Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stiekeme verhoging BIV door DIV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stiekeme verhoging BIV door DIV

Zopas een voertuigwissel gedaan met behoud van nummerplaat...

blijkt dat er een 'nieuwe regeling' is waardoor ik 26 (!!) euro moet betalen om mijn inschrijvingsdocumenten te mogen ontvangen. Dus een onrechtstreekse verhoging van de BIV.

Heel stiekem, de manier waarop de regering tegenwoordig belastingen verhoogt...is ook in alle stilte ingevoerd want heb er nergens iets over gehoord!!

'nieuw' is ook dat je het blijkbaar in twee moet knippen en een helft thuis moet bijhouden. Daarom kost het nu misschien ook meer...

Moeder waarom werken wij...

dat is een dikke maand geleden in het nieuws geweest
    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
      Heel stiekem, de manier waarop de regering tegenwoordig belastingen verhoogt...is ook in alle stilte ingevoerd want heb er nergens iets over gehoord!!

'nieuw' is ook dat je het blijkbaar in twee moet knippen en een helft thuis moet bijhouden. Daarom kost het nu misschien ook meer...
      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      dat is een dikke maand geleden in het nieuws geweest
      ²²²²

Is zelfs uitvoerig op dit forum aan bod gekomen.
      Het is niet omdat "jij er nergens iets over gehoord hebt" dat het bewust in stilte is gebeurd.
      En dan nog, €26 op de totale BIV, laat staan op de totale kost van een wagen, ga je daar nu echt over vallen?
      Den diesel wordt morgen 3 cent goedkoper, je kan ze al beginnen terug verdienen.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        En dan nog, €26 op de totale BIV, laat staan op de totale kost van een wagen, ga je daar nu echt over vallen?
        Daar gaat het hier niet om.

Maar wel over het feit dat iets dat vroeger "gratis" was nu weer geld moet kosten. Als je het puur cijfermatig bekijkt hebben we ook drie jaar lang te veel betaald voor onze nieuwe nummerplaat, want als je nu een nieuwe nummerplaat aanvraagt hoef je nog altijd "maar" 30 euro te betalen en daar zit dat nieuwe inschrijvingsbewijs in tweevoud ook bij. Dus een nieuwe nummerplaat kost eigenlijk maar 4 euro.

Als het andersom was geweest had ik er nog mee kunnen leven... nu is het puur een geldkwestie, niet meer - niet minder.

Comment

@ Volvo940 heb even voor je gekeken hier zijn er al twee topics die je kunt lezen over het nieuwe inschrijvingsbewijs:

Eentje hier in Verkeer en wetgeving: Nieuw kentekenbewijs vanaf 01/09/2013

En eentje in algemeen: Nieuw kentekenbewijs (inschrijvingsbewijs) vanaf 01/09/2013

Beiden zijn opgestart eind augustus
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Bedankt, ik volg het nieuws nochtans maar dit totaal niet opgepikt, autoforum volg ik ook niet dagelijks...

Even rondgevraagd en onder de niet autofiele mensen onder ons is dit toch niet gekend...

Heb ik de protestmars van autoforum gemist?

Anders kijk ik wel op de andere fora...

Comment

Nog zo een leuke. Golf 3 aan het invoeren vanuit duitsland. Gelijkvormigheids procedure opgestart.
              Eerste brief die je van hun krijgt. Aub 180 euro betalen meneer, anders beginnen we er nog niet aan. Wetende dat je er 4 tot 6 maanden op kan wachten vind ik dat veel geld voor de service die je krijgt. Vervolgens krijg je dan ook nog eens brief in de bus met een rekening omwille van het nog niet betalen van inschrijvingsgeld en wegentaks (tjah geen gelijkvormigheidsattest is niet kunnen inschrijven).
              Maak maar een zin met voorkant achterkant en een varken en je hebt een idee hoe dat die departementen samen werken in Brussel.

Eerste keuring (kosten 125 euro) mag je trouwens met om het even welke platen je aanmelden bij de keuring. 2de keuring MOET met garage platen (a 75 euro voor de platen, keuring zal ook wel weer richting de 50 euro kosten opzich). What's that about?
              Allemaal geen grote bedragen maar tel het allemaal maar bij mekaar op.
              Last edited by Niche; 25/10/2013, 16:22.

Comment

Vandaag oude nrplaten van de 190 ingedragen om er na de winter een O-plaat voor aan te vragen. Ik moest €9.75 betalen om die in te dienen, is sinds twee weken zo volgens de man achter de balie. Weer een verdoken belasting bij dus.

Comment

De auto is nog altijd de dikke melkkoe

Comment

Is indienen van een plaat betalend? Dat is nieuw...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Vandaag oude nrplaten van de 190 ingedragen om er na de winter een O-plaat voor aan te vragen. Ik moest €9.75 betalen om die in te dienen, is sinds twee weken zo volgens de man achter de balie. Weer een verdoken belasting bij dus.
                      WTF?

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Vraag me af of je die nog steeds gewoon in de bus kan steken, hier in het Gentse.
                        Vroeger in Zwijnaarde wel, maar nu ze verhuisd zijn heb ik er geen flauw benul meer van.

Comment

Ik heb die overlaatst nog gewoon in een rode brievenbus van Bpost gestoken, met een klever 'te schrappen' op de ene, en op de andere 'vervangen door 1-F**-***

Sent from my iPad using Tapatalk
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik heb ook 6euro en klets betaald. Moest verstuurd worden als bpost pakket zeiden ze aan de balie.
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Is sinds 1 november zo volgens de man aan de balie van bpost. Ik had hem ook in een rode bus gestopt, maar 't is al een met 7 tekens en hij zat voor de helft er nog uit, dus gewoon via postkantoor binnengestoken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                Vraag me af of je die nog steeds gewoon in de bus kan steken, hier in het Gentse.
                                Vroeger in Zwijnaarde wel, maar nu ze verhuisd zijn heb ik er geen flauw benul meer van.
                                Laatste keer dat ik er was toen ik m'n 318is inschreef (al nieuwe locatie), stond die bus er wel nog.

Echt belachelijk dat je hier ook al voor moet betalen!

E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

plaat zal schonekes in de brievenbus gestoken worden ze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                    plaat zal schonekes in de brievenbus gestoken worden ze
                                    Waarschijnlijk trekken ze die €10 dan gewoon af van de taks die je nog moet terugkrijgen of krijg je de factuur nadien in de bus. 't Is de Belgische staat, als het is om geld te krijgen weten ze wel goed genoeg hoe.

Comment

als je ze in de bus bij de DIV gaat steken is het 'gratis'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                        als je ze in de bus bij de DIV gaat steken is het 'gratis'
                                        Ondertussen ben ik wel anderhalf uur en evenveel euro's aan naft kwijt, dan kan ik het evengoed afdokken in 't postkantoor.

Comment

Working...
                                        X