Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    die met zijn oldtimer heeft ook prijs nu. de auto die 'belastingsvrij' is, gaat ineens per km moeten betalen ook (snachts rijden doe je toch niet).
    daarbij verbuikt die oldtimer ook VEEL meer dan een nieuwe wagen, dus die betalen al 2-3keer de kostprijs van een rit tov een andere wagen. men escort 1.3 uit 78 komt net toe met 9.9liter als ik niet te gek rijd. topsnelheid is een 145km/h en dan zit dat benzinemotortje rond de 6500rpm. onderhoud elke 5-10 000km.

    de dikke baas met zijn firmawagen komt er het goedkoopste vanaf, die zal het bedrijf wel laten betalen.
    de technieker met de firmawagen zal wel een deel loon inleveren hiervoor (langs één of andere manier)
    de gewone pendelaar die elke dag x aantal uur opoffert in de file, zal nu ook financieel kunnen opofferen (of 2-3keer de hoeveelheid in tijd via openbaar vervoer).

    ik heb het 2maand volgehouden om met de auto naar het werk te rijden (5- 6000km/maand), ik vertrok om 5h15 om tegen 7h op mijn werk te zijn, en was om 16h30 thuis als ik voor de files de ring rond geraakte. kostte me 300-400€/maand aan brandstof. sindsdien ga ik met de trein en fiets en vertrek om 4h10 om dan tegen 6h(zonder treinvertraging) in leuven men fietsje te pakken door weer en wind voor 19km. savonds tussen 17h45-18h15 thuis afhankelijk van vertraging en gemiste treinen. in 2014 slechts 9dagen zonder problemen gereden met de nmbs (14dagen is ofwel ochtend ofwel avond miserie, en 2dagen was ik smorgens EN savonds te laat/later).
    als nu 50% van de spits ook op men treinen zit, dan ga ik regelmatig eens een uur recht kunnen staan in de trein. dit gebeurd nu al veel en mijn treinen zijn al 9wagons lang. k denk niet dat ze nog langer kunnen.

    iedereen erbij op het OV is gewoon NIET haalbaar

    dus OV en wegen zitten vol : oplossing? registratie rechten verminderen, bouwwet versoepelen, hypothecaire aftrek annuleren en zorgen dat mensen veel mobieler van woonplaats kunnen veranderen, DICHTEr naar hun werk of dat het wisselen van jobs makkelijk is, maar daar heb je een goeie conjunctuur voor nodig.

    auto of trein of gelijk wat... ik begrijp niet dat mensen heel hun leven giga afstanden pendelen, wat een tijd en geldverkwisting. we hebben het niet over transporteurs en vertegenwoordigers e.d. uiteraard, maar het is duidelijk dat de totale nood aan vervoer moet dalen om het OV en file probleem evenredig op te lossen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
      dus OV en wegen zitten vol : oplossing? registratie rechten verminderen, bouwwet versoepelen, hypothecaire aftrek annuleren en zorgen dat mensen veel mobieler van woonplaats kunnen veranderen, DICHTEr naar hun werk of dat het wisselen van jobs makkelijk is, maar daar heb je een goeie conjunctuur voor nodig
      Daar sla je uiteraard spijkers met koppen! Mensen moeten mobiler worden: sneller van woning veranderen, minder huizen kopen, maar meer huren, sneller van job veranderen. HEt zou iedereen ten goede komen, zowel de werkende mens, alsook het bedrijfsleven. Maar we zijn nu eenmaal van nature bang voor verandering en blijven als idioten vasthouden aan oude gewoontes.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
        ik begrijp niet dat mensen heel hun leven giga afstanden pendelen, wat een tijd en geldverkwisting.
        Ik begrijp niet dat mensen verhuizen vanuit hun familiale, vertrouwde omgeving naar een plek om dichter bij hun werk te zijn, terwijl het veranderen van werk zo makkelijk kan...Niet iedereen ziet dat zitten om zijn thuis te verlaten voor zijn werk, of om zijn werk te verlaten voor thuis. Soms KAN het gewoon niet anders.

        Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL
        Maar we zijn nu eenmaal van nature bang voor verandering en blijven als idioten vasthouden aan oude gewoontes.
        Moet iedereen in Brussel gaan wonen, omdat iedereen eventueel kan werken in Brussel, het jaar erop in Limburg, volgend jaar aan de Kust, dan in de Ardennen? Gaat gij U nooit ergens vestigen? Gaat gij die torenhoge vastgoedprijzen blijven betalen, elke keer als je van werk moet veranderen (of van standplaats)? Ik niet...

        De oplossingen ivm. vastgoed zijn eerbaar, maar enkel op zéér lange termijn (en dan druk ik me voorzichtig uit). Waar we nood aan hebben, zijn oplossingen voor het fileprobleem GISTEREN. Niet vandaag, gisteren. De planning van werven en grote projecten had al 20 jaar geleden gedaan moeten zijn om er vandaag van te kunnen genieten. Mijn generatie (en degene na mij vermoedelijk ook nog) gaat heel hun carrière doorbrengen in de file, met veel werven en infrastructuurwerven, om er uiteindelijk alleen maar voor te betalen en niet van te genieten. En wij maken ons inderdaad geen zorgen over een huis te kopen, dat is toch al lang onbetaalbaar door de generaties voor ons die hun krotten van de jaren '60 willen verkopen aan 350k+.

        En om er nog even los over te gaan;

        HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


        [De mensen die tussen de 61 en 90 minuten naar hun werk onderweg waren, bleken het ongelukkigst te zijn. Maar de slechtst mogelijke combinatie voor het welzijn bleek een busrit van 30 minuten of langer te zijn. Wanneer dagelijkse de reistijd naar het werk de drie uur overstijgt, verdwijnen de negatieve effecten wel weer, aldus het rapport. De trein is slechter voor je welzijn dan je auto, maar zelfs degenen die wandelen of fietsen naar hun werk zijn ongelukkig. Wie tussen 16 minuten en een half uur moet trappen naar het werk is minder tevreden over het leven in vergelijking met wie slechts een kwartier moet fietsen. Dit suggereert dat deze niet het stressbestrijdende effect als verwacht hebben.
        Conclusie; Iedereen die werkt is miserabel
        Mijn Skoda

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          ik ga akkoord, puur theoretisch gezien is het verhogen van de accijnzen al een prima manier, EN veel goedkoper, MAAR het probleem is dat dit werkt als het in een groot gebied gebeurd. (...)
          Uiteraard. Men zou in gans Europa 1 prijs moeten hebben. Ongeacht de plaats, het type brandstof (diesel/bezin/lpg/electriciteit/...) of het moment.
          Uiteraard zou men ook keihard moeten toezien op illegale brandstoffen, want de handel daarin zou zeer lucratief zijn.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
            Huidige situatie voor pendelaars van Limburg naar Brussel; Elke ochtend vanaf +/- 0645 tot 0900 miserie. Elke avond vanaf +/- 1500 tot 1800 miserie op de baan.

            Nu gaan we daar rekeningrijden en glijdende uren aan toevoegen. Ineens gaat elke werkgever glijdende uren toestaan, en elke werknemer gaat glijdende uren nemen. In shiften. Dus sommigen werken van 0400 tot 1200, anderen van 0700 tot 1500, nog anderen van 1000 tot 1800.

            Verandering; Elke ochtend vanaf +/- 0345 miserie, doorlopend tot 2100 's avonds. En dan vergeten we even dat het niet zo evident is om glijdende uren overal toe te passen, en ook niet altijd wenselijk...Veel plezier op uw bureaujob in Brussel, als gij de shift hebt van 0400 's morgens...En als ge wilt zeggen dat glijdende uren zijn 0645/0700/0715, dan is het de moeite niet, dan zit nog iedereen gelijktijdig op de baan. Thuiswerk/telewerk, akkoord, dat helpt, want dan blijft iemand thuis.

            De E314 Leuven => Lummen is effectief een éénvaksbaan (rechterbaan zit vol camions), met gemiddeld om de 7km een op/afrit...Wat is de realistische doorstroomcapaciteit van zo'n weg? Zelfs op een rustige dag zoals een vrijdag met een feestdag op donderdag (veel mensen maken de brug) klinkt het om 0645 "aanschuiven op de E314 van Aarschot tot Holsbeek"

            We hebben een hoofdstad die verbonden is met zijn provinciën door het equivalent van karresporen in de modder, vergeleken met andere landen. Als gij denkt dat we in ons land, dat ocharme een scheet groot is, allemaal DICHTER bij ons werk moeten gaan wonen, en sommigen VROEGER moeten gaan werken en anderen LATER, dan moet ge echt uw ogen eens opendoen. In onze grotere buurlanden (en zeker over het water) zijn pendeltijden van 2 uur heel normaal. Maar daar is de infrastructuur ook meegegaan met zijn tijd.

            En om meteen even het utopie van openbaar vervoer neer te sabelen, het is een onbetrouwbare manier om vanop een plaats waar ik niet ben (ik woon niet bij een station of bushalte) op een oncomfortabele manier naar een plaats gebracht te worden waar ik niet hoef te zijn (ik geraak niet op mijn werk zonder 2km te wandelen) in een tijdsduur die minstens 1.5x langer is, dan als ik met mijn eigen wagen ga.

            In principe is rekeningrijden correct. Ge betaald wat ge verbruikt. Maar er is 1 groot probleem...Het bestaat al, onder de vorm van accijns op de brandstof. Veel rijden => veel tanken => veel betalen. En dan zitten we nog met BIV, wegentaks, etc. na invoering van het rekeningrijden, wat gaat wegvallen? Wat gaat blijven? Wat komt erbij? Welke groepen gaan meer getroffen worden, de occasionele plezierrijder met zijn oldtimer, de bedrijfswagen met tankkaart van de baas, of de carpoolende pendelaar die geen realistisch alternatief heeft?

            Mijn antwoord?

            Iedereen een jetpack!
            2 km maar stappen tot op je werk en dat is teveel? Je verliest meer tijd met een parkeerplaats te zoeken

            Als ik mag kiezen, dagelijks E314/E40 naar Brussel of de trein, dan kies ik altijd voor de trein. Mijn vrouw heeft jaren met de auto dat traject gedaan, dan enkele jaren met de trein, daarna weer een paar jaar met de auto en nu weer met de trein. Ze heeft nog geen seconde de "luxe" van haar auto gemist, ze parkeert met plezier haar firmawagen in Aarschot aan het station.

            Alles staat of valt uiteraard met de verbinding, dat is ook de reden waarom ik dagelijks dat traject wel met de wagen doe, want de verbindingen naar de rand van Brussel zijn een ramp.

            Glijdende werkuren een oplossing? Ik vertrek ofwel om 6 uur of om 9 uur en ik doe er dan gemiddeld een uur over. Dat zijn al redelijk glijdende werkuren lijkt mij, maar dat is absoluut geen oplossing in mijn ogen.

            De vraag die ik mij stel is waarom ik naar Brussel moet, ik heb nog maar weinig projecten gehad waarbij ik de locatie van het bedrijf snapte. En daar waar ik het een plus vond voor het bedrijf zat ik vaak ver van Brussel en Antwerpen

            Als die kilometerheffing werkt om werknemers en werkgevers te laten gaan nadenken over hoe en waar ze hun werk gaan uitvoeren dan ben ik helemaal voor. En ik denk wel dat het kan werken, nu is het in ons land te gemakkelijk gemaakt door de overheid om iedereen mobiel te maken.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • en niet te vergeten dat je al veel te veel geld moet betalen aan de notaris bij aankoop en nog eens een boete bij verkoop na minder dan 5 jaar...
              lets have some more member berries

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                2 km maar stappen tot op je werk en dat is teveel? Je verliest meer tijd met een parkeerplaats te zoeken
                Grote privéparking op het werk
                Mijn Skoda

                Comment


                • Voor mezelf mag het er rap doorkomen,liever vandaag dan morgen,ben ik van al die poespas vanaf ,hoef ik hem dan niet telkens weer in/uitschrijven ,spaar ik weeral 30,00€ uit voor een nieuwe nr-plaat die ik dan niet meer hoef

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                    Grote privéparking op het werk
                    Ha, ik zit bij ne klant met grote priveparking op de terreinen: probleem is dat dat terrein zo groot is dat je 20 minuten moet stappen eer je op bureau bent

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                      Grote privéparking op het werk
                      Ik kom bij meer en meer projecten tot de vaststelling dat de parkings gekrompen zijn de laatste jaren. Niet meer dan logisch, dat kost bedrijven handen vol geld in die overbevolkte buurten. Check maar is wat parking de m² meter kost in Brussel Daarbovenop nog is al de kosten voor de mobiliteit van de werknemers om op die dure parkeerplek te geraken. Die kilometerheffing zou voor die bedrijven wel is de druppel kunnen zijn om een deel van hun activiteiten deeltijds of voltijds uit Brussel weg te halen.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                        Ha, ik zit bij ne klant met grote priveparking op de terreinen: probleem is dat dat terrein zo groot is dat je 20 minuten moet stappen eer je op bureau bent
                        Moeten ze ook zo ver stappen om te gaan roken?
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                          Daar sla je uiteraard spijkers met koppen! Mensen moeten mobiler worden: sneller van woning veranderen, minder huizen kopen, maar meer huren, sneller van job veranderen. HEt zou iedereen ten goede komen, zowel de werkende mens, alsook het bedrijfsleven. Maar we zijn nu eenmaal van nature bang voor verandering en blijven als idioten vasthouden aan oude gewoontes.
                          Ben je mal? Efkes je hele leven huren en zodoende de eigendom van de verhuurder netjes afbetalen. No way.

                          Ik ben al meer dan 110km verhuisd voor m'n werk. Een hele nieuwe omgeving, nieuwe sociale relaties opbouwen, huis verbouwen, etc. Geloof mij, ik heb echt geen zin om weer alles opnieuw te doorlopen. Zeker niet elke 5 jaar.

                          Je zit dan eens vlak naast je werk, je haalt een promotie binnen en mag 2-3 keer per week naar Brussel. Dikke pret. Ter info: daarvoor neem ik de overvolle trein.

                          Mensen die redeneren dat iedereen maar om de haverklap moeten verhuizen, hebben ofwel zelf geen eigendom gekocht, wonen nog thuis, etc.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                            Daar sla je uiteraard spijkers met koppen! Mensen moeten mobiler worden: sneller van woning veranderen, minder huizen kopen, maar meer huren, sneller van job veranderen. HEt zou iedereen ten goede komen, zowel de werkende mens, alsook het bedrijfsleven. Maar we zijn nu eenmaal van nature bang voor verandering en blijven als idioten vasthouden aan oude gewoontes.
                            Dus al die duizenden mensen die dagelijks naar Antwerpen en Brussel pendelen moeten daar gaan wonen? En hoe zie jij dat? Elk gezin een studio van 20m²?
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                              (...)Moet iedereen in Brussel gaan wonen, omdat iedereen eventueel kan werken in Brussel
                              Ah neen, juist niet. Niemand die in Brussel werkt, wilt er ook wonen. En dus staan er elke dag files vanaf Leuven. Ik zou die mensen willen aanraden om hun ontslag te geven, ipv gelijk idioten elke dag 25 km te rijden, stapvoets.
                              Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                              (...)
                              , het jaar erop in Limburg, volgend jaar aan de Kust, dan in de Ardennen? Gaat gij U nooit ergens vestigen? Gaat gij die torenhoge vastgoedprijzen blijven betalen, elke keer als je van werk moet veranderen (of van standplaats)? Ik niet...
                              Over het algemeen wordt de reductio ad absurdum niet toegelaten als argument. Bedrijven verplaatsen zich niet van de hak op de tak ineens allemaal van Brussel naar de kust ebn vervolgens naar de ardennen. Bedrijven vestigen zich daar waar de voorwaarden interessant zijn. Een van de factoren is de beschikbaarheid van gepast personeel, zo lijkt me. Als die mensen het niet erg vinden om elke dag in de file te staan gaan die bedrijven zich ook niet bezinnen of het niet verstandig is om toch Brussel te verlaten. De km heffing kan ook een stimulans zijn. Als mensen meer zullen moeten betalen om in Brussel te geraken zullen ze al rapper naar ander werk gaan zoeken. Momenteel is de macht der gewoonte veel te sterk.
                              Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                              De oplossingen ivm. vastgoed zijn eerbaar, maar enkel op zéér lange termijn (en dan druk ik me voorzichtig uit). Waar we nood aan hebben, zijn oplossingen voor het fileprobleem GISTEREN. Niet vandaag, gisteren.
                              Volledig met u eens, maar ik hoor u geen voorstellen doen over HOE je het fileprobleem gaat oplossen. De file KUN je maar op 1 manier oplossen, en dat is door ervoor te zorgen dat er minder mensen tegelijkertijd gebruik maken van dezelfde weg. Ja, zo simpel is het. En rekeningrijden is daar helaas een middel toe.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                Ah neen, juist niet. Niemand die in Brussel werkt, wilt er ook wonen. En dus staan er elke dag files vanaf Leuven. Ik zou die mensen willen aanraden om hun ontslag te geven, ipv gelijk idioten elke dag 25 km te rijden, stapvoets.
                                Over het algemeen wordt de reductio ad absurdum niet toegelaten als argument. Bedrijven verplaatsen zich niet van de hak op de tak ineens allemaal van Brussel naar de kust ebn vervolgens naar de ardennen. Bedrijven vestigen zich daar waar de voorwaarden interessant zijn. Een van de factoren is de beschikbaarheid van gepast personeel, zo lijkt me. Als die mensen het niet erg vinden om elke dag in de file te staan gaan die bedrijven zich ook niet bezinnen of het niet verstandig is om toch Brussel te verlaten. De km heffing kan ook een stimulans zijn. Als mensen meer zullen moeten betalen om in Brussel te geraken zullen ze al rapper naar ander werk gaan zoeken. Momenteel is de macht der gewoonte veel te sterk.

                                Volledig met u eens, maar ik hoor u geen voorstellen doen over HOE je het fileprobleem gaat oplossen. De file KUN je maar op 1 manier oplossen, en dat is door ervoor te zorgen dat er minder mensen tegelijkertijd gebruik maken van dezelfde weg. Ja, zo simpel is het. En rekeningrijden is daar helaas een middel toe.
                                Je gaat er wel van uit dat bedrijven op dezelfde plaats blijven, maar al eens gedacht aan het feit dat mensen niet van hun 18 tot hun 65ste bij dezelfde werkgever blijven? Dat afdelingen worden verplaatst? Dat bedrijven sluiten? Hoeveel ambtenaren en bedienden moeten niet elke dag naar Brussel omdat alles daar zit?

                                Leuven is dan al vrij dicht tegen de werkplaats vind ik...

                                En misschien laat je dat Latijn best voor de Grote Leider van Antwerpen

                                Comment


                                • niet iedereen kan boskabouter spelen in zijn tuin...
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • Ze willen volgens mij ook het fileprobleem niet oplossen.

                                    1. Auto's in de file levert accijnzen op. Kost enkel aan de burger tijd & geld.
                                    2. Vrachtwagens in de file levert accijnzen op. Kost tijd en veel geld voor de werkgever, die het op zijn beurt verrekend bij zijn klanten. = duurdere producten --> hogere Btw-inkomsten.

                                    Dus de overheid passeert hier enkel aan de kassa. Wat kost het aan overheid dat we in de file staan ? Niets, want het is onze eigen vrije tijd.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ik kom geregeld op de twee plaatsen, en heb die parkings nog NOOIT vol zien staan!
                                      Pardon?
                                      Op welke uren passeer jij daar dan?
                                      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Ik zou die mensen willen aanraden om hun ontslag te geven, ipv gelijk idioten elke dag 25 km te rijden, stapvoets.
                                        Leuven => Brussel is al te ver? Dus iedereen moet werk zoeken korter dan 25km van zijn deur vandaan?

                                        Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        ik hoor u geen voorstellen doen over HOE je het fileprobleem gaat oplossen. De file KUN je maar op 1 manier oplossen, en dat is door ervoor te zorgen dat er minder mensen tegelijkertijd gebruik maken van dezelfde weg. Ja, zo simpel is het.
                                        Damn, zo simpel? Stuur snel een brief naar de wetstraat en bel meteen het VTM nieuws op, het fileprobleem is opgelost! Ik ben van mening dat er niet 1 gouden oplossing is...de capaciteit van de weg kan verhoogd worden, valabele alternatieven kunnen voorgesteld worden, werkgevers kunnen telewerken promoten, regionale kantoren openen, het gebruik van de wegen kan gespreid worden, het gebruik kan zelfs ontmoedigd worden. Tolwegen, rekeningrijden, spitsstroken, alles kan en mag van mij! Maar het mag geen onoverkomelijke dreun worden waardoor het voor Jan modaal ineens 3.000,00 EUR gaat kosten om te werken in Brussel vanuit Limburg bijvoorbeeld. Evenmin is zo dat we door rekeningrijden ineens de autostrade gaan opkunnen tegen 120 op cruise control en we de hele rit van Limburg naar Brussel niemand meer gaan zien...die tijden zijn helaas voorbij, we leven niet meer in de jaren '50...Het is gewoon zo dat er een fileprobleem is, dat zal altijd blijven bestaan, wat men ook gaat doen...Het enige wat men kan proberen is het niet te laten verergeren.

                                        Autorijden is nog nooit zo duur geweest. Altijd is er wel iets dat opslaat. En de TV kan niet aan zonder "olie geraakt op", "olieprijzen stijgen", "meer taks", "verzekeringen worden duurder", "overal file",... en toch blijven we massaal met de auto rijden. Dat is gewoon VRIJHEID, de mens zal met de wagen blijven rijden tot de laatste druppel olie uit de aardkorst geperst is, en daarna zullen we misschien eens serieus beginnen denken aan een alternatief.

                                        De gedachte dat rekeningrijden, een gratis busabonnement, een betaalparking aan het station, etc, ervoor gaat zorgen dat pépé en mémé niet meer hun Nissan Sunny nemen op maandag ochtend om 0830 om naar de bakker in het dorp te gaan, is lachwekkend. Koning auto is hier om te blijven, en hoeveel busbanen of spitstreinen of rekeningrijden of tolwegen of trajectcontroles er ook komen, toch zullen pépé en mémé blijven rijden. Net zoals Jan, Piet en Pol.

                                        Mijn werkgever heeft vestigingen in Kleine Brogel, Evere, Leopoldsburg, Sint-Truiden, Aarlen, Marche-en-Famenne, Koksijde, Burcht, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb op 10 jaar al in 5 van die plaatsen gewerkt voor ettelijke maanden tot jaren aan een stuk. Waar moet ik gaan wonen volgens U? Of moet ik een stacaravan kopen en die neerpoten in het midden van het paradeplein, en een draad spannen naar de vlaggemast voor mijne was op te hangen? Daarvoor ga ik niet werken, sorry.

                                        Vrees dat uw "perfecte en enige oplossing" eerder een onhaalbaar utopie is, dat werkt misschien als ge in het grootste dorp van België woont en ge rond de kaarktoren kunt blijven draaien, maar dat is helaas niet iedereen gegeven.
                                        Last edited by TooTall; 13/02/2014, 18:27.
                                        Mijn Skoda

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                          Ah neen, juist niet. Niemand die in Brussel werkt, wilt er ook wonen. En dus staan er elke dag files vanaf Leuven. Ik zou die mensen willen aanraden om hun ontslag te geven, ipv gelijk idioten elke dag 25 km te rijden, stapvoets.
                                          Ok en van wat ga ik dan leven met mijn gezin?

                                          Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                          Over het algemeen wordt de reductio ad absurdum niet toegelaten als argument. Bedrijven verplaatsen zich niet van de hak op de tak ineens allemaal van Brussel naar de kust ebn vervolgens naar de ardennen. Bedrijven vestigen zich daar waar de voorwaarden interessant zijn. Een van de factoren is de beschikbaarheid van gepast personeel, zo lijkt me. Als die mensen het niet erg vinden om elke dag in de file te staan gaan die bedrijven zich ook niet bezinnen of het niet verstandig is om toch Brussel te verlaten. De km heffing kan ook een stimulans zijn. Als mensen meer zullen moeten betalen om in Brussel te geraken zullen ze al rapper naar ander werk gaan zoeken. Momenteel is de macht der gewoonte veel te sterk.
                                          Ja maar moeten de mensen nu verhuizen of de bedrijven? Want jouw prachtidee van iedereen te verhuizen naar daar waar er werk is zou natuurlijk de woonkost gigantisch omhoog jagen, dus mensen zouden meer moeten gaan verdienen om dicht bij hun werk te kunnen wonen en dan gaan bedrijven goedkopere locaties zoeken op zoek naar goedkopere werkkrachten en moet iedereen weer verhuizen

                                          En we zijn daar ook echt klaar voor, mijn collega's die in Brussel wonen die moeten geen belachelijke toeren doen om een school of opvang voor hun kinderen te vinden Die staan niet in de file naar Brussel dus die hebben een prachtig leventje, dat gaat toch niet helemaal op hoor

                                          Dat heeft niks met met oude gewoontes of vastgeroestheid van "de mensen" te maken maar met de cultuur in bedrijven en bij de overheid. Als ik van een Amerikaanse CEO te horen krijgen dat de Belgische afdeling in Brussel moet zijn "vlakbij" de luchthaven omdat hij anders te lang moet reizen dan heb ik daar mijn vragen bij. Dat hij sneller in Hasselt is vanop de luchthaven op een doordeweekse dag dan in het hartje van Brussel dat weet die mens blijkbaar niet.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X