Tja, bedrijfswagens zijn een vorm van verloning omdat de loonlasten zo hoog zijn in België en kosten voor de aankoop/verkoop van een woning zijn idd gigantisch.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Files waren nooit erger
Collapse
X
-
klopt, staat is zelf verantwoordelijk voor de vele auto's (firma-wagens in het bijzonder, en ook voor wie een kantoorjob heeft!)
een aan/verkoop van woning is ook duur omdat de staat iedere keer aan de kassa moet passeren in B en niet in US, ...
en dan krijg je ook zo een toestanden : http://www.nieuwsblad.be/article/det...40119_00936034
omdat overheid er niet in slaagt om vlot verkeer uit te werken
een ander gevolg van dit is dat openbaar vervoer, bus en deel tram niet vlot loopt omdat deze evengoed in die zelfde file staan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten... kosten voor de aankoop/verkoop van een woning zijn idd gigantisch.
1) vermindering van registratierechten zal onmiddellijk een verhoging van de aankoopprijzen teweegbrengen.
2) het probleem zit volledig tussen onze oren:
De helft van de kopers van een nieuwe woonst in België blijven binnen een straal van ongeveer 4,8 kilometer wonen. Dat blijkt uit een onderzoek van de KU Leuven op basis van 15.000 vastgoedtransacties begeleid door de vastgoedmakelaarsketen ERA.
Al die inteelt jong... 't wordt mij allemaal duidelijk.
De mediane verhuisafstand is kleiner voor appartementen (3,9 kilometer). Dat betekent dat van 100 nieuwe eigenaars van een appartement de eerste 50 binnen een straal van 3,9 kilometer van de vroegere woonplaats gaan wonen, en de volgende 50 een eind verder weg.
Comment
-
VAB: "Motorrijders belangrijk voor oplossen filedruk"
De actieve motorrijder speelt een belangrijke rol bij het oplossen van de filedruk. Dat stelt mobiliteitsclub VAB op basis van een enquête bij ruim 900 actieve motorrijders. "Van mei tot september tellen we dubbel zoveel motorrijders tijdens de spits en daalt de filedruk. In oktober halveert het aantal pendelaars per motor weer, en worden we opnieuw geconfronteerd met een toenemende filedruk", klinkt het.
Waar voorheen de motor het vaakst gebruikt werd voor recreatieve verplaatsingen, blijkt die een steeds belangrijkere rol te spelen in het woon-werkverkeer. Vier op de tien actieve motorrijders gebruiken de motor meestal tot zeer vaak voor hun verplaatsingen naar het werk. Volgens VAB zijn de toenemende files en parkeerproblemen belangrijke argumenten om de motor nu ook bij functionele verplaatsingen zoals het woon-werkverkeer te gebruiken.
Van de ondervraagde motorrijders geeft een op de drie aan minstens een kwartier tijd te winnen in zijn woon-werkverplaatsing door de auto in te wisselen voor de motor.
Comment
-
Ergens wel logisch, 1 wagen neemt de plaats in van 4 moto's bij wijze van spreken.
Plus in merendeel van de wagens zit maar 1 persoon dus zit er voornamelijk veel 'lucht' in de file.
Dus iedereen met de moto naar het werk zodat ik met mijn wagen kan doorrijden 's morgens
Sent from my car (while driving) using Tapatalk..2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Nergens méér kans op file dan aan de Kennedytunnel
Nergens in Vlaanderen heb je meer kans op file dan op de Antwerpse ring aan de Kennedytunnel, richting Nederland. Daar staat op een gemiddelde werkdag maar liefst 8 uur file. Dat blijkt uit het rapport Verkeersindicatoren van het Vlaams Verkeerscentrum.
De Antwerpse ring is duidelijk koploper wat files betreft. Niet alleen heb je aan de Kennedytunnel de meeste kans om vast te zitten in een file, ook het drukste stuk snelweg situeert zich op de Antwerpse ring, met name tussen Berchem en Antwerpen-Oost, de aansluiting met de E313.
Daar passeren dagelijks tussen 137.000 en 139.000 voertuigen, waaronder heel vrachtwagens. De Antwerpse ring krijgt dagelijks zo'n 25.000 vrachtwagens te slikken, ook op dat vlak spant de Antwerpse ring de kroon.
"Antwerpen heeft een heel groot fileprobleem", zegt Peter Bruyninckx van het Verkeerscentrum. "Sinds het voorjaar van 2014 nemen de ochtendfiles wel wat af, maar de avondspits is er aanzienlijk zwaarder geworden." Wie de Antwerps ring op moet, verliest er ongeveer een vijfde van zijn reistijd in de file.
Andere vaststellingen
- De ochtendfiles op werkdagen zijn vorig jaar gemiddeld 6 kilometer langer geworden, van 143 km in 2014 naar 149 km in 2015.
- De avondfiles zijn met 105 km nagenoeg even lang als in 2014.
- In Brussel zijn de ochtendfiles zwaarder dan de avondfiles.
- In Antwerpen is dat net omgekeerd, dankzij de herbelijning van het knooppunt Antwerpen-Zuid op de Antwerpse ring richting Kennedytunnel.
- Maandag, dinsdag en donderdag zijn al jaren de werkdagen met de zwaarste ochtendspits. Vrijdag kent de lichtste.
- De avondfiles zijn het lichts op maandag en nemen toe naarmate de werkweek vordert.
- Het snelwegverkeer is met zo'n twee procent toegenomen vorig jaar.
- Vorig jaar nam het aandeel voertuigvliesuren (ingevolge files en vertraagd verkeer) licht toe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenErgens wel logisch, 1 wagen neemt de plaats in van 4 moto's bij wijze van spreken.
Plus in merendeel van de wagens zit maar 1 persoon dus zit er voornamelijk veel 'lucht' in de file.
Dus iedereen met de moto naar het werk zodat ik met mijn wagen kan doorrijden 's morgens
Sent from my car (while driving) using Tapatalk..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenNergens méér kans op file dan aan de Kennedytunnel
deredactie.be
dat wisten de Strangers 40 jaar geleden al...
Comment
Comment