Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw dashboard en keuring ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuw dashboard en keuring ?

Hoe zit het eigenlijk als je een nieuw dashboard steekt in een wagen met daar op andere kilometers ?

Dashboard van de Ford Ka van mijn ma is stuk, km-teller toont niets meer.
    Nieuw kost dat 420€. Ik zou dat 2ehands zoeken, staan redelijk Ford Ka's te koop voor onderdelen, moet dus wel lukken.

Nu vraag ik me af hoe ze daar op reageren in de keuring?

Of kan dat geprogrammeerd worden zo dat dat juiste stand er terug op komt? (is een digitaal tellerke)

Voor alle duidelijkheid, der moeten niet minder km's ofzo opkomen, mijn ma gaat nog jaren met die wagen rijden. 9 op de 10 keer gaan er zelfs meer km's op de 2ehands teller staan

als de electronica al ver genoeg gevorderd is, wordt de kilometerstand automatisch omgezet. Maar wel oppassen, soms wordt de hoogste genomen. Dus als de auto de hoogste heeft: geen probleem. Als de teller hoger is, wordt deze soms overgenomen. Maar er zijn wel firma's welke uw km-stand juist kunnen zetten. Of het legaal is, is een ander paar mouwen.
    www.peugeotforum.be

Comment

Hoe het precies werkt met zo'n digitale teller weet ik niet, maar zolang der meer kms op de teller staan als bij de laatste keuring, dat ze het niet eens zien.
      Het moeten der uiteraard niet ineens 100000km meer zijn hé ;-)
      Last edited by ; 07/10/2013, 22:53.

Comment

Als je dat uitlegt op de keuring gaan die dat wel begrijpen... Het is slechter als je een wagen keurt voor verkoop met 80k km minder of het jaar ervoor op de teller...
        BMW E10 1600ti 1967
        BMW E10 2002tii 1973
        BMW E30 325i sedan 1986
        BMW E36 318is cabrio 1995
        BMW E36 320i cabrio 1994
        BMW E91 318d touring 2006
        MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK Bekijk Berichten
          Als je dat uitlegt op de keuring gaan die dat wel begrijpen... Het is slechter als je een wagen keurt voor verkoop met 80k km minder of het jaar ervoor op de teller...
          gewoon uitleggen aan die mannen, eventueel factuur onderdelen meenemen, paar foto's, ... er is niets illegaal aan!

Comment

Bel gewoon eens naar de keuring en leg het probleem uit.
            Er zullen wel procedures voor zijn.

TEL (info): 078 05 20 10 (normaal tarief)

Comment

Working...
            X