Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Filebestrijding Antwerpen: 33 (kleine) maatregelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Filebestrijding Antwerpen: 33 (kleine) maatregelen

    De Vlaamse regering en de stad Antwerpen zijn het eens geworden over 33 maatregelen die de files moeten verlichten
    in afwachting van een structurele oplossing voor de verzadigde Antwerpse Ring.
    Het gaat onder meer om spitsstroken, aanpassingen aan de weefstroken en verbeterde signalisatie. Start: 2014.

    Om de files op de Antwerpse Ring op korte termijn te verlichten, worden de komende jaren 33 zogenaamde quick-wins doorgevoerd.
    Die focussen vooral op een betere doorstroming en een verhoogde veiligheid rond de Antwerpse verkeersknoop.
    Ze zijn samen goed voor enkele tientallen miljoenen euro.


    1
    De A12 tussen Leugenberg en Ekeren telt slechts 2x2 rijstroken met veel invoegend en uitvoegend verkeer.
    De doorstroming verbetert door de pechstrook als rijstrook in te richten zodat de invoegstrook overgaat in de uitvoegstrook.


    2
    De weefzone R1-A12 in Ekeren is een flessenhals.
    De rijstroken op de A12 worden verlengd waardoor deze flessenhals wordt weggenomen.


    3

    De afrit A12-Ekeren kan op de Noorderlaan niet voldoende afgewikkeld worden.
    Dit kan verbeterd worden door een herbelijning op de Noorderlaan.


    4
    Een van de aandachtspunten op de E313 is de oprit in Wommelgem richting Antwerpen.
    De weefzone is te kort en zal nu worden verlengd.


    5
    Bereikbaarheid centrum Antwerpen vanaf Spaghettiknoop.
    De toegang tot de Leien via de Bolivartunnel wordt ook toegankelijk voor het verkeer op de R1 uit het zuiden en het oosten.


    6
    Rijstrookbelijning R1 binnenring naar E19 (zuid).


    7
    Spitsstrook op E19 (noord) naar Brecht.


    8
    Het veiliger maken van het gebruik van de Kennedytunnel
    door het aanpassen van de oprit van de Blancefloerlaan op Linkeroever naar de Kennedytunnel.


    9
    Rijstrookbelijning: bij het uitrijden van de Kennedytunnel richting E17 komt er een rijstrook rechts bij
    in plaats van links om de benutting van de extra rijstrook te verbeteren.


    10
    Om de doorstroming op E34 Waaslandhaven en R2 te optimaliseren en het filerisico te verlagen
    zal de uitvoegstrook van Zelzate naar R2 verlengd worden van 200m tot 300m.


    11
    Betere benutting van Thijsmanstunnel richting A12 door een aangepaste belijning van de bestaande rijstroken
    waardoor deze zone veiliger wordt.


    12
    De aanleg van een fietspad langsheen de E34 in Deurne met ongelijkvloerse kruising van de Ruggeveldlaan.
    De route tussen Ranst/Wommelgem en Rivierenhof/Ringfietspad, die belast is door de tramlijn LIVAN,
    wordt conflictvrij gemaakt met de aanleg van een ongelijkvloerse kruising met de tram.


    13
    Het op- en afrittencomplex Stabroek geeft momenteel aanleiding tot gevaarlijke verkeerssituaties voor fietsers op de N111
    en heeft occasioneel ook een terugslag tot op de A12. Een aangepast kruispunt en verbeterde fietspaden brengen soelaas.


    14
    Voorbehouden spitsstrook op E17 voor verkeer richting E34/R2.


    15
    Maatregelen Zwijndrecht voor tram3. Er zal worden nagekeken hoe de verkeerslichtenregeling verder geoptimaliseerd kan worden.


    16
    Verbreden aansluiting E34 naar R2 van 1 naar 2 rijstroken, zodat de Liefkenshoektunnel beter bereikbaar is.


    17
    De capaciteit van het huidige complex Scheldelaan-R2 is onvoldoende om fileopbouw in de Thijsmanstunnel te vermijden.
    Er wordt onderzocht hoe de capaciteit kan worden verhoogd via aangepaste wegenis.


    18
    Herinrichting tunneltoerit en kruispunt Charles de Costerlaan – Waaslandtunnel.
    Vergelijkbaar met de recente herinrichting van de tunneltoerit op rechteroever.


    19
    Optimalisatie kruispunt afrit A12-Leugenberg en de N114.


    20
    Installatie tijdelijke brug voor afrit Ekeren- Noordelaan om de doorstroming en de bereikbaarheid van haven en stad te verbeteren.


    21
    De wenselijkheid van een busstrook A12 (noord).


    22
    De wenselijkheid van de omvorming van de busstrook tot een spitsstrook/tolstrook
    op de E19 (noord) in functie van P&R Sint-Job.


    23
    De wenselijkheid van de omvorming van de busstrook tot een spitsstrook/tolstrook
    op de E313 richting R1 (noord) in functie van P&R Wommelgem.


    24
    Optimalisatie P&R Wommelgem.


    25
    Verbinding bussen E313 met Turnhoutsebaan.


    26
    Herbelijning kruispunt N1-R11 Mortsel om het verkeer dat via de R11 van Wilrijk komt en niet richting Mechelen moet
    vlotter over dit kruispunt te helpen.


    27
    Optimalisatie afrit Silvertop.


    28
    Verbeteren doorstroming R1- E34 bij evenementen Sportpaleis.


    29
    Verkorting Ringfietspad Turnhoutsebaan.


    30
    Aansluiting Albertkanaalbaan op N12 in Wijnegem.


    31
    Aansluiting Vaartkaai op Groenendaallaan-Vosseschijnstraat in de omgeving Metropolis in Antwerpen.


    32
    De aansluiting van de Turnhoutsebaan in Borgerhout op de Singel wordt geoptimaliseerd voor personenwagens en fietsers,
    rekening houdend met de bussen.


    33
    Verbeterde aansluiting fiets o strade naar Essen ter hoogte van de Luchtbal.


    standaard.be
    Last edited by Löwe; 07/11/2013, 01:33.

  • #2
    NR 21, busstrook A12 noord??? Daar rijdt om het uur 1 sneldienstbus ...

    Comment


    • #3
      je vraagt waarom ze dit soort kleine maatregelen niet allemaal direct doen van wanneer ze als verkeersstrook bevorderlijk 'ontdekt' worden…
      nee altijd jaren te laat omdat de echte oplossing nog langer moet wachten. bizar toch.. dat ze dit niet eerst proberen direct, het kost een fractie.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
        je vraagt waarom ze dit soort kleine maatregelen niet allemaal direct doen van wanneer ze als verkeersstrook bevorderlijk 'ontdekt' worden…
        nee altijd jaren te laat omdat de echte oplossing nog langer moet wachten. bizar toch.. dat ze dit niet eerst proberen direct, het kost een fractie.
        Je zit met een politiek die ondanks ze zichzelf progressief vinden, erg conservatief is. De SPa is ertegen want er staan nergens dingen voor verbetering van het OV in! En het probleem natuurlijk met dergelijke maatregelen die het verkeer vlotter trekken is dat het OV enkel maar minder interessant wordt...

        Comment


        • #5
          Momenteel zijn er nog maar 7 quick wins uitgevoerd. Tegen eind 2016 moeten er nog 13 gerealiseerd worden.
          Ook zijn er een aantal geschrapt waarvan de doeltreffendheid betwist werd.
          In volgend pdf document een overzicht: http://www.docdroid.net/file/view/z1jg/qwa.pdf

          Comment


          • #6
            Stand van zaken: https://www.docdroid.net/1axpkVc/sta...60105.pdf.html

            bamnv.be

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
              Hopeloos dus.
              Vanaf 16 tot en met 33 moet je voor de komende maanden/jaren niet veel meer verwachten. En zo blijven we hier maar aanmodderen.
              E40 (Gent < > Jabbeke) nog steeds niet in orde gebracht (langs beide kanten), N49 eindeloze weerkerende werken, E313/34 in/voorbij Oelegem nog steeds geen oplossing, Antwerpse ring R1 + R2, enz, enz,...
              "We" kunnen het hier echt niet.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Hopeloos dus.
                Vanaf 16 tot en met 33 moet je voor de komende maanden/jaren niet veel meer verwachten. En zo blijven we hier maar aanmodderen.
                E40 (Gent < > Jabbeke) nog steeds niet in orde gebracht (langs beide kanten), N49 eindeloze weerkerende werken, E313/34 in/voorbij Oelegem nog steeds geen oplossing, Antwerpse ring R1 + R2, enz, enz,...
                "We" kunnen het hier echt niet.
                "Voor zover de reguliere begroting van AWV het toelaat, worden deze maximaal in 2016-2017 uitgevoerd."
                --> Ingedekt staat netjes.

                Het glas is halfvol, EG. Halfvol.

                Comment


                • #9
                  nog vreemd dat ze niet kiezen om te taxeren zodat minder mensen een auto kunnen permiteren
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                    "Voor zover de reguliere begroting van AWV het toelaat, worden deze maximaal in 2016-2017 uitgevoerd."
                    --> Ingedekt staat netjes.

                    Het glas is halfvol, EG. Halfvol.
                    Ja, tegenover het verleden wel. Toen was het half leeg.
                    Toch zie ik in Nederland zaken gebeuren waarvan ze hier slechts kunnen dromen & o zoveel beter getimed en georganiseerd. Moedeloos word je ervan om hier alle vijf voeten dooreengeschud te worden op slecht opgevulde wegen (met dank aan de asfaltmaffia, E19,E17, E40 kust > Brussel bvb, enz...) en je nog maar eens terug in de file moet staan op hetzelfde traject omdat ze nog maar eens herstellingen aan het uitvoeren zijn.
                    Structureel? Wat zeg je? Nooit van gehoord mijnheer, dat kan niet in België zulle. In Nederland fixen ze zoiets op een 4 à 5 jaar met tientallen bruggen, aquaduct, dubbele pechstroken, spitsstroken, afritten bij nieuwe woonwijken, enz...
                    Hier zal er misschien eens iets gebeuren over een termijn van...20/25 jaar?...
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Ja, tegenover het verleden wel. Toen was het half leeg.
                      Toch zie ik in Nederland zaken gebeuren waarvan ze hier slechts kunnen dromen & o zoveel beter getimed en georganiseerd. Moedeloos word je ervan om hier alle vijf voeten dooreengeschud te worden op slecht opgevulde wegen (met dank aan de asfaltmaffia, E19,E17, E40 kust > Brussel bvb, enz...) en je nog maar eens terug in de file moet staan op hetzelfde traject omdat ze nog maar eens herstellingen aan het uitvoeren zijn.
                      Structureel? Wat zeg je? Nooit van gehoord mijnheer, dat kan niet in België zulle. In Nederland fixen ze zoiets op een 4 à 5 jaar met tientallen bruggen, aquaduct, dubbele pechstroken, spitsstroken, afritten bij nieuwe woonwijken, enz...
                      Hier zal er misschien eens iets gebeuren over een termijn van...20/25 jaar?...
                      Voor het ontwerp en het 'bestuderen' van de Oosterweelverbinding zijn ze toch al min of meer bij de Noorderburen gaan aankloppen. Da's toch a iets...
                      (Grontmij, Witteveen+Bos, Zwarts & Jansma)
                      Nu nog de uitvoering op z'n Nederlands...
                      Last edited by Löwe; 22/03/2016, 14:02.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                        Voor het ontwerp en het 'bestuderen' van de Oosterweelverbinding zijn ze toch al min of meer bij de Noorderburen gaan aankloppen. Da's toch a iets...
                        (Grontmij, Witteveen+Bos, Zwarts & Jansma)
                        Nu nog de uitvoering op z'n Nederlands...
                        Echt! Gelukkig! Ik blijf er bij dat hier wordt meegelezen door bepaalde belanghebbenden.
                        Dat ze eens gauw de Kennedytunnel langs beide zijden met 1 rijvak verbreden.
                        In Nederland leggen ze zoiets op een week getekend & goedgekeurd op tafel. ;-)


                        Send from somewhere, used Tapatalk.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          nog vreemd dat ze niet kiezen om te taxeren zodat minder mensen een auto kunnen permiteren
                          dat vind ik nu eens een uitstekend idee
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • #14
                            Stand van zaken (tot augustus 2016)

                            Stavaza Quick Wins – 19 augustus 2016. Stand van zaken quick wins In november 2013 werden 33 quick wins voorgesteld aan de toenmalige Vlaamse regering met als doel, los van de uitvoering van het Masterplan 2020, op de korte termijn een duidelijke verbetering van de mobiliteit en/of v ...


                            Sinds de laatste update werden volgende zaken gerealiseerd:
                            - optimalisatie weefzone R1-A12 in Ekeren
                            - optimalisatie afrit Silvertop (Zuid)

                            Comment


                            • #15
                              -edit- dubbelpost
                              Last edited by Löwe; 23/11/2016, 17:37.

                              Comment


                              • #16
                                nu nog de belijning herschilderen zodat automatische wagens ze zien en mensen ook !

                                in donkerte bij regen is er nix nog zichtbaar iedereen doet maar wat en das geheid chaos

                                Comment


                                • #17

                                  Comment


                                  • #18
                                    te veel accidenten omdat mensen te veel met prullen bezig zijn en te snel rijden naargelang omstandigheid

                                    Comment


                                    • #19
                                      Wat ik hier 5 jaar geleden al voor het eerst geschreven heb, maar nu DRINGEND, trajectcontrole op de Antwerpse ring. Tussen 06:30u < > 09:30u & tussen 16:00u < > 19:00u tegen 80km/u en buiten deze uren tegen 100km/u.
                                      We gaan 50% minder in de file staan in & rond Antwerpen.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #20
                                        het loopt laatste weken gewoon de spuigaten uit op de ring...de gehele middag is er nu vertraging, de verhuis van msc zou er deels tsszitten, veel meer linker-rechter op en neer, en weeral accident met een trein met fucking gevaarlijk fenol op lo waardoor spoortunnel wéér niet werkte

                                        waar blijft onze ronde ring aub ?

                                        en graag trajectcontrole, ja !

                                        Comment

                                        Working...
                                        X