Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Kilometerheffing
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichtenconclusie:rekeningrijden dus enkel goed voor mensen met bedrijfswagen waarbij ze dan een tweede dikke wagen kunnen kopen
gewone werkmens zal wel betalen...
Hoe gaan ze dat blijven betalen? Met de km-heffing misschienEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenEn hier nog wat: leesvoer
Nederland 2025
Noorwegen 2030
Oostenrijk 2020
Indië 2030
Duitsland 2030 (of 2036)
Californië 2030
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtenmaar zo zijn er wel tienduizenden die voor paar 100€ meer tegen hun goesting naar Brussel rijden. Ken zo een paar mensen, buurman zijn broer is IT-er, woont kanten Roeselare en rijdt iedere dag naar Brussel. Als je dan vraagt waarom niet hier werken, in wvl vragen ze toch ook genoeg it-ers krijg je effectief het antwoord van : neen, verdien in Brussel meer.
ik had een deftig loon (ergens tussen 1.6 en 1.9k), firmawagen tankkaart, gsmkaart, internet kaart, laptop... van het werk.
daar bovenop km vergoeding, rijtijden betaald, en maaltijdvergoeding. kocht elke 2maand wel een oldtimer bij, alleen nooit tijd om eraan te werken.
en dan zoek je werk in WVL omdat je toch iets relaxer wil zijn, gezinneke starten, op normale uren thuis zijn....
zelf een firma gevonden op 1.2km van mijn deur die mijn profiel zoekt (TVH). hebben die een schoolverlater gekozen omdat ze vrezen dat ik met mijn ervaring de sleur van een gewone job snel beu zou zijn en vertrekken.
ik liet ALLES vallen van auto, gsm, laptop... zolang ik 1400€/maand had zodat ik mijn huis kan afbetalen. GEENENKELE firma in Wvl wou dat geld op tafel leggen. 1100-1200€ max willen ze betalen. tja, dan houd het snel op hé. zelf de mensen die op het containerpark werken, verdienen meer. ben uiteindelijk bij defensie gegaan omdat ik daar toch in de buurt kon werken (hadden ze mij wijsgemaakt). defensiehuis gent, gavere, semmerzake, doornik, koksijde... keuze genoeg in kazernes. maar zo denken ze helaas in brussel niet. ene van leuven die in gavere werkt, en ik uit waregem die naar bevekom bolde.
niet moeilijk dat die firmas in OVL-WVL zoveel zoeken achter IT'ers en geen vindenLast edited by andydv; 18/05/2016, 11:26.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk BerichtenDit is juist de reden waarom ik tegen ben! mensen die een bedrijfswagen krijgen gaan niet moeten betalen ( werk zal dit betalen) en deze kunnen dan als tweede 'weekend' wagen terug een dikke bak kopen...
waarom geen wegenvignet zoals in zwitserland ?? ( dan betalen buitenlanders toch ook en dat is toch wat weyts wil?? )
+ rekeningrijden bestaat al aan de pomp...
conclusie:rekeningrijden dus enkel goed voor mensen met bedrijfswagen waarbij ze dan een tweede dikke wagen kunnen kopen
gewone werkmens zal wel betalen...
Ne baas betaalt zijn personeel wat't hem kan opbrengen, als zijn kosten op die auto duurder worden gaat ie dat ergens moeten compenseren.
Comment
-
ik ben voor!
iedereen als autoliefhebber zou voor moeten zijn.
ALS
- het rekeningrijden de rijtaks vervangt voor de Belgen (kunnen we een lekkere weekendkar kopen en betalen voor de weinige km dat we er mee doen)
- alle buitenlanders op ons grondgebied meebetalen2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenik ben voor!
iedereen als autoliefhebber zou voor moeten zijn.
ALS
- het rekeningrijden de rijtaks vervangt voor de Belgen (kunnen we een lekkere weekendkar kopen en betalen voor de weinige km dat we er mee doen)
- alle buitenlanders op ons grondgebied meebetalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenik ben voor!
iedereen als autoliefhebber zou voor moeten zijn.
ALS
- het rekeningrijden de rijtaks vervangt voor de Belgen (kunnen we een lekkere weekendkar kopen en betalen voor de weinige km dat we er mee doen)
- alle buitenlanders op ons grondgebied meebetalen“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenZe gaan nooit toelaten dat de kerel met z'n i3 dezelfde prijs per kilometer zal betalen dan die met z'n mustang V8. Dat zie je al van ver komen.
dan hebben ze meteen hun taks op de electrische voertuigen ook.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Tomski voor Benneke weyts zijn postje!!
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIdd. Ik betaal momenteel 1000 zakken aan taks voor de M3 waar ik 1500 km per jaar mee doe.
24/7 een systeem dat bijhoudt hoe snel je op een bepaalde weg rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJe gaat nog vet zijn met je M3 dankzij de permanente snelheidscontrole die zo een systeem zal toelaten.
24/7 een systeem dat bijhoudt hoe snel je op een bepaalde weg rijdt.tegen dat het zover is ben ik toch een oude zak.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
En ik ben tegen want hoeveel zou je dan vragen Tomski?
5 Eurocent per km?
Wel dit betaal je al als je met een benzinewagen wilt rijden die meer dan 6 liter verbruikt want per liter betaal je al 61,91 eurocent accijnzen +21% BTW op dat bedrag (dus ongeveer 75 cent per liter alleen maar door accijnzen) + dan nog den BTW op het product e.a. kosten dat is nog ongeveer 10 cent BTW die erbij komt dus volgens mij betaal je nu wel al degelijk voor het gebruik/verbruik van je wagen of dacht je dat ze de accijnzen zouden afschaffen?Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Gaat nooit 5 cent per km zijn hoor, als ze slim zijn verhogen ze t tarief in steden, file en gewestwegen.
De rest gratis #droommodus off
Dan kunnen we allemaal een dikke weekenkar kopen en enkel boerenbaantjes rijdenToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
En het is zo simpel tegenwoordig...
iedereen verplicht jaarlijks naar de keuring, ook de firmawagenrijders
Daar noteren ze de kmstand.
1: Aan de hand van die kmstand kunnen ze je kmheffing bepalen zonder dat je met gps bakjes hoeft te gaan zeulen. (gekoppeld aan je carpass)
2: verplichte kmingave bij je tankkaart van het bedrijf waardoor ze dus je werkelijke CO2 uitstoot zien en het bijhorend VAA kunnen koppelen voor dat jaar. Met de geregistreerde kmstand op de keuring en hetgeen je ingeeft bij de tankbeurt kan misbruik snel vastgesteld zijn. Terugdraaien hoort daar dus al tot het verleden.
Voordeel: wie zuinig rijdt betaalt minder dan wie een sportievere stijl heeft en meer brandstof opstookt en CO2 uitstoot. Gedaan met die op papier superzuinige karretjes die in werkelijkheid het dubbele verstoken.
In deze informaticatijden, moet toch een eitje zijn om die systemen aan mekaar te koppelen.
Je baas heeft er ook geen voordeel bij om brandstof te gaan verbergen om je rijtaks en vaa laag te houden want dan kan hij de brandstof niet in kosten brengen.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJe gaat nog vet zijn met je M3 dankzij de permanente snelheidscontrole die zo een systeem zal toelaten.
24/7 een systeem dat bijhoudt hoe snel je op een bepaalde weg rijdt.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment