Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pestende auto handelaar + biv

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• pestende auto handelaar + biv

beste leden, begin september heb ik een tweedehands wagen gekocht bij een autohandelaar,de wagen werd correct geleverd met car-pass en alles erop en eraan maar zonder garantie,dit leek mij geen probleem.
    maar vrij snel deed er zich een probleem voor met mijn versnellingsbak, bleek een gekend probleem te zijn bij die modellen maar vrij kostelijk, minstens 1500 euro.
    de handelaar wou hem niet herstellen want 'geen garantie' , na wat opzoekwerk hem erop gewezen dat hij verplicht is garantie te geven,feder auto,testaankoop en de fod economie erbij gehaald en nu is hij toch overgegaan tot een herstelling......
    al meer dan twee weken staat de auto daar, hij zegt dat de auto al een week bij een reviseur staat en dat die geen tijd heeft en hij zegt ook dat hij zijn tijd zal nemen want ik zou hem niet correct behandelt hebben (door garantie te eisen)
    Wat kan ik nu nog doen om mijn auto zo snel mogelijk terug te krijgen,dit duurt me allemaal veel te lang en ik heb die wagen dringend nodig, heeft iemand hier ervaring mee ?
    Ik heb maar 4 weken met de auto gereden en sindsdien is hij kapot,ik heb ondertussen wel de biv en taks factuur gehad,alsssss ik de auto ooit terugzie ben ik van plan hem te verkopen want ik wil hem gewoon niet meer,zou het mogelijk zijn dat ik de biv niet moet betalen of ben ik eraan voor de moeite ?

biv -> eraan voor de moeite

Comment

als die auto daar nog lang staat dan zou ik bij de politie aangifte gaan doen
      www.peugeotforum.be

Comment

BIV kan je terugkrijgen indien je de wagen verkoopt en inschrijft in buitenland (je hebt beide papieren nodig om je biv terug te eisen) (ik denk dat je 3maand hebt misschien 6)
        Polo 6n 1.4

Comment

foutje

Comment

Je wilt geen garantie en achteraf ga je janken om garantie . Pech

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Je wilt geen garantie en achteraf ga je janken om garantie . Pech
              De verkoper (indien handelaar) is ALTIJD verplicht om garantie te geven, dus pech voor hem en niet voor de koper.

als dat mijn auto was, hij zou kunnen zorgen dat die snel in orde is en terug bij mij staat, of ik zou er persoonlijk voor zorgen dat hij geen enkele auto meer verkoopt!
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Koper was wel akkoord om te kopen zonder garantie.... Beiden zijn in fout volgens mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Koper was wel akkoord om te kopen zonder garantie.... Beiden zijn in fout volgens mij.

Wet is wet, garantie is verplicht!!

Rechtsbijstand van je autoverzekering aanspreken zou ik doen.

Comment

Een naam willen we hier lezen
                    En over welke auto gaat het?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                      Wet is wet, garantie is verplicht!!

Rechtsbijstand van je autoverzekering aanspreken zou ik doen.
                      De wet is de wet, dat is juist, maar onder dergelijk gesternte (sfeer garagist-klant) gaat dat volgens mij ook maar een "twijfelachtige" reparatie opleveren. Ik zou die auto - als je hem terug hebt - dan ook zo snel mogelijk terug verkopen...

Comment

Gewoon laten controleren door een andere garagist, als er dan iets niet goed gedaan is, dan kan je de prutser in kwestie volledig met de grond gelijk maken.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oke garantie is verplicht als handelaar, toch word dit meer dan je denkt niet gedaan.
                          Vaak gaat het dan over auto's (moto's ook) die al enkele jaren oud zijn en/of een hoge kmstand hebben, en is dus de prijs er ook naar...

Dus; over welke auto gaat het, en wat is het bouwjaar en kmstand?

Collega opt werk heeft zo bv goedkoop een Mercedes c220 gekocht met 260.000km op de teller, zonder garantie.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
                            Oke garantie is verplicht als handelaar, toch word dit meer dan je denkt niet gedaan.
                            Vaak gaat het dan over auto's (moto's ook) die al enkele jaren oud zijn en/of een hoge kmstand hebben, en is dus de prijs er ook naar...

Collega opt werk heeft zo bv goedkoop een Mercedes c220 gekocht met 260.000km op de teller, zonder garantie.....

Boeit niet. De handelaar mag nog op zijn kop staan, de wet staat boven een handtekening.

Feit is wel dat het begrip garantie ruim geïnterpreteerd kan worden en het een lange lijdensweg kan worden, zeker als de verstandhouding tussen verkoper en koper - zoals in dit geval - slecht is..

Rechtsbijstand aanspreken zou ik in het geval van de TS doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                              Boeit niet. De handelaar mag nog op zijn kop staan, de wet staat boven een handtekening.
                              Niet echt juist. Het is enkel omdat het een regel is van dwingend recht, dat men van de wet niet kan afwijken dmv een overeenkomst. Er zijn wel degelijk wetten, waar je dmv een overeenkomst kan afwijken, dat is dan van suppletief recht.

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36

Bij tweedehandsvoertuigen is het zelfs zo dat indien er in de overeenkomst niks staat over garantie, dat men wettelijk gezien 1 jaar garantie heeft. Wanneer men overeengekomen is dat er geen garantie wordt gegeven, heeft men sowieso 2 jaar garantie. Deze termijnen gelden ongeacht de ouderdom van de wagen of het aantal kilometer. Uw collega heeft/had dus garantie

@JohanP: De garage waar je de wagen hebt gekocht, is verplicht de herstelling uit te voeren binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. De 'redelijke termijn' zal dus grotendeels afhangen van wat het gebrek is. Indien je denkt dat die redelijke termijn overschreden is, neem je best contact op met een advocaat. Normaal gezien heb je immers het recht om ontbinding van de verkoopovereenkosmt te vorderen. Dit zal ervoor zorgen dat je de auto in de garage mag laten en je geld terug zal krijgen.
                              Last edited by ; 05/12/2013, 23:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Een contract mag nooit indruisen tegen de wet. Dus zonder garantie verkopen mag niet, dus de koper is hier niet in fout. Wij werken altijd met garantieverzekering en kunnen die niet krijgen voor auto's van hoge leeftijd en hoge km stand, dat verklaart ook waarom we die niet overnemen...
                                sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Hoe vaak zie je niet :wagen wordt verkocht in opdracht van de eigenaar ,is gewoon een middel om de garantie te omzeilen..heb het onlangs zelf mogen beleven,dan sta je daar als koper

Comment

ik vind het allemaal maar onzin, die wettelijke verplichting.

hierdoor gaan autos en vooral de oudere omhoog in prijs, en wil een verkoper enkel nog verkopen voor export. je geraakt niet meer aan een betaalbare auto (en nu al zeker niet meer met die nieuwe BIV regeling voor oudere wagens).

ik kocht 4jaar terug mijn golf diesel voor 200€ bij een VW garage. ik kende die goed en die persoon wist dat ik in waregem woonde en in sint truiden werkte en dit elke keer men met drinkende dodge (80€ LPG erdoor per rit).
                                    die auto was 22jaar oud en de km teller stond op 361 000km. de garage ging die NIET meer verkopen omdat ze eraan waren voor de moeite door die garantieregeling. de garagehouder was nu toch akkoord om aan mij te verkopen omdat die goed genoeg weet dat ik toch alles zelf herstel.
                                    mijn auto heeft op dat 1e jaar een set versleten remblokken gehad, een ge-explodeerde verwarmingsradiator en een defecte wiellager vooraan.
                                    kostprijs: remblokken van een sloper gehaald, verwarmingsradiator uit dezelfde sloper, en een veerpoot van die sloper overgezet. 10€ betaald voor uitlijning. ik kon hier ook wettelijke garantie inroepen, maar als je al overéénkomt om die wagen goedkoop te krijgen zonder garantie, moet je erna niet komen klagen.

veelal kan je een auto bij een garage kopen, die in naam van een eigenaar wordt verkocht (vaak ook een werknemer van de garage zelf). dan is dit partikuliere verkoop en geld er geen garantie.
                                    ge kunt dan kiezen, ofwel een goedkope auto kopen zonder garantie en lotto spelen dat er geen dure kosten aankopen, ofwel een dikke prijs betalen dat de gemiddelde herstelling voor de garagehouder bij ingerekend is.
                                    en oudere wagens zal je niet meer loskrijgen, ook al was dit u favoriet model (ken genoeg autos die gesloopt worden waar liefhebbers achter zaten om te hebben, kregen ze echt niet meer mee).

wat ga je doen als de garage nu ineens zegt: we krijgen die niet hersteld, ge krijgt u geld terug? en zij verkopen die auto later aan een ander?
                                    Last edited by ; 06/12/2013, 10:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                      Hoe vaak zie je niet :wagen wordt verkocht in opdracht van de eigenaar ,is gewoon een middel om de garantie te omzeilen..heb het onlangs zelf mogen beleven,dan sta je daar als koper
                                      Klopt, met motors ook heel erg vaak, het aantal 2dehands autohandelaren is de laatste jaren al zeer hard verminderd, maar ik denk dat vele hier toch in een utopie leven.

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      ken genoeg autos die gesloopt worden waar liefhebbers achter zaten om te hebben, kregen ze echt niet meer mee.
                                      Voila, dat sluit ineens aan op hierboven, laat ze nog een tijdje doen en een 2dehands wagen moet minstens enkele 1000den euro's kosten dan.
                                      Ken er zo ook een paar, perfect werkende (oudere) BMW weggedaan als slooppremie (kochten nieuwe) wagen die je in principe zonder veel moeite krijgt verkocht op 2dehands site's, maar mensen wouden de moeite niet doen.
                                      Wat word daarmee gedaan met een slooppremie, platgeperst... zonde

Comment

de wagen is een hyundai trajet van 2005 met 145dkm op de teller,een 2.0 crd, die zou dus niet versleten mogen zijn,hij zag er nochtans heel goed uit ,was gekeurd met car-pass(wat eigenlijk niets voorstelt) want ik had hem inderdaad
                                        laten nazien bij een hyundai garage die een hele resem mankementen hadden ontdekt die op de keuring blijkbaar volledig in orde waren,zo zie je maar volgens mij car-pass=weinig betrouwbaar, ik denk dat veel handelaars wel IEMAND kennen
                                        bij de keuring;
                                        ik ben zeker en vast van plan de auto terug te verkopen,ik vertrouw het zaakje voor niets meer
                                        En wat betreft zonder garantie gekocht was voor mij geen probleem,als er niets aan was maar als de auto na 3 weken in al kapot is dan gaat diene vlieger nie op hoor.
                                        Mijn rechtsbijstand dekte dit niet omdat het over een geschreven conflict ging, dus kontrakt , en dat dekken ze niet, er zijn trouwens weinig verzekeringen die dit dekken maar de meeste weten dit niet.

Comment

Working...
                                        X