestelen met als gevolg dat deze die daadwerkelijk richting Gent moeten gaan uitwijken op de rijvakken voor Antwerpen centrum binnen te rijden.
Daar creëer je dus files mee!
Comment
Comment