Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten

    Ik heb een enkele wagens waar ik nauwelijks mee rij per jaar soms maar 200 km van keuring tot keuring en ik betaal ook jaarlijkse taksen en verzekering
    ...
    Nu heb ik 5 wagens die stilstaan en allen met een eigen nr-plaats taks en verzekering, en alles bij elkaar doen die wagens een handvol 1000km per jaar

    Nu zullen er wel bij zijn hier die zullen reageren met ' waarom moet je dan zoveel wagens hebben? ' wel we zitten hier toch op een auto liefhebbers forum niet?
    jij rijd nog veel.
    men fiesta mk1 heeft 800km gereden op het eerste jaar (4keer afgekeurd, paar keer naar garage en naar keuring geweest). welgeteld 1 treffen gedaan van waregem naar mechelen en terug. dan motorschade opgelopen, andere motor ingelegd, 2km gereden als test op het industrieterrein en de auto stond dan 2jaar stil in de garage... 3jaar verzekering en oldtimertax betaald.
    men blauwe capri, jaar of 3 koppelingsplaat gesneuveld, staat sindsdien in de garage. betaal ook nog steeds oldtimertax en verzekering
    de escort mk2, welja, laat het ons zo zeggen, k heb al 2keer getankt sinds mei 2012 (http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/501673.html)

    als ze mij laten betalen voor de km's dat ik rijd hebben ze: NIKS
    als ze mij jaarlijks oldtimertax laten betalen hebben ze: 30€/jaar/auto
    als ze de accijnzen op brandstof verhogen hebben ze aan mij: NIKS

    voor men daily dodge betaal ik 148€ LV tax. aan 5ct/km zou ik al 2960km moeten rijden (doe er ongeveer 1000-1500/jaar). ik ben ook goedkoper af.
    voor men golfke betaal ik sinds dit jaar 30€ tax (ervoor rond de 300€). daar doe ik 25000km/jaar mee. aan 5ct/km (ga goedkoopste nemen) mag ik 1250€ dokken.

    ALS ik dan toch 1250€ tax ga moeten betalen, NO WAY dat het met zo een zuinig 1.6dieselke zal zijn dan

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
      Het voorstel is enkel wanneer de BIV en de jaarlijkse taks verdwijnt. en waarom kunnen bepaalde mensen eens niet wat vaker samen rijden of carpoolen of met de fiets indien dit kan.

      Ik ken heel wat mensen die in Polen wonen en werken, ze werken vaak aan max €300,00 p/maand en de brandstof is daar net zo duur als hier in België maar daar is geen taks of BIV alles zit in de brandstof vandaar de gelijke prijs met onze liter prijs.
      Als de brandstofprijs reeds gelijk is, betalen we reeds evenveel als in Polen... En daar zit alles in...
      Als je meerdere auto's hebt is het nieuwe systeem beter, ik vraag me af waarom jij voorstelt om de brandstofprijs te verhogen ?

      Comment


      • Als je geen biv of taks meer moet betalen, wordt het el erg makkelijk om als particulier een centje bij te verdienen met de verkoop van auto's... Gewoon auto bijkopen, inschrijven en te koop zetten. Kost je enkel nog de keuring bij verkoop.

        Comment


        • Amai! Gaat goed vooruit:
          http://www.petitions24.net/non_a_la_taxe_kilometrique (stond in De Morgen.

          Sent from my car (while driving) using Tapatalk..
          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

          2007 BMW E91 318d - 122pk

          Bekijk
          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

          Comment


          • Allen met paard en kar de baan op ? Geen accijnzen, taksen, snelheidsboetes, rekeningrijden ....
            Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

            Comment


            • Geen BIV en verkeersbelasting meer is wel nice, dan koop ik mij een dikke V8 cabrio enkel voor weekendritjes en ga ik met een elektrische fiets werken
              Goed voor de conditie en de fietsvergoeding betaalt de naft!

              Comment


              • vraag me dan wel af of je vergoeding krijgt als die 'snelweg' opgebroken ligt voor werken en je er maar tegen 50km/H doormag.
                ook schadevergoeding als de weg vol putten ligt? als je immers extra moet betalen, verwacht ik ook dat de weg in topconditie is.

                ik woonde vroeger in meerbeke, 1 straat van de finish van de ronde van vlaanderen verwijderd. een week VOOR de ronde van vlaanderen liggen die straten daar half afgesloten voor het evenement (1 richtingsverkeer of totaal niet meer doormogen). de dag ervoor rijd het VOL wielerterroristen en als je auto dan niet ergens anders stond, mocht je het vergeten nog buiten te komen. daar heb ik ook veel last van gehad en heb toen ook uitgezocht om 1 week wegenbelasting van mijn autos terug te eisen (kon er niet meer mee van de oprit komen). immers moet je wel voor 52weken betalen, maar kon ik er maar 51weken gebruik van maken.
                dit is niet zomaar een kruispuntje die ze afzetten voor een wielerwedstrijd, maar haast een heel dorp gijzelen

                Comment


                • Ik ben voor dit systeem, op voorwaarde dat zowel de BIV, de rijtax en het VAA wordt geschrapt.
                  De bedragen die moeten betaald worden moeten dan in functie zijn van de zones waar je rijdt en de CO2 die je wagen uitstoot, maar niet meer op de brutoprijs zoals nu bij het VAA.
                  Ook buitenlanders die ons land passeren moeten dit betalen.
                  Dan wordt het systeem pas eerlijk in mijn ogen.
                  1. Berekend op basis van CO2 voor ten voordele van het milieu
                  2. Berekend per zone, zodat de mensen meer grote wegen gaan gebruiken en uit de dorps-/stadskernen wegblijven
                  3. Berekend volgens het gebruik. Als dit dan km's voor de firma zijn, dan zal de firma deze ook mogen betalen en fiscaal aftrekken. De werknemer die zo'n wagen heeft moet dat dan enkel betalen voor privé verplaatsingen, dus ook de verplaatsing woning/werk. Zo gaan mensen meer gemotiveerd zijn om van thuis uit te werken, of minder ver werk te gaan zoeken.
                  4. Ook buitenlanders moeten betalen. Vandaag hebben we heel veel wagens op de baan die geen euro betalen voor het gebruik van onze wegen. Daarom vind ik het systeem van de Péage perfect. De voorwaarde moet dan wel zijn dat de wegen in perfecte staat zijn. Misschien de snelwegen, of het beheer ervan, ook aan privé bedrijven verkopen.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Verdwijnt het systeem van de VAA ook dan?

                    Comment


                    • Ik heb het hele topic niet doorgelezen, maar moet men het nu allemaal zo moeilijk maken. Schaf alle vaste & jaarlijks weerkerende taksen af en hef die via een meerprijs op de brandstof, al kan je hier natuurlijk opwerpen dat we daar al accijnzen en btw genoeg op betalen . Wie veel rijdt en met een brandstofverslindend vehicel op de baan wil betaald navenant. Wie weinig rijdt en met een zuinig wagentje genoegen neemt betaald lekker minder. Tony Verhellen van Autogids heeft daar in zijn colum al meermaals en terecht imo voor geijverd. Eerlijk toch?
                      Natuurlijk zijn er dan de electrische wagens of andere energiebronnen die op een andere manier zullen bekenen moeten worden, maar daar zijn toch wel een mogelijkheden voor (b.v. meeting via je oplader voor electr. wagens).
                      Berekeningen via CO-waardes e.d. zijn toch ook maar zozo hé, ten eerste hebben die CO-waardes geen enkele relatie tot de werkelijkheid (zuinige rijder versus gasgever) en is de werkelijke uitstoot veel hoger dan wat fabrikanten beweren.... Hef je het via de brandstof dan zal dat voor sommige mensen misschien een impuls zijn om toch net wat meer te gaan letten op hoe en waanneer men zijn wagen zal gaan gebruiken.
                      Voor mij zou die kilometerheffing al gauw richting 1000 euro gaan, voel me nu al een citroen zonder sap. We betalen ons nu al blauw aan alles en nog wat, zo ging van de eindejaarspremie dit jaar meer als 55% af, ga je dan met wat je rest iets kopen betaal je nog eens btw, accijnzen...
                      Ben gelukkig al wat ouder en einde van de werktunnel is in zicht en dus tijd dat ik dit apenland inruil voor iets minders absurdistanachtig .

                      Comment


                      • ik durf er niet aan te denken wat dat mij zou kosten met zo'n 80 000km per jaar... het is al wel dat ik zo'n 2000 euro van mijn bruto loon zie verdwijnen en dan nog een pak belastingen mag betalen op het einde van het jaar. kga nog goedkoper af zijn als werkloze binnenkort...
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • De politici voelen dat er zeer veel tegenstand komt van de bevolking en plots trekken ze hun staart in. Crevits die altijd een mooie boodschap komt vertellen is verantwoordelijk voor deze mensenkloterij en daar bovenop ook voor de lamentabele toestand van het wegennet.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                            Ik heb het hele topic niet doorgelezen, maar moet men het nu allemaal zo moeilijk maken. Schaf alle vaste & jaarlijks weerkerende taksen af en hef die via een meerprijs op de brandstof, al kan je hier natuurlijk opwerpen dat we daar al accijnzen en btw genoeg op betalen . Wie veel rijdt en met een brandstofverslindend vehicel op de baan wil betaald navenant. Wie weinig rijdt en met een zuinig wagentje genoegen neemt betaald lekker minder. Tony Verhellen van Autogids heeft daar in zijn colum al meermaals en terecht imo voor geijverd. Eerlijk toch?
                            Natuurlijk zijn er dan de electrische wagens of andere energiebronnen die op een andere manier zullen bekenen moeten worden, maar daar zijn toch wel een mogelijkheden voor (b.v. meeting via je oplader voor electr. wagens).
                            Berekeningen via CO-waardes e.d. zijn toch ook maar zozo hé, ten eerste hebben die CO-waardes geen enkele relatie tot de werkelijkheid (zuinige rijder versus gasgever) en is de werkelijke uitstoot veel hoger dan wat fabrikanten beweren.... Hef je het via de brandstof dan zal dat voor sommige mensen misschien een impuls zijn om toch net wat meer te gaan letten op hoe en waanneer men zijn wagen zal gaan gebruiken.
                            Voor mij zou die kilometerheffing al gauw richting 1000 euro gaan, voel me nu al een citroen zonder sap. We betalen ons nu al blauw aan alles en nog wat, zo ging van de eindejaarspremie dit jaar meer als 55% af, ga je dan met wat je rest iets kopen betaal je nog eens btw, accijnzen...
                            Ben gelukkig al wat ouder en einde van de werktunnel is in zicht en dus tijd dat ik dit apenland inruil voor iets minders absurdistanachtig .
                            Ik was laatst bij mijn garagist aan het wachten en er was ook een 70jarige man met een Hyundai Atos of zoiets? Deze wagen had hij nieuw gekocht 7 jaar geleden en had nu 6.800km op de teller staan. ik vroeg hem waarom hij de wagen nog bij hem hield om dan haast geen km te doen. zijn antwoord was dat de wagen enkel moest dienen om 2 km verderop eens om de 2 weken naar de Lidl te gaan met zijn vrouw. Ik vroeg of hij dan nooit eens naar de zee ging? Jawel vertelde hij me maar dan met de fiets want daar doe ik nog tussen de 15 à 20.000 per jaar mee ....

                            Dus deze man heeft zeker meer aan taksen en verzekering betaald dan aan brandstof, te weten dat hij nu naar de garage kwam omdat ze op de tc zijn wagen hadden afgekeurd voor de ongelijkheid van de achterste remmen, en dit na 6.800km
                            Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                            Comment


                            • Kzou nochtans veel liever de kmheffing betalen dan de jaarlijkse rijtaks.....

                              Mensen zouden beter meer tegenstand bieden tegen hoge sociale lasten, afschaffing index, afhouding brutoloon, erfrecht want hier IS al belasting op betaald, ons zuur verdient spaargeld dat niets meer opbrengt en we ook nog eens op belast worden als het ook maar iets opbrengt.....
                              Kan nog even doorgaan....

                              Maar neen, hiervoor gaat de belg een petitie laten rondgaan.
                              En voor al de rest ja knikken en betalen lijk schapen...

                              Rot, verzuurd, en haat alles wat meer heeft dan zichzelf.
                              Jaloezie op en top, en als we even kunnen zullen we nog snel klikken waar er iets verdacht lijkt.
                              Een onuitstaanbaar ras...

                              Soms schaam ik mij zo voor mijn nationaliteit, een land dat bestuurd en deels bewoond wordt door primaten....

                              Zo, nu heb ik ook eens mijn hart gelucht

                              Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                              Comment


                              • De onverzadigbare geldhonger annex drang/dwang om gemaakte financiële putten uit het verleden/het heden te dempen, kent geen grenzen. Of is de bedoeling om autobezit goedkoper en gebruik ervan duurder te maken? Komaan zeg, 28 december is maar éénmaal per jaar.
                                truth is in the eye of the beholder

                                Comment


                                • Mij stoort vooral dat buitenlanders hier massaal rondrijden, zowel met personenwagens, bestelwagens en vrachtwagens, zonder dat ze een euro betalen. Je moet goed beseffen dat wij een 'doorvoerland' zijn. Een vrachtwagen die van Hamburg naar Parijs rijdt, een NL toerist die met z'n sleurhok naar de Costa Brava rijdt,...
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Dus nog duurdere brandstoffen?
                                    In Polen zijn de lonen wel lager dan hier (dacht ik).


                                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Als de brandstofprijs reeds gelijk is, betalen we reeds evenveel als in Polen... En daar zit alles in...
                                    Als je meerdere auto's hebt is het nieuwe systeem beter, ik vraag me af waarom jij voorstelt om de brandstofprijs te verhogen ?
                                    Hogere brandstofprijs maar afschaffing jaarlijkse taks en BIV. Via brandstofprijzen heb je dan ook geen zo'n big brother tracking doos nodig in je auto...



                                    Péage zoals in Frankrijk is idd een goed systeem om al die buitenlanders die ons land doorkruisen eindelijk te laten mee betalen voor het onderhoud en gebruik van onze wegen, maar dan wel op voorwaarde dat de wegen op en top zijn zoals in de buurlanden... Inwoners van ons land zouden imo ook minder péage moeten betalen dan buitenlanders (aangezien die niets van verkeersbelasting betalen hier en wij wel). Maar dat moet dan wel niet aan de grote klok gehangen worden natuurlijk of er zullen er veel zijn die platen namaken of stelen denk ik.

                                    E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                    Comment


                                    • Volgende mogelijke oplossing die eenvoudig kan gerealiseerd worden;

                                      Vandaag de dag kan je op heel wat verschillende manieren betalen aan de pomp, creditcard, bankkaart, cash etc.

                                      Voer een kaart in waar je enkel mee kan tanken en die gelinkt is aan de b.v. overheidsdiensten? Dit dus enkel voor vervoersmiddelen ( hier kan het addertje onder het gras dan wel zijn dat motorijders die doorgaans niet zo een grote tank hebben dit zouden gaan omzeilen en of profiteren? maar dat mogen ze gerust van mij want dat zijn niet de bossdoeners aan de fileproblemen!! en je moet het maar doen met al dat regenweer van de laatste maanden )

                                      Voor je grasmaaier bestaan er voldoende oplossingen die je kan kopen in gallons van 1L tot 20L ( ik koop voor mijn kettingzaag of snoeischaar nu ook al Aspen2 in bussen )

                                      Voor stroomgenerators kan dit ook, we kennen nu al de ' rode diesel ' dus dat moet met benzine ook wel kunnen?
                                      Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                        In Polen zijn de lonen wel lager dan hier (dacht ik)

                                        Dat bedoel ik nu net, als mensen in Polen reeds €1.50 per/liter betalen voor brandstof en maar à rato €300,00 p/maand verdienen dan kan dat voor ons toch niet moeilijk zijn om straks €2,00 te gaan betalen per/liter als dan ook de BIV en de jaarlijkse taks verdwijnt zoals in Polen.
                                        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

                                        Comment


                                        • waarom plaats je nog geen anal probe die al je doen en laten doorstuurt naar di rupo? kan nog handig zijn voor de toekomstige taks op methaan gas...
                                          lets have some more member berries

                                          Comment

                                          Working...
                                          X