Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
    Je mag trouwens niet met een oldtimer woon-werkverkeer doen. Dus dat valt al weg (en hopelijk gaan ze dat eens wat strenger en meer controleren want ik zie heel veel O-platen op parkings van bedrijven staan).
    En hoe gaan ze dat controleren : niet overal zijn bedrijven-parkings van de straat zichtbaar, en politie mag niet zomaar prive-domein betreden om je te verbaliseren (of ben ik verkeerd ?).

Mocht ik met een oldtimer op weg zijn, k zou nooit "op weg zijn van/naar m'n werk" , k zou gewoon een toertje aan t doen zijn

Comment

Systeem is toch gewoon praktisch niet implementeerbaar?

Privacy?
      Buitenlandse wagens?
      Betrouwbaarheid systeem?
      ...

Heel de redenering van we moeten vaker de wagen laten staan gaat toch niet op voor het fileprobleem? Die worden toch nog steeds veroorzaakt door grotendeels woon-werk verplaatsingen gecombieerd met transport. Dus wat valt daar bij te winnen? Precies of elke werkgever zich gaat aanpassen om mensen buiten die piekuren tewerk te kunnne stellen? Als ze het gebruik van de wagen willen ontmoedigen kunnen ze alleen de prijs van de benzine/diesel omhoog jagen imho. Meer rijden -> meer betalen, zuiniger (trager) rijden -> minder betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hyy Bekijk Berichten
        Ik veronderstel dat je km-stand wel moet kloppen bij de jaarlijkse keuring bij geval van gesjoemel.
        Niet om idioot te doen maar in men w110 gewoon bakske uitdraaien en je kan de km stand verzetten, mochten ze ooit aan oldtimers komen... Er zal zoiezo meer fraude zijn.

Comment

Het zal zeker niet gecontroleerd worden via de km stand op de jaarlijkse keuring aangezien er verschillende bedragen gerekend worden afhankelijk van wanneer je gaat rijden.

Comment

Controle via nrplaatscanners he...dan kunnen ze ons elke meter in de gaten houden. Big Brother in 1984? Een dikke 30 jaar ernaast.

België en nl moeten naar niks kijken wij hebben geen automerken onze buurlanden wel dus die gaan de auto niet zo erg boycotten.
            In FR heb ik ook eens 5euro tol betaald voor 4,6km....

IK HOOP DAT HET LAND LAM GELEGD WORDT INDIEN ZE HET ERDOOR WILLEN DRUKKEN.
            Polo 6n 1.4

Comment

Controle via nrplaatscanners he...dan kunnen ze ons elke meter in de gaten houden. Big Brother in 1984? Een dikke 30 jaar ernaast.

België en nl moeten naar niks kijken wij hebben geen automerken onze buurlanden wel dus die gaan de auto niet zo erg boycotten.

Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hyy Bekijk Berichten
                Ik veronderstel dat je km-stand wel moet kloppen bij de jaarlijkse keuring bij geval van gesjoemel.
                En wat met km's in 't buitenland... en GPS werkt niet overal perfect hé een dagje in de Alpen kan al een aardige afwijking opleveren.
                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

Denkt gij nu echt dat wij tamme vlamingen gaan staken of protesteren tegen deze maatregelen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Denkt gij nu echt dat wij tamme vlamingen gaan staken of protesteren tegen deze maatregelen?

Ik dacht precies hetzelfde. Jaarlijks gaan er miljarden van Vlaanderen naar Wallonië en daar is maar weinig protest tegen laat staan dat de Vlamingen iets zouden ondernemen tegen deze kilometerheffing...

Het leegmelken van de automobilist gaat naar een nieuw hoogtepunt en het zal niet stoppen.

Comment

Binnenkort allemaal met de 'brommobiel' (zie ander topic) ??

Comment

Wel .... Ik dacht ook al zoiets eerlijk gezegd ...

Gaan ze dit enkel toepassen op wagens of ook op motos ?
                        Wat met een Twizzy en aanverwanten ?
                        Gaat dit dan ook op voor electrische fietsen ?
                        Of de go-carts op de dijk ?
                        Waar trek je de lijn ????
                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Als hierbij de verkeersbelasting en BIV vervalt vind ik dit een goede zaak.

Belasten op het gebruik van een wagen, niet op het bezit.

Misschien gaan de mensen dan rapper eens denken 'Is het echt nodig dat ik die verplaatsing maak?' en eens op zoek gaan naar werk dichter in de buurt van de woonplaats.

En geef toe, er rijden veel te veel auto's op onze wegen...
                          BMW E61 525d LCI '09
                          Suzuki Bandit 1250NA /07
                          Fiesta Red Edition '16

Comment

Maar ..... waarom wordt er ook nergens rekening gehouden met de milieuaspecten van een wagen ?
                            Moeten we ineens geen CO² quota meer halen ?
                            Waarom is dit systeem niet gekoppeld aan de ecoscore databank ?
                            Het kan toch niet dat in dit systeem evenveel wordt betaald voor een Ford F150 als voor een Zoe ?
                            Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                              Mocht ik met een oldtimer op weg zijn, k zou nooit "op weg zijn van/naar m'n werk" , k zou gewoon een toertje aan t doen zijn
                              Een leraar vertelde nog, hoe de politie iemand controleerde in de ochtendspits, met een zware Amerikaanse wagen op o-platen. Kerel had een Volvo overall aan, met zijn boterhammen op de passagiersstoel. Veel moest hij niet meer uitleggen...
                              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

O-platen op werknemersparkings worden veel meer gecontroleerd dan de meesten denken. Ik weet dat ze dat op de werknemersparkings van de luchthaven van Zaventem dagelijks controleren. En dat is niet van horen zeggen
                                Idem met aan scholen. Jonge gasten met een Golf GTI op O-platen hebben prijs. Waarom is het verboden om thuis-schoolverkeer met O-platen te doen. Omdat dan elke jonge gast een oude Golf GTI op O-platen zet om naar het school te rijden.

Maar over kilometerheffing : zo snel zal het wel niet gaan. Eerst zien wat voor resultaten de kilometerheffing voor vrachtwagens gaat geven.

Comment

[QUOTE=M3 is the best;5271695]Als hierbij de verkeersbelasting en BIV vervalt vind ik dit een goede zaak.

Belasten op het gebruik van een wagen, niet op het bezit.

de BIV zal blijven bestaan, da zou te mooi zijn.

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                    Maar ..... waarom wordt er ook nergens rekening gehouden met de milieuaspecten van een wagen ?
                                    Het kan toch niet dat in dit systeem evenveel wordt betaald voor een Ford F150 als voor een Zoe ?
                                    Autorijden is enkel nog voor de rijken in de toekomst.
                                    Komt er op neer dat iemand met een minimumloon van pakweg 1150 netto per jaar 20 000km rijdt al 1200euro moet ophoesten voor een fiat cinquecento alsook degene met een Bentley die pakweg 10 000 netto heeft.....
                                    En maar best dat ze geen rekening houden met de ecoscore zeker??? anders wordt het hellemaal onbetaalbaar!
                                    Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                      Daarom vind ik een systeem dat taksen heft via de brandstofprijs nog eerlijker. Eventueel in combinatie met zones waar autorijden gewoon duurder is, ik denk dan aan zones waar er wel een heel uitgebreid openbaar vervoer is. Als je een tram- metro- bus- en treinnet hebt in Brussel, dan kan je rechtvaardigen om extra te vragen om daar met je wagen gaan te rijden vind ik.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Daarom vind ik een systeem dat taksen heft via de brandstofprijs nog eerlijker. Eventueel in combinatie met zones waar autorijden gewoon duurder is, ik denk dan aan zones waar er wel een heel uitgebreid openbaar vervoer is. Als je een tram- metro- bus- en treinnet hebt in Brussel, dan kan je rechtvaardigen om extra te vragen om daar met je wagen gaan te rijden vind ik.
                                        Voila. DAarvoor zijn die taksen op de brandstof er al. En de VAA met de CO² factor. Het moet niet te zot worden.

Die taksen op de brandstof zijn dan ook nog eerlijker want uw verbruik weerspiegelt uw ware rijstijl, niet de co²-score van de wagen. Al de Bluemotions en drivE's die mij tegen 150 voorbij komen gevlogen geven mij daarin gelijk.

Comment

Dus nog duurdere brandstoffen?

Comment

Working...
                                          X