Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Controle groene verzekeringskaart bij technische keuring vanaf november
Collapse
X
-
Een lijst met voertuigen die niet in orde waren, wordt op regelmatige basis
overgemaakt aan de overheid en aan het Belgisch Gemeenschappelijk Waarborgfonds.
Je auto zal dan wel in het systeem zitten en bij een anpr-controle mag je aan de kant met wielklem en boete als je ze dan niet hebt...
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenEen probleem zal natuurlijk ook zijn dat sommige van die bestuurders die vergeten hun verzekering te betalen ook vergeten van naar de keuring te gaan...
Ik heb nog niemand die regelmatig in "wetgeving" post dit zien doen, maar valt mij eigenlijk wel op dat in discussies over verzekeringen, iedereen dezelfde mening geeft: strenge straffen voor wie er geen heeft. Echter post er op dit forum iemand een filmpje waarin hij snelheidsovertredingen maakt met een niet ingeschreven, dus ook niet verzekerd voertuig, wordt er niet op gereageerd (buiten door mij, maar daar sta je dan alleen). Vreemd!Last edited by |) ][ |V| ][; 31/10/2013, 10:05.
Comment
-
Welk filmpje? Als je het over mij hebt dan heb ik waarschijnlijk het filmpje niet gezien of er zeker al niet bij stilgestaan dat dit mogelijks met een onverzekerd, ongekeurd, niet ingeschreven voertuig zou zijn gebeurd. Nu opletten natuurlijk niet ingeschreven wilt niet altijd zeggen niet verzekerd, als je een nieuw voertuig koopt heb je ook altijd een overlapping dat je nog ingeschreven staat op je oud voertuig of reeds ingeschreven staat op je nieuw voertuig terwijl je met het andere voertuig op de weg bent.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenGoeie zaak, voor mijn part mogen ze zelfs afkeurenOorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenWelk filmpje? Als je het over mij hebt dan heb ik waarschijnlijk het filmpje niet gezien of er zeker al niet bij stilgestaan dat dit mogelijks met een onverzekerd, ongekeurd, niet ingeschreven voertuig zou zijn gebeurd. Nu opletten natuurlijk niet ingeschreven wilt niet altijd zeggen niet verzekerd, als je een nieuw voertuig koopt heb je ook altijd een overlapping dat je nog ingeschreven staat op je oud voertuig of reeds ingeschreven staat op je nieuw voertuig terwijl je met het andere voertuig op de weg bent.
Filmpje is van een bepaald lid met verschillende wagens waarvan 1 voor track zou moeten dienen, maar op openbare baan gebruikt wordt, met nummerplaten van een andere auto op. Rijdt als een malle er mee, post filmpjes en wordt door bepaalde pubers aanbeden. Heel vreemd fenomeen.
Comment
-
om te kotsen natuurlijk dat je vroeger gewoon je auto kon laten keuren maar iemand zonder verzekering nog gewoon mocht doorrijden… ongelofelijk. de extra kost van het te controleren en rechtstreeks een systeem te maken om hen te bekeuren en te wagen te blokkeren tot dat hij bewezen verzekerd is is VEEL lager via de keuring dan als het 'per toeval' via controles op straat moet. en toch...
wat een land. van efficiëntie, optimalisatie en logica heeft men hier duidelijk nog nooit gehoord. en ondertussen rijd ik maar rond met mijn motor in schaarbeek en brussel waar 20-30% niet verzekerd is en hopen volk zonder rijbewijs rond rijdt. fijn fijn.
Comment
-
Ergens vind ik het ook wel positief maar ik stel me bij dit soort berichten altijd de vraag of ze het niet gewoon puur voor het geld doen. Het is in ieder geval een ideaal systeem: iedereen die niet verzekerd naar de keuring gaat krijgt automatisch een boete, het geld rolt alweer binnen zonder dat ze er veel voor moeten doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenErgens vind ik het ook wel positief maar ik stel me bij dit soort berichten altijd de vraag of ze het niet gewoon puur voor het geld doen. Het is in ieder geval een ideaal systeem: iedereen die niet verzekerd naar de keuring gaat krijgt automatisch een boete, het geld rolt alweer binnen zonder dat ze er veel voor moeten doen.
Ge krijgt niet eens een boete!
Mensen zonder verzekering kunnen ze niet streng genoeg aanpakken, ik snap echt niet wat daar mis mee kan zijn...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Bij een lopende verzekering niet betaald hebben,na een mnd ga je dan naar de nr plaat herkenning.
Hoe de onverzekerden het wellicht doen is een occas kopen en zo op de baan gaan rijden.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenGoeie zaak, voor mijn part mogen ze zelfs afkeuren
………maar dat doen ze dat weer niet. O N B E G R I J P E L I J K
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten………maar dat doen ze dat weer niet. O N B E G R I J P E L I J K
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenErgens vind ik het ook wel positief maar ik stel me bij dit soort berichten altijd de vraag of ze het niet gewoon puur voor het geld doen. Het is in ieder geval een ideaal systeem: iedereen die niet verzekerd naar de keuring gaat krijgt automatisch een boete, het geld rolt alweer binnen zonder dat ze er veel voor moeten doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenKomaan seg, sommige mensen zien overal spoken.
Ge krijgt niet eens een boete!
Mensen zonder verzekering kunnen ze niet streng genoeg aanpakken, ik snap echt niet wat daar mis mee kan zijn...
Ze keuren u zelf niet af. Ze gaan het wel geregeld doorgeven en wees er maar zeker van dat je dan wel een boete zal krijgen. Lijkt me duidelijk een gevalletje van gemakkelijk geld binnenrijven voor de staat net zoals pakweg de trajectcontroles.
Comment
Comment