Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoeren vanuit nederland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Invoeren vanuit nederland

    Goeiendag,

    We zijn op zoek naar een wagen om de carbagerun te rijden, nu hebben we een ideale kar gevonden in nederland. Aangezien de wetgeving over importeren net veranderd is weet ik niet meer precies wat nodig is. Na wat opzoekwerk ben ik er nog niet uit. Kan iemand eens opsommen wat je juist nodig hebt?

    Alvast bedankt


    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

  • #2
    Een Europees nr in je auto. Vanaf 2000 zit het er vrijwel zeker in.
    En best een COC papier.

    Geen mogelijkheid voor Duitse export platen?
    Als Belg mag je daar bij mijn weten overal met rondrijden behalve in ons eigen apenland.
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #3
      Nog even vermelden dat het om een oldtimer gaat (eind jaren 70), duitse transitplaten zijn wat duur imo. Uit verschillende bronnen heb ik reeds gehoord dat geen COC nodig is bij oldtimer, klopt dit?

      Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door verbeke Bekijk Berichten
        Nog even vermelden dat het om een oldtimer gaat (eind jaren 70), duitse transitplaten zijn wat duur imo. Uit verschillende bronnen heb ik reeds gehoord dat geen COC nodig is bij oldtimer, klopt dit?

        Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
        klopt maar dan MOET die op O platen. En de garbagerun valt wel onder rondritten zeker (zou ik toch even navragen bij de verzekering).
        Polo 6n 1.4

        Comment


        • #5
          Komt zowiezo op O-platen, maar met de nieuwe regeling mag je toch in het buitenland?

          Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

          Comment


          • #6
            Oldtimer invoeren is poepsimpel, deze zomer nog gedaan.
            Wat ik heb gedaan:
            - wagen gekocht, verkoper gevraagd of hij de wagen naar bij mij thuis wilde brengen (was 60km ongeveer)
            - ik heb hen naar huis gebracht en onderweg zijn we met de NL nummerplaten bij de RDW in Nederland gestopt om de wagen daar uit te schrijven, kost niets.
            - dan met het bewijs dat ik daar gekregen heb naar de douane in BE gegaan om in te voeren, was 10 cent of zo.
            - garagist is voor mij met zijn Z-platen naar de keuring gereden. (dat was de grootste kost: 100€) Dit is een beperkte oldtimer keuring voor O-platen.
            - dan platen in Antwerpen gaan halen (oldtimer opsturen duurt enkele weken naar het schijnt)
            - verzekering aangevraagd en rijden maar!

            Het grootste probleem is eigenlijk dat je geen platen op die wagen hebt en hem wel thuis moet krijgen en er mee naar de keuring moet geraken.
            Heb je een trailer (en juiste rijbewijs), dan is dat natuurlijk geen probleem.

            Met O-platen mag je in het buitenland rijden.
            Tegenwoordig mag je eigenlijk ongeveer alles, behalve woon-werkverkeer, maar daar geeft de verzekering ook geen toestemming voor.

            Comment


            • #7
              Wat is het verschil nog tussen o-platen en gewone platen op een oldtimer?

              Comment

              Working...
              X