""De Vlaamse regering heeft een beslissing genomen over de Brusselse Ring. Het doorgaand en lokaal verkeer worden gescheiden. Kostenraming: 380 miljoen euro.
De bedoeling is om het doorgaand verkeer te scheiden van het lokaal verkeer, en het Laarbeekbos te ontzien. Dat heeft de Vlaamse regering op een persconferentie aangekondigd.
'In de zone Zaventem zullen drie rijstroken vrijgemaakt worden voor doorgaand verkeer en twee voor lokaal verkeer', legt minister voor Mobiliteit Hilde Crevits uit op Radio1. 'Daar zijn nu al veel rijstroken, het is de bedoeling het met deze infrastructuur te doen.'
De Brusselse ring is een van de drie grote dossiers die de Vlaamse regering nog wil oplossen deze legislatuur. De andere twee zijn het Oosterweeldossier en de Noord-Zuidverbinding in Limburg. ""
Bron: de Standaard
De bedoeling is om het doorgaand verkeer te scheiden van het lokaal verkeer, en het Laarbeekbos te ontzien. Dat heeft de Vlaamse regering op een persconferentie aangekondigd.
'In de zone Zaventem zullen drie rijstroken vrijgemaakt worden voor doorgaand verkeer en twee voor lokaal verkeer', legt minister voor Mobiliteit Hilde Crevits uit op Radio1. 'Daar zijn nu al veel rijstroken, het is de bedoeling het met deze infrastructuur te doen.'
De Brusselse ring is een van de drie grote dossiers die de Vlaamse regering nog wil oplossen deze legislatuur. De andere twee zijn het Oosterweeldossier en de Noord-Zuidverbinding in Limburg. ""
Bron: de Standaard
Comment