Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat moet je daarop zeggen. Mensen die zoiets een goed idee vinden hebben vrees ik nog weinig voeling met de realiteit.
    U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Onlangs gehoord dat de vakbonden bij een van mijn klanten het thuiswerken tegenhouden omdat ze daar een compensatie voor willen ... ah ja, want dan verstookt ge gas en elentriek thuis ...

Comment

Onlangs gehoord dat de vakbonden bij een van mijn klanten het thuiswerken tegenhouden omdat ze daar een compensatie voor willen ... ah ja, want dan verstookt ge gas en elentriek thuis ...
        ik ben echt geen provocateur en normaal gezien altijd beleefd en correct op fora maar echt....

SCHIIIIJJJJTT vakbonden

Comment

• en na die kmheffing zal de vakbond staan zagen om meer homeworking te krijgen.

vakbonden waren 50jaar terug misschien nodig, maar tegenwoordig werken ze gewoon overal tegen. een bedrijf mag niks meer en de werknemers hebben alles te zeggen. je moet zo de laatste jaren van een bedrijf eens kijken. eerst staken wegens te weinig personeel en teveel werk, jaar erna staken omdat de werkdruk zakt en het bedrijf mensen moet ontslaan om te overleven, daarna weer staken voor een andere reden... en daarna het bedrijf dicht of weg

Comment

• Stel dat het rekeningrijden er ooit komt, ik zeg wel stel:

Hoe gaan ze dan in al die auto's die hier in België op de baan zijn zo'n kaske inbouwen? Ik vraag het mij gewoon af, bij nieuwe auto's zou het nog fabrieks-af erin gemonteerd kunnen worden, maar al die bestaande auto's? En dan tel ik nog niet eens al die uitgeschreven auto's mee die ergens staan te wachten. Dat alleen al zie ik niet echt goed komen in dit Belgenlandje (ze kunnen er nu nog niet eens voor zorgen dat iedereen zijn verkeersbelasting betaald)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
              Stel dat het rekeningrijden er ooit komt, ik zeg wel stel:

Hoe gaan ze dan in al die auto's die hier in België op de baan zijn zo'n kaske inbouwen? Ik vraag het mij gewoon af, bij nieuwe auto's zou het nog fabrieks-af erin gemonteerd kunnen worden, maar al die bestaande auto's? En dan tel ik nog niet eens al die uitgeschreven auto's mee die ergens staan te wachten. Dat alleen al zie ik niet echt goed komen in dit Belgenlandje (ze kunnen er nu nog niet eens voor zorgen dat iedereen zijn verkeersbelasting betaald)

Gewoon nummerplaatherkenning...systeem is wel vrij duur om te zetten dus zal er zowiezo niet snel komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                Gewoon nummerplaatherkenning...systeem is wel vrij duur om te zetten dus zal er zowiezo niet snel komen.
                De kostprijs verdient zichzelf terug door de belasting. En daarmee heb je dus meteen het grootste minpunt van eht systeem te pakken. De opbrengst is geen echte opbrengst, het merdendeel zal nodig zijn voor de aankoop en onderhoud van de infrastructuur. Dus de illusie dat we er beter wagen van gaan krijgen, berg die maar op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                  in andere landen totaal geen probleem dat mensen na een paar jaar, door loopbaanverandering, ... gaan verhuizen
                  maar hier is de STAAT zo inhalig dat ze iedere keer weer MEER dan 10% happen bij een verkoop, aankoop, dus iedereen probeert NIET van eigendom te veranderen als het enigzins haalbaar is
                  + ook het feit dat bouwgrond (en ook woningen) exponentieel stijgen in prijs
                  Goed punt, km heffing pas doorvoeren als de staat ook de registratierechten afschaft. Greedy bastards.

Comment

• Een paar bedenkingen als oldtimerliefhebber :

Vele oldies staan op 6volt....
                    Indien de km-heffing er komt, moeten we dan nog steeds tol betalen in bepaalde tunnels? (da's dan een dubbele taks)....
                    Zullen de oldtimers gespaard worden, en indien ja, welke oldtimer dan?? Elk voertuig ouder dan 25, of enkel als men een o-plaat bezit??....

Comment

• waar ik vooral aan denk. alle autos in belgie zijn al ingeschreven en hebben inschrijftax betaald. en nu gaan ze dit ineens afschaffen en km heffing invoeren.
                      probleem is dus dat die autos WEL al die inschrijftax betaald hebben, gaan ze dit dan terug betalen? alsook de wegenbelasting?

Comment

• Wat denkt ge nu zelf? Vadertje staat gaat geld dat al geïnd is echt niet terugbetalen hoor.

Comment

• gaat niemand aanvaarden hé.
                          -stel iemand betaald net zijn jaar wegenbelasting nu en dat is 300-500€. een maand later komen ze af dat ze het systeem afschaffen en mag die NOG eens dit jaar voor zijn km's betalen ook.
                          -stel nr 2 koopt een auto op autosalon, wordt geleverd en die schrijft die in en betaald 1000€ inschrijving. betaald ook ineens zijn jaar wegenbelasting van 400€ en krijgt een maand later t zelfde te horen van hierboven.
                          -een derde persoon koopt een dikke bak voor zijn vrouw, en die rijd 5000km/jaar. schrijft die just op de goeie moment in, geen inschrijving, geen wegenbelasting en die rijd amper in de spits of grote steden. betaald bijna niks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            waar ik vooral aan denk. alle autos in belgie zijn al ingeschreven en hebben inschrijftax betaald. en nu gaan ze dit ineens afschaffen en km heffing invoeren.
                            probleem is dus dat die autos WEL al die inschrijftax betaald hebben, gaan ze dit dan terug betalen? alsook de wegenbelasting?
                            Zo mooi is het leven niet (toch zeker niet in België)
                            BMW E61 525d LCI '09
                            Suzuki Bandit 1250NA /07
                            Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje Bekijk Berichten
                              Een paar bedenkingen als oldtimerliefhebber :

Vele oldies staan op 6volt....
                              Indien de km-heffing er komt, moeten we dan nog steeds tol betalen in bepaalde tunnels? (da's dan een dubbele taks)....
                              Zullen de oldtimers gespaard worden, en indien ja, welke oldtimer dan?? Elk voertuig ouder dan 25, of enkel als men een o-plaat bezit??....
                              Waarom zou een oldtimer gespaard moeten blijven? Iedereen gelijk voor de wet. En eindelijk ook al dat gezever over de LV weg. Een kilometer rijden = een kilometer betalen. Oldtimer, SUV of omgebouwde sportbreak als LV, sportwagen, luxe limousine of verroeste rammelbak = allemaal hetzelfde.

Als ze en ik zeg duidelijk als ze de BIV en jaarlijkse rijtax laten vallen en niet aan de accijnzen van benzine en diesel komen (geen verhogingen dus) dan vind ik persoonlijk het rekeningrijden een veel eerlijkere zaak dan nu hun taxen. Dus ja ik ben voorstander op voorwaarde dat het eerlijk gaat gebeuren (maar helaas dat is ook een utopie).

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                              waar ik vooral aan denk. alle autos in belgie zijn al ingeschreven en hebben inschrijftax betaald. en nu gaan ze dit ineens afschaffen en km heffing invoeren.
                              Is toch al gebeurd met de BIV. Wagen inschrijven op 31/12 was enkele duizenden euro's, dezelfde wagen inschrijven vanaf 01/01 was nog enkele honderden euro's. Of een wagen vandaag inschrijven en morgen terug uitschrijven = volle pot BIV zonder discussie. Of zie het verhaal VAA. Dat werd ook zonder te waarschuwen ineens veranderd met alle heisa en het dumpen van veel dure bedrijfswagens als gevolg. Het gaat simpelweg veel geld kosten. En iedereen heeft dan de keuze : betalen of nummerplaten van de wagen en doek erover.

Ik denk wel dat er veel bedrijven voor een serieuze wijziging staan : een wagen op LV is voor 100% fiscaal aftrekbaar. Als dit blijft zal dus waarschijnlijk ook de kilometervergoeding 100% fiscaal aftrekbaar worden. Ik zie dan een stijgende verkoop van milieuvriendelijke wagens/breaks die op LV kunnen gezet worden. Geen bmw/audi/mercerdes meer maar allemaal een peugeot partner of citroën berlingo.
                              Last edited by ; 21/02/2014, 10:15.

Comment

• kunnen ze direct overstappen naar een persoonlijke plaat hé.
                                1 nr plaat per persoon, die betaald km vergoeding en kan die op zoveel autos zetten als die wil (immers toch geen inschrijving en tax per auto meer)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  kunnen ze direct overstappen naar een persoonlijke plaat hé.
                                  1 nr plaat per persoon, die betaald km vergoeding en kan die op zoveel autos zetten als die wil (immers toch geen inschrijving en tax per auto meer)
                                  Daar zou ik direct akkoord mee gaan

Comment

• Ik bedoelde feitelijk meer de oldtimers die gebruikt worden om naar meeting te gaan, dat is onze hobby.
                                    Indien je moet betalen om je te verplaatsen naar een bijeenkomst (en er zijn er velen, tijdens de zomer) van oldies, dan zullen velen dat niet meer doen, want de meesten rijden al op 10L op 100, dusja...
                                    Met de regeling van één plaat per persoon zou ik ook minder last hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Denkt gij nu echt dat wij tamme vlamingen gaan staken of protesteren tegen deze maatregelen?
                                      Dat zal niet, omdat er veel teveel mensen rondrijden met (voor hun te dure auto)leningen en die daardoor zoveel kosten dat ze slaaf van de bank zijn ,staken of solidair zijn kunnen ze dus niet meer ...dan komt de deurwaarder ! ,dat zijn dan gewoonlijk ook diezelfde mensen die een doordachte aankoop van een budgetauto afdoen als iets voor losers ...de wereld op zijn kop.
                                      Die kilometer heffing zou enkel juist zijn indien men zowel de rijtaks als de accijnzen op brandstof (gedeeltelijk) zou afschaffen,iedereen die rijdt betaalt dan het juiste bedrag,en buitenlandse voertuigen een vignet eerlijker kan niet.
                                      Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                                      My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

Belachelijk ,en ineens ook de km vergoeding,bedrijfwagens en verplaatsingskosten afschaffen , dat zou al veel besparen voor onze bedrijven en de loonkost wat temperen ... ;-)
                                        Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                                        My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

Working...
                                        X