Mededeling

Collapse
No announcement yet.

leeftijdscorrectie BIV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• leeftijdscorrectie BIV

ik dacht dat die helemaal op het einde van de formule werd toegepast, i.e. na het toepassen van het plafond, maar blijkbaar wordt het plafond helemaal op het einde toegepast, na de leeftijdscorrectie? Dat leidt ik af op basis van een simulatie (RS4 met 324g co2/km), die voor leeftijden tot 6 jaar telkens 10402 euro geeft, en pas daar voorbij een daling:

1ste inschrijving
    nu: 10402
    2013: 10402
    2012: 10402
    ... : 10402
    2008: 10060
    2007: 7545
    2006: 5030
    2005: 2515

Iemand een link naar de echte formule? In alle teksten (op de pagina's van de Vlaamse overheid) die ik vind, spreken ze van een leeftijdscorrectie op het einde...

Inderdaad is het zo dat ze eerst de totale aanslag berekenen dan de leeftijdscorrectie toepassen en dan pas kijken of het maximum overschreden is en eventueel aanpassen. Een link zal je niet veel wijzer maken want de correctie naar het maximum staat niet in de formule maar is een apart artikel dat staat na de formule namelijk:

Art. 97quinquies. De belasting bedraagt nooit minder dan 40 euro en nooit meer dan 10.000 euro. De belasting op voertuigen die een eerste maal in verkeer zijn gesteld 25 jaar geleden of eerder, wordt forfaitair bepaald en bedraagt 40 euro.
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

ok, bedankt, ik zal hem wegbergen en binnen 19 jaar weer uit de garage halen ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
        ok, bedankt, ik zal hem wegbergen en binnen 19 jaar weer uit de garage halen ;-)
        Je kan ook verhuizen naar onze buurlanden.

Nee voor de rs4 betaal je nu veel te veel biv dus verkopen in het buitenland.
        Polo 6n 1.4

Comment

Working...
        X