Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Er zou geen kmvergoeding mogen zijn voor mensen die rijden naar en voor het werk, het zijn diegene die werken om ons hangmatcultuur in ere te houden.
    Laat de mensen betalen die niet werken (lees gepensioneerden,werklozen,huismoeders, enz) die tijdens de spits doodleuk de wagen nemen om even 500 m ver om brood te gaan.
    Ik werk thuis en heb geen probleem voor mijn km'rs voor de 100% te belasten als de taks verdwijnt.

Comment

• Deze kilometerheffing is een doodgeboren kind mannen.
      Geen enkele politicus gaat zich daarachter zetten met de verkiezingen in zicht en ook daarna niet.

Die 'test' was al lang gepland en nu staat ineens iedereen op zijn achterpoten. Die sociale media maken gewoon iedereen hun kop zot.
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

• Denk ik ook.
        In ieder geval, als't voor de files te verminderen is, zal ik op de moto normaal gezien geen problemen mogen ondervinden.
        Mijn vrouw doet slechts 40km/dag en dat enkel op schooldagen, is niet overdreven veel.

Als ze echter een black box zouden installeren gaan ze wel zien dat mijn firmawagen enkel privé (woon-werk van de madam) gebruikt wordt, dat zou een volgende stap in hun controles kunnen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lesage Bekijk Berichten
          Laat de mensen betalen die niet werken (lees gepensioneerden,werklozen,huismoeders, enz) die tijdens de spits doodleuk de wagen nemen om even 500 m ver om brood te gaan.
          Misschien gaan die brood halen voor diegenen die gaan werken bij hen thuis?

Comment

• Ik heb de oplossing!

Iedereen een brommobiel en het fileprobleem is opgelost!

Comment

• lol mensen met enige vorm van trots krijg je daar nooit in
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                Ik heb de oplossing!

Iedereen een brommobiel en het fileprobleem is opgelost!
                Op dat soort dingen zouden ze een centimeterheffing moeten invoeren.

Comment

• @ Jakkel :Mogelijk wel, maar dat kan evengoed na de spits of ervoor, maar niet tijdens.... als die dan toch thuis zitten gans de dag. Ga maar eens naar de slager, om 18 uur loopt het vol met gepensioneerden.

Comment

@ Jakkel :Mogelijk wel, maar dat kan evengoed na de spits of ervoor, maar niet tijdens.... als die dan toch thuis zitten gans de dag. Ga maar eens naar de slager, om 18 uur loopt het vol met gepensioneerden.
                    Km-heffing enkel in combinatie met straatverbod voor gepensioneerden tijdens de spits en weekends!

Comment

@ Jakkel :Mogelijk wel, maar dat kan evengoed na de spits of ervoor, maar niet tijdens.... als die dan toch thuis zitten gans de dag. Ga maar eens naar de slager, om 18 uur loopt het vol met gepensioneerden.
                      Als in ieder dorp een kleine winkel zou zijn... Maar neen het moet altijd goedkoper...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        in de metro vandaag stond een artikel dat de kmheffing er vroeg of laat toch komt volgens kris peeters. volgens hem zou de gemiddelde chauffeur 500-1000€ betalen en dit zou dan hetzelfde zijn als de wegenbelasting nu...
                        Dat ze nog maar eens gaan inbreken bij deze

't is te hopen dat ze in zijn living gescheten hebben !

Comment

Door de dag ook.

Comment

• Van mij mogen ze. Mijn kilometers vallen redelijk mee, veel plezier en weinig werk-kilometers. Wordt een zware naft eindelijk terug interessant om in te schrijven. De huidige co2-bullshit trekt toch op niks. Een auto die stil staat vervuilt niet(s), een auto die rijdt wel, ongeacht de uitstoot.
                            1976 Porsche 924 (verkocht)
                            2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                            2011 Volvo V60 T6 AWD
                            2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk Berichten
                              Van mij mogen ze. Mijn kilometers vallen redelijk mee, veel plezier en weinig werk-kilometers. Wordt een zware naft eindelijk terug interessant om in te schrijven. De huidige co2-bullshit trekt toch op niks. Een auto die stil staat vervuilt niet(s), een auto die rijdt wel, ongeacht de uitstoot.
                              Beetje naïef te denken dat ze geen CO2 gaan verrekenen.

Comment

• Wat me nog meer angst inboezemt, is wat ze gaan doen nadat alle auto's met een gps tracker zijn uitgerust...

Permanente snelheidscontrole??

Wat een gigantische inbreuk op onze privacy zo een ding...

Comment

• hoe gaan ze trouwens controleren of dat wel in je auto zit en of dat wel aan ligt?
                                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Beetje naïef te denken dat ze geen CO2 gaan verrekenen.
                                    Ze kunnen niet blijven doorrekenen he. Ik hoop althans dat ik gelijk heb.
                                    1976 Porsche 924 (verkocht)
                                    2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                    2011 Volvo V60 T6 AWD
                                    2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

• Ze moeten wel iets met gps gaan doen dan
                                      wij doen 100.000 kms per jaar waarvan maar 1/3 in belgie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                                        Stoppen met werken en gaan doppen wordt steeds aanlokkelijker ...
                                        Idd, ware het niet dat dat tegenwoordig beperkt is in tijd en dat je op termijn dus bij het OCMW zal moeten gaan aankloppen of het word een kartonnen doos onder een brug.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Dat ze er eerst eens voor zorgen dat je met het openbare vervoer overal en binnen een aanneembare tijdsmarge geraakt. Maar nee, ze kloten je al aan het station waar men je laat betalen om je wagen op een parking te zetten...Als er al plaats is natuurlijk.
                                          Inderdaad, als je met enkele mensen op stap gaat kan je al beter met de wagen gaan dan met het openbaar vervoer, want dat is gewoon goedkoper.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X