Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik al niet, maar mensen met wagens van de firma die tijdens de uren moeten en niet op voorhand weten wanneer kunnen die niet anders.
En de mensen die niet eens weten dat het kan, zo zijn er nog velen.
Nu ik zou met een Duits systeem werken, keuring per gemeente. Garages die de keuring doen. Probleem van wachten opgelost en dat kan snel gaan.
Firmawagens en bv keuring via garage OK. Maar voor de rest... Diegene die het niet weten kunnen dan niet lezen want staat in koeien van letters op de uitnodiging.
Maar soit, is wat offtopic.
Op km teller : Dan is het bij mij heel gemakkelijk. Trek de kabel eruit en zie dat er 1000 - 2000 km bij op de km-teller is gekomen tegen de volgende jaarlijkse keuring.
tegenwoordig moet een afspraak tijdig geboekt worden, het uurrooster zit meestal vol voor de komende 10 dagen
begin vorige week geboekt in Londerzeel, er was nog maar één plaatsje voor toekomende week; als het zo verder gaat zullen wij moeten boeken zoals bij de oogaarts, 6 maanden op voorhand :-((
in gewone garages keuren zoals in Duitsland lijkt mij met de belgische mentaliteit niet doenbaar, het zou gesjoemel op grote schaal zijn...
Als het van Waals minister voor Begroting Christophe Lacroix afhangt, komt er geen kilometerheffing voor personenwagens deze legislatuur. Ondernemersorganisatie Unizo stelt de maatregel voor om files en de bijhorende kosten te verminderen. In een reactie op het voorstel van Unizo zegt de Waalse minister dat er geen sprake kan zijn het straffen van de burgers met een kilometerheffing op de snelwegen. Volgens Lacroix stellen zich daarbij bovendien een aantal problemen. Zo zouden de huidige installaties voor het registreren van de gereden kilometers niet berekend zijn voor een kilometerheffing voor personenwagens. In plaats van 20.000 vrachtwagens zouden zo’n 1,7 miljoen auto’s gescand moeten worden.
Nog volgens de minister staat in de regionale regeringsverklaring duidelijk dat de kilometerheffing voor vrachtwagens niet zal doorgetrokken worden naar personenwagens. Om dit juridisch mogelijk te maken zou het samenwerkingsakkoord tussen de verschillende gewesten volledig herzien moeten worden en zou ook de privacycommissie geconsulteerd moeten worden. Lacroix verwijst ook naar Duitsland waar de invoering van een kilometerheffing voor personenwagens werd uitgesteld omdat de Europese Commissie hiervoor geen toestemming gaf. Plannen proefproject
Vlaams minister voor Mobiliteit Ben Weyts liet in mei van dit jaar nog weten voorstander te zijn van een kilometerheffing voor personenwagens. Hij zou ook een proefproject plannen voor het theoretisch onderbouwen van het project. Om de kilometerheffing erdoor te krijgen zal hij allicht het akkoord moeten hebben van de andere gewesten en van de federale overheid. Op het Waalse gewest moet hij alvast niet rekenen.
Belasten op bezit is nu eenmaal veel eenvoudiger (en lucratiever) dan belasten op gebruik.
De eco-dieseltjes die jaarlijks 50-60000 pendelkilometers afhaspelen betalen in verhouding een schijntje aan taksen.
Maar de onnozelaar die elk jaar 2000km rijdt met zijn 5 liter V8 is wel de Jos
Belasten op bezit is nu eenmaal veel eenvoudiger (en lucratiever) dan belasten op gebruik.
De eco-dieseltjes die jaarlijks 50-60000 pendelkilometers afhaspelen betalen in verhouding een schijntje aan taksen.
Maar de onnozelaar die elk jaar 2000km rijdt met zijn 5 liter V8 is wel de Jos
Volgens mij betaald die pendelaar massa's aan bijdrages, accijnzen en btw doordat die vele liters brandstof moet betalen.
tevens laat die de economie draaien door veelvuldig onderhoud, aankoop slijtagedelen, ...
of gaan ze dat alles laten vallen als er kilometerheffing komt?
de prijs ex rafinage is een heel stukje minder dan die aan de pomp...
ik vrees van niet,
dus degene die wilt werken zal weer gestrafd worden.
Merkbaar minder file? Vergeet het maar!
Mensen moeten nu eenmaal binnen een bepaald tijdsbestek op hun werkplaats aanwezig zijn...
Net daarom dat de heffing er ook niet komt!
Alle kosten (o.a. infrastructuur) meegerekend zouden de opbrengsten lager uitkomen dan nu, en dat beseffen ze maar al te goed, vandaar dat het op de lange baan wordt geschoven
Dus gaan we tot nader order gewoon verder met het fiscaal uitmelken van de auto, waarbij zwaardere motorisaties die weinig rijden in verhouding nog veel harder worden gestraft.
Exklusive Einblicke und individuelle Angebote: Erleben Sie mit Mercedes-Benz das Maximum aus digitaler Live-PR. Exclusive insights and individual offers: Experience the maximum of digital live PR with Mercedes-Benz.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
M.a.w., de stap naar het gewone vervoer is nog juist een kwestie van tijd.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment