Mededeling

Collapse
No announcement yet.

speedoperaties....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Als uw hond in elke dag in de living schijt, ga je die dan elke dag straffen totdat hij het niet meer doet, of slechts 1 keer om het halfjaar met een baseballknuppel?
    Als een hond elke dag in m'n living schijt krijgt die van mij een spuitje.[/QUOTE]

    Dit noemen ze dan opvoeding zoals de speedoperaties

    Comment


    • #22
      Of het mag of niet , je rijdt te snel en je weet dus dat er kans is dat ze je snappen.......

      :

      Een nieuw systeem van snelheidscontroles heeft de politie al meer dan 17.000 boetes opgeleverd. Bij dat systeem plaatst de wegpolitie op snelwegen meerdere flitsposten kort na elkaar.

      Bij de zogeheten "speedoperaties" plaatst de wegpolitie op een stuk snelweg meerdere controleposten na elkaar. Dat bericht De Morgen dinsdag. Mobiele camera's en flitspalen wisselen elkaar af, zelfs op plaatsen met trajectcontrole. "Chauffeurs kunnen zich op die manier snel vier of vijf keer in de prijzen rijden", zegt Michaël Jonniaux, hoofd van de wegpolitie.
      Sinds juli hield de wegpolitie 25 dergelijke controles in België. Bij in totaal 495.035 voertuigen stelde de politie 17.069 verkeersovertredingen vast.
      "Nu denken automobilisten dat ze ze het na één snelheidscamera wel gehad hebben", zegt Jonniaux. "Als ze geflitst zijn, zien we dat ze het gaspedaal dieper durven intrappen. Omdat ze denken: het is achter de rug. Door flitsposten na elkaar op te stellen, riskeren de chauffeurs na één rit meerdere onmiddellijke inningen in hun brievenbus te vinden. Als de automobilisten zich daarvan bewust zijn, gaan ze hun weggedrag misschien pas echt aanpassen."
      Belga, Archieffoto

      Voor mijn part verwijderen ze alle flitspalen en doen ze op elke weg een trajectcontrole ( voor zover dit mogelijk is ) en steken ze die toestellen in lantaarnpalen oid .

      Of zet om de zoveel meter een flitspaal en laat er effectief maar enkele "flitsen" , welke weten we natuurlijk niet en er zullen er meer zich gaan aanpassen....

      Ik geef toe dat ook ik af en toe wel eens te snel rijd , zolang ze me niet "pakken" voelt mijn bankrekening er niks van......en blijf ik het dus doen

      Comment


      • #23
        Zo een mooie PV waar ik vragen bij heb binnen gekregen (maar bij de politie reageren is nog een PV wegens smaad) :

        Richting gevolgd door het voertuig : Zemst voor de oprit E19 (tweevaksbaan)
        Tijdstip : 12/01/2014 om 05:52 uur (dat is dus een zondagmorgen als de straat er verlaten bij lag)
        vastgestelde snelheid : 77 km/uur
        gecorrigeerde snelheid : 71.00 km/uur
        Weersomstandigheden : normaal, droog wegdek, nacht met openbare verlichting.

        Dit terwijl de begrenzer van de wagen op 75 km/uur staat ingesteld, de digitale kilometerteller ook mooi 75 km/uur aangeeft, ik zo al vier flitscamera's zonder flits of boete te krijgen ben gepasseerd en ter hoogte van de Nekker hun snelheidsbord 68 km/uur aangeeft? Iets klopt er bij de politie van Mechelen niet. Boete 50 euro. Dit om de verkeersveiligheid? Neen eerder het koeioneren van mensen en de kassa spijzen.

        Comment


        • #24
          Is er een wettelijk kader rond de afstand tussen twee opeenvolgende snelheidscontrole's? Twee controleposten met twintig kilometer tussen kan je als twee verschillende controles zien. Maar waar leg je de grens? Je kan immers ook vier camera's (registratieposten) plaatsen op de snelweg met vijf meter ertussen. Dan kan je op twintig meter vier maal een overtreding begaan hebben. Dit is nu wel in het extreme getrokken, maar de vraag blijft: wanneer kan je spreken van een nieuwe overtreding? Je zou kunnen zeggen dat je een nieuwe, onafhankelijk van de vorige, overtreding begaat wanneer de controles uitgevoerd worden zonder dat de vaststellers weet hebben van elkaars controle. Maar dit is niet het geval bij de speedoperaties.

          Dit wil echter niet zeggen dat ik er compleet tegen ben. Zoals al vermeld lijkt het me weinig waarschijnlijk dat je vier keer achtereen geflitst wordt als je goed aan het opletten bent. Uitkijken voor snelheidscontroles hoort er tegenwoordig ook bij.

          Comment


          • #25
            te snel rijden is een houding die je makkelijk kunt veranderen

            1 koop een benz, wordt je als vanzelf rustig van
            wel zonder amg en chip, en vanaf de e als 200, niet meer

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              te snel rijden is een houding die je makkelijk kunt veranderen

              1 koop een benz, wordt je als vanzelf rustig van
              zorg dat je CC rijdt, wordt je nog rustiger van
              zorg dat je DISTRONIC plus aanzet, wordt je nog rustiger van
              wat Bobo zegt
              IRIDIUM
              Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

              Groeipunt
              Helderzienden

              Comment


              • #27
                Volgens mij is het wettelijk kader van deze 'speedoperaties' hoogst twijfelachtig.
                Principe van 'non bis in idem' (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ne_bis_in_idem)
                Alleen, wie gaat zich geroepen voelen om de staat voor de rechter te slepen?
                Belgen gaan zoals altijd braafjes betalen.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                  Volgens mij is het wettelijk kader van deze 'speedoperaties' hoogst twijfelachtig.
                  Principe van 'non bis in idem' (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ne_bis_in_idem)
                  Alleen, wie gaat zich geroepen voelen om de staat voor de rechter te slepen?
                  Belgen gaan zoals altijd braafjes betalen.

                  Lijkt me moeilijk toepasbaar. Uiteindelijk dient men bij een verkeersovertreding steeds nauwkeurig alle details omtrent de overtreding weer te geven: exacte plaats, datum, uur, methode vaststelling, datum ijking toestel, type toestel, enz. Als je nu een eerste keer geflitst wordt bij kmpaal 1 en een tweede keer bij km 20 is er waarschijnlijk wel degelijk sprake van twee afzonderlijke overtredingen op de wegverkeerswet.

                  Non bis in idem kan trouwens maar spelen in de hypothese dat er voor overtreding X al een (definitieve) boete/uitspraak is geweest en dat men nu opnieuw vervolgt/beboet voor diezelfde feiten.
                  BMW F10 535d
                  Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

                  Comment


                  • #29
                    Waar gaat de grens dan zijn voor de "tussenafstand" ??

                    50 meter lijkt mij erg kort , 1 km tussen elke flitser is dat voor een ander......als je geflitst wordt bij km 1 - 5 - 10 en km 20 lijkt het mij evident dat ge op 4 verschillende plaatsen te snel reed ( ook al is het dezelfde baan....) en ook 4 keer "prijs" hebt.

                    Op gsm'en achter het stuur staan ook hoge boetes , ik zie elke dag precies nog meer mensen die dit blijven doen......nog hogere boetes ?

                    Comment


                    • #30
                      t is al vermeld, zolang de mentaliteit niet veranderd, gaan ze blijven beboeten.
                      je zag het elke dag in gentbrugge. doorvlammen aan 120, dan afremmen naar 80 aan de flitser, weer optrekken tot 120, in de remmen tot 80 voor de flitser en dan waren ze weer weg.
                      ik reed vak ernaast aan 96km/H, ze gingen mij voorbij, ik ging hen voorbij, ze gingen mij voorbij, ik ging hen voorbij, ze vlogen mij voorbij.

                      nu trajectcontrole. iedereen rijd 90km/h.

                      al diegenen die vinden dat ze te snel mogen rijden en dat ze dat zelf beslissen... de overheid denkt ook na.
                      afleren zult ge

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten
                        Als je nu een eerste keer geflitst wordt bij kmpaal 1 en een tweede keer bij km 20 is er waarschijnlijk wel degelijk sprake van twee afzonderlijke overtredingen op de wegverkeerswet.
                        Dan wel ja, maar zoals ik het begrepen heb (verbeter me indien niet correct) gaan ze tussen 2 trajectcontrolepunten in ook nog eens mobiel flitsen. Dat is dan toch 2 keer dezelfde overtreding lijkt me. Je rijdt 'gemiddeld' te snel binnen traject x en op moment y en plaats z (binnen traject x) ook te snel. Dat kan toch niet.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

                          al diegenen die vinden dat ze te snel mogen rijden en dat ze dat zelf beslissen... de overheid denkt ook na.
                          afleren zult ge
                          Het 'nadenken' van de overheid concentreert zich helaas enkel op hoe kunnen we zoveel mogelijk geld uit de automobilist zijn zakken kloppen, zij het nu via BIV, taksen, voordeel alle aard,... en boetes.
                          Ik zou daar veel minder aanstoot aan nemen moest ook de infrastructuur perfect in orde zijn, wat dus totaal niet zo is. De overheid is schromelijk nalatig in het nakomen van hun deel van de afspraak.

                          Comment


                          • #33
                            En de Belg...is weeral mogelijkheden & achterpoortjes aan het zoeken om dit aan te vechten. In plaats van de schuld bij jezelf te leggen, net Grieken...
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                              Dan wel ja, maar zoals ik het begrepen heb (verbeter me indien niet correct) gaan ze tussen 2 trajectcontrolepunten in ook nog eens mobiel flitsen. Dat is dan toch 2 keer dezelfde overtreding lijkt me. Je rijdt 'gemiddeld' te snel binnen traject x en op moment y en plaats z (binnen traject x) ook te snel. Dat kan toch niet.

                              Ah, zo had ik het nog niet bekeken.

                              Daar zit inderdaad wel degelijk een probleem als men daar twee afzonderlijke dossiers voor aanmaakt...

                              Ben benieuwd hoelang het duurt voor ik zo'n geval eens in de praktijk kan uitwerken.
                              BMW F10 535d
                              Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

                              Comment


                              • #35
                                gedragsverandering doe je niet door te straffen maar door goed gedrag te belonen. Alle chauffeurs die zich netjes aan de regels houden krijgen daarvoor nooit een schouderklopje op enigerwijze (het niet krijgen van een boete is geen beloning). Straffen heeft enkel een kortstondig effect en lokt enkel op de lange termijn agressie uit.
                                Repressie kan deel uitmaken van een algeheel beleid, maar enkel en alleen repressie met om de zoveel jaar alsmaar hogere boetes helpen dus echt geen bal. En als ge uw rijbewijs kwijtspeelt gebeurt er in wezen niet veel. Ok, je moet terug uw rijexamen gaan afleggen, maar da's ook een straf ipv een beloning.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  En de Belg...is weeral mogelijkheden & achterpoortjes aan het zoeken om dit aan te vechten. In plaats van de schuld bij jezelf te leggen, net Grieken...
                                  Tja, als inwoners van een bepaald land de indruk hebben dat hun belastinggeld slecht beheerd wordt gaat men achterpoortjes zoeken. Of dat gerechtvaardigd is blijft de vraag.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Dit is de eeuwige discussie tussen de hoogte van de boetes en de pakkans.

                                    Omdat de pakkans vroeger zo laag was, zijn de boetes en sancties sterk verhoogd.
                                    Zelf vind ik het wat overdreven om direct 100+ te moeten betalen bij een overtreding van amper 10 km/h, zeker als dit autostrade is.

                                    En nu doen ze beide. De boetes blijven hoog, en de pakkans stijgt snel met overal camera's.

                                    Maak de vergelijking met die hond.
                                    Als je die 2 keer per jaar straft omdat hij elke dag iets verkeerd doet, dan krijg je die niet opgevoed.

                                    Maar die elke dag met een baseballbat tegen zijn kop slaan omdat hij niet komt als je hem roept is ook de oplossing niet.

                                    Er is in dit verhaal maar één winnaar, en dat is de fabrikant van Coyote. Dat kan wel snel omslaan als er ineens aan elk kruispunt een camera zal hangen, of als ze de camera's zo verstoppen dat je ze niet ziet, en je ondanks je Coyote toch overal gepakt wordt.

                                    Nu, ik heb geen Coyote, en probeer me aan de limieten te houden.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Het gaat er inderdaad om de mentaliteit te kunnen wijzigen. Dat kan alleen door de pakkans te verhogen, inclusief met deze drastische methodes. Men kan niet ontkennen dat veel chauffeurs de reflex hebben door te duwen eens ze een controle gepasseerd zijn omdat ze denken dat het daarmee gedaan is.

                                      Zodra zoveel mogelijk mensen zich aan een limiet houden, valt automatisch de behoefte weg om nog snel te rijden.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        gedragsverandering doe je niet door te straffen maar door goed gedrag te belonen. Alle chauffeurs die zich netjes aan de regels houden krijgen daarvoor nooit een schouderklopje op enigerwijze (het niet krijgen van een boete is geen beloning). Straffen heeft enkel een kortstondig effect en lokt enkel op de lange termijn agressie uit.
                                        Ze zouden het principe van de verzekeringsmaatschappijen met hun jokers moeten overnemen. Door vele jaren schadevrij te rijden heb ik nu 2 jokers. Dus dat is 'recht' op 2 ongevallen zonder premiestijging.

                                        Welnu je zou ook 'credits' moeten krijgen voor elk boetevrij jaar. Je spaart die dan op en als je dan zoals mezelf toch eens aan 39 km/u geflitst wordt aan een school (op een zondagmorgen in juli...) kun je die credits gebruiken.
                                        2.0 JTDm

                                        Comment


                                        • #40
                                          Vorig jaar waren er gemiddeld 208 inbraken per dag in België. Ze zouden zich beter daar mee bezig houden in plaats van mensen te kloten met hun belachelijke methodes.

                                          Er was een Waalse flik die op de radio kwam uitleggen waarom ze die operaties uitvoeren: "wij willen niet dat de mensen constant 140 rijden op de snelweg..." Je vraagt je af waar ze zo'n onzin halen.

                                          Wanneer je verder kijkt naar de lamentabele toestand van onze wegen en snelwegen in het algemeen dan zouden de verantwoordelijke zich moeten doodschamen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X