Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kilometerheffing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
    net op hln een update van de situatie gelezen: VAB en Touring zijn niet akkoord.

    begrijp ook niet waarom ze nu weer een studie gaan uitvoeren...men wil echt het volk sturen naar ergens en daarom blijft men maar studies doen, ik brussel is het gefaald dus dan maar over Vlaanderen proberen. Wallonie wordt weer een keer vergeten...

    HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


    Veel Vlamingen betalen vandaag gewoon te veel verkeersbelasting. Het bezit van een wagen belast de wegen en de economie niet. Het verbruik van een wagen daarentegen leidt tot vervuiling en files. Wie de weg minder belast, moet minder belastingen betalen --> zo is het in Amerika en als je niet rijdt kost het je ook geen geld.

    We vinden het doodnormaal dat we in Frankrijk en Zwitserland betalen voor het gebruik van de wegen. Waarom zouden we hetzelfde principe niet in Vlaanderen invoeren? Wij zijn het transitland bij uitstek --> dit is duidelijk te moeilijk om in te voeren door onze regering
    Elke voorgaande studie heeft al uitgewezen dat het niet budget neutraal is voor mensen die hun auto ietwat gebruiken. Duurder tijdens spits en op snel en ringwegen lol. Hoe moet je anders naar je werk?

    Een doorsnee auto heeft een 350 pakweg euro jaarlijkse wegenbelasting. Daar kan je, volgens die vorige studie onder crevits, niet veel km's mee rijden hoor.

    Grote gevaar is bakje in je wagen dat via GPS je doen en laten registreert. Volgende stap is een automatische boete in je bus als je gelijk waar iets te snel rijdt.
    Is dat wat de mensen willen? Een overheid die constant weer waar en wanneer je ergens bent? Hoe snel je ten allen tijden hebben gereden?

    Toffe wereld. Echt...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
      Lol, als ze het geld dat ze innen met deze maatregel idd daarvoor gebruiken wel. Maar jij weet zo goed als ik dat dit niet het geval is Gaat gewoon mee in de bodemloze put !
      Inderdaad, ze zijn er alleen nog niet uit in welke put ze het gaan steken...
      Ik wil gerust meer betalen hoor, als ik dan ook weet dat die gelden daadwerkelijk voor een betere wegeninfrastructuur gaan gebruikt worden, maar we leven hier tenslotte in een hopeloos land dat een totaal verkeerde structuur heeft, en dan heb ik het niet over de wegen...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Dat is iets wat ze met de elektrische fietsen nog zouden mogen doen, ervoor zorgen dat die kan bijladen wanneer je bijvoorbeeld bergaf rijd.
        Wat ik ken voorlopig nog geen enkel model die dat doet.
        Alle fietsen met bionx motor doen dat, bvb Trek. Maar heeft weinig nut hier wegens te weinig bergen. Nu zorgen ze bij de moderne fietsen ervoor dat je zo weinig mogelijk weerstand hebt, zodat je zonder motor of boven de 25 km per uur fietst zoals bij een normale fiets. Daar zit tegenwoordig een pak technologie in, 1000 metingen per seconde qua eigen kracht en zo, heb nu enen met ingebouwde gps die je reikwijdte bepaald op basis van afstand en geografie (bergop of bergaf), die via je smarthphone je route bij houdt zodat je achteraf je eigen geleverde watts kan zien, die van de motor, noem maar op. Is een leuk amusementje voor mij
        Maar 't is een beetje off topic zeker lol

        Comment


        • Ik snap het niet zo goed...
          Mensen meer laten betalen in de spits. Mij lijkt het belachelijk te denken dat bedrijven hun werkuren ineens gaan veranderen.. als half België bij wijze van spreke om 8u moet beginnen dan zit ook half België in de spits te rijden.. wat kan de 'gewone mens' daar nu aan doen. Het alternatief van 'openbaar vervoer' werkt gewoon niet. Wij kijken er nu eenmaal niet van op als iemand een uur moet rijden naar zijn werk. In het buitenland verklaren ze ons daar misschien zot voor maar dat is nu eenmaal de realiteit. Niet iedereen heeft de kans of de luxe om naast zijn deur te gaan werken. Zij nu toch eens niet zo blind om dat te zien.

          Ik ben pro dat de buitenlanders mee moeten betalen, België is nu eenmaal een doorvoerland. Daarom ben ik echt een voorstander van een wegenvignet. Het kan maar zo simpel zijn. Qua kosten verbonden aan een wegenvignet denk ik dat deze belachelijk veel lager liggen dan zo'n stom bakske dat de kilometers en traject berekent.

          Als ik het aan de hand van mijn situatie bekijk heb ik mijn auto gewoon ook nodig. Ik vertrek om 6u30, begin te werken rond 7u10 (met het openbaar vervoer zou ik er 2u25 over doen...) voormiddagje bureauwerk en in de namiddag naar verschillende werven. Ik doe soms 3 - 4 werven op een dag. Succes aan mezelf om dat met het o zo goede openbaar vervoer te moeten doen. Als ze bellen: "Er is een probleem op de werf" zal ik in het vervolg moeten zeggen, "ik kom eens kijken, even zien wanneer ik een trein/bus heb..." " oh wacht meneer, het is staking..."

          Ben Wuyts, goed bezig jongen, doe zo voort. #helfie't nog wat verder jong.
          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

          2007 BMW E91 318d - 122pk

          Bekijk
          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            de mijne deed het, maar moeten slopen omdat die niet legaal is (kon rijden zonder trappen). ook heeft deze geen homologatie waardoor deze niet aanvaard werd voor de fietsvergoeding
            En wie zegt dat het illegaal is? Ik ben vrij zeker dat jij met een draadje los te trekken kon verhinderen dat die nog zelf reed. Zo doen. Ze dat bij brommerkes ook op de rollen.
            Wie ziet dat? Je geeft dat toch niet spontaan aan? Alee ik zou dat toch niet doen.
            Polo 6n 1.4

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
              Ik snap het niet zo goed...
              Mensen meer laten betalen in de spits. Mij lijkt het belachelijk te denken dat bedrijven hun werkuren ineens gaan veranderen.. als half België bij wijze van spreke om 8u moet beginnen dan zit ook half België in de spits te rijden.. wat kan de 'gewone mens' daar nu aan doen. Het alternatief van 'openbaar vervoer' werkt gewoon niet. Wij kijken er nu eenmaal niet van op als iemand een uur moet rijden naar zijn werk. In het buitenland verklaren ze ons daar misschien zot voor maar dat is nu eenmaal de realiteit. Niet iedereen heeft de kans of de luxe om naast zijn deur te gaan werken. Zij nu toch eens niet zo blind om dat te zien.

              Ik ben pro dat de buitenlanders mee moeten betalen, België is nu eenmaal een doorvoerland. Daarom ben ik echt een voorstander van een wegenvignet. Het kan maar zo simpel zijn. Qua kosten verbonden aan een wegenvignet denk ik dat deze belachelijk veel lager liggen dan zo'n stom bakske dat de kilometers en traject berekent.

              Als ik het aan de hand van mijn situatie bekijk heb ik mijn auto gewoon ook nodig. Ik vertrek om 6u30, begin te werken rond 7u10 (met het openbaar vervoer zou ik er 2u25 over doen...) voormiddagje bureauwerk en in de namiddag naar verschillende werven. Ik doe soms 3 - 4 werven op een dag. Succes aan mezelf om dat met het o zo goede openbaar vervoer te moeten doen. Als ze bellen: "Er is een probleem op de werf" zal ik in het vervolg moeten zeggen, "ik kom eens kijken, even zien wanneer ik een trein/bus heb..." " oh wacht meneer, het is staking..."

              Ben Wuyts, goed bezig jongen, doe zo voort. #helfie't nog wat verder jong.

              Heb ik niets aan toe te voegen. Zit in dezelfde situatie als u... 80% van de tijd moet ik om 7h in Antwerpen zijn op bureau met mijn privéwagen... om dan vervolgens naar verschillende werven of firma's in de Benelux te gaan ...
              Benzine
              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

              '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

              '68 VW 411 1700 (2011-2014)
              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
              Diesel
              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                Heb ik niets aan toe te voegen. Zit in dezelfde situatie als u... 80% van de tijd moet ik om 7h in Antwerpen zijn op bureau met mijn privéwagen... om dan vervolgens naar verschillende werven of firma's in de Benelux te gaan ...
                Hetzelfde met die discussie afschaffen firmawagen. Hopelijk maken ze in beide situaties een onderscheid tussen mensen die een auto als verloning krijgen en werkelijk reizend personeel.

                Mijn vrouw heeft een firmawagen en legt toch bijna 50.000km per jaar af. Als ze daarvoor een privé wagen moet kopen en de diesel en de kmheffing... Dan zoekt ze beter ander werk en geraken wij alle voordelen kwijt.

                Benny is het noorden kwijt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Hetzelfde met die discussie afschaffen firmawagen. Hopelijk maken ze in beide situaties een onderscheid tussen mensen die een auto als verloning krijgen en werkelijk reizend personeel.

                  Benny is het noorden kwijt.
                  Dat ze daar al eens mee beginnen ja. Er zijn veel mensen die een auto kunnen leasen terwijl ze eigenlijk nergens naartoe hoeven voor/vanuit hun werk. Mensen die naar werven/klanten/... moeten, daar heb ik absoluut geen problemen mee, het is laar logisch dat zij een firma wagen ter beschikking hebben, maar ik ken zelfs mensen die dicht bij hun werk wonen en regelmatig met de fiets of let de privé auto van madam gaan werken, terwijl vrouwlief de hele dag met de leasewagen van de man op stap gaat omdat daar een tankkaart in ligt. Van de pot gerukt gewoon.

                  Een sticker zoals in Zwitserland, het systeem van in Duitsland.. Er zijn zo veel manieren om de brokken makende buitenlanders mee te laten betalen. Dit dure systeem maakt het echter veel duurder voor de gewone gemiddelde werkmens. Een paar posts eerder zei iemand dar de meeste mensen ongeveer 350 euro wegentaks betalen,jaarlijks. Met al die 1.6sjes tegenwoordig is dat nog minder, vaak rond de 250€. Daar ga je met dat nieuwe systeem inderdaad echt niet ver mee komen vrees ik...

                  't Zijn echte idioten. Liever eerst 5 dure studies voor een systeem dat duur is om in gebruik te nemen (al die kastjes, software, opvolging etc), terwijl gewoon een stickertje voor de buitenlanders zo goedkoop in te voeren, zo simpel, en toch geld opbrengend zou zijn tegenover de huidige situatie...

                  De bedrijven gaan dit gewoon door moeten rekenen aan hun klanten. Dit komt gewoon weeral in de nek van de consument terecht.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                    Ge kunt moeilijk voor iedereen goed doen hé. Je kiest er ook net twee mini stations uit
                    Niet iedereen woont in Gent, Antw, brussel, ... En werkt ook in een grote stad !!!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Hetzelfde met die discussie afschaffen firmawagen. Hopelijk maken ze in beide situaties een onderscheid tussen mensen die een auto als verloning krijgen en werkelijk reizend personeel.

                      Mijn vrouw heeft een firmawagen en legt toch bijna 50.000km per jaar af. Als ze daarvoor een privé wagen moet kopen en de diesel en de kmheffing... Dan zoekt ze beter ander werk en geraken wij alle voordelen kwijt.

                      Benny is het noorden kwijt.
                      het systeem van verloning met lease is iets waar overheid zelf heeft voor gezorgd, op aangestuurd, als ze dit nu ook wegnemen ???

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                        het systeem van verloning met lease is iets waar overheid zelf heeft voor gezorgd, op aangestuurd, als ze dit nu ook wegnemen ???
                        Als ze echt de firmawagen gaan afschaffen en dan nog eens een kmheffing er bovenop dan kan de auto industrie langzaam inpakken en volop mensen uit de concessies ontslaan.

                        Het gros van de nieuwe BMW's, Audi's, passats, etc etc zijn leasewagens die om de 3 of 4 jaar vernieuwd worden.

                        Mensen die particulier een auto kopen gaan die meestal niet zo snel omruilen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                          't Zijn echte idioten. Liever eerst 5 dure studies voor een systeem dat duur is om in gebruik te nemen (al die kastjes, software, opvolging etc), terwijl gewoon een stickertje voor de buitenlanders zo goedkoop in te voeren, zo simpel, en toch geld opbrengend zou zijn tegenover de huidige situatie...

                          De bedrijven gaan dit gewoon door moeten rekenen aan hun klanten. Dit komt gewoon weeral in de nek van de consument terecht.
                          Alreeds uitvoerig getest in Nederland. Conclusie: het systeem werkt niet. Akkoord met de stelling dat Nederland niet hetzelfde is als België maar een simpele afleiding zou toch wel moeten kunnen...

                          Nee liever zoals je zegt dure studies betalen om te bewijzen dat het in België ook niet veel gaat uitmaken.

                          "We moeten dat gewoon doen" zoals dwaas benny zegt. Geel is al niet mijn favoriete kleur maar dat slaagt toch wel alles vind ik. Toch maar proberen om zijn oplossing te laten over komen als de beste oplossing ooit terwijl het niets gaat uitmaken zoals alreeds getest......

                          Volledig mee eens, het komt allemaal gewoon terug op de kap van de consument. Prijzen gaan omhoog gaan omdat geen één bedrijf zo zot gaat zijn om dat te willen betalen. Proficiat!
                          Last edited by Brebelco; 17/05/2015, 11:24.
                          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                          2007 BMW E91 318d - 122pk

                          Bekijk
                          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                            Alreeds uitvoerig getest in Nederland. Conclusie: het systeem werkt niet. Akkoord met de stelling dat Nederland niet hetzelfde is als België maar een simpele afleiding zou toch wel moeten kunnen...

                            Nee liever zoals je zegt dure studies betalen om te bewijzen dat het in België ook niet veel gaat uitmaken.

                            "We moeten dat gewoon doen" zoals dwaas benny zegt. Geel is al niet mijn favoriete kleur maar dat slaagt toch wel alles vind ik. Toch maar proberen om zijn oplossing te laten over komen als de beste oplossing ooit terwijl het niets gaat uitmaken zoals alreeds getest......

                            Volledig mee eens, het komt allemaal gewoon terug op de kap van de consument. Prijzen gaan omhoog gaan omdat geen één bedrijf zo zot gaat zijn om dat te willen betalen. Proficiat!
                            Duitsland heeft dat trouwens ook al onderzocht voor personenwagens en afgevoerd. Nu gaat dwaas Weyts het doen. Want het moet. En wat de Partij zegt is wet, of hoe moet ik dat zien?

                            Gaan ze het dan enkel in Vlaanderen doen? Of Brussel en Wallonië ook? Elk met hun eigen systeem en betalingen? Transfers regelen als een Vlaming in Wallonië of Brussel rijdt en omgekeerd?

                            Bende debielen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten

                              Bende debielen.
                              Meer hoeft er niet gezegd worden!
                              Da's ook mijn idee over de hele kilometerheffing.
                              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                              2007 BMW E91 318d - 122pk

                              Bekijk
                              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                              Comment


                              • Mensen met een 5000 cc die 10.000km per jaar rijden, doen hier toch hun voordeel bij ?
                                Altijd zo negatief ;-)
                                Kunnen we eindelijk een dikke v8 kopen, en moeten we ons niet beperken in cilinderinhoud...

                                Nu betalen deze het gelach van iedere 1000cc...
                                Last edited by ; 17/05/2015, 12:07.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  Mensen met een 5000 cc die 10.000km per jaar rijden, doen hier toch hun voordeel bij ?
                                  Altijd zo negatief ;-)
                                  Kunnen we eindelijk een dikke v8 kopen, en moeten we ons niet beperken in cilinderinhoud...

                                  Nu betalen deze het gelach van iedere 1000cc...
                                  Beetje naïef om te denken dat ze hier geen mouw zullen aan passen.

                                  De berekening zal wel rekening houden met CO2. Want ja, het gaat toch allemaal om het milieu hé?

                                  Comment


                                  • je kan dit ook positief bekijken, mocht het er al doorkomen.

                                    - hoeveel keer sta je niet in de file om 7 u ,18u , en als je rondkijkt zie je gepensioneerde, vakantiegangers, ... en al wat op dat moment niet moet rondrijden.
                                    Indien ze er in zouden slagen om hierdoor minder van die sjarels op dat moment te laten rondrijden zou ik het een succes vinden. ook al kost mij dat persoonlijk iets meer

                                    Neem nu dat een gemiddelde mens hiervoor 1000€ km vergoeding per jaar zou moeten betalen, zou er misschien niet zo onnozel veel rondgereden worden zoals ze nu veelal doen , eerst 100 km met hun auto rijden om daarna terplaatse 100 km met hune velo te rijden. , naar de zee rijden de zondag om te gaan wandelen en dan terug naar huis, is dat eigenlijk allemaal nodig?, ergens 50 km naar een winkel rijden omdat het daar 10€ goedkoper is, enz .... sorry ze ik vind dat allemaal niet normaal meer. En degene die dat wel willen, no problemo met te betalen zijt ge ervan af

                                    Ge moet eens rond u kijken hoeveel nutteloze km er gereden worden, ik ben nu gene groene zeker niet , maar soms is dat rondgerij er toch dik over vind ik.


                                    En voor alle professionele km zijn het inderdaad onkosten die uw baas/uzelf zal betalen en doorreken aan zijn klanten ...
                                    voor degene met een bedrijfswagen die zullen hun privé km zelf moet dokken natuurlijk.

                                    en mocht men dan nog de km vergoeding afhankelijk maken van de plaats en tijd zou het perfect zijn. Kan perfect via GPS tol.

                                    juist mijn gedacht ik weet dat er velen niet akkoord zullen mee zijn

                                    Comment


                                    • En mijn werkgever maakt er zich makkelijk vanaf dat ik een vrijkaart heb voor het spoor. En dus geen extra vergoeding moet betalen voor woon/werk.
                                      Het feit dat ik als treinbestuurder ofwel de vroegste of wel de laatste reizigerstreinen moet rijden, en de vrijkaart dus gewoon niet bruikbaar is om van of naar het werk te raken, vindt die irrelevant. Maar ik ga dat allemaal niet zélf betalen hoor...
                                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                      2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Beetje naïef om te denken dat ze hier geen mouw zullen aan passen.

                                        De berekening zal wel rekening houden met CO2. Want ja, het gaat toch allemaal om het milieu hé?
                                        Bron ?
                                        En wat is het verschil in co2 uitstoot tussen een 20d en een 30d...
                                        Last edited by ; 17/05/2015, 14:38.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Als ze echt de firmawagen gaan afschaffen en dan nog eens een kmheffing er bovenop dan kan de auto industrie langzaam inpakken en volop mensen uit de concessies ontslaan.

                                          Het gros van de nieuwe BMW's, Audi's, passats, etc etc zijn leasewagens die om de 3 of 4 jaar vernieuwd worden.

                                          Mensen die particulier een auto kopen gaan die meestal niet zo snel omruilen.
                                          denk ik ook

                                          Comment

                                          Working...
                                          X