Er is verbetering ja, maar dat is vooral te danken aan mensen die de vrachtwagens langs rechts inhalen over de spitsstrook...niet echt de bedoeling...maar ik overdrijf niet als ik zeg 9 van de 10 gaat naar het 2de vak na het blauwe bord, en blijft daar...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
spitsstroken en weefstroken
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenEr is verbetering ja, maar dat is omdat mensen de vrachtwagens langs rechts inhalen over de spitsstrook...niet echt de bedoeling...
Comment
-
Het zal hopelijk wel komen he, en inderdaad zolang ik mooi rechts op cc kan rijden tot Leuven ben ik happy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenBij mijn weten is er wel degelijk een verbetering dankzij de spitsstrook, het verkeer tussen Brussel en Leuven loopt minder snel vast, er is sprake van tijdswinst tot half uur (op een stuk waar je normaal verkeer misschien 20 minuten over rijdt)'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenDe weefstroken op de E314 tussen Leuven en Kessel-Lo worden door zogenaamde fileratten gebruikt om de file langs rechts in te halen:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...31024_00807692
En als het dan en bloque staat voor Gasthuisberg omdat men in Herent zit te weven, ja, dan rij ik met mijn motorfiets ook even die 2 kilometer onbenutte rijbaan af ipv te slingeren tussen het stilstaande verkeer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDe verbetering is er, maar het is een kwestie van tijd tot het eens goed fout loopt met dat snelle verkeer dat rechts zit.
- snel verkeer op de spitsstrook waartussen moet ingevoegd worden van op de opritten
- snel verkeer dat rechts passeert voor mensen die vanuit het midden een afrit willen gaan nemen, en in extremis zit dat snel verkeer nog verstopt achter een vrachtwagen die op het tweede vak zit.
- de verleiding om van de snelle spitsstrook naar het snelle vak uiterst links door te steken wanneer daar helemaal links terug +120 kan. Daarbij kruis je dan 3 baanvakken...
Comment
-
Wooter, ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar of je met de moto nu tussen de auto's rijdt of naast de auto's (over de weefstrook) zal het verkeer niet beïnvloeden. Maar autobestuurders die de weefstrook louter gebruiken om langs rechts in te halen beïnvloeden het verkeer wel. Invoegen van op een weefstrook als je de snelweg oprijdt kan over de hele afstand van de weefstrook. Het is natuurlijk geen goed idee om dit te doen aan het begin van de weefstrook tegen 70 km/u als er geen file is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk BerichtenInderdaad, er zijn 3 types conflicten bijgekomen:
- snel verkeer op de spitsstrook waartussen moet ingevoegd worden van op de opritten
- snel verkeer dat rechts passeert voor mensen die vanuit het midden een afrit willen gaan nemen, en in extremis zit dat snel verkeer nog verstopt achter een vrachtwagen die op het tweede vak zit.
- de verleiding om van de snelle spitsstrook naar het snelle vak uiterst links door te steken wanneer daar helemaal links terug +120 kan. Daarbij kruis je dan 3 baanvakken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenWooter, ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar of je met de moto nu tussen de auto's rijdt of naast de auto's (over de weefstrook) zal het verkeer niet beïnvloeden. Maar autobestuurders die de weefstrook louter gebruiken om langs rechts in te halen beïnvloeden het verkeer wel. Invoegen van op een weefstrook als je de snelweg oprijdt kan over de hele afstand van de weefstrook. Het is natuurlijk geen goed idee om dit te doen aan het begin van de weefstrook tegen 70 km/u als er geen file is.
Laat staan dat je er een oplossing voor wil bedenken... Er staan nergens pijlen, volle lijnen, ... dus iedereen is vrij om op die stroken te rijden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie fileratten zijn maar een bijkomstige zaak. Het feit dat men dacht dat dergelijke stroken enig effect zouden hebben is de grootste miskleun. Had men er nu een stevige spitsstrook van gemaakt waarbij je tijdens de spits 3 rijstroken ter beschikking hebt, dan zou het nog succes hebben gehad, maar nu zijn die invoeg- en uitvoegstroken per definitie leeg want het loopt nog altijd in de soep waar het vroeger in de soep liep. Verkeer dat in de ochtendspits in Kessel-Lo erop wil vs verkeer dat er in Herent eraf wil (en verkeer dat er in Herent op wil vs verkeer dat er in Winksele af wil) en verkeer dat er in Herent op wil vs verkeer dat er in Kessel-Lo af wil tijdens de avondspits. En dat betekent dan dat de stroken ter hoogte van Gasthuisberg tijdens de avondspits leeg zijn waar dan een occasionele filerat kan doorjagen (maar hoe zie je dat? Is dat iemand die van de Boudewijnlaan gewoon helemaal de oprit af rijdt tot aan Gasthuisberg, of iemand die na de Boudewijnlaan de lange uitvoegstrook pakt en net voor Gasthuisberg terug invoegt?!)
Laat staan dat je er een oplossing voor wil bedenken... Er staan nergens pijlen, volle lijnen, ... dus iedereen is vrij om op die stroken te rijden...Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie fileratten zijn maar een bijkomstige zaak. Het feit dat men dacht dat dergelijke stroken enig effect zouden hebben is de grootste miskleun. Had men er nu een stevige spitsstrook van gemaakt waarbij je tijdens de spits 3 rijstroken ter beschikking hebt, dan zou het nog succes hebben gehad, maar nu zijn die invoeg- en uitvoegstroken per definitie leeg want het loopt nog altijd in de soep waar het vroeger in de soep liep.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten... En dat betekent dan dat de stroken ter hoogte van Gasthuisberg tijdens de avondspits leeg zijn waar dan een occasionele filerat kan doorjagen (maar hoe zie je dat? Is dat iemand die van de Boudewijnlaan gewoon helemaal de oprit af rijdt tot aan Gasthuisberg, of iemand die na de Boudewijnlaan de lange uitvoegstrook pakt en net voor Gasthuisberg terug invoegt?!)
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenLaat staan dat je er een oplossing voor wil bedenken... Er staan nergens pijlen, volle lijnen, ... dus iedereen is vrij om op die stroken te rijden...
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenVolledig mee eens, trekt op geen kl&ten, niemand begrijpt ze en/of past ze juist toe
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenOm over het hele stuk tussen de E40 en de afrit Kessel-lo (in beide richtingen) een extra rijstrook aan te leggen, plus op- en afritten is er gewoon niet genoeg plaats. En dan zouden ze zowat alle bruggen ook moeten vervangen, wat het kostenplaatje serieus de hoogte in zou jagen.
Het probleem is dat men niet heeft gekozen voor een spitsstrook, maar het verlengen van de op- en afritten in een onduidelijke 3e rijstrook. Een 3e rijstrook die je kan gebruiken, maar weer te kort is om nuttig te zijn bij vlot verkeer. Dus bij druk verkeer heb je nauwelijks ontlasting van de drukte...
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenVooral de laatste uiteraard. In het eerste geval geen probleem als hij er op het einde vlot tussen kan zonder achterliggers die de afrit Gasthuisberg willen nemen te hinderen.
De keren dat ik er gepasseerd ben, heb ik bij een quasi compleet stilstaande E314 geen fileratten gezien.
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenNee, niet iedereen is vrij om op die stroken te rijden: enkel wie de strook als op en/of afrit gebruikt, mag hier rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenIk begrijp ze en denk ze toch juist toe te passen. Zo moeilijk is het toch niet?
Comment
Comment