Mededeling

Collapse
No announcement yet.

extra kosten op herstelling in garantie ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• extra kosten op herstelling in garantie ?

beste leden, ik heb in begin september een 2de handse wagen gekocht bij een auto handelaar,de auto bleek na een paar weken met serieuze mechanische problemen te zitten nl:kapotte boit,remmen en abs.
    Na veel gezever en hulp van rechtsbijstand heeft hij toch toegezegd om de auto te herstellen, ik ben de auto een goeie 7 weken kwijtgeweest en nu is hij eindelijk klaar maar ik moet nog 200 euro opleggen voor het vervangen van de versnellingsbak olie en de gebruikte benzine (lees diesel).
    Hij heeft de boit volledig LATEN reviseren,zit de olie niet bij een revisie inbegrepen ? en ik wil wel wat betalen voor gebruikte diesel maar toch niet voor meer dan 100 euro, met die 2.0 diesel kan je dan goed 1000km bollen,is dit allemaal wettelijk ? mag hij dit vragen ?

Nee, dat moet jij niet betalen. Is allemaal voor de handelaar. Maar wat heeft gebruikte diesel met een boite te zien?
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Hij bedoelt dat er diesel verreden is om eventueel om stukken te gaan enz denk ik.
      Olie en diesel enz moet gij zeker niet betalen, moet allemaal onder garantie vervangen worden.
      'T zou bij mij alleszins geen waar zijn, en al zeker niet €200 voor olie en diesel.
      Ziet er naar uit dat die nog probeert te profiteren van u. En vrij schandalig, dat die nog geld durft vragen aan u nadat ge hem 7 weken kwijt zijt geweest zonder enige vorm van compensatie.

Comment

gewoon auto gaan ophalen. zelf bij niet betaling mag hij de auto niet achterhouden. politie bellen en ge krijgt die zo mee.
        of ge laat hem daar dan staan, stuurd hem aangetekend schrijven met de kosten voor u dagelijk vervoer vanaf de dag dat hij de auto niet wou meegeven (zorg wel voor getuigen enzo).

hij heeft geen poot om op te staan

Comment

ik heb de auto bij hem afgeleverd met bijna een lege bak,hij heeft de auto (met kapotte boit) naar een reviseur moeten slepen,volgens zijn uitleg in maaseik (hij is van hechtel),.Ze hebben testritten met de auto moeten doen enz en hem van maaseik tot hechtel moeten terug rijden,het is al die diesel die hij aanrekend

Comment

Wanneer het om verborgen gebreken gaat dan zijn alle kosten voor hem dus ook de olie en de diesel.

Comment

hij laat mij ook weten dat het hem bijna 1800 euro gekost heeft om de herstelling te laten doen.....hoef ik niet te weten,ik veronderstel dat hij wel verzekerd zal zijn voor
              zulke dingen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johanp Bekijk Berichten
                hij laat mij ook weten dat het hem bijna 1800 euro gekost heeft om de herstelling te laten doen.....hoef ik niet te weten,ik veronderstel dat hij wel verzekerd zal zijn voor
                zulke dingen
                Inderdaad, normaal heeft die daar een verzekering voor. Al heb ik al handelaars geweten die het zogezegd uit hun eigen zak betalen moest er een defect zijn.

Comment

ik zal morgenvroeg mijn rechtsbijstandshulp van testaankoop nog eens raadplegen,zij hebben er zich ook mee bemoeid destijds toen hij niet wou meewerken.
                  Het feit dat het zo lang duurde was aan hem te wijten,hij vond dat hij niet correct behandeld werd en ging het daarom wat rekken...... tja 7 weken is toch al wat gerokken dacht ik,spijtig dat de wet geen minimum tijd voorziet voor garantie gevallen.Zijn garage is ook bijna 100km van bij mij,ik wil daar niet voor niets staan

Comment

Ge hebt nog veel geduld, ik zou na een week al beginnen zagen

Comment

ik heb mijn auto terug , flinke ambras geweest, wou de auto niet meegeven zonder zijn 200 euro, "dan kom ik straks terug met een blauw-witte combi" zei ik.... toen wast in orde.
                      Ze hebben de auto wel smerig gemaakt, overal vetplekken binnenin op de deur stijlen, het dashboard , de handrem zag zwart, maar ja dat kunnen we wel eens oppoetsen,kheb alle kapotte stukken meegekregen, tandwielen van de versnellingsbak en een volledige koppeling,tis ne nieuwe

Comment

Wel goed dat je hem terug mee hebt, maar 'k zou echt woest zijn moesten die mijn auto zo smerig maken. Maar goed, je hebt hem, da's het voornaamste

Comment

Dus, beter niet meer kopen bij die prutser.

En als je tweedhands koopt, vragen naar de verzekering voor de garantie, zodat je kan laten herstellen bij een merkgarage in de buurt.

Comment

Zo een gangsters mag je hier wel eens vermelden vind ik

Comment

goed dat je hem meekreeg. ik weet dat garages altijd dreigen met 'niet meegeven' als je niet direct betaald. t is u eigendom en ze moeten maar een factuur sturen (ik weet het, ze doen werk en krijgen er niet direct geld voor, maar dat is de wet).
                              ff dreigen met politie en ze weten verdomd heel goed dat ze hem niet kunnen vasthouden. hoeveel zijn er niet die maar snel met geld over de brug komen om toch maar de auto mee te krijgen. daarna krijg je dat geld wel nooit meer terug

Comment

Ze mogen wel je auto niet meegeven als er iets essentieel qua veiligheid niet in orde is.
                                Bvb iets met remmen of airbag. Dan geven ze hem enkel mee als je een document ondertekent dat zij niet verantwoordelijk zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                  Inderdaad, normaal heeft die daar een verzekering voor. Al heb ik al handelaars geweten die het zogezegd uit hun eigen zak betalen moest er een defect zijn.
                                  Er zijn heel wat handelaars die zich hiervoor niet verzekeren om hogere winstmarge over te houden. Bovendien dekt een garantieverzekering niet alles en kan je toch nog zelf betalen als garagist/verkoper.
                                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
                                  X