Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verbodsborden niet-parkeren wanneer geldig ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De aannemer moet daar inderdaad een aanvraag voor indienen. Kost wat moeite, maar geen geld.

Wel jammer dat de aannemer de dupe wordt van jouw spelletje. Deze zal de werken moeilijker uit kunnen voeren, waardoor die er mogelijks aan toe zal moeten steken. Uw buur zelf zal er weinig problemen mee hebben.
    Is de aannemer is een slechte dag of geeft het echt problemen, dan heb je nog kans dat je schade op loopt als ze constant met materiaal zoals palleten met pannen en dakspanten langs je wagen moet lopen.

Het enige wat je met jouw spelletje kan doen, is verliezen....
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
      De aannemer moet daar inderdaad een aanvraag voor indienen. Kost wat moeite, maar geen geld.

Wel jammer dat de aannemer de dupe wordt van jouw spelletje. Deze zal de werken moeilijker uit kunnen voeren, waardoor die er mogelijks aan toe zal moeten steken. Uw buur zelf zal er weinig problemen mee hebben.
      Is de aannemer is een slechte dag of geeft het echt problemen, dan heb je nog kans dat je schade op loopt als ze constant met materiaal zoals palleten met pannen en dakspanten langs je wagen moet lopen.

Het enige wat je met jouw spelletje kan doen, is verliezen....
      Daar moet je wel degelijk voor betalen, is niet gratis. Ook voor het mogen huren van de verkeersborden van de politie wordt soms niet onaardig gerekend.

De aannemer hoeft daar niet de dupe van te zijn. Hij moet ervoor zorgen dat hij een goede afspraak heeft met die buur: ofwel zorgt de aannemer voor de borden (als hij dan niet wettelijk doet, heeft hij enkel zichzelf te verwijten), ofwel de buur. Als het de buur is die het moet doen, en die doet het niet zoals het hoort, dan ligt dat volledig bij hem, en kan de aannemer hem daarover aanspreken als de buur beloofd had dat de aannemer zéker zou kunnen parkeren voor de deur.

In sommige buurten is het echt niet eenvoudig parkeerplaats te vinden voor buurtbewoners, dus is het ook ongepast om op een onwettige manier parkeerplaatsen op te eisen tav zij die wél het officieel doen, én er voor betalen. Ieder ként zijn buurt goed genoeg om te weten of dat ook in zijn straat het geval is. Dus als je dan nog altijd willens nillens een ongeldig parkeerverbod instelt, dan moet je maar op de blaren zitten want je weet waar je aan begint...

Comment

Wij hebben zelf ons borden, dus geen weet van huur. Heb geen weet dat we moeten betalen voor een aanvraag, maar zou kunnen. Het is mijn collega die daar mee bezig is.

En uiteraard moet de aannemer maar zien dat hij in orde is. Volledig mee eens. Maar het is GSM zijn doel om de buur te treffen, terwijl die amper last heeft van zijn snode plannen en de aannemer des temeer.

Tis een beetje verzuren om te verzuren, iets waar niemand beter van wordt.
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Het kost idd geld om je borden GELDig te laten zijn , en wie kan het me nu verwijten om ook eens een keertje dwars te doen ..........................te meer omdat mijn buur niks anders doet dan ons kl*ten .

En al die verhaaltjes over schade toebrengen door planken en weet-ik-nog-wat-allemaal : onze overburen hebben alles gezien en zullen alles wel "overbrieven" . Ik heb daar geen schrik voor , het zou enkel schade toebrengen aan de firma in kwestie .

Ik kan mij ook zo'n stel borden gaan aanschaffen en zal die dan 365 dagen/jaar voor mijn deur zetten , omdat ik zogezegd "verbouwingswerken" ga doen .........kan niet natuurlijk en voor elke periode dat zo'n bord er staat zal je dus een aanvraag moeten doen bij de politie.......

Nogmaals : als mijn buur niet zo'n ambetanterik/kl**tzak/lamzak was zou ik met plezier een plaatsje maken ........NU NIET !

Je moet trouwens alleen maar regelen via de politie welke periode je borden wil zetten , de borden zal je wel degelijk ZELF moeten ophalen en plaatsen. Je krijgt een brief mee die je aan de firma geeft waar je de borden "huurt" en zei schrijven er dan een datum op wanneer ze geldig zijn .
          Ik neem aan dat er genoeg zelfstandigen zijn die zo'n borden zelf aankopen om niet -tig keer / jaar over en weer te rijden om zulke borden te gaan afhalen/brengen. Ook voor die mensen blijft het een kwestie van aanvraag doen om deze borden te plaatsen op WETTIGE wijze .
          Last edited by ; 29/11/2013, 23:59.

Comment

En wacht... Wat win jij er nu mee?

Be the bigger man.
            Als ge uw plezier haalt uit het kloten van een ander, zelf al is dat nog het vuil van de straat, dan zijde uiteindelijk niet echt goed bezig...

Die borden worden maar zelden gekocht. Worden meestal gepiekt. Daarmee dat ze bij de gemeente/politie zo duur zullen zijn om te huren.
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
              Die borden moeten altijd een paar dagen op voorhand geplaatst worden alvorens het verbod zelf ingaat, zodat men daar uiteraard op kan anticiperen.
              Men kan nooit onmiddellijk een paar borden zetten en dan direct al die parkeerplaatsen opeisen.
              minstens 24 uur, zal zo ook in de vergunning staan
              en als je wagen wil laten takelen, zal je ook moeten kunnen aantonen dat ze er effectief tijdig gezet zijn

dit betekent ook als je ergens parkeert op openbaar domein je iedere 24 uur minstens 1 keer moet gaan kijken naar je wagen !

Comment

Ik heb dat verhaal hier al wel eens geplaatst. Jaren terug mijn wagen eens achtergelaten op een vrijdagnacht/zaterdagochtend in een enkel richtingsstraat achter het hoekje van waar we toen woonden. Parkeer mogelijkheden links & rechts. Ik had toen links een plaatsje gevonden. De volgende dag rond de middag (zaterdag dus) wil ik terug met mij voertuig wegrijden bleek die verdwenen te zijn en stond er in de plaats een grote afvalcontainer. Een man die rustig met een kruiwagen van de container naar zijn huis aan het sjouwen was even aangesproken wat dit te betekenen had. Ja meneer, er stonden hier wel borden dat je hier niet mocht parkeren. Ik draai mij om en zie inderdaad twee van die kleine verplaatsbare borden staan maar die afgelopen nacht dus niet! Toen ik hem daarop wees vertelde hij me wel dat dit inderdaad wel kon aangezien hij ze 's morgens aan het eind van de straat had zien staan en ze dan maar zelf tot voor zijn deur haf geplaatst. Verder vertelde hij me toen dat de politie mijn voertuig had laten wegslepen. Hadden nochtans gemakkelijk via de nummerplaat kunnen komen bellen.
                Wij naar het politie bureel, mijn wagen stond daar op de parking. Na veel overleg wagen terug meegekregen zonder boete of wegsleepkosten te moeten betalen.
                Wat waren de feiten: borden waren niet rechtsgeldig geplaatst/aangevraagd. Einde verhaal.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Wij naar het politie bureel, mijn wagen stond daar op de parking. Na veel overleg wagen terug meegekregen zonder boete of wegsleepkosten te moeten betalen.
                  Wat waren de feiten: borden waren niet rechtsgeldig geplaatst/aangevraagd. Einde verhaal.
                  +1 !

Mijn reservesleutel is in huis..........als ze moeilijk doen zal er wel iemand de auto verzetten.........mijn buur weet wel degelijk dat het mijn wagen is ( en alle buren weten dit ) voor er wordt gesleept gaan ze toch eerst belleke-trek-doen .

En het verhaal van borden die ze niet aankopen wegens te duur oid : vergeet het maar , minstens 50% van de zelfstandigen heeft zulke borden.

(ik vermoed dat er "gepikt" wordt bedoeld )

Comment

Als je hem kan flikken, zou ik het idd niet kunnen laten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                      En wacht... Wat win jij er nu mee?

Be the bigger man.
                      Als ge uw plezier haalt uit het kloten van een ander, zelf al is dat nog het vuil van de straat, dan zijde uiteindelijk niet echt goed bezig...

Die borden worden maar zelden gekocht. Worden meestal gepiekt. Daarmee dat ze bij de gemeente/politie zo duur zullen zijn om te huren.
                      De precieze intenties van TS, daar kunnen wij ons niet echt over uitspreken. We geven gewoon weer wat de regels zijn...
                      BTW, als je een buur hebt die graag de puntjes op de i zet, waarom zou je dat dan zelf ook niet doen hé..

Comment

Als er toch nog geen aanvraag gedaan is, waarom dan niet heel dwars liggen en zelf een aanvraag doen voor een parkeerverbod voor uw deur voor die periode?
                        En als uwe gebuur of zijne aannemer er staat flikken bellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                          Als er toch nog geen aanvraag gedaan is, waarom dan niet heel dwars liggen en zelf een aanvraag doen voor een parkeerverbod voor uw deur voor die periode?
                          En als uwe gebuur of zijne aannemer er staat flikken bellen.
                          Om een parkeerverbod aan te vragen moet er ook een redenen zijn he'
                          Verhuis, of bouwwerken is zo een redenen
                          Bij bouwwerken moet je meestal ook een copie van de bouwvergunning bijvoegen.
                          Bij langere periodes moet er ook een goedkeuring zijn van het schepencollege, naast de goedkeuring van de politie.

Comment

Er is vooralsnog geen officiële vergunning afgeleverd door de bevoegde diensten........ik heb m'n wagen wel exact 50 cm achteruit gezet als zijnde "geste" .
                            Mijn andere buur dacht zelfs dat er boetes op stonden als je zulke borden "zomaar" neerpoot.

Mocht er discussie zijn ivm een aanvraag al dan niet voor de borden , mag ik ten alle tijde de politie ( mijn vrienden op dat moment ) bellen en dan sturen ze een ploeg ter plaatse om die vergunning te regelen ( maw dokken voor de firma in kwestie , al had ik liever mijn buur laten dokken )

Aan allen reeds bedankt voor de reacties
                            Last edited by ; 07/12/2013, 23:29. Reden: taalfoutje....

Comment

Wees maar zeker dat die buur zal moeten betalen, als de firma dat moet doen, dan rekenen die mannen dat gewoon door aan uwe buurman. Of dacht gij dat die mannen dat uit eigen zak zouden betalen.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Wij hadden ook eens een afvalcontainer gehuurd, bedrijf ging voor de borden en toelating zorgen. Stond zelfs op papier. Toen de container er een uur stond was de politie al ter plaatse, na een telefoontje van de overburen. Bleek dat bedrijf er dus wel gewoon borden gezet te hebben maar geen aanvraag ingediend bij de gemeente onder het mom dat dat toch nooit gecontroleerd werd. Ze zijn hun container terug moeten komen halen, aanvraag doen en een paar dagen later terug komen plaatsen. We hebben toen nog een mooi deel van de originele prijs niet moeten betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjappe Bekijk Berichten
                                  Wij hadden ook eens een afvalcontainer gehuurd, bedrijf ging voor de borden en toelating zorgen. Stond zelfs op papier. Toen de container er een uur stond was de politie al ter plaatse, na een telefoontje van de overburen. Bleek dat bedrijf er dus wel gewoon borden gezet te hebben maar geen aanvraag ingediend bij de gemeente onder het mom dat dat toch nooit gecontroleerd werd. Ze zijn hun container terug moeten komen halen, aanvraag doen en een paar dagen later terug komen plaatsen. We hebben toen nog een mooi deel van de originele prijs niet moeten betalen.
                                  Zoiets hebben die natuurlijk enkel aan zichzelf te wijten.
                                  Uit hun ervaring zal vermoedelijk zoiets 7 op de 10 keren pakken zodat ze de moeite niet meer doen, en de keren dat het niet pakt, dan nemen ze hun container gewoon terug mee, denk ik dan.
                                  Last edited by Vitus; 02/12/2013, 09:48.

Comment

Deze morgen zijn de mannen van de daktimmer-firma komen bellen om te vragen van wie de auto voor onze deur was.........mijn echtgenote heeft gezegd dat die van ons is ..........en dat meneer gaan werken was . Ondertussen stond er nog een auto voor de mijne geparkeerd en de eigenaar daarvan was tot het moment dat ze naar haar werk reed niet te vinden.....

De kraanwagen staat nu zelfs niet voor mijn buur z'n stoep en zelfs nu kunnen ze gewoon overal aan met de kraan.

Een aanvraag is ingediend ondertussen en de borden zijn geldig van 4/12 tem 6/12 19.00 h.

Mijn echtgenote heeft ondertussen van iemand gehoord dat de borden die zelfstandigen zetten wel degelijk gratis zouden mogen geplaatst worden ............mits aanvraag bij de politie.

Ik geef dus toe dat een eerdere reactie van iemand die zei dat het gratis was , mogelijk waar kan zijn ........is er dus iemand die dit nu zeker weet of niet ?

Komende zomer gaan wij zelf verbouwen in ons huis en als ik nu via iemand aan borden geraak dan ...........

Comment

gratis, ja in een boerengat misschien wel, maar in Gent is dat dik betalen !!!

Comment

In Antwerpen betaal je 50 euro, maar dat is met borden inbegrepen.
                                        Volgens mij moet een aannemer, die eigen borden heeft, niet betalen (denk ik ).
                                        Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                          Volgens mij moet een aannemer, die eigen borden heeft, niet betalen (denk ik ).
                                          Denk ik ook nu , al zie ik geen verschil met een "partikulier" .....die moet dan wel betalen mocht ie zelf borden hebben ???

Bij mijn moeder was het ook +- 50€ ............en dat was dan de huur denk ik voor 3 dagen ongeveer .

Comment

Working...
                                          X