Oorspronkelijk geplaatst door daniell
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De Kilometerheffing
Collapse
X
-
-
Mijn voorstel tot het opdrijven van de brandstofprijzen lijkt me toch niet zo slecht en eenvoudig in te voeren ook wanneer je in het buitenland zou gaan tanken
Voorbeeld;
In je als Belg dan in Nederland of Frankrijk - Duitsland - Luxemburg zou gaan tanken omdat het daar goedkoper zou zijn dan is dit nog steeds op te lossen via je betaalkaart die aan jou geregistreerd is
Maw zou je dan tanken voor 0,50cent goedkoper dan word dit via je bankrekening extra bij gerekend.
Zou je dan weer ' cash ' betalen wat er nog maar heel weinigen doen dan kan de uitbater van het tankstation via je nr-plaat meer accijnzen rekenen die worden doorgestort naar Belgie.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenMijn voorstel tot het opdrijven van de brandstofprijzen lijkt me toch niet zo slecht en eenvoudig in te voeren ook wanneer je in het buitenland zou gaan tanken
Voorbeeld;
In je als Belg dan in Nederland of Frankrijk - Duitsland - Luxemburg zou gaan tanken omdat het daar goedkoper zou zijn dan is dit nog steeds op te lossen via je betaalkaart die aan jou geregistreerd is
Maw zou je dan tanken voor 0,50cent goedkoper dan word dit via je bankrekening extra bij gerekend.
Zou je dan weer ' cash ' betalen wat er nog maar heel weinigen doen dan kan de uitbater van het tankstation via je nr-plaat meer accijnzen rekenen die worden doorgestort naar Belgie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenNiet uitvoerbaar.... Wat ga je zeggen als ik brandstof kom tanken voor mijn grasmaaier /boot/stroomgroep/waterpomp ea.
Alle andere overdaad aan benzine verbruik heeft soms ook zijn verborgen kantjes,, In mijn regio zitten heel wat klussers die in het bos de bomen snoeien en verkappen tot stookhout ( voor de verkoop ) die mensen zullen waarschijnlijk wel klagen maar anderzijds hebben ze geen btw-nummer en een m³ hout kost je wel €75,00 per m³ dus echt klagen moeten die niet doen anders moeten ze maar een btw-nummer aanvragen en alles officieel doen zodat ze hun verbruik aan brandstof kunnen inbrengen
Iemand mag mij eens komen uitleggen waarom hij in de privé meer dan 200L brandstof buiten voor een vervoermiddel per jaar nodig heeft om te overleven?Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Ik. Met een klein speedboatje vaar ik op een dag makkelijk een paar tientallen liters op. Kost al geld genoeg. Bovendien betaal ik al een vignet om op Belgisch water te varen waardoor de meerprijs niet te verantwoorden zou zijn. Meer dan de helft van de tijd vaar ik in Nl. Zou praktisch gezien niet uitvoerbaar zijn om dit op een eerlijke manier te verrekenen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Comment
-
En om nu te zeggen 'mensen die een boot kunnen betalen hoeven niet op een paar euro te kijken' is klinkklare onzin. Het gaat niet over een jacht van tienduizenden euros maar over een bootje van 5m dat ik heb, waarvoor ik andere dingen, zoals een 2e auto, bewust niet heb.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenInderdaad, ik heb zelf een grasmaaier op benzine en een grasopp. van circa 800m² en met 30L benzine kom ik een heel zomerseizoen rond dus dat zal de zaak niet maken.
Alle andere overdaad aan benzine verbruik heeft soms ook zijn verborgen kantjes,, In mijn regio zitten heel wat klussers die in het bos de bomen snoeien en verkappen tot stookhout ( voor de verkoop ) die mensen zullen waarschijnlijk wel klagen maar anderzijds hebben ze geen btw-nummer en een m³ hout kost je wel €75,00 per m³ dus echt klagen moeten die niet doen anders moeten ze maar een btw-nummer aanvragen en alles officieel doen zodat ze hun verbruik aan brandstof kunnen inbrengen
Iemand mag mij eens komen uitleggen waarom hij in de privé meer dan 200L brandstof buiten voor een vervoermiddel per jaar nodig heeft om te overleven?
Compressoren, het laten draaien van betonmolens, (nood)generatoren op benzine, ...
Als de houtproductie toch zo winstgevend is; brutoloon € 30 per uur, machines ea. ook €20 per uur + aankoop hout. Dus jij mag op 30 minuten 1m³ hout klaarleggen.(omzagen, op maat zagen en klieven) = +- €75 (trouwens dit is niet relevant in deze duscutie)
Aankoop: zagen, kliefmachine, transport, kettingen, hakselaar, brandstof + onderhoud van dit alles. Die € 75 is nog goedkoop...
Volgens uw redenering ga je alle gebruik van dit soort brandstoffen laten aangeven... Het zou er echt niet gemakkelijker op worden...
En dan zou je volgens u ook nog eens mogen verklaren waarom je 200l brandstof per jaar nodig hebt... om zwartwerk op te sporen...
Als uw plan niet Europees geregeld kan worden, is het een doodgeboren kind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk BerichtenEn om nu te zeggen 'mensen die een boot kunnen betalen hoeven niet op een paar euro te kijken' is klinkklare onzin. Het gaat niet over een jacht van tienduizenden euros maar over een bootje van 5m dat ik heb, waarvoor ik andere dingen, zoals een 2e auto, bewust niet heb.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenMijn voorstel tot het opdrijven van de brandstofprijzen lijkt me toch niet zo slecht en eenvoudig in te voeren ook wanneer je in het buitenland zou gaan tanken
Voorbeeld;
In je als Belg dan in Nederland of Frankrijk - Duitsland - Luxemburg zou gaan tanken omdat het daar goedkoper zou zijn dan is dit nog steeds op te lossen via je betaalkaart die aan jou geregistreerd is
Maw zou je dan tanken voor 0,50cent goedkoper dan word dit via je bankrekening extra bij gerekend.
Zou je dan weer ' cash ' betalen wat er nog maar heel weinigen doen dan kan de uitbater van het tankstation via je nr-plaat meer accijnzen rekenen die worden doorgestort naar Belgie.
ik zet mn auto op de hoek in luxemburg, en ga met mn jerrycans van 25 liter naar de naftepomp en betaal daar cash byby accijnzen
by the way , ik ben een van die idioten die meestal overal mn prive uitgaven cash betaal. Gewoon om de simpele reden dat ik vind dat ik zo een betere controle heb over mn uitgaven.Last edited by BARTVDS; 08/02/2014, 18:47.
Comment
-
Waar ik naartoe wil is dat wanneer men een auto heeft, of dat nu een nieuwe is of een oldtimer men het bezitten van 1 of meerdere wagens niet mag taxeren om er dan wel of niet mee op de baan te mogen. Ook al zou ik 10 wagens hebben waarvoor ik enkel de brandstof betaal per gereden km dan lijkt dat mij het meest eerlijke
Ik heb een enkele wagens waar ik nauwelijks mee rij per jaar soms maar 200 km van keuring tot keuring en ik betaal ook jaarlijkse taksen en verzekering
Ik zou het ook misschien nog graag anders zien voor mensen die meerdere wagens hebben, waarom geen nr-plaat invoeren waarvoor je dan meer betaald per jaar aan taks of verzekering maar die je op b.v. 5 verschillende wagens kan plaatsen zolang de wagens zijn ingeschreven op je naam?
Nu heb ik 5 wagens die stilstaan en allen met een eigen nr-plaats taks en verzekering, en alles bij elkaar doen die wagens een handvol 1000km per jaar
Nu zullen er wel bij zijn hier die zullen reageren met ' waarom moet je dan zoveel wagens hebben? ' wel we zitten hier toch op een auto liefhebbers forum niet?Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenNu zullen er wel bij zijn hier die zullen reageren met ' waarom moet je dan zoveel wagens hebben? ' wel we zitten hier toch op een auto liefhebbers forum niet?lets have some more member berries
Comment
-
Kilometerheffing is op zich een goede zaak.
Het belast namelijk het gebruik van een wagen en niet enkel het bezit ervan zoals nu het geval is.
Iemand die 1000km per jaar rijdt betaalt evenveel als iemand met een identieke wagen die er 50000 rijdt.
Ergens klopt dit niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk BerichtenKilometerheffing is op zich een goede zaak.
Het belast namelijk het gebruik van een wagen en niet enkel het bezit ervan zoals nu het geval is.
Iemand die 1000km per jaar rijdt betaalt evenveel als iemand met een identieke wagen die er 50000 rijdt.
Ergens klopt dit niet.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenje hebt een probleem met mensen die zich dat afvragen maar je hebt er geen problemen mee om iedereen een kloot af te draaien met je nieuwe brandstofprijzen? sterk!Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenIk snap eigenlijk heel dat gedoe niet met die kilometerheffing?
Dure middelen om als ' big brother' ons te gaan controleren, waarom niet gewoon de brandstof met 25% opslaan en BIV en jaarlijkse taks afschaffen, iedereen moet toch tanken niet?
Dan het openbare vervoer nog wat verbeteren en er zouden meer mensen hun wagen laten staan tenzij ze niet anders kunnen omdat ze er met openbaar vervoer er niet/moeilijk geraken.Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
www.musclecarrent.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenDeze reactie snap ik niet? Ook ik moet dan de duurdere brandstof betalen, en woon/werk doe ik gemiddeld 750km per week
ik snap al niet dat er mensen zijn die het nodig vinden het verkeer nogmaals extra te gaan belasten... als ze geld nodig hebben moeten ze maar de DOP en het OCMW eens afbouwen en afschaffenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenik ken redelijk wat mensen hier op de luchthaven die niet veel verdienen en met jou extra dure brandstof gewoon niet meer op het werk zouden kunnen komen. openbaar vervoer? ja met dagen die je 's nachts start of stopt is dat al geen optie. verhuizen? de prijzen al eens gezien?
ik snap al niet dat er mensen zijn die het nodig vinden het verkeer nogmaals extra te gaan belasten... als ze geld nodig hebben moeten ze maar de DOP en het OCMW eens afbouwen en afschaffen
Ik ken heel wat mensen die in Polen wonen en werken, ze werken vaak aan max €300,00 p/maand en de brandstof is daar net zo duur als hier in België maar daar is geen taks of BIV alles zit in de brandstof vandaar de gelijke prijs met onze liter prijs.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
Comment