Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doorgaand en lokaal verkeer worden gescheiden op Brusselse Ring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Doorgaand en lokaal verkeer worden gescheiden op Brusselse Ring

    ""De Vlaamse regering heeft een beslissing genomen over de Brusselse Ring. Het doorgaand en lokaal verkeer worden gescheiden. Kostenraming: 380 miljoen euro.


    De bedoeling is om het doorgaand verkeer te scheiden van het lokaal verkeer, en het Laarbeekbos te ontzien. Dat heeft de Vlaamse regering op een persconferentie aangekondigd.
    'In de zone Zaventem zullen drie rijstroken vrijgemaakt worden voor doorgaand verkeer en twee voor lokaal verkeer', legt minister voor Mobiliteit Hilde Crevits uit op Radio1. 'Daar zijn nu al veel rijstroken, het is de bedoeling het met deze infrastructuur te doen.'
    De Brusselse ring is een van de drie grote dossiers die de Vlaamse regering nog wil oplossen deze legislatuur. De andere twee zijn het Oosterweeldossier en de Noord-Zuidverbinding in Limburg. ""

    Bron: de Standaard

  • #2
    Dat kost 380M, maar gebeurt met de huidige infrastructuur? Dat worden dure witte lijnen imo
    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

    Comment


    • #3
      In elk geval, er gebeurt nu ten minste iets (hopelijk zonder vertraging), en dat is al minstens 25 jaar nodig!

      Ook de spitsstrook tussen Brussel en Leuven is een succes, dus extra stroken blijken toch een verschil te maken.

      @Individualizer, rond Zaventem worden de rijstroken herschikt, maar op andere plaatsen, zoals Jette, komen er in beide richting effectief 2 stroken bij.

      Comment


      • #4
        feest!
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

        Comment


        • #5
          In Antwerpen gaan we nog niet direct op zo iets mogen hopen. Nu eens kijken of ze dat (de verbreding v/d Brusselse ring dus) op zijn "Nederlands" kunnen fixen. Ben benieuwd!
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #6
            eindelijk! knooppunt machelen is e PITA
            lets have some more member berries

            Comment


            • #7
              Kvond het grappig dat die linzenvreters van Groen! weer kritiek hadden. Het zou meer fijn stof teweeg brengen. Ik weet het nu niet zeker he, maar hoeveel fijn stof wordt door dagelijkse kilometerslange files de lucht in geblazen?

              In Nederland hebben ze her en der extra rijstroken aangebracht en wat blijkt? Opvallend minder files!

              In belgie is het weer van "ja maar dat is een tijdelijke oplossing want over 10 jaar slibt het weer dicht". Ja bende lullo's en als je nu niets doet slibt het sowieso alle dagen dicht en over 10 jaar dubbel zo veel.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Kvond het grappig dat die linzenvreters van Groen! weer kritiek hadden. Het zou meer fijn stof teweeg brengen. Ik weet het nu niet zeker he, maar hoeveel fijn stof wordt door dagelijkse kilometerslange files de lucht in geblazen?

                In Nederland hebben ze her en der extra rijstroken aangebracht en wat blijkt? Opvallend minder files!

                In belgie is het weer van "ja maar dat is een tijdelijke oplossing want over 10 jaar slibt het weer dicht". Ja bende lullo's en als je nu niets doet slibt het sowieso alle dagen dicht en over 10 jaar dubbel zo veel.
                klopt file = veel meer fijn stof
                maar in B is er gebrek aan beleid
                2e probleem, als Vl iets in orde brengt, loop je vast aan Br gewest of aan de taalgrens, ook in de buurt van de Westhoek, ...
                omdat een gezamelijke aanpak niet bestaat

                ik denk dus dat een paar rijstroken extra aan noordzijde van Br geen goede oplossing zal worden, files ontstaan op andere plaatsen en deinen uit tot ...
                noordzijde is ook gemakkelijke oplossing, net als in Antwerpen is de ring in Br nog steeds NIET rond, als deze wel rond zou zijn kan je heel veel meer mensen de andere kant op sturen als er iets mis is
                want probleem is niet als alles vlot gaat, maar als er één klein ongeval, incident is dan staat ALLES stil ! omdat er geen uitweg meer is (via zuiden, of via lange wapper in Antwerpen)

                en dan moet je ook rekeninghouden met de overlast tijdens de werken ! reken op een 3 à 4 jaar troubels ! dagelijks !

                ben blij dat ik niet meer naar (over) Antwerpen of Brussel moet tijdens de spits (iedere werkdag)

                Comment

                Working...
                X