Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeerd geparkeerd of toch niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkeerd geparkeerd of toch niet?

Gisteren een retributie gekregen voor de auto die meer dan 50% buiten het parkeervak staat (ik sta er misschien 25% in)

Feiten:
    -Geen ticket betaald
    -In de betalende zone
    -Evenwel buiten de parkeervakken
    -Ik sta voor een uitrit (die weliswaar 25m verder ligt maar goed als er iemand uit moet sta ik in de weg of moet die 100m over het voetpad)

Dus enkel de politie is bevoegd mij te beboeten denk ik zo?
    Die parkeerwachters mogen enkel beboeten als het binnen hun vakken gaat (ze huren x aantal plaatsen van de stad en daar mogen ze schrijven maar als ik op een zebrapad parkeer is dat niet aan hun om mij een retributie te geven)

Ik baseer mij hierop.
    Volgens het algemeen reglement van de politie van het wegverkeer geldt er een parkeerverbod op o.m. het stationeren voor een garagepoort, trottoirs, fietspaden ...

20131205_162717.jpg
    Polo 6n 1.4

3x in fout en dan proberen er onderuit te komen.

Comment

Tja, veel verkeerder kon je niet meer geparkeerd staan he? Niet betaald, buiten een parkeervak én voor een uitrit.
      Maar ik denk dat je wel een punt hebt dat enkel de politie je daarvoor kan beboeten. Wat staat er precies op de retributie?
      2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
      2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
      2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
      1999 Volvo V70 classic 2.5d
      1967 Volvo 123 GT

Comment

3x in fout en dan proberen er onderuit te komen.
        En waarom niet? Stel dat ik dubbel parkeerde naast die volvo dat is toch ook hun bevoegdheid niet...

Maar ik denk dat je wel een punt hebt dat enkel de politie je daarvoor kan beboeten. Wat staat er precies op de retributie?
        "geen ticket", dat klopt maar gezien ik niet op een geldige parkeerplaats sta mogen ze mij niet beboeten me dunkt. (in de praktijk kom dit dan neer op iemand die in een betalende zone op het voetpad staat die zouden zij mogen beboeten=> NOT)
        Polo 6n 1.4

Comment

Straks wil je nog 25% van de retributie betalen omdat je er maar 1/4e in staat..

Je staat wel degelijk in de parkeerplaats, dus het is toch logisch dat ze u dan kunnen beboeten? Als je het lef hebt om u op zo'n dwaze manier te parkeren, vind ik dat je niet moeilijk moet doen over de gevolgen, want die wist je maar al te goed toen je je daar parkeerde..
          1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
          1984 BMW E28 520i
          2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
            Als je het lef hebt om u op zo'n dwaze manier te parkeren, vind ik dat je niet moeilijk moet doen over de gevolgen, want die wist je maar al te goed toen je je daar parkeerde..
            Lol, het is maar een parkeerplaats hoor..
            TS lijkt volgens mij wel een punt te hebben. Enkel die 30cm dat hij erin staat maakt het een twijfelgeval.

Comment

TS lijkt volgens mij wel een punt te hebben. Enkel die 30cm dat hij erin staat maakt het een twijfelgeval.
              Ooit eens tegen een parkeerwachter/student staan lullen in knokke en dat was de 50% regel in het vak => boeten anders was het voor de politie.

Je staat wel degelijk in de parkeerplaats, dus het is toch logisch dat ze u dan kunnen beboeten? Als je het lef hebt om u op zo'n dwaze manier te parkeren, vind ik dat je niet moeilijk moet doen over de gevolgen, want die wist je maar al te goed toen je je daar parkeerde..
              Ik sta er meer niet in dan wel dus moesten ze 1/4 voorstellen zou ik betalen ja
              "het lef" moest ik nu op een rondpunt staan ja maar nu lol

Zo kunnen ondermeer de in- en uitrit aan de garagepoorten van zowel publieke als privatieve eigendommen nooit worden geëxploiteerd door een parkeerbedrijf met toepassing van diens parkeerbeleid.
              En ik sta voor een uitrit van een publiek eigendom.
              Last edited by verbatim2; 06/12/2013, 16:13.
              Polo 6n 1.4

Comment

Niks irritanter dan iemand voor je in of uitrit staat.

Comment

Feit 1 & 2 = retributie.
                  Feit 3 & 4 = bevoegdheid politie

Comment

over hoeveel euro gaat het eigenlijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                      "het lef" moest ik nu op een rondpunt staan ja maar nu lol
                      Ok, 'het lef' is misschien niet het juiste woord. 'Arrogant' is juister in dit geval..
                      1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                      1984 BMW E28 520i
                      2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                        over hoeveel euro gaat het eigenlijk?
                        12 :p

Nu goed brief in de bus vandaag en GEEN RETRIBUTIE
                        Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                        X