Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rijden zonder keuringsbewijs in duitsland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• rijden zonder keuringsbewijs in duitsland

aan de juristen hier , een vraagje :-),

Ik moet mogelijk dit weekend naar duitsland met mijn wagen die niet gekeurd is.Dit door het feit dat de rechterduer geramd is en spiegel afgereden. Ik ben er niet mee naar de keuring geweest omdat hij hiervoor zal afgekuerd worden en ik het geld niet onmiddelijk heb voor de herstelling..zal nog +- één maand duren. Maar kan mij dit problemen oplever in duitsland? de wagen is verder technisch prima onderhouden hoor en behalve de spiegel die afgberoken is is er enkel carosserieschade...maar het heeft geen zin om een nieuwe spiegel te plaatsen op een deur die toch moet vervangen worden en er dan weer afgehaald moet worden. Graag jullie mening.

alvast bedankt

Die zullen niet snel uw keuringsbewijs vragen. Pas, rijbewijs, inschrijvingsbewijs en verzekering. Dat is alles wat ze meestal vragen.

Comment

Kan je geen deur van de schroot gaan halen?

En je gaat best niet naar de keuring of "keuring na ongeval" aan uw been en bij een paar mm mag je auto naar het oostblok omdat die hier nooit meer door de keuring zal geraken.
      Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
        Kan je geen deur van de schroot gaan halen?

En je gaat best niet naar de keuring of "keuring na ongeval" aan uw been en bij een paar mm mag je auto naar het oostblok omdat die hier nooit meer door de keuring zal geraken.
        Kom kom, voor een afgebroken spiegel en een beschadigde deur gaan ze geen Keuring na ongeval doen hoor. Ge moet eens rondzien wat voor wrakken er dikwijls door de keuring komen.

@TS: Om wat voor wagen gaat het? Is dat zoveel werk denk je voor die spiegel te monteren/demonteren?
        Wat je ook kan doen is gewoon zo naar de keuring, dan wordt die hoogstwaarschijnlijk afgekeurd, maar heb je wel een keuringsbewijs met 14 dagen geldigheid. Kan je probleemloos naar DE bollen.

Comment

Nu weet ik niet 100% zeker of een rechterspiegel inmiddels verplicht is (vroeger in elk geval niet).

Als die verplicht is, en de duitse politie merkt dat, dan zetten ze je stil.
          Ik heb weet van een ongeval waarbij de linkerspiegel afgebroken was, en de politie liet de chauffeur toen niet zelf meer vertrekken.

Mijn advies: zet daar een spiegel op van een afbraak, maar ga niet naar de keuring. In elk geval beter besteed geld.

Comment

is uw auto afgeleverd met de rechterspiegel dan moet die daar opstaan
            omgekeerd geldt dus ook: wagen zonder geleverd dan moet die daar niet opstaan (mag wel)
            www.peugeotforum.be

Comment

2 zelfde topics over één onderwerp ??? :-(

Comment

Eén flitsboete in België en je krijgt er direct een boete bij wegens met een niet gekeurd voertuig rondrijden.

Comment

Eén ongeval en je kunt problemen verwachten met de verzekering (rondrijden met een ongekeurd voertuig...), politie, zelfs eventueel rechtbank... en zeg niet dat een ongeval u niet kan overkomen getuige uw rechterdeur en spiegel.
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

dit begrijp ik dus niet, dat er nog mensen zijn die aanraden om niet naar de keuring te gaan!!! als je een ongeval hebt met topicstarter ga je er dan ook nog zo over denken???
                    Sorry voor de topicstarter maar enige wijze raad is blijf gewoon thuis spaar de brandstof van je rit, en koop daarmee een spiegel. Met een bluts mag je wel degelijk rijden zolang je geen uitstekende delen hebt.

Comment

Working...
                    X