Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelijkvormigheidsattest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik ben langs geweest in een officiële VW dealer. Zij bevestigen dat op een duplicaat normaal geen watermerk opstaat op dat er duplicaat staat op vermeld. Ook moet dit steeds via een officiële dealer worden aangevraagd en moet hij een bewijs kunnen voorleggen dat hij dit van VW heeft gekregen en betaald.
    Ik heb de man in kwestie een vriendelijke mail gestuurd met verzoek om het bewijs aan te leveren. Indien niet dat ik de factuur blijf betwisten...

Ik ben benieuwd naar zijn reactie..

reactie:

Het bewijs hetwelke U vraag om mijn factuur te zien van VW voor het duplicaat , moet ik U niet laten zien.
    Dit zal trouwens niemand doen. Niemand laat zijn aankoopfacturen zien.
    Dat U twijfelt is Uw volste recht. En ja, er waren gaatjes van nietjes in, dit komt omdat deze aan de factuur worden geniet. De kreukels heb ik niet gezien ook de vlekken niet.

Ik gaat hier ook verder geen tijd meer aan verspillen en het is mij niet meer te doen om het geld maar om het principe.
    Ik stel mij dan de vraag als het allemaal toch zo simpel is om het via een officiële dealer aan te vragen , waarom U het dan niet gedaan hebt?
    Indien de betaling niet is ontvangen tegen 31/1/2014 , zal ik het dossier overmaken aan mijn raadsman en zal deze d zaak inleiden op de Rechtbank van Koophandel te Mechelen wat extra kosten met zich meebrengen.

Ik ben ten einde raad. Hoe kan ik hardmaken dat het document dat ik heb het originele is en geen kopie?
    Last edited by Kevin1.9.8.6; 20/01/2014, 22:31.

Comment

Even advokaat van de duivel spelen:
      "De vraag is natuurlijk ook hoe U kunt bewijzen geen duplicaat ontvangen te hebben, want louter het feit dat U nu over een origineel beschikt moet niet betekenen dat U geen duplicaat heeft aangevraagd en ook ontvangen hebt van de betrokken handelaar."

Niet dat ik hiermee wil schrijven dat U de intentie hebt om de betrokken handelaar te bedriegen, alleen wil ik maar aantonen dat het niet zo makkelijk zal zijn om voor de rechtbank te bewijzen dat U het betrokken document nooit ontvangen zou hebben en dus de handelaar geen "billike vergoeding" moet voor zijn gemaakte kosten en de geleverde prestaties.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

COC is een wettelijk verplicht document dus deze moet hij afleveren bij de wagen.
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

ga zelf naar de vrederechter (grifie) en ga daar al uitleg vragen wat je kan doen.
          toen ik mijn GVA aanvroeg voor een fiesta duurde dit 3weken. dus als jij na een paar dagen al langs kan gaan, bij een NIET officiele dealer, is er iets niet juist.

vraag eens na of je klacht kan indienen tegen die garage wegens dreigementen en bedriegelijke activiteiten. ook het feit dat die u meermaals lastig valt via de telefoon, en ook weigerde een factuur te geven is een louche zaak.

garage is goed aan het bluffen denk ik, en dat veranderd heel snel al zij ZELF opgeroepen worden bij de vrederechter. ooit zo een dispuut gehad met ene die altijd dreigde bij mij met rechtbank en dat ze pa goeie advocaten kent. uiteindelijk zelf de rechtzaak ingeleid en t was een HEEEL PAK MINDER

Comment

Ik krijg van de garagist het volgende doorgestuurd... Kan dit zomaar schriftelijk???
            Dan moeten ze in VW Wolfsburg mij toch kunnen bevestigen dat dit is aangevraagd?

Wat betreft mijn “ methoden “ dat u zegt, is het heel simpel.
            Als het een ingevoerd voertuig is moet men de COC aanvragen in het land van herkomst. De Belgische invoerder levert dit niet af, ook geen duplicaat.
            In dit geval gaat het om een Duitse import , d.w.z. dat men het in Duitsland moet aanvragen. Dit kan op 2 manieren:
            1) Via een dealer en dan moet men de wagen voorrijden.
            2) Via het VW Wolfsburg en dan moet men eveneens de wagen voorrijden. Daar wij rechtstreeks kopen en de wagen is afgeleverd door hun aan ons , kunnen wij dit schriftelijk doen. Dus het is geen “methode” zoals als u insinueert.

Comment

Edit edit
              Last edited by ; 23/04/2014, 05:25.

Comment

Hallo iedereen !!
                onlangs heb ik een golf 7 r line gekocht uit een garage in Charleroi. Alles liep goed testrit, voorschot enz.. nu blijkt dat de dag van de keuring een probleem was namelijk geen gelijkvormigheidsattest ! De auto is afkomstig uit frankrijk dus hij is geimporteerd naar hier! De verkoper van de garage zei tegen mij vorige week woensdag dat het gisteren of vandaag klaar zou zijn maar dat is niet het geval ! We hebben ondertussen al het bedrag van de auto betaald .. €15.000 en hebben we geen auto hun hebben wel namelijk een huur auto geregeld ! Nu was mijn vraag of jullie weten hoelang het kan duren voor dat het gelijkvormigheidsattest hier zal zijn ik kan niet weken wachten toch ..
                alvast bedankt !!!!!!

Comment

Ik zie het probleem niet aangezien het COC in dit geval niet verplicht is.

Comment

Waarom zou het niet verplicht zijn? Hij moet toch door de keuring geraken met die papier ?

Comment

Het COC is dit geval (zoals reeds aangehaald) NIET verplicht.

De in België ingevoerde voertuigen die eerder in een andere Lidstaat van de Europese Unie waren ingeschreven, zijn niet onderworpen aan de verplichting het certificaat van overeenstemming voor te leggen Indien het kentekenbewijs van deze voertuigen echter onleesbaar of onvolledig is, overeenkomstig bijlage 1 van Richtlijn 1999/37/EG van de Raad van 29 april 1999 inzake de kentekenbewijzen van motorvoertuigen, mag het certificaat van overeenstemming worden gevraagd. De afwezigheid van het certificaat van overeenstemming zal echter geen aanleiding geven tot een sanctie.
                      Bron: Belgisch Staatsblad.

Comment

Working...
                      X