Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Files waren nooit erger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Bravo voor de bevoegde ministers.
    Beetje populistisch hoor... Wij zijn met z'n allen de file. Het probleem is in België zo structureel dat een oplossing enorm duur zal zijn.

    Comment


    • weinig populistisch voor mij. Het probleem is al veel langer geweten. Het is niet dat de files er vandaag op morgen gekomen zijn. Gepaste maatregelen zijn altijd op de lange baan geschoven. Als je nog maar ziet welke inhaalbeweging men heeft moeten maken bij het onderhoud van de snelwegen, ook mede door dezelfde jarenlange verwaarlozing. Men dacht geld uit te sparen terwijl goed onderhoud net geld opbrengt.
      De economische kostprijs van de files is zeer hoog. En dat is dan nog maar de financiële kant van de zaak. De menselijke kant van de zaak laat zich niet zo maar in cijfertjes uitdrukken.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • Een eerste belangrijke stap om het fileprobleem aan te pakken is het openbaar vervoer optimaliseren zodat er meer mensen daarvan gebruik kunnen maken.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          weinig populistisch voor mij. Het probleem is al veel langer geweten. Het is niet dat de files er vandaag op morgen gekomen zijn. Gepaste maatregelen zijn altijd op de lange baan geschoven. Als je nog maar ziet welke inhaalbeweging men heeft moeten maken bij het onderhoud van de snelwegen, ook mede door dezelfde jarenlange verwaarlozing. Men dacht geld uit te sparen terwijl goed onderhoud net geld opbrengt.
          De economische kostprijs van de files is zeer hoog. En dat is dan nog maar de financiële kant van de zaak. De menselijke kant van de zaak laat zich niet zo maar in cijfertjes uitdrukken.
          x2

          Comment


          • Wat mij een beetje stoort is dat men altijd spreekt van de economische kostprijs. Akkoord vrachtwagens, bussen ed. die in de file staan kosten geld. De tijd van de chauffeurs, vrachtwagens ... die moeten betaald worden.
            Maar dan aan de andere zijde, al die gewone particulieren die met hun wagen in de file staan. Wat kost dat ? De tijd dat ze erin staan, is voor eigen rekening. De tijd dat de wagens staan aan te schuiven en te dampen ? Brengt op aan de overheid want je moet extra brandstof kopen? Extra taksen voor de overheid ....
            Als ze willen het kostenplaatje bereken, dan moeten ze ook alles berekenen.
            De uren dat de mensen dagelijks richting Brussel in de file staan te schuiven kost de overheid just niets. Dat is allemaal eigen tijd (betaalt de werkgever niets voor in de meeste gevallen), maar ze brengen het volgens mij wel in als kostprijs.

            Comment


            • dat kunt ge wel berekenen. Dat is tijd dat mensen niets staan te doen: niet werken, niet consumeren, ... kortom niets.
              Kostprijs van pollutie (en dus de gezondheid) die uit al dat stilstaan voortkomt kunt ge ook naberekenen. In nederland heeft men dat al gedaan en kwam men tot een kostprijs uit tussen de 4miljard en 40 miljard € op jaarbasis.



              Zelfs al zou het 'maar' 4miljard €'s zijn, dan is dat nog een serieus getal wat iemand moet ophoesten (gelukkig figuurlijk). Helemaal krijgt ge dat niet weg want zelfs een electrische wagen produceert fijn stof (banden, remblokken, remschijven,...)
              Luchtkwaliteit in de auto is 4 maal zo slecht als erbuiten: http://www.cleanair-online.be/inform...it-in-auto-s-/

              Er zijn genoeg factoren die je kan inbrengen en waar je een kostprijs op kan plakken die reëel is.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Beetje populistisch hoor... Wij zijn met z'n allen de file. Het probleem is in België zo structureel dat een oplossing enorm duur zal zijn.
                Bullshit.

                De overheid heeft al jaren geen kloten meer gedaan, terwijl men dit wel in NL, GB, FR en DE heeft gedaan. Dan moet je niet in 2013 plots verbaasd zijn als alles vast loopt omdat je maar 3 rijstroken in elke richting op je ringweg en snelwegen naar die ringweg hebt liggen. Als het al 3 rijvakken zijn, en geen twee zoals de E314 en E313/E34...

                Het probleem is structureel omdat men 20 jaar niks heeft gedaan. Spitsstroken zijn in NL al 15 jaar een ding, en worden de laatste jaren zelfs vervangen door definitieve rijstroken, met aantoonbaar resultaat... En naast autoverkeer investeert men ook in aparte goederenlijnen over het spoor, logische spoorverbindingen en transferiums. In BE, daar worden parkings aan stations betalend, en reizigerstreinen afgeschaft om goederenverkeer door te laten. Dat goederenverkeer is dan vaak ook nog eens chemische transporten die vrolijk van het ene stadscentrum naar de volgende dorpskern rijden, maar als je zo een tankwagen op de weg zet mag dat ding niet eens van de snelweg af...

                De problemen werden hier altijd vooruit geschoven voor de volgende set van ministers, en als dat niet voldoende was, kon men de bevoegdheden wel doorschuiven van federaal naar gewestelijk...

                Comment


                • en nu de gewesten een feit zijn gaan die niet veel willen veranderen. Brussel gaat er niet voor ijveren bedrijven te verschuiven naar een ander gewest omdat ze op die manier inkomsten, belastingen dus, mislopen.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Bullshit.

                    De overheid heeft al jaren geen kloten meer gedaan, terwijl men dit wel in NL, GB, FR en DE heeft gedaan. Dan moet je niet in 2013 plots verbaasd zijn als alles vast loopt omdat je maar 3 rijstroken in elke richting op je ringweg en snelwegen naar die ringweg hebt liggen. Als het al 3 rijvakken zijn, en geen twee zoals de E314 en E313/E34...

                    Het probleem is structureel omdat men 20 jaar niks heeft gedaan. Spitsstroken zijn in NL al 15 jaar een ding, en worden de laatste jaren zelfs vervangen door definitieve rijstroken, met aantoonbaar resultaat... En naast autoverkeer investeert men ook in aparte goederenlijnen over het spoor, logische spoorverbindingen en transferiums. In BE, daar worden parkings aan stations betalend, en reizigerstreinen afgeschaft om goederenverkeer door te laten. Dat goederenverkeer is dan vaak ook nog eens chemische transporten die vrolijk van het ene stadscentrum naar de volgende dorpskern rijden, maar als je zo een tankwagen op de weg zet mag dat ding niet eens van de snelweg af...

                    De problemen werden hier altijd vooruit geschoven voor de volgende set van ministers, en als dat niet voldoende was, kon men de bevoegdheden wel doorschuiven van federaal naar gewestelijk...
                    Dit zijn inderdaad de triestige feiten. Wanneer ik Vlaams minister van verkeer Hilde Crevits haar opgewekte praatjes hoor opvoeren in de media dan denk ik altijd dat er in feite niet veel is om opgewekt te zijn. We staan langer in de file, de wegen worden zienderogen slechter en het is een feit, zoals jij al aanhaalde, dat het in de buurlanden veel beter wordt aangepakt.

                    Wanneer je dan de verantwoordelijke ministers met de vinger wijst dan wordt je hier uitgemaakt voor populist en ligt het vooral aan jezelf...

                    Mensen die met het openbaar vervoer gaan komen soms drie keer per week te laat aan op hun werk, moeten die de schuld ook maar bij zichzelf zoeken? Ik neem ook af en toe het openbaar vervoer en dat is huilen met de pet op.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Mensen die met het openbaar vervoer gaan komen soms drie keer per week te laat aan op hun werk, moeten die de schuld ook maar bij zichzelf zoeken? Ik neem ook af en toe het openbaar vervoer en dat is huilen met de pet op.
                      Vandaar dus ook mijn stelling dat het openbaar vervoer aanpakken een eerste belangrijke stap zou zijn.
                      >>>
                      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Een eerste belangrijke stap om het fileprobleem aan te pakken is het openbaar vervoer optimaliseren zodat er meer mensen daarvan gebruik kunnen maken.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • OV is een zinloze oefening. Dat heeft men in NL, GB en DE ook al geprobeerd, en met privatisering kan je de dienstverlening wel verbeteren, maar netto gezien zal een bus nog altijd in de rest van het verkeer stil staan, en een buslaan heeft een zwaar negatief effect voor het andere verkeer met nauwelijks winst voor de busreiziger, want bij de volgende overstap is hij zijn voordeel weer kwijt. Zelfs met buslanen, metro's en treinen ben je vanuit Limburg nog altijd sneller met de auto dan met het OV... Daarom ook de aanzienlijke uitbreiding van asfalt in NL: het OV kan niet veel winnen, en om het aantrekkelijker te maken dan het autoverkeer moet je al zwaar het autoverkeer fnuiken of onnozel duur maken, maar een auto en het laten rijden van die auto is al een erg zware investering, eentje die je vaak sowieso al moet maken en er is dus nauwelijks winst te maken met het OV. Het OV blinkt dan ook voornamelijk uit bij bevolkingsgroepen die moeite hebben om een auto te kopen of te laten rijden, en daarom komt het OV ook aan de bijnaam OnrendabelenVervoer in NL.

                        Nee, geen gezever... Wat moet gebeuren is alleszins die +30 quick wins. Liefkenshoektunnel tolvrij. Oosterweelverbinding, zonder tol - Antwerpen is Londen niet.

                        3 rijstroken op de E313 vanaf Geel tot Ranst en E34 vanaf Lille. Nog beter is vanaf de aansluiting E34/E313 de E34 verder trekken naar de E19, voorbij de A12 en aansluitend aan de E17, om al het verkeer dat niet in Antwerpen moet zijn af te leiden.

                        In Brussel ontdubbeling van de ring tussen St. Stevens Woluwe en Grootbijgaarden. De ring zelf ook korter maken door een aansluiting te voorzien tussen Anderlecht en het Vierarmenkruispunt, zodat de zuidelijke lus ook interessant wordt.

                        Afijn, er waren een hele hoop goeie dingen die sinds de jaren '70 niet zijn doorgegaan en waarom we nu in de stront zitten.

                        Ik bedoel maar, dit was het plan in 1973...

                        Last edited by ; 29/12/2013, 02:02.

                        Comment


                        • De ring van Antwerpen ging ook de eigenlijke binnenring worden voor plaatselijk verkeer. Er ging nog een grotere er rond komen voor doorgaand verkeer. Geen 1 vd 2 is afgeraakt.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Mensen die met het openbaar vervoer gaan komen soms drie keer per week te laat aan op hun werk, moeten die de schuld ook maar bij zichzelf zoeken? Ik neem ook af en toe het openbaar vervoer en dat is huilen met de pet op.
                            ola, nen optimist in ons midden. slechts 3keer per week te laat.
                            ik neem 5treinen per dag (3smorgens, 2savonds) en zou ook nog de bus kunnen nemen voor het laatste stuk.
                            van die 5 treinen zijn er ELKE dag 3 die te laat vertrekken op het perron.

                            als ik de bus neem, ben ik gewoon ELKE dag te laat op het werk, en ook ELKE dag minstens een uur later thuis. door die laatste 19km met de fiets te gaan, kan ik wat tijd inlopen om zodoende op tijd op het werk te zijn, en savonds ook mijn normale trein te halen. en dan is het savonds ook altijd leuk.
                            sta ik 5min te vroeg op het perron, is de trein te laat. ben ik daar 30seconden te laat, is die natuurlijk al weg

                            de eerste trein smorgens vertrekt altijd 2-3min te laat. de aansluiting in gent is ook meestal 3-5min te laat, de aansluiting in brussel (waar ik maar 4min heb om over te stappen) is ELKE dag stipt op het uur weer weg. die ben ik dus regelmatig kwijt.

                            probleem met het verkeer is vaak dat de ring waar iedereen over moet nutteloos bezet is met mensen die niet eens in die stad moeten zijn.
                            hoeveel komen er niet van de E40 uit gent die de brusselse ring opgaan, en er op de A12-E19 of E40 naar luik weer gewoon afgaan. moesten die een ander alternatief hebben, die hoeven niet eens de ring te pakken. zelfde probleem voor iedereen die van leuven naar vilvoorde moet.
                            binnendoor is een ramp, op de ring sta je vast.
                            dat ze eens vlotte verbindingen leggen van :
                            heel extreem gezegd, ne ring van halle-ninove-aalst-dendermonde-willebroek-mechelen-haacht-leuven-waver en zo op het onderste deel van de buitenring aansluiten in brain-l-alleud.
                            bijna alle genoemde steden staan in de spits aan te schuiven richting brussel. ik zat er ook altijd in terwijl ik nooit in brussel moet zijn.
                            gebeurd er nu iets in brussel, moet je volledig omrijden langs antwerpen.
                            maak in antwerpen ook zo een grote cirkel en geen tussen afritten behalve op die grotere steden (waar direct verbinding is met 4vaks banen) en dan sta je ook niet onnodig elke 2km stil aan een afrit.
                            het grote vervoer (vrachtwagens) zal je direct al uit de stedelijke ringen vermijden, en er zijn direct 10tallen alternatieven wanneer er een ongeluk is

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              hoeveel komen er niet van de E40 uit gent die de brusselse ring opgaan, en er op de A12-E19 of E40 naar luik weer gewoon afgaan. moesten die een ander alternatief hebben, die hoeven niet eens de ring te pakken.
                              Klopt, ik moet elke dag naar sint katelijne waver. Via de E40, ring op, en dan E19.
                              Als de ring vast zit rij ik meestal af om naar Zaventem te rijden om dan het rondpunt te pakken onder de brug en zo terug richting E19.
                              Hoe kort het stukje ring ook is voor mij soms is het echt een ramp!

                              Sent from my HTC One using Tapatalk
                              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                              2007 BMW E91 318d - 122pk

                              Bekijk
                              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Een overheidsaktie ter promotie van euthanasie zou veel leed oplossen...
                                Bij euthanasie is het kwaad geschied , bij vasectomie word het kwaad voorkomen .
                                Ik zou opteren voor het laatste.

                                Comment


                                • iemand dit al gelezen? http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tsbeleid.dhtml
                                  Gps-chip
                                  Bij een behoorlijke kilometerheffing is elke weg betalend en worden er geen sociale uitzonderingen gemaakt, vindt de OESO. De komende tien jaar zullen meerdere Europese landen er daarom voor kiezen een gps-chip in te bouwen in de wagens, voorspelt de organisatie.
                                  dat zal een sombere toekomst worden dus... want de volgende stap is meter per meter kijken of we ons aan de regels houden, ons dagelijks gedrag analyseren,...
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    iemand dit al gelezen? http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tsbeleid.dhtml

                                    dat zal een sombere toekomst worden dus... want de volgende stap is meter per meter kijken of we ons aan de regels houden, ons dagelijks gedrag analyseren,...
                                    Ik moest ook lachen toen ze voorstelden het openbaar vervoer duurder te maken tijdens de spits...

                                    Zijn die mannen volledig de kluts kwijt? Wanneer moeten al die pendelaars die het Ov dan nemen naar hun werk misschien?

                                    Het gaat allemaal veel duurder worden in de toekomst. Zoveel is zeker.

                                    Comment


                                    • Ik heb compassie met zij die nog achter mij komen.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Noordwestelijk Europa, bevolkingsdichtheid verzadigd, een garantie ivm " verplaatsingsproblemen ".
                                        truth is in the eye of the beholder

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          iemand dit al gelezen? http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tsbeleid.dhtml

                                          dat zal een sombere toekomst worden dus... want de volgende stap is meter per meter kijken of we ons aan de regels houden, ons dagelijks gedrag analyseren,...
                                          Ja, dat kan voor u wel eens een probleem gaan zijn denk ik.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X