Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelijkvormigheidsattest Duitse wagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gelijkvormigheidsattest Duitse wagen

    Hallo iedereen.

    Ik heb thuis een VW T3 syncro uit '92, maar zit met het volgende probleem. Het gelijkvormigheidsattest is kwijtgeraakt. Aangezien de auto zo oud is, kan ik het niet opvragen via sites zoals eurococ.eu.

    Wat is volgens jullie de snelste methode om aan een nieuw te geraken? Ik zou de keuring liefst vermijden uiteraard..

    Mvg,
    Wim

  • #2
    1) indien die al eens ingeschreven is in Belgie gewoon een dubbeltje aanvragen bij dieteren
    2) Ifnot homologatiekeuring bij Dieteren brussel 150euro.
    Maar dan moet die wel origineel staan.
    3) Homologatiekeuring via de autokeuring 400a600euro + een hoop miserie.
    4) verhuizen naar duitsland als bovenstaande niet lukt
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #3
      Bedankt voor de snelle reactie!
      Het zal optie 2 gaan worden hopelijk.

      Comment


      • #4
        @Verbatim2 -
        Ik wou dat jouw reply een half jaar eerder gepost werd.
        Heb in het verleden, jaar of 7 terug, al eens een keer een duitse wagen ingevoerd. En dacht na een recente aankoop hetzelfde nog eens over te doen. Ging probleemloos en is me ook niet bijgebleven dat dit veel koste (200 euro totaal) Maar zoals zoveel zaken in belgie is er het een en ander veranderd en niet in de positive zin.
        1. Kosten -> homologatiekeuring : 150 euro, als verrassing een factuur uit Brussel van 180 euro te betalen voor ze nog maar aan de procedure willen beginnen. Dan een brief met aanmaming waarom we de wagen na dedouaniseren nog niet hadden ingeschreven (dus aub inschrijvingtaks betalen en X maanden wegenbelasting. Na de nodige uitleg en documenten op gestuurd te hebben heeft men dit wel laten vallen ... maar een mooi voorbeeld hoe de voorkant van ons apparaat niet weet wat er aan de achterkant gebeurt). Straks gaan we nog een "normale" keuring (alhoewel de auto bij aankoop 2 jaar duitse TUV heeft gekregen) moeten laten uitvoeren dus opnieuw +-50 euro voor de keuring + 50/75 euro ivm verplicht gebruik garage platen. En dat terwijl dat het bij de homologatiekeuring niet uitmaakte welke platen je erop had.
        2. Snelheid. We wachten ondertussen al van midden augustus op de nodige papieren.
        De te vervangen auto (19 jaar oude golf met +300.000 km op de teller, goed om mee te rijden maar toch wat kosten in het verschiet) moet binnenkort naar de keuring. De planning was om hem al lang verkocht te hebben.

        Comment


        • #5
          Ik maak het mezelf makkelijk ik ging 2 proberen maar is vrijwel onmogelijk en 3 zal ook niet gaan tenzij er vanalles aan veranderd zou worden. En dan nog al die taxen hier
          Dus verhuizen naar duitsland of luxemburg en ik kan eindelijk doen wat ik wil dikke motor inschrijven en elke paar maanden wisselen van daily driver (goedkopere oude wagens) zonder biv te betalen.
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door wimperke Bekijk Berichten
            Bedankt voor de snelle reactie!
            Het zal optie 2 gaan worden hopelijk.
            Waarom 2? Is de wagen niet ingeschreven?
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment

            Working...
            X