Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
    Wat gaan ze voor de werkende mens doen, die met hun privé wagen iedere dag 130km woon-werk km's afleggen ?
    Die moeten de bus nemen. Allez, de bussen die tegen dan nog zullen rijden, gezien alle besparingen lol.

    Elke dure studie die ze in het verleden al hebben uitgevoerd wees op een veel duurdere belasting voor mensen die woon werkverkeer doen. Het was bijna nooit voordeliger. Behalve voor gepensioneerden en werklozen. Maar Weyts gaat NOG EENS een studie bestellen.

    Comment


    • wel, ipv de treinen die staken, mogen de woon-werk verkeer RIJDERS eens gaan staken. bv allemaal naar brussel gaan en daar files gaan veroorzaken.... hmmm, dat doen ze nu ook al.

      er is gewoonweg teveel volk op de baan, en ze gaan er iets moeten aan doen. iedereen neemt veel te snel de auto. gelijk wat ze doen, het gaat voor km'rijders altijd te duur uitkomen. ofwel in brandstof, ofwel in km vergoeding.
      maar als ze zulke kosten gaan invoeren, moet er een alternatief zijn. en dat is er niet.

      ik pak het OV en heb me ENORM ge-ergerd deze week, maandag neem ik weer es de auto

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Generaal Weyts van de Grote Partij wil de kmheffing alsnog doordrukken. "we moeten dat gewoon doen" zegt hij. Het is van moeten jongen.

        Weyts (nva) die gans het land vol trajectcontrole wil hangen gaat nu ook nog elke km die we afleggen registreren en belasten.

        De motor van de vooruitgang. De motor zal bij velen ietsje langer stilstaan op de oprit.
        Tijd om wat meer de camionet vanhet werk te 'tjsoepen'!

        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        wel, ipv de treinen die staken, mogen de woon-werk verkeer RIJDERS eens gaan staken. bv allemaal naar brussel gaan en daar files gaan veroorzaken.... hmmm, dat doen ze nu ook al.
        'T is erg met het openbaar vervoer.
        Gisteren eens gekeken, om van Buggenhout naar Zele te geraken (15 km met de wagen, 20 minuutjes) duurt het met de trein maar liefst 75 minuten!!!
        Van Buggenhout naar Dendermonde een paar minuten met de trein, dan daar 59 minuten wachten (écht waar!!) en dan verder naar Zele voor een paar minuten...

        Ja ja, ze gingen hun schema's verbeteren
        Welk kalf haalt het in zijn hoofd om iemand ergens 59 minuten te laten wachten... En vanuit Dendermonde is dat zelfs de richting naar Antwerpen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
          'T is erg met het openbaar vervoer.
          Gisteren eens gekeken, om van Buggenhout naar Zele te geraken (15 km met de wagen, 20 minuutjes) duurt het met de trein maar liefst 75 minuten!!!
          Van Buggenhout naar Dendermonde een paar minuten met de trein, dan daar 59 minuten wachten (écht waar!!) en dan verder naar Zele voor een paar minuten...

          Ja ja, ze gingen hun schema's verbeteren
          Welk kalf haalt het in zijn hoofd om iemand ergens 59 minuten te laten wachten... En vanuit Dendermonde is dat zelfs de richting naar Antwerpen.
          Ge kunt moeilijk voor iedereen goed doen hé. Je kiest er ook net twee mini stations uit

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
            Ge kunt moeilijk voor iedereen goed doen hé. Je kiest er ook net twee mini stations uit
            Dendermonde is nu ook wel niet zo mini hé, tenzij ge 9 sporen mini vind

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
              Ge kunt moeilijk voor iedereen goed doen hé. Je kiest er ook net twee mini stations uit
              waregem-leuven, vroeger ging die over mechelen, of overstappen via een andere naar brussel. nu rijden ze allemaal naar brussel.
              5:27 naar welkenreadt stopt in leuven, 6:27, 7:27,8:27.... allemaal hetzelfde.
              ik neem de 4:27 want moet om 7:00 op het werk geraken. voor de één of andere manier rijd die trein NIET naar leuven, maar gaat die van brussel noord naar schaarbeek (waar ALLE andere 27na treinen NOOIT stoppen) en stopt daar gewoon. geen aansluiting naar leuven om op tijd op me werk te geraken.
              af en toe werkt ik mee op een boekenfestijn in mechelen en kon ik dezelfde trein nemen met mijn werk abbonement (diegene die over mechelen rijd). dat mag ik nu NIET meer.
              ik moet nu naar brussel gaan, daar een ticket kopen (9€ heen en terug) om naar mechelen te gaan. en dit terwijl er uit gent een rechtstreekse naar mechelen rijd. ik kan ook een ticket van gent naar mechelen kopen (18€ heen en terug). ipv 55min onderweg zijn dat er nu 1h40. voor minder dan 12€ aan diesel kan ik op en af rijden met de auto en 1rit duurt 1:20min.
              nog 4maand en t is definitief gedaan met de trein. ik doe nu de zomer nog uit met de fiets van leuven naar beauvechain (18,5km enkel).

              als ze die kmheffing gaan invoeren, zal dat resulteren dat ik NIET meer in mechelen ga werken. want ik ga amper nog iets overhebben aan loon dan. dit resulteerd dan dat er voor mij op die week ook geen bedrijfsverheffing meer wordt betaald, geen brandstof die ik verbruikt hebt (acijnzen voor de staat)
              Last edited by ; 16/05/2015, 09:57.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                Tijd om wat meer de camionet vanhet werk te 'tjsoepen'!



                'T is erg met het openbaar vervoer.
                Gisteren eens gekeken, om van Buggenhout naar Zele te geraken (15 km met de wagen, 20 minuutjes) duurt het met de trein maar liefst 75 minuten!!!
                Van Buggenhout naar Dendermonde een paar minuten met de trein, dan daar 59 minuten wachten (écht waar!!) en dan verder naar Zele voor een paar minuten...

                Ja ja, ze gingen hun schema's verbeteren
                Welk kalf haalt het in zijn hoofd om iemand ergens 59 minuten te laten wachten... En vanuit Dendermonde is dat zelfs de richting naar Antwerpen.
                Pak voor 15km je fiets.
                30-35 minuutjes rijden als je een beetje conditie hebt.
                En je krijgt er normaal nog geld voor.
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Pak voor 15km je fiets.
                  30-35 minuutjes rijden als je een beetje conditie hebt.
                  En je krijgt er normaal nog geld voor.
                  Ik moet de trein niet nemen, maar m'n schoonzus wel die geen rijbewijs heeft en door omstandigheden héél moeilijk zo ver kan fietsen
                  Enneuh, stel dat ik het was (schilder, hangar is gesitueerd in Buggenhout), dan nodig ik u uit om een 3 delige werkkoffer stabiel op m'n fiets te krijgen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                    Dendermonde is nu ook wel niet zo mini hé, tenzij ge 9 sporen mini vind
                    Gaat niet over Dendermonde, maar Buggenhout en Zele. Enkel de stoptreinen stoppen daar gok ik. Dat is er meestal maar 1 per uur Als je zou kijken hoeveel treinen er rechtstreeks gaan van Dendermonde naar Antwerpen of de andere eindbestemming dan zullen dat er wel meer zijn denk ik.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                      Gaat niet over Dendermonde, maar Buggenhout en Zele. Enkel de stoptreinen stoppen daar gok ik. Dat is er meestal maar 1 per uur Als je zou kijken hoeveel treinen er rechtstreeks gaan van Dendermonde naar Antwerpen of de andere eindbestemming dan zullen dat er wel meer zijn denk ik.
                      Elke trein vanuit D'monde naar Antwerpen stopt in Zele en Lokeren (waar je moet overstappen)
                      Zijn er in de week 3 per uur, in het weekend 1.

                      Zele

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                        Elke trein vanuit D'monde naar Antwerpen stopt in Zele en Lokeren (waar je moet overstappen)
                        Zijn er in de week 3 per uur, in het weekend 1.
                        Wist ik niet, 3 is toch echt al goed? Dan heb je gewoon pech dat die overschakeling zo kut valt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                          Wist ik niet, 3 is toch echt al goed? Dan heb je gewoon pech dat die overschakeling zo kut valt.
                          Inderdaad, 3 is goed, enkel de omschakeling trekt op geen ballen. Waarschijnlijk zal het voor de grote steden wel verbetert zijn, maar vanuit mijn standpunt heb ik daar niets aan, en is er in mijn ogen geen verbetering, om kort door de bocht te gaan.
                          Toen ik nog naar m'n vriendin ging in Buggenhout met de trein en ik geen wagen had (wel al bijna 5 jaar geleden) had ik exact 2 minuten de tijd om over te stappen in Dendermonde naar Zele
                          Soms een droom aangezien ik zeer snel thuis was, maar het viel veel voor dat de trein van Buggenhout een paar minuten vertraging had, en ik dan een uur mocht kamperen in Dendermonde.
                          Het is gewoon triestig om te zien hoe er op die 5 jaar dus nauwelijks verbeteringen zijn.

                          En om dan terug ontopic te komen, het openbaar vervoer is soms verre van een alternatief voor mensen die veel woon-werk km's moeten doen...
                          Aléja, verplaatsingen tijdens de spits in BE zijn sowieso al idioot.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                            Pak voor 15km je fiets.
                            30-35 minuutjes rijden als je een beetje conditie hebt.
                            En je krijgt er normaal nog geld voor.
                            dan heb je toch vreselijk conditie. ik moet 18,5km rijden, en de BESTE tijd die ik gehaald heb ik 36min (gemiddelde snelheid van 27,5km/h) en dan VLAM ik door met wind achter. gemiddeld is het toch 42-55min hoor. ik rijd zo een 600km/maand voor woon-werk verkeer, t is dus niet dat ik geen conditie heb.
                            gemiddelde snelheid ligt zo rond de 22-25km/h en das al behoorlijk. ik spreek dan wel met normale kledij, uwe rugzak met boterhammekes en water voor het werk mee, normale dagelijkse fiets voor zon en regenweer. en niet ff met de koersvelo met uw koerspakske een toerke rijden
                            Last edited by ; 16/05/2015, 10:47.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                              Wat gaan ze voor de werkende mens doen, die met hun privé wagen iedere dag 130km woon-werk km's afleggen ?
                              Het voordeel daarvan is dat alle weggebruikers dan tenminste betalen, ipv enkel de Belg vandaag. Enkel een vignet voor buitenlanders kan niet denk ik, wegens discriminatie. Maar dit in combinatie met verlaging verkeersbelasting vind ik goed.

                              Voor wie elke dag in centrum van een grootstad moet zijn, zullen heel wat bedrijven wel tussen komen in de kost. Dat gebeurt nu ook met bv tol aan Liefkenshoek- en Westerscheldetunnel.

                              Voor sommigen hangt er misschien wel een nadeel aan vast, maar voor de maatschappij is dit een dikke plus, indien goed uitgevoerd natuurlijk. Transporteconomen pleiten hier al 30 jaar voor. Er is alleen nog nooit de politieke moed voor geweest...

                              Comment


                              • Ik vind het vooral schattig dat de sossen, die 30 jaar inde regering zaten, nu zitten te kakken dat het niet kan en blabla.

                                zelf doen ze ook genne kak voor de werkende mens. De professionele doppers, die varen er altijd bij.


                                als ze dit doorvoeren is dat politieke zelfmoord, de media zal de regering afbreken en de mensen weer brainwashen en de sossen oid komen aan de macht. Dan is het gedaan met België en worden we een 3e wereldland.


                                moesten ze dit invoeren ipv de taksen, dat lijkt me logischer.

                                zelfde met het kindergeld, moord en brand dat dat wordt aangepast. Maar het systeem kan gewoon zo niet voort en er moet door iedereen ingebonden worden.
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • Ik doe 19km, met de koersfiets, rugzakje met boterhammen en verse kleren. En dat zo'n 2 (winter) tot 4 (zomer) maal per week. Ik doet daar tussen de 35 & 40 minuten over normaal. Vorig jaar 4000 km woon werk verkeer gefietst. 640 fietsvergoeding + ca. 400 euro benzine uitgespaard. Het is even organiseren, dat klopt en vroeger opstaan. En op het werk even snel opfrissen natuurlijk

                                  Ik begrijp ook wel dat dat niet voor iedereen haalbaar is, maar het gemak waarmee we de auto nemen is echt ontstellend. En maar zeuren dat het zooo duur is. En dat er te veel files zijn.
                                  Ik haal even het cliché der clichés boven: "Verander de wereld, start bij jezelf".
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                    Ik moet de trein niet nemen, maar m'n schoonzus wel die geen rijbewijs heeft en door omstandigheden héél moeilijk zo ver kan fietsen
                                    Enneuh, stel dat ik het was (schilder, hangar is gesitueerd in Buggenhout), dan nodig ik u uit om een 3 delige werkkoffer stabiel op m'n fiets te krijgen


                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      Ik doe 19km, met de koersfiets, rugzakje met boterhammen en verse kleren. En dat zo'n 2 (winter) tot 4 (zomer) maal per week. Ik doet daar tussen de 35 & 40 minuten over normaal. Vorig jaar 4000 km woon werk verkeer gefietst. 640 fietsvergoeding + ca. 400 euro benzine uitgespaard.
                                      Ik haal even het cliché der clichés boven: "Verander de wereld, start bij jezelf".
                                      ik ga 5dagen/week met de fiets naar het werk in de winter en 5dagen/week in de zomer. ik doe zo een 7-8000km/jaar met de fiets (banden en kettingen dat ik verslijt, niet normaal. sinds september nieuwe banden gelegd, de achterste is er alweer door). dit jaar een pak minder doordat ik sinds december last heb gehad van men sinussen (operatie in maart gehad).
                                      ik bespaar zo een 350-400€ diesel per maand uit (op jaarbasis dus dik 3500€ uitgespaard). het scheelt mij zo een 500€/maand (besparing diesel en fietsvergoeding). vanaf september ga ik nabij gent werken en ga ik 100% met de fiets (nu nog auto naar station en 2uur trein naar leuven). ipv 3uur op de baan, zal het nog 1uurtje zijn. moet ongeveer 25km met de fiets doen (ipv 18,5 in leuven). die 7km extra zal teniet gedaan worden door de 2uur trein die ik bespaar. ga totaal geen auto meer nodig hebben en over de 200€/maand aan fietsvergoeding krijgen.
                                      extra voordeel is dat ik nu van thuis met de fiets naar het werk kan (kan thuis de geschikte fiets voor het weer kiezen) terwijl men fiets nu in leuven aan het station staat (daar kan ik niet kiezen). lekke band of andere problemen moet ik altijd op de baan fixen.
                                      ik overweeg van misschien een koersfiets bij te kopen voor het goede weer dan. alleen een handige manier vinden om men rugzak op de fiets te monteren (ipv op de rug)
                                      Last edited by ; 16/05/2015, 11:27.

                                      Comment


                                      • Als er maar niet teveel dat gaan doen anders gaat de staat failliet

                                        Comment


                                        • fcapri, toch transfer gekregen of totaal andere sector? Gent is dan toch al beter

                                          OT: eerst zien en dan geloven, toch al beginnen uitkijken naar een job in twee ploegen dan. Buiten de winter pak ik mijne velo voor 90% minder dan 10/15 km.
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                          Comment

                                          Working...
                                          X