Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beschadigde auto --> keuring uitstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• beschadigde auto --> keuring uitstellen

Beste,

mijn auto is net vier jaar geworden, in februari moet ik voor de 1ste x naar de keuring. Is er een mogelijkheid om de keuring uit te stellen of gratie te krijgen door omstandigheden buiten mijn wil om.

(Mijn auto is beschadigd door een woningbrand, maar er is een strafdossier aan gekoppeld aan die woningbrand, zonder vrijgave van het strafdossier wil geen enkele verzekering een standpunt innemen.)

Door die keuring zou ik de schade eerst zelf moeten voorschieten.
    Mijn auto stond daar gewoon legaal geparkeerd...

Kent iemand een andere oplossing dan de schade eerst zelf te herstellen en voor te schieten (toch een aanzienlijke som) ? De beschadigingen gaan over de bumper en achterlichten...

Tijdelijk uitschrijven?

Comment

Als ik hem tijdelijk uitschrijf moet ik dan geen belasting op inverkeersstelling betalen bij het terug in verkeer brengen? En hoe zit het dan met de autoverzekering? En wat gebeurt er dan met de nummerplaat?
      Hem lange tijd stil laten staan lijkt me ook geen goed idee. Ik weet totaal niet hoe lang alles zal duren...
      Last edited by ; 02/12/2013, 15:13.

Comment

Neen je gaat geen biv moeten betalen.
        Bij het inschrijving vraagt je verzekeraar gewoon nieuwe platen aan...
        Ik zou zwijgen bij de keuring of je hebt nog een keuring na ongeval aan je been.
        Polo 6n 1.4

Comment

Over welk bedrag spreken we hier?

Anders, lenen voor de herstelling en daarna (schade plus interesten) terug claimen van de tegenpartij.

Heb je die auto niet nodig of zo?
          Als die langer dan een week of 3 stil staat, dan zou ik ook uitschrijven en de verzekering schorsen.
          Let wel op, je mag de auto dan niet op de openbare weg parkeren, zelfs niet op een oprit als er geen platen op staan. (truc: voorplaat laten hange, en auto met de neus naar de straat).

Comment

Ik heb zo'n gevoel dat de woningbrand van dezelfde familie is dan die van de wagen ???
            Bij mijn weten is er geen reden dat de verzekering je niet zou uitbetalen als je gewoon op de openbare weg stond en het huis van iemand "vreemd" is , niet ??
            ( ik gis maar hoor )

Comment

gewoon te laat naar de keuring, kost je paar €, (en deze recupereren bij de verzekering)

Comment

Een auto is meestal wel niet opgenomen in de eigen brandverzekering van je huis daarvoor heb je een omnium nodig. (hangt af vd polisvoorwaarden, experts, schadebeheerders etc)

Indien het een ander huis was valt dit onder schade aan derden dus betalen ze wel zonder meer.
                Polo 6n 1.4

Comment

Een strafdossier doet mij eerder denken aan brandstichting enz... als dit inderdaad het geval is en de verzekeringen wachten op een uitspraak voor ze met enig geld over de brug gaan komen dan kun je nog lang wachten...

Afhankelijk van de schade zou je inderdaad kunnen overwegen om zelf nu de wagen te laten herstellen en je burgerlijke partij te stellen in het strafdossier (als dat strafdossier natuurlijk niet tegen U gericht is).
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

rijd je nog met die auto? zoja, maken dat die veilig hersteld is en gekeurd wordt.

zoniet: auto laten staan zonder keuring, papieren van die verzekeringkwestie in de auto houden moest een agent ooit eens aan je deur staan uitleg vragen waarom die zonder keuring staat.
                    keuren en eventueel laten afkeuren en dan ook gewoon laten staan totdat de verzekeringskwestie is opgelost.

over hoeveel schade spreek je hier? een half gesmolten bumper vooraan of is het hele front erraan? als de schade groot genoeg is, staat je auto toch ergens bij een garage voor het schaderapport?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                      Ik heb zo'n gevoel dat de woningbrand van dezelfde familie is dan die van de wagen ???
                      Bij mijn weten is er geen reden dat de verzekering je niet zou uitbetalen als je gewoon op de openbare weg stond en het huis van iemand "vreemd" is , niet ??
                      ( ik gis maar hoor )
                      Dat is zeker niet het geval...
                      Verkeerde plaats op verkeerde moment helaas.

Maar goed, herstellen en later recupereren zal dus de beste optie zijn als ik het hier lees.
                      De brand is accidenteel ontstaan.

Bedankt voor de informatie allemaal.
                      Last edited by ; 03/12/2013, 11:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                        gewoon te laat naar de keuring, kost je paar €, (en deze recupereren bij de verzekering)
                        Probleem is dan wel als je op weg naar die keuring een ongeval hebt, je ook serieus in de problemen geraakt niet?

Comment

Working...
                        X