Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nummerplaatscanning, nogal zware maatregelen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nummerplaatscanning, nogal zware maatregelen...

T feit dat men aan nummerplaatscanning doet vind ik op zich een goed initiatief: http://www.intoverkeersrecht.be/news...plaatscan.html

Maar is de regelgeving niet een beetje te strict? Neem nu een doodbrave burger waarvan de boete nooit is toegekomen of per ongeluk vergeten te betalen heeft en die op het moment van controle geen geld bij zich heeft... Die wordt zonder verdere argumentering gewoon weg gesleept. Is dat niet wat te gek?

Oorspronkelijk geplaatst door Het artikel
    ... Het project kon op 1,5 maand reeds 100.000 euro innen aan onbetaalde boetes. Het ... leverde 179 maal een onbetaalde overtreding op...
    Dat zijn dus boetes van gemiddeld meer dan 500 euro. Dan gaat het niet over een brave burger die eens een keer zijn parkeerschijf vergeten is he.

Comment

Wat ik vooral vreemd vind is dat alleen de douane nummerplaten mag scannen en de boetes innen en de politie (nog) niet.

Comment

Je krijgt wel meer dan één herinnering, en na de minndelijke schikking volgt de politierechtbank.

Vermits een minnelijke schikking een voorstel is, mogen ze je daarvoor niet aan de kant zetten en blokkeren.
        Pas als een rechter uitspraak gedaan heeft, en het vonnis is uitvoerbaar kunnen ze dit dus doen.
        Dat betekent dat je minstens een deurwaardersexploot hebt gehad, en het verklaart ook het hoge bedrag per boete.

Comment

Hetgeen je in de bus krijgt nadat je geflitst bent, is een minnelijke schikking. Wat hier bedoeld wordt, zijn strafrechtelijke boetes. Dat zijn dus geldstraffen opgelegd door de rechtbank en die niet binnen de vereiste termijn zijn betaald vermoed ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Wat ik vooral vreemd vind is dat alleen de douane nummerplaten mag scannen en de boetes innen en de politie (nog) niet.
            zal wel met werk geven aan douaniers ofzo te maken hebben

Comment

Working...
            X