Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
    De BIV zou normaal nie wegvallen, het zou enkel de VB vervangen.

    Op het Journaal van 19uur zeiden ze dat de jaarlijkse- en inschrijvingstaks verdwijnen.

    Comment


    • #62
      Diegene(n) die het lef heeft/hebben om het zwaartepunt bij het gebruik te leggen, i.p.v. bezit, zal daar voor afgestraft worden maar toch denk ik dat het de manier is naar waar we moeten evolueren. Daarmee zeg ik niet dat zo'n kilometerheffing optimaal is, laat staan welke tarieven er moeten gebruikt worden.
      Status quo is in ons land niet meer haalbaar. Het verkeersinferno -zeker en vooral tijdens de spits- moet echt dringend structureel aangepakt worden.
      De vele uren tijdverlies, de frustraties, de nummer 1 plaats op de wereldranglijst qua filezwaarte is gewoon beschamend.

      Comment


      • #63
        moto`s zullen hier ook wel onder vallen zeker?

        Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
          Diegene(n) die het lef heeft/hebben om het zwaartepunt bij het gebruik te leggen, i.p.v. bezit, zal daar voor afgestraft worden maar toch denk ik dat het de manier is naar waar we moeten evolueren. Daarmee zeg ik niet dat zo'n kilometerheffing optimaal is, laat staan welke tarieven er moeten gebruikt worden.
          Status quo is in ons land niet meer haalbaar. Het verkeersinferno -zeker en vooral tijdens de spits- moet echt dringend structureel aangepakt worden.
          De vele uren tijdverlies, de frustraties, de nummer 1 plaats op de wereldranglijst qua filezwaarte is gewoon beschamend.
          Als we nu allemaal aan het OCMW gaan is het probleem grotendeels opgelost. Werken bestraffen ze toch.

          Comment


          • #65
            Ik snap eigenlijk heel dat gedoe niet met die kilometerheffing?

            Dure middelen om als ' big brother' ons te gaan controleren, waarom niet gewoon de brandstof met 25% opslaan en BIV en jaarlijkse taks afschaffen, iedereen moet toch tanken niet?
            Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

            Comment


            • #66
              dus dat volgend systeem laat toe de straat VOL met autos te zetten.
              dikke benz, dikke beemer, paar audi's, snelle volvo, kleine VW.... en je betaald voor GEENENKELE tax.
              kan je elke dag kiezen met welke auto je een toerke gaat doen.

              punt 2: ik wil met de auto van bij mij thuis naar de bakker gaan. tenzij ze aan elk huis, elk kruispunt en elke weg cameras gaan hangen, zullen er een heleboel banen zijn waar je kan rondtoeren zonder gescand te worden.

              dat ze bepaalde steden betalend maken (niet zo erg als in brussel wonen en in u straat vastzitten door de vele pendelaars) voor niet-bewoners, tolweg maken van de lange autosnelweg... dat is allemaal haalbaar en dan moeten buitenlanders ook betalen.

              ze vergeten 1 ding, als ze zulke taxen gaan doorvoeren gaan er veel gefoefeld worden (buitenlandse platen, valse platen(of gewoon geen). de overgrote bevolking kan het financieel niet meer aan om zoveel geld uit te geven om te gaan werken (k wil de RVA u wel nekeer dwingen om naar een sollicitatie te rijden. ik heb geen bus om naar station te rijden (belbus moet je 3uur ervoor al reserveren, dus das onmogelijk om dagelijks te gebruiken).
              zoveel extra personen die op den dop zullen staan en blijven.

              als ik eens men vorige job bekijk: printertechnieker voor xerox. deed zo een 500-800km/dag met de auto.
              brandstofkost: 20-30liter/dag of een 30-45€.
              daarboven nog eens de kost van de auto zelf, de loonkost van de technieker.
              en dan komt er nog eens 25-40€ tax/dag bij (of 500-800€/maand). de baas gaat dit gewoon DOORFACTUREREN. service contracten gaan immens duur worden en ze gaan gewoon één of andere sukkelaar bij een bedrijfke in roemenie aannemen om hier het werk te komen uitvoeren (als de auto/brandstof en tax niet goedkoper kunnen, dan gaan ze zowieso besparen op de loonkost).

              bouwvakkers gaan niet meer elke dag naar een werf rijden, vrachtwagens zullen te duur worden om winkels te bedienen. klanten zullen niet meer naar winkels rijden... economie gaat er gewoon in no time aan als ze zoiets doorvoeren.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                Als we nu allemaal aan het OCMW gaan is het probleem grotendeels opgelost. Werken bestraffen ze toch.
                Wat stel je (serieus) voor?

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                  Ik snap eigenlijk heel dat gedoe niet met die kilometerheffing?

                  Dure middelen om als ' big brother' ons te gaan controleren, waarom niet gewoon de brandstof met 25% opslaan en BIV en jaarlijkse taks afschaffen, iedereen moet toch tanken niet?
                  Is toch onmogelijk? De buurlanden gaan ons graag zien komen.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    dus dat volgend systeem laat toe de straat VOL met autos te zetten.
                    dikke benz, dikke beemer, paar audi's, snelle volvo, kleine VW.... en je betaald voor GEENENKELE tax.
                    kan je elke dag kiezen met welke auto je een toerke gaat doen.

                    punt 2: ik wil met de auto van bij mij thuis naar de bakker gaan. tenzij ze aan elk huis, elk kruispunt en elke weg cameras gaan hangen, zullen er een heleboel banen zijn waar je kan rondtoeren zonder gescand te worden.

                    dat ze bepaalde steden betalend maken (niet zo erg als in brussel wonen en in u straat vastzitten door de vele pendelaars) voor niet-bewoners, tolweg maken van de lange autosnelweg... dat is allemaal haalbaar en dan moeten buitenlanders ook betalen.

                    ze vergeten 1 ding, als ze zulke taxen gaan doorvoeren gaan er veel gefoefeld worden (buitenlandse platen, valse platen(of gewoon geen). de overgrote bevolking kan het financieel niet meer aan om zoveel geld uit te geven om te gaan werken (k wil de RVA u wel nekeer dwingen om naar een sollicitatie te rijden. ik heb geen bus om naar station te rijden (belbus moet je 3uur ervoor al reserveren, dus das onmogelijk om dagelijks te gebruiken).
                    zoveel extra personen die op den dop zullen staan en blijven.

                    als ik eens men vorige job bekijk: printertechnieker voor xerox. deed zo een 500-800km/dag met de auto.
                    brandstofkost: 20-30liter/dag of een 30-45€.
                    daarboven nog eens de kost van de auto zelf, de loonkost van de technieker.
                    en dan komt er nog eens 25-40€ tax/dag bij (of 500-800€/maand). de baas gaat dit gewoon DOORFACTUREREN. service contracten gaan immens duur worden en ze gaan gewoon één of andere sukkelaar bij een bedrijfke in roemenie aannemen om hier het werk te komen uitvoeren (als de auto/brandstof en tax niet goedkoper kunnen, dan gaan ze zowieso besparen op de loonkost).

                    bouwvakkers gaan niet meer elke dag naar een werf rijden, vrachtwagens zullen te duur worden om winkels te bedienen. klanten zullen niet meer naar winkels rijden... economie gaat er gewoon in no time aan als ze zoiets doorvoeren.
                    Er is een verschil tussen persoonlijk woon- werkverkeer en mensen die een mobiel beroep hebben of bedrijven die werknemers moeten uitzenden op locatie.
                    Daar zou natuurlijk wel onderscheid moeten gemaakt worden.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      bouwvakkers gaan niet meer elke dag naar een werf rijden, vrachtwagens zullen te duur worden om winkels te bedienen. klanten zullen niet meer naar winkels rijden... economie gaat er gewoon in no time aan als ze zoiets doorvoeren.


                      Alle gekheid op een stokje, als een vrachtwagen hierdoor minder in de file staat, is dat net goed voor de economie.

                      Comment


                      • #71
                        Ze gaan 8 weekjes testen om dan wss te besluiten dat het niet kan in Vlaanderen. Zo'n paniek hier altijd als er iets mss zal veranderen. Betalen om met de auto te rijden doen we toch.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                          Als hierbij de verkeersbelasting en BIV vervalt vind ik dit een goede zaak.

                          Belasten op het gebruik van een wagen, niet op het bezit.

                          Misschien gaan de mensen dan rapper eens denken 'Is het echt nodig dat ik die verplaatsing maak?' en eens op zoek gaan naar werk dichter in de buurt van de woonplaats.

                          En geef toe, er rijden veel te veel auto's op onze wegen...
                          Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                          Maar ..... waarom wordt er ook nergens rekening gehouden met de milieuaspecten van een wagen ?
                          Moeten we ineens geen CO² quota meer halen ?
                          Waarom is dit systeem niet gekoppeld aan de ecoscore databank ?
                          Het kan toch niet dat in dit systeem evenveel wordt betaald voor een Ford F150 als voor een Zoe ?
                          Ik denk dat we dat hier al "tig" keer in aanverwante topics hebben gezet, de eerste maal misschien al wel 3 jaar geleden.
                          Autoconstructeurs hadden al lang moeten verplicht worden om vanaf een bepaalde datum (01/01/2015 bvb), een Co2-meter standaard in wagens te bouwen. Voor oudere voertuigen een losse module.
                          Jaarlijkse controle bij de keuring, (nog eens extra inkomsten) Co2-verbruik meten & koppelen aan een bepaald coëfficiënt, = €€. that's it.
                          Oude wagen, nieuwe wagen, hardrijder of slome zondagsrijder, dikke motor, zuinige krel, veel rijder, weinig verplaatsingen, nooit op onderhoud, netjes volgens het boekje, enz..allemaal zaken die invloed hebben op je verbruik.
                          Beetje zoals je gas, elektriciteit en waterverbruik dus.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • #73
                            Kan je eigelijk worden beboet door het trackingsysteem?

                            Dit systeem is anders perfect voor degene die een V8/10/12 wilt als weekendauto.
                            Lijkt me iets menselijker dan de walgelijke 10k biv + 2k of meer aan rijtaks die men nu vraagt.

                            Comment


                            • #74
                              Zo'n flat rate systeem (iedereen gelijk) is volgens mij een pervers systeem, dat de sociale ongelijkheid nog meer naar boven zal brengen. Neem nu dat iemand een Dacia Sandero (het ene uiterste) koopt zo'n eco benzine moddelletje 0.9 liter, momenteel zou die dus 86,6 euro BIV betalen en een jaarlijkse verkeersbelasting van 95,96 euro, diene mens kan dus het eerste jaar zo'n 3640 km rijden (aan 5 cent per kilometer) totdat die meer moet betalen, daarna jaarlijks 1920 km. Als een andere persoon (andere uiterste hé) nu een BMW M5 koopt betaalt hij nu 3627 euro BIV en 2175 euro jaarlijkse taks die kan het eerste jaar zo'n 116.000km rijden voor dezelfde prijs en daarna jaarlijks zo'n 43.500 km. Nu weet iedereen dat het nooit de bedoeling is als er een nieuwe vorm van taxatie komt dat die minder opbrengt dan wat er voordien binnen kwam wel dan mag diene sukkelaar met z'n Sandero betalen wat ze zullen verliezen aan diene M5. En ja het voorbeeld is bij het haar gegrepen maar dient enkel om aan te duiden dat zo'n systeem sociaal zeer onrechtvaardig is...

                              en laat de commentaar nu maar komen.
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                              Comment


                              • #75
                                en laat de commentaar nu maar komen.
                                I don't care voor de arme sukkelaars ik ben een autofanaat en ik zou er goedkoop vanaf komen (als de biv ook wegvalt tenminste).
                                Polo 6n 1.4

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                  Is toch onmogelijk? De buurlanden gaan ons graag zien komen.
                                  tuurlijk, want we moeten binnenkort in Duitsland ook betalen.

                                  Ik begrijp niet waarom wij als transitland ook geen vignet voor buitenlanders hebben.

                                  Het is gewoon schandalig, ze willen dat je meer met de fiets of openbaar vervoer kleine verplaatsingen moet doen. Maar wat doe je dan als je boodschappen moet doen. Bak bier, doos waspoeder, fruit en groenten...daar zie ik me nog niet snel mee op de bus en al helemaal niet op de bagagedrager van de fiets.

                                  Grote voordeel zou wel zijn dat, als kilometerheffing de enige kost zou worden, je een leuke weekend auto zou kunnen kopen, maar ik ga nooit geloven dat men plots elke euro norm gaat accepteren of elke co² uitstoot.
                                  Het zal wss euro 4 of hoger zijn, en 150 gr of minder. Anders zal je misschien toch nog een extra taks moeten betalen.

                                  In Amerika werkt het blijkbaar zonder gps en zit de taks verwerkt in de brandstof. Rijdt je veel of sportief, dan moet je vaak tanken en dus meer betalen.
                                  Hier zouden ze nu per kilometer gaan kijken hoeveel je moet betalen, ontdekken dat je te snel hebt gereden hier en daar en zonder dat je iets kan doen verhogen ze je belastingsbrief met de boete ingecalculeerd...want dat wordt dan de volgende stap. Een dashcam mag je niet hebben want je zou eens iemand zijn priveomgeving kunnen filmen maar zelf mogen de ministers alles.
                                  Last edited by Liquid Li0n; 08/02/2014, 10:10.
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Zopas ook gelezen. Totale waanzin als dit bovenop de BIV, de verkeersbelasting en de boetes komt. België dreigt zo onleefbaar te worden.
                                    Dacht dat ze dit gingen afschaffen ??

                                    Voor mij mag dit erdoor komen,de vervuiler betaald ,0,065 cent voor mij persoonlijk is een koopje a rato van 10kkm's/jaar=650,00€ ipv 2389,00€
                                    Last edited by ; 08/02/2014, 10:45.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Als men dit voor iedereen doorvoert, ook bedrijven zelfstandigen die de bestelwagen en vrachtwagen nodig hebben. Zal ALLES duurder worDen, of veel afdankingen en een paar Roemenen aannemen om het werk goedkoper te doen.
                                      ook geloof ik nooit dat de CO2 ook een zware weger wordt op het tarief Luc.

                                      we worden zowiezo genaaid als dit zou ingevoerd worden.

                                      op mijn Astra zou de tax gewoonweg verdubbelen, maar mijn M5 wordt dan 1/4 van de huidige tax, om nog maar te zwijgen van mijn bestelwagen. Die zou (indien geen onderscheid met lichte vracht) van 127€ per jaar naar 1250€ per jaar gaan. Dat is bijna factor 10! En geloof het dat moet ik ophoesten en zal ik doorrekenen. Mensen die dan in stadsgebied wonen zullen duurdere techniekers over de vloer krijgen!

                                      Men moet beginnen met deftige infrastructuur te voorzien, dus rijvlakken, die klote Oosterweelverbinding, DEFTIG openbaar vervoer, niet de huidige klucht.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Fonny Bekijk Berichten
                                        Als men dit voor iedereen doorvoert, ook bedrijven zelfstandigen die de bestelwagen en vrachtwagen nodig hebben. Zal ALLES duurder worDen, of veel afdankingen en een paar Roemenen aannemen om het werk goedkoper te doen.
                                        ook geloof ik nooit dat de CO2 ook een zware weger wordt op het tarief Luc.

                                        we worden zowiezo genaaid als dit zou ingevoerd worden.

                                        op mijn Astra zou de tax gewoonweg verdubbelen, maar mijn M5 wordt dan 1/4 van de huidige tax, om nog maar te zwijgen van mijn bestelwagen. Die zou (indien geen onderscheid met lichte vracht) van 127€ per jaar naar 1250€ per jaar gaan. Dat is bijna factor 10! En geloof het dat moet ik ophoesten en zal ik doorrekenen. Mensen die dan in stadsgebied wonen zullen duurdere techniekers over de vloer krijgen!

                                        Men moet beginnen met deftige infrastructuur te voorzien, dus rijvlakken, die klote Oosterweelverbinding, DEFTIG openbaar vervoer, niet de huidige klucht.
                                        I know,kwas al aant dagdromen..langs de ene kant goedkoper voor mij,langs de andere kant ,het leven dat duurder wordt door de vrachtwagens die alles aanbrengen en doorrekenen naar de eindverbruiker(ik) enz....

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                          I know,kwas al aant dagdromen..langs de ene kant goedkoper voor mij,langs de andere kant ,het leven dat duurder wordt door de vrachtwagens die alles aanbrengen en doorrekenen naar de eindverbruiker(ik) enz....
                                          De gewone man verliest altijd ze.
                                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                          Comment

                                          Working...
                                          X