Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ritsen geblazen!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ritsen geblazen!!

    Hey


    Bij deze wordt het dus waarschijnlijk officieel: ritsen wordt verplicht: http://www.intoverkeersrecht.be/news...feit-zijn.html Op zich zeker geen slechte regeling, maar ik dacht dat dit al lang van kracht was, met al die campagnes... :s

  • #2
    werken aan een wetsvoorstel. nog bijlange niet verplicht dus. maar boetes uitschrijven zullen ze zo snel mogelijk erdoor willen krijgen

    Comment


    • #3
      55€ bij niet ritsen.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Wie krijgt dan een boete van 55€ ?
        OK, degene die niet ritst, maar is dat degene die de wegvallende rijstrook te vroeg verlaat, of degene die op de overblijvende rijstrook te weinig plaats laat voor degene die wil ritsen ?

        Comment


        • #5
          Het zal wel degene zijn die geen plaats laat.

          Comment


          • #6
            Toch mooi hoe de geest van sommigen mettertijd rijpt hé.

            Toen ik in 1998 het ritsprincipe hanteerde bij werken op de E313, ... kreeg ik een boete aangesmeerd.
            Ook al stak ik anderen niet voorbij, ik was "te lang" links blijven rijden volgens de wetsdiender in kwestie. Wat "te lang" was, kon of wou hij niet verduidelijken. Hopelijk kan hij mee met de tijd, want ik schat dat hij nog niet met pensioen zal zijn.

            Comment


            • #7
              Dan zal er toch nog een grote verandering mogen gebeuren....
              Iedere keer ik tot op het einde van de rijstrook rij en dan wil invoegen (zoals het moet blijkbaar) krijg ik wel eens een mooie middelvinger of zijn er personen die er toch maar alles aan doet om mij niet te laten invoegen (vrachtwagens zijn hier ook goed in)


              Sent from my iPad using Tapatalk.
              Last edited by Brebelco; 14/11/2013, 00:39.
              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

              2007 BMW E91 318d - 122pk

              Bekijk
              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                Toch mooi hoe de geest van sommigen mettertijd rijpt hé.

                Toen ik in 1998 het ritsprincipe hanteerde bij werken op de E313, ... kreeg ik een boete aangesmeerd.
                Ook al stak ik anderen niet voorbij, ik was "te lang" links blijven rijden volgens de wetsdiender in kwestie. Wat "te lang" was, kon of wou hij niet verduidelijken. Hopelijk kan hij mee met de tijd, want ik schat dat hij nog niet met pensioen zal zijn.
                Damn, dat zou vandaag toch keihard procederen zijn! foetsie vlekkeloze loopbaan
                Wie zou vandaag nog zoiets willen betalen?
                Het bewijst wel dat het een tot nu toe totale grijze zone is juridisch.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                  Het zal wel degene zijn die geen plaats laat.
                  Wat dus weer compleet fout kan uitdraaien als men 200m en dan 400m op voorhand begint plaats te laten uit schrik voor boetes manmanman......

                  Comment


                  • #10
                    Ik hoop ook dat men dan wel correct die boetes gaat geven. Je ziet vaak dat je er al een tussen liet en er nog een tweede zich tussen wil persen, wat bij mij dus niet kan. Dan krijgt diegene die zich er tussen wil wringen die €55 boete neem ik aan?

                    Comment


                    • #11
                      Zal volgens mij idd een soepje worden met de nodige betwistingen.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                        Ik hoop ook dat men dan wel correct die boetes gaat geven. Je ziet vaak dat je er al een tussen liet en er nog een tweede zich tussen wil persen, wat bij mij dus niet kan. Dan krijgt diegene die zich er tussen wil wringen die €55 boete neem ik aan?
                        Da's wat ik bedoelde. Het principe van ritsen is eenvoudig. Het toepassen in de praktijk blijkt al wat moeilijker, maar het correct verbaliseren/beboeten lijkt me onbegonnen werk.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
                          Het principe van ritsen is eenvoudig. Het toepassen in de praktijk blijkt al wat moeilijker, maar het correct verbaliseren/beboeten lijkt me onbegonnen werk.
                          Perfecte samenvatting.

                          Comment


                          • #14
                            och ze gaan dat echt niet gaan sanctioneren hoor…
                            je kent de flikken in belgie toch. veel te lage boete voor een veel te arbitraire beslissing. ze maken de boete nu gewoon legaal mogelijk zodat mensen nu hopelijk wel gaan ritsen (en terecht).. c'est tout.

                            je krijgt toch ook echt amper ooit een boete voor knipperlicht niet te gebruiken.. tenzij in combinatie met nog paar dingen op autostrade met auto incognito achter u

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              werken aan een wetsvoorstel
                              Die moet dan wel goed & juist uitgedokterd worden. Indien ie niet klaar & duidelijk geformuleerd zal zijn, kan men bij een aanrijding zich altijd beroepen op voorrang van rechts als het linkse vak wegvalt.

                              Dat ze er maar vlug werk van maken. Dan op de laatste twee infoborden voor de Kennedytunnel zetten/schrijven: Ritsen verplicht!!! Cameratje ernaast en aftikken maar. Wedden dat ze het wel zullen leren.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #16
                                Toch enkele situaties waarin een boete geven logisch is:
                                * Te vroeg ritsen
                                * Niet tussen laten om te ritsen
                                * Verkeer op het vak dat uiteindelijk moet ritsen blokkeren (wat vrachtwagenbestuurders vaak doen)
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • #17
                                  dat laatste punt is dan weer voor interpretatie vatbaar. je moet namelijk dezelfde snelheid aanhouden als de andere rij. die rij moet dan plaats voorzien en u ertussen laten.

                                  als er dus 10autos aan het aanschuiven zijn, en de rest heeft 'te vroeg' ingeritst, dan moet die linkse auto niet ineens 10autos gaan voorbijsteken hé. want die rijd dan niet aan dezelfde snelheid en is even pakbaar
                                  moet je als bestuurder ongeveer 300 meter voor de versmalling vertragen tot de snelheid van de andere rijstrook. Vervolgens moeten bestuurders voldoende ruimte laten opdat de auto’s op ongeveer vijftig meter kunnen invoegen.
                                  wat vrachtwagens dus doen door op het wegvallende vak te gaan rijden en daar even snel rijden als de 'stilstaande' rij is dus VOLLEDIG legaal.
                                  de ruimte die ervoor leeg is komt gewoon door autos die te vroeg ingevoegd hebben

                                  ff een tekening ter verduidelijking. de eerste 2 zijn logisch, de 3de is iets anders. die donker blauwe auto moet dus dezelfde snelheid aanhouden en zo tot het einde rijden vooralleer in te voegen. die mag dus NIET de boel allemaal voorbijrijden tot vooraan hé en daar gebeurd de frustatie.
                                  k zie der hier al vele denken nu. ik vlam ff tot vooraan want ze MOETEN ritsen of ze krijgen een boete.


                                  ze denken ook allemaal dat ritsen ineens de boel gaat laten doorrijden. we gaan eens controleren.
                                  op de 2 tekeningen is de 14de auto diegene met het groene dak.
                                  aan de versmalling geraakt 1 auto per seconden door. dwz dat die blauwe auto na 9seconden door de versmalling rijd. (9de auto) en het groene dak na 14 seconden erdoor rijd.
                                  in de bovenste foto gaat na 9seconden de auto doorrijden met het roze dak en na 14seconden het groene dak. beiden gaan dus EVEN SNEL.

                                  indien nu die blauwe auto ineens tot voorraan rijd en zich er tussen foefelt net achter die met de pinker en 5 autos achter hem volgen en doen hetzelfde, dan zal die met het groene dak er pas na 19seconden doorzijn. de strook aan de doorrijdende lijn is vertraagd, diegene aan de wegvallende lijn is versneld. ook dit is FOUT ritsen en dit zorgt voor de files. want nu gaan er achteraan de onderste strook ook autos gaan wijzigen naar de wegvallende strook en zich vooraan tussen foefelen. en zo moet iedereen stoppen en optrekken en verlengd de file.

                                  maw: als iedereen dezelfde snelheid aanhoud, ga je het vlotste door de versmalling (wat vrachtwagens dus doen door de boel te 'blokkeren'). zelf is al een deel van de wegvallende strook te vroeg ingevoegd, het maakt niks uit. door de lege invoegstrook gaat de andere rij ook automatisch vlugger doorgeraken.

                                  ik heb zowat 10jaar op de baan gereden en dik 1 000 000km gedaan zo. heb geleerd: het snelste geraak je door de file... achter een vrachtwagen op de rechter rijstrook.
                                  als de file opduikt zoek je maar eens een opvallende vrachtwagen. wedden dat je die na de file nog eens gaat dubbelen :-).

                                  ik vertrek om 5h25 thuis met de auto in waregem, ik ben om 5h48 in gent om te veranderen van E17 naar E40. ik ben om 6h in aalst en om 6h12 ga ik de ring op in groot bijgaarden. ik ga de ring af om 6H30, ben in haasrode om 6h40 en kom aan op het werk om 6h55. heel de baan niet harder gereden dan 90-95. heb 133km gedaan
                                  ik vertrek om 5h40 thuis met de auto en rijd tegen 120km/h naar gent, ik ga op de E40 om 6h, ben in groot bijgaarden om 6h20. ik heb daar al iets meer file. op de ring kan ik geen 120 rijden, dus ga rond 6h30-6h35 van de ring af. ik kom om 7h02 op mijn werk aan. meer verbruikt, rare toeren uitgehaald op de snelweg en te laat op het werk.
                                  ik vertrek 15min vroeger, ben op tijd op het werk, geen frustratie en gewoon 90 op het rechterrijvak gereden. in situatie 1 is het mij gelukt om 3,4l te verbruiken. in situatie 2 zit ik op 4,5liter. heen en terug ben ik dus 2,5liter diesel meer kwijt per dag. kost 4€. op jaarbasis is dat 800€.
                                  ik verlies 15min per dag, op jaarbasis is dat 50uur. ik win meer met die 800€ ;-)
                                  Last edited by ; 16/11/2013, 09:32.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik doe dat ook, 100 rijden op de autosnelweg met de C220. Verbruik van 4 liter en nergens stress.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      ...
                                      k zie der hier al vele denken nu. ik vlam ff tot vooraan want ze MOETEN ritsen of ze krijgen een boete.


                                      ze denken ook allemaal dat ritsen ineens de boel gaat laten doorrijden. we gaan eens controleren.
                                      op de 2 tekeningen is de 14de auto diegene met het groene dak.
                                      Niet echt, bij de eerste tekening is de groene auto de 16e...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                        Ik doe dat ook, 100 rijden op de autosnelweg met de C220. Verbruik van 4 liter en nergens stress.
                                        Doe ik ook, minder stress en een lager verbruik, wat wil je nog meer
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment

                                        Working...
                                        X