Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Leuven => Brussel is al te ver? Dus iedereen moet werk zoeken korter dan 25km van zijn deur vandaan?



    Damn, zo simpel? Stuur snel een brief naar de wetstraat en bel meteen het VTM nieuws op, het fileprobleem is opgelost! Ik ben van mening dat er niet 1 gouden oplossing is...de capaciteit van de weg kan verhoogd worden, valabele alternatieven kunnen voorgesteld worden, werkgevers kunnen telewerken promoten, regionale kantoren openen, het gebruik van de wegen kan gespreid worden, het gebruik kan zelfs ontmoedigd worden. Tolwegen, rekeningrijden, spitsstroken, alles kan en mag van mij! Maar het mag geen onoverkomelijke dreun worden waardoor het voor Jan modaal ineens 3.000,00 EUR gaat kosten om te werken in Brussel vanuit Limburg bijvoorbeeld. Evenmin is zo dat we door rekeningrijden ineens de autostrade gaan opkunnen tegen 120 op cruise control en we de hele rit van Limburg naar Brussel niemand meer gaan zien...die tijden zijn helaas voorbij, we leven niet meer in de jaren '50...Het is gewoon zo dat er een fileprobleem is, dat zal altijd blijven bestaan, wat men ook gaat doen...Het enige wat men kan proberen is het niet te laten verergeren.

    Autorijden is nog nooit zo duur geweest. Altijd is er wel iets dat opslaat. En de TV kan niet aan zonder "olie geraakt op", "olieprijzen stijgen", "meer taks", "verzekeringen worden duurder", "overal file",... en toch blijven we massaal met de auto rijden. Dat is gewoon VRIJHEID, de mens zal met de wagen blijven rijden tot de laatste druppel olie uit de aardkorst geperst is, en daarna zullen we misschien eens serieus beginnen denken aan een alternatief.

    De gedachte dat rekeningrijden, een gratis busabonnement, een betaalparking aan het station, etc, ervoor gaat zorgen dat pépé en mémé niet meer hun Nissan Sunny nemen op maandag ochtend om 0830 om naar de bakker in het dorp te gaan, is lachwekkend. Koning auto is hier om te blijven, en hoeveel busbanen of spitstreinen of rekeningrijden of tolwegen of trajectcontroles er ook komen, toch zullen pépé en mémé blijven rijden. Net zoals Jan, Piet en Pol.

    Mijn werkgever heeft vestigingen in Kleine Brogel, Evere, Leopoldsburg, Sint-Truiden, Aarlen, Marche-en-Famenne, Koksijde, Burcht, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb op 10 jaar al in 5 van die plaatsen gewerkt voor ettelijke maanden tot jaren aan een stuk. Waar moet ik gaan wonen volgens U? Of moet ik een stacaravan kopen en die neerpoten in het midden van het paradeplein, en een draad spannen naar de vlaggemast voor mijne was op te hangen? Daarvoor ga ik niet werken, sorry.

    Vrees dat uw "perfecte en enige oplossing" eerder een onhaalbaar utopie is, dat werkt misschien als ge in het grootste dorp van België woont en ge rond de kaarktoren kunt blijven draaien, maar dat is helaas niet iedereen gegeven.
    Bij uw werkgever valt er nog iets van te zeggen dat zijn werknemers fysiek samen moeten zijn op bepaalde plaatsen. Alhoewel dat uw gazet lezen heel de dag nu ook niet echt een activiteit is om samen te doen

    Maar er zijn zoveel mensen die zich verplaatsen om dan heel de dag een taak uit te voeren die op zijn eigen kan staan. Daarom niet al hun taken, maar zeker een deel van hun taken, maar toch gaan die voltijds naar een plek om daar hun taak te doen. Dat dat nog steeds gebeurd in een wereld die virtueel aan elkaar hangt alsof het een dorp is? Daar heb ik vragen bij. De kost die daar aanhangt is eigenlijk niet te verantwoorden.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Bij uw werkgever valt er nog iets van te zeggen dat zijn werknemers fysiek samen moeten zijn op bepaalde plaatsen. Alhoewel dat uw gazet lezen heel de dag nu ook niet echt een activiteit is om samen te doen
      Bwa, de enige van de gang die met de trein komt, die brengt de Metro mee...en die lezen we dan om de beurt he...
      Mijn Skoda

      Comment


      • er waren mogelijkheden, maar die vertrekken uit belgie.
        ford genk: k denk dat zowat ALLE volk uit de streek kwam, kan me niet voorstellen dat er west vlamingen naar ginder rijden.

        alle bedrijven vestigen zich in grote steden met parkeerproblemen, fileproblemen en dure werknemers, waarom toch. als ze de rekening ook gepresenteerd krijgen van al die firmawagens hun km's, zullen ze misschien overwegen om op een minder drukke plaats te gaan vestigen (lees: goedkoper tarief kmheffing) en dan zal lokale bevolking daar ook gaan werken (=goedkoper uurloon). bij mijn één van mijn vorige jobs voden ze het doodnormaal om mij 3 klanten te geven: 1 oostende, 1 geel, 1luxemburg. ben je direct 750km op een dag op de baan op 7h36. ben ik al men volledige werktijd aan het rijden en heb ik dus nog gene klop gewerkt. dat ZAL eruit gaan met die km heffing en kan ik alleen maar toejuichen. zullen ze tenminste eens een deftige doordachte planning opmaken

        nu woon ik in waregem,en men werkgever heeft een basis is semmerzake (30km), gavere (30km), doornik (45km), ieper (44km), koksijde (72km).... en overal zoeken ze techniekers (mijn functie). welke keuze krijg ik open gesteld: glons (192km) en beauvechain (133km). na een opleiding van 3jaar (sint truiden 160km en peutie 95km) kan ik de eerste 2 jaar NIET van kazerne veranderen.
        ook is er de kans dat ze mijn aanvraag gewoon weigeren de eerste 5-10jaar. als ze ineens beslissen om beauvechain te sluiten en alles naar kleine-brogel en florennes te verhuizen, sta ik daar weer. teken ik binnen de 8jaar af, mag ik de 3jaar opleiding terug betalen (75k€).
        Ik reed in het begin dus met een dodge 5.2V8 (firmawagen kwijt na zovele jaren) naar sint truiden. 80€ LPG (128liter) PER RIT !!!, kon het toen financieel al niet meer trekken. heb nu een golf 2 dieselke. met de huidige voorstellen kan ik dit ook financieel niet meer aan. zit er voor mij niks anders op dan ontslag te geven, bij het ocmw aankloppen en nooit nog gaan werken (immers torenhoge schuldenlast die ik nooit meer kan afbetalen, 200k€ huis, 75k€ terugbetalen opleiding en dan nog melken ze mij ook leeg met water/electriciteit/internet facturen enbelastingen...). ik voel mee met de jeugd, t zal niet makkelijk worden om gemontiveerd te geraken voor een carrière van +30jaar...

        laatst in het nieuws x babys op 10 worden geboren in armoede... t zal er niet op verbeteren
        Last edited by ; 13/02/2014, 19:53.

        Comment


        • Ik denk dat we erbij moeten vermelden dat het personeelbeleid bij Defensie een soep is...en wij, wij zijn de ballekes!

          Goed voorbeeld is mijne buurman...artillerie...altijd in Helchteren gezeten dus. Koopt een huis enkele jaren geleden in Hasselt. Woon-werk ongeveer 20km.

          Hij wordt instructeur in KSOO, Woon-werk nog altijd 20km.

          Ondertussen sluit Helchteren en al de artillerie gaat naar Brasschaat...

          Na 3 jaar "sorry, we willen nieuwe onderrichters." Hij vraagt of hij niet over kan gaan naar het vast kader in KSOO, noppes...Hij vraagt eender wat in Evere want liever Brussel dan Antwerpen (omdat ik de ervaring heb van zowel te pendelen naar Burcht als Evere, en Antwerpen echt een ramp is vergeleken met Evere), noppes...Brasschaat it is! Woon-werk ineens 90km...

          Dus volgens DEpaul moet die mens zijn huis dat hij al 5 jaar aan het renoveren is verkopen, zijn madam die in Hasselt werkt als lerares moet maar ander werk zoeken in Antwerpen, of hij moet ander werk zoeken...allemaal "de macht der gewoonte" he
          Last edited by TooTall; 13/02/2014, 20:08.
          Mijn Skoda

          Comment


          • Hoe ouder je wordt, hoe minder makkelijk je wilt verhuizen en dat is ook ergens normaal dat ne mens zich wil settlen he ... zoals gezegd elke keer je aanpassen aan je nieuwe omgeving-situatie dat wordt je na een tijd ook beu! Niet vergeten wat een administratieve en financiële rompslomp dat ook met zich meebrengt telkens ...

            Comment


            • ik heb mijn huis gekocht, ik zit vollop in de verbouwingen, heb een grote hangaar die VOL zit. ik ga niet ff de andere kant van het land wonen en alles verhuizen. dit is gewoon niet mogelijk.
              niks macht der gewoonte want ik ben zelf 70km van men ma weg gaan wonen. in die streek (ninove, veel te dicht bij brussel) kan ik gewoonweg zelf niks kopen. t is er al veel te duur. kon ik dus 3 wegen uit, West vlaanderen, limburg of naar wallonie. men vrouw zelf woonde 9900km hier vandaan, die is hier ook gesetteld nu.
              ik werkte altijd op de baan vroeger over de hele benelux, dus t maakte toen niet uit waar ik ergens ging wonen. rijden moest ik toch. ik kon ook niet weten dat ik 10jaar later op 130km van mijn werk ging wonen. voor t zelfde woonde ik ergens in tongeren en was mijn basis koksijde geweest.

              ook bedrijven zijn zo onlogisch als het maar zijn kan. iemand van antwerpen stuurden ze naar oostende, en ik uit kortrijk mocht naar bree rijden. week erna mocht ik naar antwerpen, en die van antwerpen mocht naar luxemburg rijden...
              naar de gewone werkmens kijken ze gewoon niet om... hopelijk komt daar ook verbetering in. ik heb 10jaar op de baan gewerkt en dik +100k km/jaar gedaan. als je dit nog maar aan 5ct/km rekent mocht ik zowat 20% van mijn brutoloon al afgeven. de prijzen zijn TOTAAL overdreven. als ze dit enigsinds normaal zouden invoeren, zou het misschien nog lukken. 50€ extra betalen/jaar voor een persoon valt goed te doen. dit voelt een persoon niet. de overheid krijgt er dan wel een pak extra inkomsten bij over heel belgie gekeken.
              als ze daarbij ELK voertuig zo gaan belasten (ook buitenlanders), is het volgens mij haalbaar

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                Pardon?
                Op welke uren passeer jij daar dan?
                Overdag, ale in Tienen kom ik niet zo vaak, maar in Landen wel.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                  Uiteraard. Men zou in gans Europa 1 prijs moeten hebben. Ongeacht de plaats, het type brandstof (diesel/bezin/lpg/electriciteit/...) of het moment.
                  Uiteraard zou men ook keihard moeten toezien op illegale brandstoffen, want de handel daarin zou zeer lucratief zijn.
                  vandaag nog een collega werk ik als student/interimer af en toe dagje bij werk aan het stoefen hoe hij met zijn ibiza al 440.000 km had gereden op 8 jaar op mazout.. nooit controle gehad en blijkbaar zei hij dat je bij eerste controle zelfs geen hoge boete krijgt (sowieso niet hoog genoeg om de winst van 440.000 km aan 1/3 van de prijs te rijden goed te maken).

                  walgelijk.. ik begrijp niet dat er zo weinig controle op is. in brussel rijd volgnes mij de helft in de miserie wijken (bij mij dus :-)) op mazout, anders verklaar ik niet waarom die allemaal met hun dikke diesels als stadwagen blijven rijden voor mini afstandjes.

                  Comment


                  • eerste keer is minstens 550€ boete, 2de keer nemen ze aan dat ge de hele tijd al op rode reed en krijgt ge dus een boete waar ge U kunt tegen zeggen.

                    voor de rest: gewone diesel staat 1,29€ hier in waregem en diesel is zo een 0,86€. daarbij laat die kleurstof overal sporen na en zijt ge daarna dus altijd pakbaar, ook al rijd ge niet meer op rode diesel.
                    om die 550€ uit te sparen moet je dus al 1279liter op rode rijden of een 30 000km. de kans dat je gepakt wordt is dan ook heel klein maar bestaat wel.
                    als ze een 2de tank vinden waardoor je een poging doet om de douane te misleiden, krijg je al een boete van 5000€. dit komt dus overeen met 300 000km rijden.

                    als ze uwe vriend pakken, en ze vinden bewijzen dat die nooit witte tankte, kunnen ze aannemen dat die 400 000km op rode rijd en dan gaan ze een boete maken die de accijnzen van 400 000km aan xx liter verbruik zou geweest zijn.
                    ze gaan aan je vriend vragen voor bewijzen dat die ooit witte heeft getankt. bv via briefjes van het tankstation, uittreksel van de bank dat je tankte met bankkaart.... kan die zo NIKS voorleggen van die 400k km, dan zal die dokken, VEEL dokken.

                    ik was dat ook van plan, grote subwoofer in de koffer, in die sub een rode mazouttank. de leidingen van die sub naar motorruimte zouden ze kunnen miszien als voedingskabels voor je versterker. maar die 5000€ boete was er iets teveel aan...

                    vooral goe slim van uwe collega om dat overal te gaan verkondigen...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      eerste keer is minstens 550€ boete, 2de keer nemen ze aan dat ge de hele tijd al op rode reed en krijgt ge dus een boete waar ge U kunt tegen zeggen.

                      voor de rest: gewone diesel staat 1,29€ hier in waregem en diesel is zo een 0,86€. daarbij laat die kleurstof overal sporen na en zijt ge daarna dus altijd pakbaar, ook al rijd ge niet meer op rode diesel.
                      om die 550€ uit te sparen moet je dus al 1279liter op rode rijden of een 30 000km. de kans dat je gepakt wordt is dan ook heel klein maar bestaat wel.
                      als ze een 2de tank vinden waardoor je een poging doet om de douane te misleiden, krijg je al een boete van 5000€. dit komt dus overeen met 300 000km rijden.

                      als ze uwe vriend pakken, en ze vinden bewijzen dat die nooit witte tankte, kunnen ze aannemen dat die 400 000km op rode rijd en dan gaan ze een boete maken die de accijnzen van 400 000km aan xx liter verbruik zou geweest zijn.
                      ze gaan aan je vriend vragen voor bewijzen dat die ooit witte heeft getankt. bv via briefjes van het tankstation, uittreksel van de bank dat je tankte met bankkaart.... kan die zo NIKS voorleggen van die 400k km, dan zal die dokken, VEEL dokken.

                      ik was dat ook van plan, grote subwoofer in de koffer, in die sub een rode mazouttank. de leidingen van die sub naar motorruimte zouden ze kunnen miszien als voedingskabels voor je versterker. maar die 5000€ boete was er iets teveel aan...

                      vooral goe slim van uwe collega om dat overal te gaan verkondigen...

                      ik hoop dat ze hem pakken, walg daarvan (zeker gene vriend hoor). wist wel niet dat het verschil niet zo groot was.
                      heel dom van mijn collega idd.. maar ja fabriek, ik werk er ook maar als student, vaak zit er zeer verstandig en handig volk maar er zitten van tijd ook paar van die gevallen bij.. hij heeft chance dat ik geen verzuurde kerel ben die gaat klikken.
                      in ieder geval hij rijd er al lang zo mee maar heeft nieuwe auto binnenkort dus dan is die boete weer niet veel als uw kilometrage laag is.. spijtig.

                      en dat pakken ja... ik heb nog nooit controle gezien bij kleine gezinswagens hoor, echt niet. spijtig, mogen ze meer doen.

                      Comment


                      • Wat jaren geleden was er bij ons ene int straat die vaten rode diesel in zijn garagebox had staan. En regelmatig zag je dat die dat met zo'n handpomp overpompte naar in zijn auto. Af en toe ook kennissen of familie van hem die bij hem gewoon kwamen tanken. Heeft toch een tijd geduurd eer de flikken de boel in beslag zijn komen nemen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Moeten ze ook zo ver stappen om te gaan roken?
                          Er zullen wel rokerszones zijn denk ik op de "campus". Er staat daar wel een hokje op de parking vlak naast de ingang en dat staat wel altijd goed vol met rokers, maar er zullen nog wel zo'n hokjes zijn op de terreinen zelf denk ik. Nog niet echt op gelet, en ik ben ook nog niet heel de campus rond geweest ik zal volgende week er eens op letten


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                            Ik denk dat we erbij moeten vermelden dat het personeelbeleid bij Defensie een soep is...en wij, wij zijn de ballekes!

                            Goed voorbeeld is mijne buurman...artillerie...altijd in Helchteren gezeten dus. Koopt een huis enkele jaren geleden in Hasselt. Woon-werk ongeveer 20km.

                            Hij wordt instructeur in KSOO, Woon-werk nog altijd 20km.

                            Ondertussen sluit Helchteren en al de artillerie gaat naar Brasschaat...

                            Na 3 jaar "sorry, we willen nieuwe onderrichters." Hij vraagt of hij niet over kan gaan naar het vast kader in KSOO, noppes...Hij vraagt eender wat in Evere want liever Brussel dan Antwerpen (omdat ik de ervaring heb van zowel te pendelen naar Burcht als Evere, en Antwerpen echt een ramp is vergeleken met Evere), noppes...Brasschaat it is! Woon-werk ineens 90km...

                            Dus volgens DEpaul moet die mens zijn huis dat hij al 5 jaar aan het renoveren is verkopen, zijn madam die in Hasselt werkt als lerares moet maar ander werk zoeken in Antwerpen, of hij moet ander werk zoeken...allemaal "de macht der gewoonte" he
                            in andere landen totaal geen probleem dat mensen na een paar jaar, door loopbaanverandering, ... gaan verhuizen
                            maar hier is de STAAT zo inhalig dat ze iedere keer weer MEER dan 10% happen bij een verkoop, aankoop, dus iedereen probeert NIET van eigendom te veranderen als het enigzins haalbaar is
                            + ook het feit dat bouwgrond (en ook woningen) exponentieel stijgen in prijs

                            Comment


                            • In andere landen zijn de afstanden gewoon ook veeeel groter waardoor verhuizen gewoon noodzakelijk word.
                              Trouwens vaak blijven ze wel gewoon op dezelfde plaats wonen, maar gaan ze voor de werkweek in een studioke of appartementje in de buurt van hun werk wonen.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                In andere landen zijn de afstanden gewoon ook veeeel groter waardoor verhuizen gewoon noodzakelijk word.
                                Trouwens vaak blijven ze wel gewoon op dezelfde plaats wonen, maar gaan ze voor de werkweek in een studioke of appartementje in de buurt van hun werk wonen.
                                wat zou de gemiddelde kost van een simpel studioke all in zijn, puur voor 1 persoon, rond de 600 lets say? ik zou dat 10 keer liever hebben vlak bij mijn werk om de dagen dat het verkeer strop zit of lange dagen maak of gewoon als het echt ver is ma-di-woe-do sowieso te overnachten (uiteraard, wanneer je familie met kids enzo is dat weer een ander probleem ma niet iedereen zit in dat geval). maarja... een studioke betalen voor je werknemer is geen fiscaal voordelig concept, belgie gaat natuurlijk alleen bedrijfswagen relatief gezien fiscaal interessant maken, waardoor dat wel word gegeven. als je gewoon meer nettoloon krijg zouden sowieso meer mensen voor alternatieven kiezen kwestie van woonlocatie of mobiliteitskeuzen.

                                maar zelfs als het fiscaal voordeel behoud zouden alternatieven daaromtrent dezelfde voordelen moeten genieten vind ik.

                                wat kost een gemiddelde leasing aan een bedrijf inclusief tankkaart kost (snel paar honderd euro per maand), zal toch ook snel richting 1000 per maand gaan gok ik.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                  in andere landen totaal geen probleem dat mensen na een paar jaar, door loopbaanverandering, ... gaan verhuizen
                                  maar hier is de STAAT zo inhalig dat ze iedere keer weer MEER dan 10% happen bij een verkoop, aankoop, dus iedereen probeert NIET van eigendom te veranderen als het enigzins haalbaar is
                                  + ook het feit dat bouwgrond (en ook woningen) exponentieel stijgen in prijs
                                  totally! heeft inderdaad serieuze impact op de woonmobiliteit van de belg. dat de woningen stijgen in prijs is op zich geen probleem, als je al iets bezit zal dat min of meer evenredig gestegen zijn, en als je nog niets bezit huur je en kan je ook makkelijk verhuizen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                    wat zou de gemiddelde kost van een simpel studioke all in zijn, puur voor 1 persoon, rond de 600 lets say? ik zou dat 10 keer liever hebben vlak bij mijn werk om de dagen dat het verkeer strop zit of lange dagen maak of gewoon als het echt ver is ma-di-woe-do sowieso te overnachten (uiteraard, wanneer je familie met kids enzo is dat weer een ander probleem ma niet iedereen zit in dat geval). maarja... een studioke betalen voor je werknemer is geen fiscaal voordelig concept, belgie gaat natuurlijk alleen bedrijfswagen relatief gezien fiscaal interessant maken, waardoor dat wel word gegeven. als je gewoon meer nettoloon krijg zouden sowieso meer mensen voor alternatieven kiezen kwestie van woonlocatie of mobiliteitskeuzen.

                                    maar zelfs als het fiscaal voordeel behoud zouden alternatieven daaromtrent dezelfde voordelen moeten genieten vind ik.

                                    wat kost een gemiddelde leasing aan een bedrijf inclusief tankkaart kost (snel paar honderd euro per maand), zal toch ook snel richting 1000 per maand gaan gok ik.
                                    Familie van mij heeft jaren in Luxemburg gewerkt (bij IBM), hij bleef daar toen ook voor de week in een studioke net om de hoek bij zen werk.
                                    Dat is ondertussen al bijna 20 jaar geleden waar ik nu van spreek, en die man heeft ook vrouw en kinderen.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Kijk hé mannekes als ze dit zo zwart wit willen doorvoeren dan denk ik dat het echt eens tijd wordt dat ALLE ACTIEVE WERKENDE mensen de boel eens lam leggen of je ambtenaar, werknemer, kleine zelfstandige of werkgever zijt. 'k Hoop dat dan ieder van 1 van die 4 groepen snapt dat we SAMEN gaan moeten afdwingen dat er op een rechtvaardige manier belast wordt in de juiste verhoudingen en dat vooral de TAMZAKKEN die nooit een klop gedaan hebben het best met wat minder kunnen doen en er eerder geld moet vrij gemaakt worden voor a) De mensen die er niet aan kunnen doen dat ze werkloos zijn door ziekte, handicap, zieke en/of gehandicapte kinderen en b) Adem ruimte voor de personen die willen werken, die iets willen in het leven en die tijdens en na hun loopbaan recht hebben op een sociaal vangnet.

                                      Saneer het politiek apparaat zorg voor een transparant zorgsysteem en OCMW dat efficiënt zijn middelen kan inzetten.

                                      Beste vakbonden focus je aub eens op uw werkende leden inplaats van de profiteurs verder te kunnen laten profiteren in alle comfort.
                                      Last edited by Alfa-Beemer; 17/02/2014, 13:59.
                                      U hoeft dit niet te lezen.

                                      Comment


                                      • 100% met je recht voor de raap tekst. Maar dat durft blijkbaar niemand echt eens zeggen op het hoogste niveau. Je analyse is eentje die heel veel mensen delen ....

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                          Beste vakbonden focus je aub eens op uw werkende leden inplaats van de profiteurs verder te kunnen laten profiteren in alle comfort.
                                          Onlangs gehoord dat de vakbonden bij een van mijn klanten het thuiswerken tegenhouden omdat ze daar een compensatie voor willen ... ah ja, want dan verstookt ge gas en elentriek thuis ...
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X