Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelijkvormigheidsattest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gelijkvormigheidsattest

Hoi allemaal,

Onlangs moest ik naar de autokeuring en merkte ik dat mijn gelijkvormigheidsattest niet aanwezig was in mijn wagen.

Ik vroeg aan de verkoper van mijn wagen om een kopij hiervan. Ik was van het gedacht dat ik dit verloren was geraakt. Al weet ik niet hoe dit zou gebeuren aangezien dit altijd in een mapje in de wagen zit.

Enkele dagen later mag ik langsgaan om de "kopij" te gaan halen. Hij had telefonisch niets vermeld dat dit 125 euro zou kosten!
    Hij overhandigd het document aan mij en zegt dat ik dit wanneer het past moet betalen aangezien ik op die moment geen 125 euro op zak heb en hij dit allemaal contant blijkbaar wenst te regelen.

Op de weg naar huis besef ik dat het document dat hij mij gegeven heeft niet echt op een duplicaat lijkt. Er zitten kreuken in het papier, gaatjes van waar er nietjes gezeten hebben en het lijkt niet op een officieel aangevraagd document bij VW.

Mijn vermoeden gaat nu uit dat bij mijn laatste klein onderhoud hij mijn origineel document uit de map genomen heeft om het onderhoudsboekje in te vullen en dit niet heeft teruggestoken. Hij contacteerde mij telefonisch omdat ik nog steeds de betaling niet ben komen doen. Hij was ook zeer weigerachtig om hiervan een factuur op te stellen. Ik vermoed dat er hier iets niet koosjer is?

Ik wens enkel te betalen als hij dit op factuur zet en dat hij een bewijs aan toevoegt dat hij dit officieel bij VW in Duitsland heeft aangevraagd voor mijn wagen.

Wat denken jullie? Wat raden jullie aan in dit geval?

Mvg

Kevin

als het een duplicaat is staat dat er altijd op

Comment

Bij een tweede gelijkvormigheidsattest staat er altijd ergens "DUPLICAAT" vermeld. Anders is het het origineel.
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Nergens op het document staat Duplicaat vermeld. Dus ik neem dan aan dat de verdeler mij 125 euro armer wenst te maken?

Als dit een officieel aangevraagd document is veronderstel ik dat dit via D'ieteren moet gebeurd zijn of niet?
        Last edited by Kevin1.9.8.6; 19/01/2014, 14:26.

Comment

Duplicaat kost 100euro en aangezien hij het cash wilt, 9kans op 10 dat hij u er idd wil opleggen.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Op mijn vraag om een bewijs te leveren ontvang ik onderstaande e-mail:

De factuur werd u reeds toegestuurd.
            Helaas hebt u geen recht op mijn inkomende factuur.
            Indien u moeilijk doet hierover omdat geen probleem voor mij.
            Dan zal ik de wettelijke regels toepassen.
            Ik begrijp de plotse moeilijke reactie van u niet.
            U bent het attest komen afhalen en u had geen geld bij, vandaar dat u de factuur zou komen betalen. Wat tot op heden niet is gebeurt. Dit dateert reeds van vorig jaar.
            U reageert trouwens ook niet op mijn mails. Enkel nu reageert u nadat IKV op vrijdag belde met een anoniem nummer, anders neemt u niet op. Vandaar dat ik argwaan had.
            Helaas als ik het op mijn manier moet oplossen zal dit meer kosten dan de 125€.
            Ik hoop voor u dat u verstandig genoeg bent om het niet tot dit hoogtepunt te laten komen.

Mijn wagen is ingevoerd uit Duitsland. Indien hij voor de wagen een attest van VW aanvraagt in Duitsland zou ik VW kunnen contacteren om na te vragen of dit effectief is aangevraagd?
            Ik heb het gevoel dat hij met zijn e-mail mij probeert te intimideren zodat ik het betaal dat hij anders sancties zal toepassen...

Comment

sounds like BS 2 me!
              nergens geen duplicaat op het papier = origineel.
              en hij heeft ook niets op papier gezet? Pech voor hem!

Comment

Hij gaat mij nu een factuur opsturen maar geen idee wat daar op gaat staan natuurlijk... Hij wilt ook geen bewijs leveren dat hij dit effectief heeft aangevraagd bij VW.
                Hij heeft het gelijkvormigheidsattest ook afgegeven zonder dat ik kon zien dat in een envelop van VW kwam ofzo. Gewoon aub hier uw document dat is dan 125 euro....

Kan hij iets gerechtelijk beginnen zodat ik het geld toch moet betalen...?

Comment

wat is de datum van afgifte op dat papier? staat er normaal toch op vermeld bij de handtekening.

u document was verdwenen, u vraagt een duplicaat aan en hij zou met u origineel afkomen. als dit effectief u origineel is, zou ik de factuur afwachten, dan eens naar zijn bureau gaan met factuur waar op staat dat hij een duplicaat leverde, neem een getuige mee.
                  laat die garage dan bevestigen dat het desbetreffende document hetgene is dat hij afleverde en bel dan de politie maar.

als die aankomen leg je maar uit de doeken dat jij na een onderhoud ineens geen GVA meer had, je doet een aanvraag voor duplicaat. garage levert ineens u origineel af en eist daarbij nog eens 125€.
                  als hij op factuur ook nog zet dat hij een 'duplicaat' aanvroeg heb je hem voor diefstal (u originele) en schriftvervalsing (factuur van duplicaat).

nu heb ik wel mijn twijfels hoor. ik heb al een paar keer een nieuw GVA aangevraagd en daar staat NERGENS op dat het een duplicaat was. het originele was zo een klein karton papierke, het nieuwe was gewoon een afgedrukt op A4 papier

Comment

@fcapri: Bedankt voor het advies. Het "duplicaat" lijkt gewoon op het orignele. Kleine kartonnen papiertje zoals jij het beschrijft.

Ik morgen langs een officiele VW garage en ga het document laten bekijken en hun mening vragen. Misschien kunnen zij mij meer vertellen hoe het hele proces werkt en raad geven.
                    Ik vertrouw het hele zaakje niet...

Comment

is dit een officiële merkdealer?
                      2.0 JTDm

Comment

Dit is geen officiële verdeler.
                        Last edited by Kevin1.9.8.6; 21/01/2014, 18:03.

Comment

Duidelijk genoeg dus dat ze u 125euro lichter willen maken, geen 'duplicaat', niet willen tonen factuur vw.
                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Er moet inderdaad een datum van afgifte op staan van het origineel en dat van het duplicaat. Staat er maar 1 op of is die van het duplicaat al jaren oud, dan weet je genoeg.
                            Zijn mail lijkt me trouwens vrij bedreigend. "Op zijn manier gaat het meer kosten?" Laat u in elk niet doen, dit ruikt naar oplichting. Als hij dan effectief iets doet met u of uw auto, dan heb je zijn dreigend mailtje nog als bewijs, bewaar die dus maar ergens.

Comment

20140119_200905.jpg

De datum vermeld op het document dat ik ontvangen heb ik zoals u op de foto kan zien 15.06.2009.
                              Dus ik mag aannemen dat dit mijn origineel document is?

Comment

staat er een watermerk in het document of is het fraude bestendig? Origineel document is dit steeds vanaf 2003. Duplicaten zijn niet fraudebestendig maar moeten de vermelding "duplicaat of kopie" dan dragen
                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Er zit een watermerk in het document.

Comment

Geen twijfel mogelijk, dan is dat het origineel document . Ze proberen u in de zak te zetten!

Comment

Duidelijk uw origineel. Garagist probeert u op te lichten.

Comment

ga toch maar eens langs bij een VW garage, doe u verhaal uit de boeken daar, vermoedelijk bevestigen zij u ook dat het document origineel is.
                                        ik heb trouwens nog nooit een GVA kunnen aanvragen tenzij bij een officiele garage. en dan ook nog eens met een politie document bij van 'onvrijwillig verlies van boorddocumenten' of zoiets.

en ik zou dan toch eens info inwinnen wat je hiermee best doet (ff naar vredegerecht stappen en info vragen). eerst u documenten achterhouden, dan u origineel teruggeven en nog eisen dat ge 125€ betaald. kan je een serieuze zaak van maken volgens mij. als dit hun manier van handelen is.

als zij denken: diene gaan we eens 125€ armer maken se, dan kunt gij da ook
                                        Last edited by ; 20/01/2014, 10:26.

Comment

Working...
                                        X