Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Files waren nooit erger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • okay !

    Comment


    • Dat zijn van die baantjes waar je bij ons vaak maar 50 mag.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Nee. Waar wij 70 of 90 mogen, mogen zij 60 of 80. Die stukken waar zij 100 mogen hebben wij niet, dat zijn gewoon grote gewestwegen (2x1) met een absoluut inhaalverbod. Zij mogen 130 waar wij 120 mogen, maar op heel veel stukken is dat gereduceerd naar 100.
        100 op een 2x1 weg heb ik nog nooit gezien in B!
        ik ken wel vele plaatsen waar het 2x2 is en waar je maar 70 mag, of uitzonderlijk zelfs maar 50 !

        Comment


        • de E19 Antwerpen-Brussel had een mooi stuk middenberm dat voorzien was om het verkeer dat van Antwerpen naar Brussel moet te laten doorrijden zonder op- of afrit...15 jaar geleden hebben ze daar bomen in de grond gestoken, vorig jaar hebben ze er een trein laten oprijden waar amper volk op zit naar de luchthaven...

          Comment


          • Wat voor geldboete of straf staat er eigenlijk als je heen en weer zwiert doorheen de file (kleine simulatie: van rijvak 1 naar 2 - 3 - 1 - 2 - 1 - 3 etc)?
            En kan je een boete krijgen als je mensen voorbijsteekt op de spitsstroken (waar het soms sneller gaat dan op het derde rijvak...)?
            2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
            2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
            2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

            2007 BMW E91 318d - 122pk

            Bekijk
            dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
            http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

            Comment


            • bij druk verkeer geldt er geen inhaalverbod. Iemand in de file voorbijsteken wordt dan niet beschouwd als inhalen.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                Wat voor geldboete of straf staat er eigenlijk als je heen en weer zwiert doorheen de file (kleine simulatie: van rijvak 1 naar 2 - 3 - 1 - 2 - 1 - 3 etc)?
                Als je dat doet, denk er dan wel aan dat je per rijstrookwissel een manoever uitvoert en voorrang moet geven aan iedereen. Ik denk bv ook aan motorrijders die tussen het uiterste linkse vak en het vak ernaast filefilteren.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  bij druk verkeer geldt er geen inhaalverbod. Iemand in de file voorbijsteken wordt dan niet beschouwd als inhalen.
                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Als je dat doet, denk er dan wel aan dat je per rijstrookwissel een manoever uitvoert en voorrang moet geven aan iedereen. Ik denk bv ook aan motorrijders die tussen het uiterste linkse vak en het vak ernaast filefilteren.
                  Uiteraard! Even verduidelijken dat ik dit niet doe hoor! Maar soms zie je van die asociale van links naar rechts over alle rijvakken zwieren.

                  Ik bedoel eigenlijk als je dit sportief doet (ik moet hier geen tekening bij maken veronderstel ik? Net niet russian-style)
                  Stel dat je nu rechts de vrachtwagen voorbijschiet (zie bijlage) dat mag toch niet?
                  Sent from my HTC One using Tapatalk
                  Last edited by Brebelco; 01/12/2013, 23:46.
                  2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                  2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                  2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                  2007 BMW E91 318d - 122pk

                  Bekijk
                  dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                  http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                  Comment


                  • Bijlage:

                    Sent from my HTC One using Tapatalk
                    Bijgevoegde Bestanden
                    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                    2007 BMW E91 318d - 122pk

                    Bekijk
                    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                      Bijlage:

                      Sent from my HTC One using Tapatalk
                      Da bennekik precies daarvoor

                      Comment


                      • als de filerijstrook open is, zie ik niet in waarom ge daar dan niet zou mogen rijden
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • als ge de verkeerde agent tegenkomt, kan die u roekeloos rijgedrag aansmeren.
                          hangt er ook vanaf hoe ge rijd. als ge van rijstrook veranderd en niet als een bezetene accelereerd en zo tussen de file raast, zal geen kat er over vallen.

                          ik heb ook al vlot door de files gereden, en dan rijd je toch vlot 30-50km/h sneller dan de andere filerijders en dit is dan echt wel roekeloos rijgedrag

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            als ge de verkeerde agent tegenkomt, kan die u roekeloos rijgedrag aansmeren.
                            hangt er ook vanaf hoe ge rijd. als ge van rijstrook veranderd en niet als een bezetene accelereerd en zo tussen de file raast, zal geen kat er over vallen.

                            ik heb ook al vlot door de files gereden, en dan rijd je toch vlot 30-50km/h sneller dan de andere filerijders en dit is dan echt wel roekeloos rijgedrag
                            Dat is dan rechtbank?
                            Ik vroeg het mij gewoon af omdat je sommige dat ziet doen (en misschien toch wel wat tijd mee wint?)

                            Sent from my HTC One using Tapatalk
                            2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                            2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                            2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                            2007 BMW E91 318d - 122pk

                            Bekijk
                            dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                            http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                            Comment


                            • Als je rustig van rijvak wisselt en de regels volgt (voorrang verlenen, richtingsaanwijzer, ...) heb je niks te vrezen. Je kan stellen dat als iedereen nog 90 rijdt, rechts voorbij rijden als inhalen wordt beschouwd, maar ik rij vaak op die spitsstrook aan 120 terwijl het linkervak regelmatig moet remmen, en heb nog nooit een agent gehad die me een boete daarvoor gegeven heeft.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                Da bennekik precies daarvoor
                                Haha, je auto trekt er inderdaad op! Zo'n kleur valt natuurlijk goed op :p

                                Sent from my HTC One using Tapatalk
                                2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                                2007 BMW E91 318d - 122pk

                                Bekijk
                                dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                                Comment


                                • We stonden meer dan 1470 uur in de file in 2013.

                                  In de eerste tien maanden van 2013 stonden we meer dan 1.470 uur in de file. Dit benadert bijna de meer dan 1.590 uur in 2010.
                                  We schoven echter wel langer aan in files van 200 km en meer. Dat blijkt uit filecijfers voor de eerste tien maanden van 2013 van mobiliteitsorganisatie Touring.

                                  De Belg stond dit jaar opmerkelijk langer in de file dan in 2012. Files tot 100 km duurden dit jaar 761,2 uur tegenover 607,8 uur in 2012.
                                  Files vanaf 200 km hielden 186,4 uur aan tegenover 113 uur vorig jaar. Toch werd het absolute filerecord van 2010 niet gebroken.
                                  Januari en maart 2013 waren de zwaarste maanden. Door de hevige sneeuwval stond er op bepaalde dagen 637 km tot maar liefst 1.671 km file op de Belgische wegen.

                                  Opvallend is dat de files vanaf 200 km en meer langer duurden dan voordien. Daar ziet Danny Smagghe van Touring drie oorzaken voor.
                                  ‘Incidenten op de weg worden te traag opgelost’, zegt Smagghe. ‘Ons land mist een goed ongevallenbeheer (‘incidentmanagment’) waardoor een adequate ongevallencoördinatie ontbreekt.
                                  Er is nood aan een centrale meldkamer.’

                                  De combinatie van meer verkeer op de baan en de knelpunten op onze snelwegen is een andere oorzaak.
                                  ‘Door fouten in het verleden zitten we op onze snelwegen met trechters waar de structurele files beginnen.
                                  Bovendien komt er elk jaar meer verkeer bij, wat het probleem enkel erger maakt.’

                                  Tenslotte ligt de oorzaak ook bij de automobilist. ‘De Belg past zijn rijgedrag niet aan aan de weersomstandigheden.
                                  Als het sneeuwt, wordt er vaak te traag gereden. Regen en donker weer brengen echter het meeste risico’s met zich mee.
                                  Automobilisten voelen zich dan vaak overmoedig, met meer ongevallen tot gevolg’, aldus Smagghe.
                                  standaard.be

                                  Comment


                                  • Super! Dat kroont ons tot wereldkampioen filerijden!

                                    Comment


                                    • Bravo voor de bevoegde ministers.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Bravo voor de bevoegde ministers.
                                        Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

                                        Comment


                                        • gedeeltelijk waar dat je moet beginnen bij jezelf...
                                          als men nu eens echt werk maakt van het gewestelijk expresnet
                                          als men nu eens niet alle bedrijven stampt in de driehoek Antwerpen-Brussel-Gent zodat men in zijn regio werk vindt en niet meer dezelfde weg moet afleggen als 10-duizenden andere pendelaars
                                          als men nu eens werk maakt van de ontsluiting van de brusselse en antwerpse ring zodat niet iedereen altijd via dezelfde weg moet gaan
                                          ...
                                          er zijn nog genoeg 'als'-en die opgelost moeten worden alvorens het probleem opgelost geraakt. Ge maakt me niet wijs dat mensen voor hun plezier meer dan 3 uur per dag gaan aanschuiven om naar hun werk te rijden. Vaak is dat men niet anders kan.
                                          Soms zit men ook zo vastgeroest in een situatie dat men niet meer 'out-of-the-box' kan denken en wordt men door externe factoren gedwongen tot gedragswijziging.

                                          Maar de eindconclusie blijft: geef mensen alternatieven zodat ze kunnen kiezen. Maar als die er niet of onvoldoende zijn, hoe kan men dan ook bij zichzelf beginnen?
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X