Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Een systeem met taksen op brandstoffen werkt niet zolang er buurlanden zijn met goedkoper brandstof.
    Een kilometerheffing vind ik op zich een goed idee, maar die tarieven zijn wel te hoog. Moesten ze die halveren, zou ik dat al veel meer aanvaardbaar vinden. Een doorsnee persoon doet denk ik iets van 10000-15000km per jaar en met een het laagste tarief van 5 cent per km komt dat al op 500-750 EUR, terwijl de taks bij de doorsnee man met een 90pk maar iets van 250 EUR is.

    Comment


    • #42
      dubbelpost

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
        Maar ..... waarom wordt er ook nergens rekening gehouden met de milieuaspecten van een wagen ?
        Moeten we ineens geen CO² quota meer halen ?
        Waarom is dit systeem niet gekoppeld aan de ecoscore databank ?
        Het kan toch niet dat in dit systeem evenveel wordt betaald voor een Ford F150 als voor een Zoe ?
        Daarom vind ik een systeem dat taksen heft via de brandstofprijs nog eerlijker. Eventueel in combinatie met zones waar autorijden gewoon duurder is, ik denk dan aan zones waar er wel een heel uitgebreid openbaar vervoer is. Als je een tram- metro- bus- en treinnet hebt in Brussel, dan kan je rechtvaardigen om extra te vragen om daar met je wagen gaan te rijden vind ik.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
          O-platen op werknemersparkings worden veel meer gecontroleerd dan de meesten denken. Ik weet dat ze dat op de werknemersparkings van de luchthaven van Zaventem dagelijks controleren. En dat is niet van horen zeggen
          Idem met aan scholen. Jonge gasten met een Golf GTI op O-platen hebben prijs. Waarom is het verboden om thuis-schoolverkeer met O-platen te doen. Omdat dan elke jonge gast een oude Golf GTI op O-platen zet om naar het school te rijden.

          Maar over kilometerheffing : zo snel zal het wel niet gaan. Eerst zien wat voor resultaten de kilometerheffing voor vrachtwagens gaat geven.
          Tja als je in een bedrijf werkt en je bent de enige werknemer of je bent met 2 ofzo zullen ze niet controleren he zoals in Zaventem. Het is altijd allemaal goed tot je een ongeval krijgt ook al ben je in je recht. Zelfs als je zogezegd zegt ik rij niet naar men werk blabla. Ze hoeven maar je werkcontract op te vragen en je hangt.

          Ik doe het niet daarom is men w115 dagelijks ingeschreven, kan ik genieten zonder zorgen.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Dus nog duurdere brandstoffen?
            En geen andere nest meer dan he. Geen wegentaks en toestanden, lijkt me logisch.

            Comment


            • #46
              Wil zegge dat zowat fiscale voordelen van elektrisch rijden teniet worden gedaan, ik zou me zwaar geneukt voelen....

              Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                Wil zegge dat zowat fiscale voordelen van elektrisch rijden teniet worden gedaan, ik zou me zwaar geneukt voelen....

                Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
                Wat wil je met een profielfoto met de billen bloot en f*ck me botjes ...

                Maar inderdaad zoals in een van mijn eerste posts is dit volledig krom weer ...
                Last edited by MaXX99; 07/02/2014, 15:47.
                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                Comment


                • #48
                  Lolll, zijn uggs, ..... It ain't that sexy

                  Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                  Comment


                  • #49
                    En wat dan gelijk in ons geval ? 2 rolstoelgebruikers, bushalte op 50 meter. Halte totaal NIET aangepast. Belbus niet beschikbaar. Kunnen geen gebruik maken van het openbaar vervoer.

                    Ons autogebruik zal een zeer dure farce worden....

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                      En wat dan gelijk in ons geval ? 2 rolstoelgebruikers, bushalte op 50 meter. Halte totaal NIET aangepast. Belbus niet beschikbaar. Kunnen geen gebruik maken van het openbaar vervoer.

                      Ons autogebruik zal een zeer dure farce worden....
                      En nu is het dat niet zonder tussenkomst van de overheid? Ik zie niet in hoe dat in de toekomst zal verschillen
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • #51
                        Invaliden krijgen een gunsttarief van 6% BTW IPV 21% bij aankoop van een auto.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Invaliden krijgen een gunsttarief van 6% BTW IPV 21% bij aankoop van een auto.
                          Sommige invaliden kunnen inderdaad een tussenkomst krijgen maar niet allemaal hoor
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                          Comment


                          • #53
                            Ik wou enkel aantonen dat ze zo staan te roepen om meer het openbaar vervoer te gaan gebruiken, maar voor heel veel mensen met een beperking is deze niet toegankelijk.
                            Ook de zogezegde voordelen worden meer en meer afgebouwd, maar daar wordt met geen wordt over gerept.
                            Wie ze al heeft, wordt het steeds strenger om te houden, wie er voor in aanmerking komt wordt het steeds moeilijker om ze te krijgen

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                              Ik wou enkel aantonen dat ze zo staan te roepen om meer het openbaar vervoer te gaan gebruiken, maar voor heel veel mensen met een beperking is deze niet toegankelijk.
                              Ook de zogezegde voordelen worden meer en meer afgebouwd, maar daar wordt met geen wordt over gerept.
                              Wie ze al heeft, wordt het steeds strenger om te houden, wie er voor in aanmerking komt wordt het steeds moeilijker om ze te krijgen
                              Dat ondervinden we hier helaas ook aan den lijve ....
                              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                              Comment


                              • #55
                                Duurdere brandstof in België vind ik geen probleem. Ik tank alleen in Luxemburg. Maar als het EN BIV EN taks EN kmheffing wordt, dan vrees ik dat er veel mensen nog veel armer gaan worden... en dat zal wel niet zo ver komen.

                                Comment


                                • #56
                                  vraagje ???
                                  Hoeveel gaan dan de buitenlanders betalen die hier over onze snelwegen denderen ???

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door capadonic Bekijk Berichten
                                    Duurdere brandstof in België vind ik geen probleem. Ik tank alleen in Luxemburg. Maar als het EN BIV EN taks EN kmheffing wordt, dan vrees ik dat er veel mensen nog veel armer gaan worden... en dat zal wel niet zo ver komen.



                                    ofwel de kmheffing ofwel rijtaks veronderstel ik.
                                    Als het kmheffing word denk ik dat er meer liefhebbers een zwaardere motorisatie zullen kiezen.
                                    Krijg al zin in een 6.3 ...... ^_^





                                    Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kürt Bekijk Berichten
                                      vraagje ???
                                      Hoeveel gaan dan de buitenlanders betalen die hier over onze snelwegen denderen ???



                                      heb ik mij ook al afgevraagd, deze mogen ze zeker niet vergeten.





                                      Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                        ofwel de kmheffing ofwel rijtaks veronderstel ik.
                                        Als het kmheffing word denk ik dat er meer liefhebbers een zwaardere motorisatie zullen kiezen.
                                        Krijg al zin in een 6.3 ...... ^_^





                                        Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
                                        De BIV zou normaal nie wegvallen, het zou enkel de VB vervangen.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ik ben volledig akkoord met dit systeem van rekening rijden. Maar dan enkel onder de voorwaarden dat zowel de BIV als de jaarlijkse taksen vervallen en enkel de gereden km per wagen worden aangerekend.

                                          Ik heb 6 hobbyvoertuigen waarvan 3 zijn ingeschreven en daar betaal ik de volle pot voor. de 3 andere wagens heb ik enkel droog en warm staan en wachtende op een nieuwe regel als deze...

                                          Doen!! en niet morgen maar vandaag!

                                          In dit apeland betaal je ook voor een wagen die niet rijdt!
                                          Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                                          Comment

                                          Working...
                                          X