Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verbodsborden niet-parkeren wanneer geldig ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verbodsborden niet-parkeren wanneer geldig ?

Er staan borden voor mijn deur ( je-weet-wel-welke ) ZONDER iets op geschreven.........moet ik nu zomaar plaats maken of kan ik een boete verwachten als mijn ( 2e ) auto voor mijn deur blijft staan ?

Ik weet dat je normaalgezien via de politie een bepaalde zone en een bepaalde tijd borden kan plaatsen en dat je dan op het moment van de plaatsing ( 24 h op voorhand dacht ik ) de nrplaten moet noteren van de auto's die er op dat moment staan.

De borden zijn ( vermoedelijk ) van een bedrijf dat daken legt en volgens mij gaan ze 1 van de dagen beginnen met het dak van mijn buur............ware het niet dat wij al jaaaaaren in onmin leven met deze mensen .

Ik schets ff mijn lieve buur :
    klootzak 1e klas , te lui om te werken , stempelaar in hart en nieren , belt voor het minste de politie , heeft ook aangifte gedaan van mijn "hobby" namelijk het kuisen van enkele buren/vrienden hun wagen ( waarmee ik echt tonnen verdien !!, maw amper de prijs van een carwash.....) , tennisleraar in het zwart , betweter ,

Als ik zeker weet dat ik niet moet "verzetten" van plaats laat ik hem het liefst op z'n blote knieën vragen of ik aub mijn auto kan verplaatsen....

Iemand die me raad kan geven ivm de wetgeving die hierop van toepassing is ?

Zet die borden wat verder in't straat

Comment

Ik vermoed wel dat ze met een kraanwagen komen en die heeft wel wat plaats nodig..........ook voor mijn deur dus .
      Bij deze is verplaatsen dus geen optie...........ik kan ze nog wel wegnemen ( alles dus ) maar dan weten ze me wel wonen .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
        Ik vermoed wel dat ze met een kraanwagen komen en die heeft wel wat plaats nodig..........ook voor mijn deur dus .
        Bij deze is verplaatsen dus geen optie...........ik kan ze nog wel wegnemen ( alles dus ) maar dan weten ze me wel wonen .....
        Goh moest ik met die vrachtwagen rijden zou ik u een duwke geven. Dat zie ik hier genoeg in Gent zelfs eens eentje die met een kraan een auto 5m verder sleepte :p
        Zelfs al staat er niks op het is en blijft een bord niet?

PS: wel eens laten checken of al zijn vergunningen in orde zijn voor het dak herstel.
        Polo 6n 1.4

Comment

Informeer eens bij de politie van wanneer tot wanneer het parkeerverbod geldt? Mogelijk heeft de aannemer ze daar gezet zonder toestemming.
          Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
            Informeer eens bij de politie van wanneer tot wanneer het parkeerverbod geldt? Mogelijk heeft de aannemer ze daar gezet zonder toestemming.
            Kan ik dat ergens controleren op 1 of andere site ? Het gaat hier om een vernieuwing van een dak en dat zou wel eens kunnen uitlopen ivm het weer hier.....Als ik dat kan controleren en er is idd een vergunning/aanvraag nodig dan zal mijn buur z'n aannemer alles volgens het boekje mogen doen ( net zoals mijn buur alles volgens het boekje doet , hij staat erom bekend dat alles "officieel" moet.....)

Comment

Kan ik dat ergens controleren op 1 of andere site ? Het gaat hier om een vernieuwing van een dak en dat zou wel eens kunnen uitlopen ivm het weer hier.....Als ik dat kan controleren en er is idd een vergunning/aanvraag nodig dan zal mijn buur z'n aannemer alles volgens het boekje mogen doen ( net zoals mijn buur alles volgens het boekje doet , hij staat erom bekend dat alles "officieel" moet.....)
              Op een site niet, denk ik. Maar telefonisch moet dat zeker kunnen.

Comment

Om aan zijn dak te werken heeft hij geen vergunning nodig, maar om die borden te plaatsen wel. Die vergunning moet hij duidelijk zichtbaar aan z'n voorruit hangen. Indien niet, kan je gewoon de technische dienst van de stad contacteren. Die doen de rest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Die vergunning moet hij duidelijk zichtbaar aan z'n voorruit hangen. Indien niet, kan je gewoon de technische dienst van de stad contacteren. Die doen de rest.
                  De firma heeft die borden gezet , anders zou er een datum opstaan. Ik ga er vanuit dat er dan niks aan zijn voorruit moet hangen...
                  Ik zal eens informeren bij de technische dienst ( of waar ze me mee doorverbinden )

Comment

.......Na enkele telefoontjes terechtgekomen bij de (politie)dienst die dit zou weten : er is tot nu toe geen aanvraag ingediend door de betreffende firma in kwestie ( heb gezegd dat het vermoedelijk firma x is ) . Parkeren zou voorlopig "in principe" geen probleem mogen zijn na 18.00h .

Comment

.......Na enkele telefoontjes terechtgekomen bij de (politie)dienst die dit zou weten : er is tot nu toe geen aanvraag ingediend door de betreffende firma in kwestie ( heb gezegd dat het vermoedelijk firma x is ) . Parkeren zou voorlopig "in principe" geen probleem mogen zijn na 18.00h .
                      Als er geen aanvraag is ingediend staan de borden er nu toch zonder toelating? En dan lijkt parkeren voor 18 uur mij ook geen probleem ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                        Als er geen aanvraag is ingediend staan de borden er nu toch zonder toelating? En dan lijkt parkeren voor 18 uur mij ook geen probleem ...
                        Je negeert dan wel een verkeersbord natuurlijk. Als de politie dan ambetant wil doen, sta je er zelf ook op.

Comment

een verkeersbord is enkel geldig als het op een wettelijke manier geplaatst is. Als gij kunt bewijzen dat dit niet het geval is, vervalt de overtreding. Ik heb zelf al zo een paar keer een parkeerboete teniet kunnen doen.
                          www.peugeotforum.be

Comment

Toen dat wij hier ooit eens hebben aangevraagd kregen we platen MET datums op, door het stad ingevuld.
                            Als er geen aanvraag is ingediend staan ze daar niet wettelijk, dus gewoon aan de kant zetten en bord naar de muur draaien.
                            En als ze van hun oren maken eens naar de vergunning vragen, de relatie met uw buur is toch al om zeep.

Hier had er ooit eens ene stoelen gezet, en ter was nergens geen plaats meer. Dus stoelen op de stoep gezet en netjes geparkeerd.
                            Database error.
                            The database has encountered a problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Je negeert dan wel een verkeersbord natuurlijk. Als de politie dan ambetant wil doen, sta je er zelf ook op.
                              Dat zou wel héél gemakkelijk zijn. Het is niet omdat eender wie daar een paar borden zet om parkeerplaatsen in te nemen, dat dit ook op wettige manier gebeurt!
                              Je moet inderdaad vooraf vergunning aanvragen bij de politie (en betalen) om dat te mogen doen, plus je moet inderdaad aan je raam zo'n papier uithangen.

Als die borden daar onwettig staan (lees: zonder enige vergunning), dan mag je die inderdaad negeren. Het feit dat er geen datum op staat, is al een vrij goede aanwijzing. Politie vraagt altijd heel specifiek van wanneer tot wanneer je parkeerplaatsen wil reserveren, en dat moet je ook duidelijk aanduiden op je borden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                een verkeersbord is enkel geldig als het op een wettelijke manier geplaatst is. Als gij kunt bewijzen dat dit niet het geval is, vervalt de overtreding. Ik heb zelf al zo een paar keer een parkeerboete teniet kunnen doen.
                                Trouwens, als die mannen dat zonder vergunning hebben gedaan, zullen die al politie niet bellen. En als ze zo dom zijn dat toch te doen, dan zal de politie zelf controleren of er een geldige vergunning is en vallen ze hoedanook door de mand. Om weg te slepen moet altijd eerst politie tussenkomen.

Comment

Het is ook mogelijk dat je buur het heeft aangevraagd en het dus op zijn naam staat. Je moet vragen of er in jouw straat X momenteel een vergunning loopt voor reserveren parkeerplaatsen en bij welke huisnummer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    een bord is enkel geldig als het "gedekt" is door een verordening van de gemeente (op een gemeenteweg), dus vragen bij gemeente, of politie (die afschrift krijg van deze) om er één is, anders gewoon parkeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                      Het is ook mogelijk dat je buur het heeft aangevraagd en het dus op zijn naam staat. Je moet vragen of er in jouw straat X momenteel een vergunning loopt voor reserveren parkeerplaatsen en bij welke huisnummer.
                                      Ik heb het nagevraagd aan de betreffende politiedienst die zich hiermee bezig houdt en die wisten mij te vertellen dat er voor deze nrs ( in onze straat dus ) GEEN aanvraag was/is ( tot nu toe ) .

Het gedeelte dat gereserveerd is door de borden staat nu vol......met auto's uit onze straat ( buren )

Het zit er dus dik in dat de firma in kwestie een aanvraag zal mogen / moeten indienen , willen ze mij voor mijn deur weg krijgen .

Hopelijk gaat de factuur naar m'n buur ( rijmt nog ook ) want een tijdje geleden heeft mijn moeder ook borden moeten aanvragen omdat de firma waar zij mee samenwerkte had gezegd dat er anders 250€ bij de factuur kwam omdat ze dan alles zelf moesten regelen ivm die borden. ( nu kostte het +- 50€ en wat moeite van mij )

Ik hou jullie op de hoogte !

Comment

Ik heb het nagevraagd aan de betreffende politiedienst die zich hiermee bezig houdt en die wisten mij te vertellen dat er voor deze nrs ( in onze straat dus ) GEEN aanvraag was/is ( tot nu toe ) .

Het gedeelte dat gereserveerd is door de borden staat nu vol......met auto's uit onze straat ( buren )

Het zit er dus dik in dat de firma in kwestie een aanvraag zal mogen / moeten indienen , willen ze mij voor mijn deur weg krijgen .

Hopelijk gaat de factuur naar m'n buur ( rijmt nog ook ) want een tijdje geleden heeft mijn moeder ook borden moeten aanvragen omdat de firma waar zij mee samenwerkte had gezegd dat er anders 250€ bij de factuur kwam omdat ze dan alles zelf moesten regelen ivm die borden. ( nu kostte het +- 50€ en wat moeite van mij )

Ik hou jullie op de hoogte !
                                        Die borden moeten altijd een paar dagen op voorhand geplaatst worden alvorens het verbod zelf ingaat, zodat men daar uiteraard op kan anticiperen.
                                        Men kan nooit onmiddellijk een paar borden zetten en dan direct al die parkeerplaatsen opeisen.

Comment

Working...
                                        X