Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Pro kmheffing maar dan moet de VB en BIV geschrapt worden, en als het er komt zal enkel de VB geschrapt worden.
    En dan zullen ze dat ook wel weer aan euronormen koppelen
    Euro2 benzine 1.0 vw poloke met 150g co2: 30cent per km
    EURO4 4.2 benzine met 320g co2: 0,15cent....

    Dan zal een dikke motor verleidelijk worden ook al verbruikt die veel meer.
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      dan heb je toch vreselijk conditie. ik moet 18,5km rijden, en de BESTE tijd die ik gehaald heb ik 36min (gemiddelde snelheid van 27,5km/h) en dan VLAM ik door met wind achter. gemiddeld is het toch 42-55min hoor. ik rijd zo een 600km/maand voor woon-werk verkeer, t is dus niet dat ik geen conditie heb.
      gemiddelde snelheid ligt zo rond de 22-25km/h en das al behoorlijk. ik spreek dan wel met normale kledij, uwe rugzak met boterhammekes en water voor het werk mee, normale dagelijkse fiets voor zon en regenweer. en niet ff met de koersvelo met uw koerspakske een toerke rijden
      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      ik ga 5dagen/week met de fiets naar het werk in de winter en 5dagen/week in de zomer. ik doe zo een 7-8000km/jaar met de fiets (banden en kettingen dat ik verslijt, niet normaal. sinds september nieuwe banden gelegd, de achterste is er alweer door). dit jaar een pak minder doordat ik sinds december last heb gehad van men sinussen (operatie in maart gehad).
      ik bespaar zo een 350-400€ diesel per maand uit (op jaarbasis dus dik 3500€ uitgespaard). het scheelt mij zo een 500€/maand (besparing diesel en fietsvergoeding). vanaf september ga ik nabij gent werken en ga ik 100% met de fiets (nu nog auto naar station en 2uur trein naar leuven). ipv 3uur op de baan, zal het nog 1uurtje zijn. moet ongeveer 25km met de fiets doen (ipv 18,5 in leuven). die 7km extra zal teniet gedaan worden door de 2uur trein die ik bespaar. ga totaal geen auto meer nodig hebben en over de 200€/maand aan fietsvergoeding krijgen.
      extra voordeel is dat ik nu van thuis met de fiets naar het werk kan (kan thuis de geschikte fiets voor het weer kiezen) terwijl men fiets nu in leuven aan het station staat (daar kan ik niet kiezen). lekke band of andere problemen moet ik altijd op de baan fixen.
      ik overweeg van misschien een koersfiets bij te kopen voor het goede weer dan. alleen een handige manier vinden om men rugzak op de fiets te monteren (ipv op de rug)
      Als je iedere dag met de fiets rijdt, kan je ook een elektrische fiets overwegen. die rijden altijd 25km/h met een beperkte inspanning (jij doet de helft van 't werk).
      BMW 420dA : >>>

      Comment


      • ik kan het niet begrijpen waarom men in Belgie niet met een vignet werkt zoals men in Duitsland van plan is, nu gaat men opnieuw een grootschalige Vlaamse test doen omdat blijkt dat 2/3e zijn rijgedrag toch niet heeft aangepast.


        Was vandaag in het nieuws:
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

        Comment


        • ik rij gemiddeld tussen de 22 en 25km/h. dwz bergop iets van een 15-18km/H, bergaf tot 30-40km/h (als de wind goed zit nog veel harder, huidig record 67,1km/H).
          die electrische fietsen remmen in bergaf af (ze gaan namelijk opladen), dus hetgeen ge wint in bergop, verliesd ge in bergaf. ge zijt amper sneller.
          maar ge probeerd sneller te gaan door in bergaf bij te duwen. komt er dus op neer dat ge minstens even hard zweet en 5-10min vroeger op je werk bent. ik heb zelf mijn electrische fiets gebouwd en ff gebruikt. ipv minder bezweet op het werk aan te komen, kwam ik gewoon 10min TE VROEG aan

          Comment


          • Voor mij is een vignet geen probleem, maar wil ik wel de volledige autobelasting herzien worden. Ik ga niet en BIV betalen en VB betalen (aan de huidige tarieven) en dan nog eens een vignet. Ik wil niet zien dat de totale belasting op de auto meer wordt, want die is al torenhoog.
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • Heb het net even bekeken hoe ik als alternatief van de wagen op mijn werk kan geraken...

              huidige situatie: 24km met de wagen in 25 minuten(vertrekken om 6.55u, aankomen om 7.20u)
              alternatief: 1km wandelen naar station-trein nemen naar gent- bus nemen- belbus nemen-225 m wandelen(vertrekken om 05.13u, aankomen om 6.43u)
              mijn werkdag begint om half 8 stipt. Anderhalf uur pendelen enkele reis zie ik niet zitten hoor. Dan ben ik elke dag van 05.13uur weg en kom ik thuis om 19-19.30uur.

              Door je auto thuis te laten voor dit traject stoot je 2.091 gram CO2 minder uit.
              Je gunt hiermee 32 bomen een dagje rust.



              Dat we mijne *** kunnen opblazen daar ...
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

              Comment


              • Zolang niet bekend is hoe dit er in de praktijk uit zal zien, wie iets te betalen krijgt op welke trajecten, welke belasting met hoeveel omlaag gaat, wie er netto mogelijk zelfs beter van af komt, kan men onmogelijk als individu voor of tegen zijn.

                Wat welk zeker is: als hierdoor buitenlanders eindelijk mee gaan betalen voor het onderhoud van onze wegen en als mensen eens gaan nadenken voordat ze met de auto een stad in rijden terwijl er goede alternatieven zijn, dan ben ik er als Vlaming/Belg absoluut voor.

                Comment


                • stoot uwe auto slechts 43,6gr C02/km in de lucht???
                  43,6gr/km x 48km =2091gr CO2

                  iets om over na te denken: wie is verantwoordelijk voor de broeikasgassen:

                  40% zit al in energie,
                  21% in verwarming van gebouwe
                  18% in transport. ze zouden beter het stoken op mazout en ordinaire houtkachels aanpakken (ik heb mijn 2 al buitengegooid) en voor een paar jaar aan een stuk wil ik elk jaar wil ik 1000kWh minder electriciteit verbruik hebben
                  Last edited by ; 16/05/2015, 17:00.

                  Comment


                  • Ik ben één van de -hier op het forum- gehate ambtenaren. Meer nog, ik werk bij die *** van NMBS.
                    En ik moet élke dag 130 km woon/werkverkeer doen met de wagen want openbaar vervoer is geen optie op de uren dat ik moet beginnen of eindigen.
                    Ik ben eens curieus hoe ze dat gaan regelen want mijn werkzetel Bruissel-Zuid kan moeilijk opschuiven...

                    Ik heb nu net een nieuwe lichte vracht gekocht om dagelijks die afstand af te leggen maar als ze die dan extra zwaar gaan belasten zal die rap terug verkocht moeten worden.
                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                      Wat welk zeker is: als hierdoor buitenlanders eindelijk mee gaan betalen voor het onderhoud van onze wegen en als mensen eens gaan nadenken voordat ze met de auto een stad in rijden terwijl er goede alternatieven zijn, dan ben ik er als Vlaming/Belg absoluut voor.
                      Lol, als ze het geld dat ze innen met deze maatregel idd daarvoor gebruiken wel. Maar jij weet zo goed als ik dat dit niet het geval is Gaat gewoon mee in de bodemloze put !
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • Goede alternatieven ? Er gaat geen week voorbij of er wordt gesproken van stakingen bij het openbaar vervoer ....
                        Wij in onze rolstoel, kunnen geen gebruik maken van het openbaar vervoer. Hebben hier op een tiental meter een bushalte, niet toegankelijk (geen verhoogd niveau .... )
                        Belbus rijdt hier niet ....
                        Als het OV staakt en niemand geraakt op zijn werk, de werkgevers zullen nogal van hun jetje geven of van alle werknemers een dag verlof afnemen.
                        Er is hier iemand in onze vriendenkring die dagelijks het ov moet nemen, soms naar Gent maar meestal naar Zaventem. Het jaar is nog niet halverwege en bijna al het verlof is opgesoupeerd omdat er telkens iets scheef zat bij het OV.
                        Begin er maar aan.
                        Er zal volgens mij niets veranderen aan de huidige wegentaks, BIV en taksen op brandstoffen. Ze gaan er de km heffing gewoon bovenop plakken. De bedrijven rekenen het toch door aan de consument .....

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                          Ik ben één van de -hier op het forum- gehate ambtenaren. Meer nog, ik werk bij die *** van NMBS.
                          ha, we hebben er hier ene vast se. ik ken er nog bij de nmbs hoor en die kunnen daar op zichzelf ook niks gaan veranderen. in mijn laatste ergernis was het vooral het gebrek aan communicatie.
                          een trein die 1,5uur geleden nooit op zijn vertrekstation is vertrokken, maar in leuven geen minuut vertraging te bemerken, tot die 2min voor aankomst...
                          dan komt er 5min vertraging... 10min vertraging... 15min vertraging... 20min vertraging... vertraging nader te bepalen. die eerst 4 boodschappen van vertraging waren dus de grootste bullshit ooit. die moest nog vertrekken en was MINSTENS 1h30 te laat. waarom dat niet direct doorgeven aan de reizigers. kunnen die tenminste al een andere route opzoeken ipv vol goeie hoop te blijven wachten op de trein die 'direct zal komen'.
                          nu hebben ze de railtime website nog gesloten en een rampzalige nmbs versie van gemaakt ook... nog 4maand en ben der vanaf

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                            Goede alternatieven ?
                            Voor elk standpunt zijn voorbeelden te vinden. Ik ken er genoeg die met de auto Antwerpen-centrum in blijven rijden terwijl ze veel beter af zouden zijn met de metro...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                              Lol, als ze het geld dat ze innen met deze maatregel idd daarvoor gebruiken wel. Maar jij weet zo goed als ik dat dit niet het geval is
                              In een democratie krijgt een volk de politici die het verdient, en waar het geld ook aan besteed wordt, altijd beter als de buitenlanders mee betalen en diegenen die de files veroorzaken er ook mee voor betalen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                ik rij gemiddeld tussen de 22 en 25km/h. dwz bergop iets van een 15-18km/H, bergaf tot 30-40km/h (als de wind goed zit nog veel harder, huidig record 67,1km/H).
                                die electrische fietsen remmen in bergaf af (ze gaan namelijk opladen), dus hetgeen ge wint in bergop, verliesd ge in bergaf. ge zijt amper sneller.
                                maar ge probeerd sneller te gaan door in bergaf bij te duwen. komt er dus op neer dat ge minstens even hard zweet en 5-10min vroeger op je werk bent. ik heb zelf mijn electrische fiets gebouwd en ff gebruikt. ipv minder bezweet op het werk aan te komen, kwam ik gewoon 10min TE VROEG aan
                                Een elektrische fiets remt niets af in de bergaf hoor. Je kan dit eventueel als je het zelf wil bij sommige modellen. In Holland is het aan 't boomen. Zeker die speedbikes die 45 kunnen en nu er sportieve modellen beschikbaar zijn. Da's daar gebonden aan een vergoeding van het werk. Mensen zijn er zeer positief over, ze doen extra beweging en komen toch onbezweet toe op hun werk. Ik denk dat dit meer de richting is waar we naartoe gaan voor verplaatsingen tot 20 a 30 km. Vraagt wel een investering van minstens 2000 Euro, maar die Hollanders verdienen dat op een jaar terug. Beweging schijnt ook goed te zijn voor je mentaal welzijn. Ik zou het tegenwoordig wel weten mocht ik nog kunnen werken.

                                Comment


                                • de mijne die ik bouwde reed 22km/h zonder dat je zelf aan de pedalen moest komen.
                                  met zelf bijduwen geraakte je tot 29km/h met ondersteuning. eens erboven begon die keihard af te remmen (elke km/h dat je boven de 30 ging, begon die harder en harder de accu op te laden. boven de 35 geraakte je echt niet meer.
                                  tot ik op die moment dus de accu van de motor afkoppelde. dan draaide die loos mee en kon je zo weer naar 50km/h. maar als je dan de schakelaar indrukte om de accu weer aan de motor te koppelen, was je toch serieus aan het remmen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                    ik kan het niet begrijpen waarom men in Belgie niet met een vignet werkt zoals men in Duitsland van plan is, nu gaat men opnieuw een grootschalige Vlaamse test doen omdat blijkt dat 2/3e zijn rijgedrag toch niet heeft aangepast.


                                    Was vandaag in het nieuws:
                                    http://nieuws.vtm.be/binnenland/1415...lometerheffing
                                    Lijkt me inderdaad ook de beste oplossing om gewoon te doen zoals in Duitsland.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                    Voor mij is een vignet geen probleem, maar wil ik wel de volledige autobelasting herzien worden. Ik ga niet en BIV betalen en VB betalen (aan de huidige tarieven) en dan nog eens een vignet. Ik wil niet zien dat de totale belasting op de auto meer wordt, want die is al torenhoog.
                                    Gewoon zoals in Duitsland he, de kostprijs van het vignet gaat van de VB af.

                                    Maar het enige wat ze in België kunnen doen is dure studies laten opmaken om dan uiteindelijk toch voor de slechtste oplossing te kiezen.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      de mijne die ik bouwde reed 22km/h zonder dat je zelf aan de pedalen moest komen.
                                      met zelf bijduwen geraakte je tot 29km/h met ondersteuning. eens erboven begon die keihard af te remmen (elke km/h dat je boven de 30 ging, begon die harder en harder de accu op te laden. boven de 35 geraakte je echt niet meer.
                                      tot ik op die moment dus de accu van de motor afkoppelde. dan draaide die loos mee en kon je zo weer naar 50km/h. maar als je dan de schakelaar indrukte om de accu weer aan de motor te koppelen, was je toch serieus aan het remmen
                                      Dat is iets wat ze met de elektrische fietsen nog zouden mogen doen, ervoor zorgen dat die kan bijladen wanneer je bijvoorbeeld bergaf rijd.
                                      Wat ik ken voorlopig nog geen enkel model die dat doet.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • de mijne deed het, maar moeten slopen omdat die niet legaal is (kon rijden zonder trappen). ook heeft deze geen homologatie waardoor deze niet aanvaard werd voor de fietsvergoeding

                                        Comment


                                        • net op hln een update van de situatie gelezen: VAB en Touring zijn niet akkoord.

                                          begrijp ook niet waarom ze nu weer een studie gaan uitvoeren...men wil echt het volk sturen naar ergens en daarom blijft men maar studies doen, ik brussel is het gefaald dus dan maar over Vlaanderen proberen. Wallonie wordt weer een keer vergeten...

                                          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                                          Veel Vlamingen betalen vandaag gewoon te veel verkeersbelasting. Het bezit van een wagen belast de wegen en de economie niet. Het verbruik van een wagen daarentegen leidt tot vervuiling en files. Wie de weg minder belast, moet minder belastingen betalen --> zo is het in Amerika en als je niet rijdt kost het je ook geen geld.

                                          We vinden het doodnormaal dat we in Frankrijk en Zwitserland betalen voor het gebruik van de wegen. Waarom zouden we hetzelfde principe niet in Vlaanderen invoeren? Wij zijn het transitland bij uitstek --> dit is duidelijk te moeilijk om in te voeren door onze regering
                                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                          Comment

                                          Working...
                                          X