In augustus werd ik in Frankrijk geflitst, ik had het bord van 50 niet gezien en reed dus 57. Ik was nog niet thuis of de boete lag al (niet aangetekend) in de bus: 70 euro. Bon, ik hou me van de domme aangezien die boete niet aangetekend was verstuurd en wacht op een herinnering om deze te betalen. Vandaag herinnering in de bus: 180 euro! Kan dat zomaar? Voor hetzelfde geld had ik die eerste brief nooit aangekregen...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Herinnering boete Frankrijk
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door boodschap Bekijk BerichtenIn augustus werd ik in Frankrijk geflitst, ik had het bord van 50 niet gezien en reed dus 57. Ik was nog niet thuis of de boete lag al (niet aangetekend) in de bus: 70 euro. Bon, ik hou me van de domme aangezien die boete niet aangetekend was verstuurd en wacht op een herinnering om deze te betalen. Vandaag herinnering in de bus: 180 euro! Kan dat zomaar? Voor hetzelfde geld had ik die eerste brief nooit aangekregen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boodschap Bekijk BerichtenIn augustus werd ik in Frankrijk geflitst, ik had het bord van 50 niet gezien en reed dus 57. Ik was nog niet thuis of de boete lag al (niet aangetekend) in de bus: 70 euro. Bon, ik hou me van de domme aangezien die boete niet aangetekend was verstuurd en wacht op een herinnering om deze te betalen. Vandaag herinnering in de bus: 180 euro! Kan dat zomaar? Voor hetzelfde geld had ik die eerste brief nooit aangekregen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenIs die herinnering dan wel aangetekend ? , anders nog eens van de domme houden......................
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk BerichtenEn, wat hebben we geleerd vandaag?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk BerichtenEn, wat hebben we geleerd vandaag?
Als we nog es naar frankrijk gaan de letters en cijfer combinatie laten omwisselen op uw plak, en dat erop hangen . Geen last meer van fan mail
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk BerichtenAls we nog es naar frankrijk gaan de letters en cijfer combinatie laten omwisselen op uw plak, en dat erop hangen . Geen last meer van fan mail
Comment
-
Dat ze in Frankrijk al even achterlijk, zo niet nog achterlijker, zijn dan in Be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDat ze in Frankrijk al even achterlijk, zo niet nog achterlijker, zijn dan in Be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenHoezo achterlijk? Wie z'n gat verbrandt,...
Ach jongen, hou snel op met de moraalridder te spelen want het trekt op niks. Iemand die één keer te snel rijdt en geflitst wordt die verbrand zijn gat niet maar die is gewoon in een val van de overheid gelopen. Die hebben ze opgezet om hun wanbeleid te financieren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenAch jongen, hou snel op met de moraalridder te spelen want het trekt op niks. Iemand die één keer te snel rijdt en geflitst wordt die verbrand zijn gat niet maar die is gewoon in een val van de overheid gelopen. Die hebben ze opgezet om hun wanbeleid te financieren.
De regels zijn gewoon de regels hé, of je daar op tegen bent of niet, maakt niet uit, maar je wéét dat als je je in het verkeer begeeft, dat er op snelheid gecontroleerd kan gecontroleerd worden.
Feit dat dit op soms sluikse manier gebeurt (wat trouwens in dit geval niet zo lijkt te zijn) voelt oneerlijk aan, maar is eigenlijk irrelevant, wanneer je de vooraf gekende en voorzienbare regels kent (wat uiteraard verondersteld wordt), dan weet je perfect waar je aan moet houden.
We hebben allemaal wel eens een snelheidsboete opgelopen waarvan we denken "pfff, voor dat klein beetje te snel, en dan nog net op die plaats,jezus", maar tegelijk beseffen we dat we goed weten wat de regels zijn, dus slikken we het dat gewoon door en letten we iets beter op volgende keer. Zo gaan "grote jongens" daarmee om, moet je ook es proberen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenEuh ten eerste, ik ben geen jongen, en al zeker jouw jongen niet, en ten tweede ook geen moraalridder.
De regels zijn gewoon de regels hé, of je daar op tegen bent of niet, maakt niet uit, maar je wéét dat als je je in het verkeer begeeft, dat er op snelheid gecontroleerd kan gecontroleerd worden.
Feit dat dit op soms sluikse manier gebeurt (wat trouwens in dit geval niet zo lijkt te zijn) voelt oneerlijk aan, maar is eigenlijk irrelevant, wanneer je de vooraf gekende en voorzienbare regels kent (wat uiteraard verondersteld wordt), dan weet je perfect waar je aan moet houden.
We hebben allemaal wel eens een snelheidsboete opgelopen waarvan we denken "pfff, voor dat klein beetje te snel, en dan nog net op die plaats,jezus", maar tegelijk beseffen we dat we goed weten wat de regels zijn, dus slikken we het dat gewoon door en letten we iets beter op volgende keer. Zo gaan "grote jongens" daarmee om, moet je ook es proberen.
Comment
-
Regels zijn regels, zo simpel is het. Ook al zijn ze soms absurd. Ik heb met de moto ook eens een boete uit Duitsland niet betaald, twee herinneringen, nog niet betaald. Uiteindelijk schakelden ze een incassobureau in, en dan beginnen de kosten op te lopen. Betaal gewoon, in ons één gemaakt Europa geraak je 'r toch niet meer onderuit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenHet heeft gewoon niets meer met regels te maken, enkel nog met zo veel mogelijk geld uit de mensen hun zakken kloppen. Onlangs had ik een gesprek met een hoofdinspecteur van de politie die dit toegaf. Dat jij jezelf een grote jongen vind omdat je dit zomaar slikt daar lach ik eens goed mee.
Komt daar nog eens bij: vaste flitspalen zijn gekend, mobiele controles (niet allemaal uiteraard) worden vaak publiek aangekondigd, het is toegestaan om een radarverklikker in de wagen te hebben.
Het is niet alsof het allemaal pure repressie is.
Comment
Comment