Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oude verboden parkeren markering nog geldig ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• oude verboden parkeren markering nog geldig ?

korte vraag : is de oude verboden te parkeren - gele onderbroken strepen - nog geldig ? is vervangen door een volle witte band ondertussen, maar de oude zie je nog vaak

markeringen moeten duidelijk zichtbaar zijn anders gelden ze niet. Als dat al fameus is afgeschenen en de verf is afgebladderd geldt dat dus zowiezo niet.ff
    Waar staan ze dan nog?
    www.peugeotforum.be

Comment

op veel plaatsen zie je nog gele banden, duidelijk zichtbaar, bvb in kapellen christian pallemansstraat na de bushalte thv zwembad richting dorp om exact te zijn
      markeringen zijn aangebracht om goed zicht te hebben op de zijstraat p vandehoudtstraat waar veel scholen zijn

maar wat zegt de wet ?

Comment

dat het verboden is om te parkeren op minder dan 5 meter van een kruispunt
        www.peugeotforum.be

Comment

nee, want parking is een eigen bedding naast de weg

Comment

nu beter denk ik
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

ligt zebrapad (ahum, oversteekplaats voor voetgangers) en daar moet ge ook al verschillende meters afblijven.
              www.peugeotforum.be

Comment

ondertussen ben ik erachter dat het type oude belijning nog steeds telt

...en het zebrapad is verveiligd, er is een soort plateau gekomen tot aan de rijbaan, dus mogen auto's parkeren tot aan zebra...moesten die gele lijnen er niet staan

Comment

Is het ook niet zodat ze niet voor die glasbollen zouden parkeren (zodat er geen hinder is als ze die komen ophalen/leegmaken)?

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

ge moet 5 meter van het zebrapad wegblijven
                    www.peugeotforum.be

Comment

maar in feite flappy gaat het daar niet over, ik wou weten of de oude markering nog geldt, loopt door verder als 5 meter, om het zicht op het gevaarlijk kruispunt te vrijwaren

ik vraag het omdat er een flik (denk ik, met 2 woorden spreken) is die nu deze plaats ten onrechte benut
                      op foto is rechts het fkikkenkot

en de glasbollen zijn verplaatst, heden ten dage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        dat het verboden is om te parkeren op minder dan 5 meter van een kruispunt
                        als de stoep tot aan de zebra rijkt op de rijbaan, en parking is aparte berm, moet je geen 5 meter wegblijven
                        (in de praktijk is de verlengde stoep meestal wel 5 meter breed, daarnivan)

Comment

ff terzijde geen slecht woord over ons korps

zal wel een stagair van ergens anders zijn

Comment

zoals ik het zie, begint het zebrapad AAN het voetpad en niet aan de rand van de rijbaan. In het laatste geval mag je dus gerust tot aan het zebrapad parkeren, in het eerste geval dus niet. Dus blijf ik bij mijn standpunt dat ge daar over de lengte van 5 meter voor het zebrapad uw auto niet moogt zetten, of daar nu een aparte berm voor te parkeren is of niet.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                              Is het ook niet zodat ze niet voor die glasbollen zouden parkeren (zodat er geen hinder is als ze die komen ophalen/leegmaken)?
                              Volgens mij de enigste reden.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

nee hoor, is om overzicht over kruispunt en zebra te houden, is een zone-30 scholenbuurt op die bushalte naast de bollen is meer als 1 bus nodig om scholieren te lossen, het is een kruispunt voorrang van rechts met enorm veel fietsers

(kapellen is een veilige, nagedachte gemeente, de strepen stonden er voor de bollen)
                                Last edited by bobo; 01/12/2013, 01:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  zoals ik het zie, begint het zebrapad AAN het voetpad en niet aan de rand van de rijbaan. In het laatste geval mag je dus gerust tot aan het zebrapad parkeren, in het eerste geval dus niet. Dus blijf ik bij mijn standpunt dat ge daar over de lengte van 5 meter voor het zebrapad uw auto niet moogt zetten, of daar nu een aparte berm voor te parkeren is of niet.
                                  ondertussen is situatie verandert, zebra begint aan rijbaan en niet op de parkeerplaats, glasbollen zijn weg

en je mag je auto zetten tot aan rand berm, je hoeft geen 5 meter afstand te houden, in deze opstelling !
                                  ze zouden, om die reden trouwens geen gele banden hoeven te trekken want dat is algemeen reglement

Comment

Working...
                                  X