Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat niet , wat wel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wat niet , wat wel

Ik woon in een landelijke omgeving waar de wegen niet zo breed zijn , nu heeft men hier parkingvakken op de weg geschilderd en dit op de gevaarlijkste plaatsen in de bochten zonder zicht want S bochten in gesloten bebouwing .
    De plaats is waarbeke . zie:
    http://www.gratisrijbewijsonline.be/parkerenwet3.htm B 5
    Wat gebeurt bij een ongeval.

als er parkeervakken zijn is dit toch het rijvak niet meer?
    lets have some more member berries

Comment

Ik zie enkel een link met "hoe uw rijbewijs online halen" oid .

Wat is het probleem dan ? Als die lijnen er gezet / geschilderd zijn om meer parkeerplaatsen te maken ( of om duidelijk aan te geven waar je wel of niet mag staan denk ik zo....) dan is er toch geen probleem ??

Bi een ongeval ............bel je best de hulpdiensten als dit vereist is .

Comment

inderdaad, als er parkeervakken voorzien zijn dan gelden die regels van uw link niet meer. Dat wordt bewust door de gemeentes zo gezet om het verkeer af te remmen. Maw men gebruikt de auto van iemand anders om andere weggebruikers trager te laten rijden. Komt het tot een ongeval en uw auto staat reglementair geparkeerd (let wel dat de wagen in het donker voldoende verlicht is, desnoods parkeerlicht aanzetten), dan is de degene die het ongeval veroorzaakt in fout... als die niet gaat lopen natuurlijk.
        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          inderdaad, als er parkeervakken voorzien zijn dan gelden die regels van uw link niet meer. Dat wordt bewust door de gemeentes zo gezet om het verkeer af te remmen. Maw men gebruikt de auto van iemand anders om andere weggebruikers trager te laten rijden. Komt het tot een ongeval en uw auto staat reglementair geparkeerd (let wel dat de wagen in het donker voldoende verlicht is, desnoods parkeerlicht aanzetten), dan is de degene die het ongeval veroorzaakt in fout... als die niet gaat lopen natuurlijk.
          zonder parkeerlicht aan te zetten is de diegene die veroorzaakt toch ook in fout?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
            zonder parkeerlicht aan te zetten is de diegene die veroorzaakt toch ook in fout?
            Idd.
            Dat van dat licht geldt enkel indien je op de rijbaan staat, wat dus niet het geval is als je in een gemarkeerd parkeervak staat.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Grandscenicman schreef :
              Ik zie enkel een link met "hoe uw rijbewijs online halen" oid .http://www.gratisrijbewijsonline.be/parkerenwet3.htm B 5 De link hier is juist punt B/5

Wat is het probleem dan ? Als die lijnen er gezet / geschilderd zijn om meer parkeerplaatsen te maken ( of om duidelijk aan te geven waar je wel of niet mag staan denk ik zo....) dan is er toch geen probleem ??

Doa schreef:
              als er parkeervakken zijn is dit toch het rijvak niet meer?

Ik wist alleen niet dat wanneer men een paar witte strepen op de rijbaan zet , dit geen rijbaan meer is , maar een parkeerplaats ??
              BOB

Comment

Working...
              X